Gå til innhold

Vi venter barn nr 2 ❤️


Patriotpaula

Anbefalte innlegg

Et sted å skrive ned alt man tenker på :)

Vi er i midten av 20-årene, fysisk aktive og spiser relativt sunt. Måteholden med alkohol. Sluttet med p-piller i juni -18. 

Et drøyt halvår med prøving på egenhånd før vi tok kontakt med en privatklinikk (2018).

November 18- januar 19: Ovitrelle og Letrozol

Februar-mars -19: Oppstart IVF. To befruktet, én blastocyst som ble fryst. OHSS.

Mai -19: Satt inn eskimo-blastocyst. Gravid, men endte med MA oppdaget i uke 9. Medisinsk abort. 

August-september -19: Nytt uttak, endte med 5 blastocyster. Lett grad av OHSS. Ferskforsøk, negativt.

Oktober -19: Styrt fryseforsøk, kjemisk.

Desember -19: Styrt fryseforsøk, gravid. 

August - 20: Ei lita velskapt jente ser dagens lys 💕

April - 21: Vi tenker prøving på nr2, men innsett blir avbrutt pga funn av livmorpolypp.

Juni - 21: Operasjon for å fjerne polypp i livmoren

August - 21: styrt fryseforsøk, negativt 

September -21: styrt fryseforsøk, gravid.

IVF-Termin 4/6-22

Endret av Patriotpaula
Endre innhold
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har hatt to celleprøver som begge viser «uspesifikke forandringer». Fikk telefon fra gynekolog nå, så da blir det biopsi i morgen... 😢 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo! 😊 

Så spennende med å starte med prøvingen! Kommer du til å bruke noen apper til å følge syklusen? Kan i så fall anbefale Flo 😊

4 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Har hatt to celleprøver som begge viser «uspesifikke forandringer». Fikk telefon fra gynekolog nå, så da blir det biopsi i morgen... 😢 

Vet hvordan det føles, men tenk at det er godt at de sjekker! Tok biopsi selv i januar og måtte ta konisering i februar. Ble gravid i mai😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, LineG skrev:

Hallo! 😊 

Så spennende med å starte med prøvingen! Kommer du til å bruke noen apper til å følge syklusen? Kan i så fall anbefale Flo 😊

Vet hvordan det føles, men tenk at det er godt at de sjekker! Tok biopsi selv i januar og måtte ta konisering i februar. Ble gravid i mai😊 

Jeg har begynt å bruke en app som heter P.C 😊 Hørt om flere som anbefaler Flo 😊

Joda, bra at de sjekker! Men tenker mye på hva worst case er, tenk om det er kreft... Jeg er spl selv og jobber på en avd hvor flesteparten er kreftpasienter.... 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Patriotpaula skrev:

Jeg har begynt å bruke en app som heter P.C 😊 Hørt om flere som anbefaler Flo 😊

Joda, bra at de sjekker! Men tenker mye på hva worst case er, tenk om det er kreft... Jeg er spl selv og jobber på en avd hvor flesteparten er kreftpasienter.... 

 

 

Skjønner det! Jeg var på stadiet rett før livmorhalskreft så er veldig glad jeg sjekket det ut! Men gøy er det aldri! Hvertfall når du jobber i det miljøet så blir man nok ekstra preget!

 

Forresten kan anbefale å flytte dagboken til underforumet prøvedabøker  :) der er det lettere å følge med på andre også 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer til deg med spiren da 😊🌸 Leste faktisk dagboken din i sted, før jeg opprettet egen 😅 

hvordan flytter man tråden? (Mobil) 🙊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Biopsi av livmorhalsen tatt - heldigvis ser forholdene helt fine ut med kikkert. Så er det bare å vente på svaret... 

Jeg er litt usikker på dpo, tror selv EL var tidlig forrige uke. Tok en g-test i går mtp biopsi i dag, kan kanskje skimte en strek hvis man legger godviljen til. I går kan ha vært så tidlig som 7-8 dpo, noe som ville ha vært aaalttfor tidlig å teste 🙊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God kveld :)

Sitter og tenker over om at jeg hele tatt kjenner noen symptomer. Kanskje jeg er litt mer trøtt og sliten, og jeg har fått ømme pupper ila dagen. Ellers fint lite! 

 

Kjenner på at jeg blir litt misunnelig på mine venninner som har fått baby allerede, og som forteller at det har klaffet i første eller andre forsøk... Håper vi ikke må vente så lenge heller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde så mye graviditetssymptomer forrige syklus (uten prevensjon, men ikke noe aktiv prøving). Alt jeg kjente på varte i vel en uke før TR kom. Denne syklusen er det så godt som ingen symptomer av noe slag 🤔 TR skal etter planen komme over helgen, enn hadde selvsagt vært glad hvis hun ikke kom på besøk :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, vil gjerne følge deg 😀 Jeg er gravid i uke 15. Hadde ikke noe symptomer helt i starten. Mine tester var ultrasvake fra 9 dpo. Har du testet igjen? 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Pupsilure skrev:

Hei, vil gjerne følge deg 😀 Jeg er gravid i uke 15. Hadde ikke noe symptomer helt i starten. Mine tester var ultrasvake fra 9 dpo. Har du testet igjen? 😀

Så koselig 👏😊 Gratulerer så mye!

Har ikke testet igjen, tenkte å se litt hva som skjer. Håper jo at jeg kan være en av de som ikke har noen symptomer i starten 🙊 Når fant du ut at du var gravid? Hadde du noen «følelse» på at du var gravid når du testet? 😊

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil følge deg 😄Vi hadde mensen akkurat samtidig 😜 morsomt !

Var skikkelig uggen og småkvalm hele gårsdagen og ser ut til å ha fortsatt Idag. Er nok heller sykdom enn graviditet siden mannen også er syk 👎

har et barn og med han merket jeg symptomer i uke 4 - men testet vel i uke 5 . Var ikke planlagt den gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Febmamma skrev:

Jeg vil følge deg 😄Vi hadde mensen akkurat samtidig 😜 morsomt !

Var skikkelig uggen og småkvalm hele gårsdagen og ser ut til å ha fortsatt Idag. Er nok heller sykdom enn graviditet siden mannen også er syk 👎

har et barn og med han merket jeg symptomer i uke 4 - men testet vel i uke 5 . Var ikke planlagt den gangen. 

Haha, så morsomt! Har du regelmessig syklus? Temper eller tester du? 😊

Æsj a meg, håper det går fort over 🤞🏻

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Haha, så morsomt! Har du regelmessig syklus? Temper eller tester du? 😊

Æsj a meg, håper det går fort over 🤞🏻

 

 

Slutta på p piller i juni, har 28-29 dagers syklus så den ble stabil veldig kjapt ja :) hva med deg ? 

jeg håper det går fort over jeg og , jeg er så utålmodig når jeg først bestemmer meg for noe , men tror faktisk helt ærlig det går litt tid før det klaffer her i gården for har slitt veldig med cyster rundt eggløsning etter pilleslutt. Ikke det at det skal ha noe å si, men bare føler det på meg . Men håper jo likevel det snart skal klaffe da ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Febmamma skrev:

Slutta på p piller i juni, har 28-29 dagers syklus så den ble stabil veldig kjapt ja :) hva med deg ? 

jeg håper det går fort over jeg og , jeg er så utålmodig når jeg først bestemmer meg for noe , men tror faktisk helt ærlig det går litt tid før det klaffer her i gården for har slitt veldig med cyster rundt eggløsning etter pilleslutt. Ikke det at det skal ha noe å si, men bare føler det på meg . Men håper jo likevel det snart skal klaffe da ❤️

Du er min syklus-tvilling 😅 Sluttet selv med p-pillen i juni, gikk rett inn i 28-29 dagers syklus 👌🏼 

Får håpe der klaffer for oss begge ila 2018 👏😊👶🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Så koselig 👏😊 Gratulerer så mye!

Har ikke testet igjen, tenkte å se litt hva som skjer. Håper jo at jeg kan være en av de som ikke har noen symptomer i starten 🙊 Når fant du ut at du var gravid? Hadde du noen «følelse» på at du var gravid når du testet? 😊

 

Tusen takk 💖 Jeg testet fra 7 dpo tror jeg, og fikk kjempesvake strek 9 dpo. Så den kun fordi jeg studerte den så godt som overhodet mulig, var ikke mulig å få den opp når jeg tok bilde. Testene ble sterkere etter noen dager. Hadde ingen følelse :) Hadde ikke det med storebror heller. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

15 minutter siden, Pupsilure skrev:

Tusen takk 💖 Jeg testet fra 7 dpo tror jeg, og fikk kjempesvake strek 9 dpo. Så den kun fordi jeg studerte den så godt som overhodet mulig, var ikke mulig å få den opp når jeg tok bilde. Testene ble sterkere etter noen dager. Hadde ingen følelse :) Hadde ikke det med storebror heller. 

Jeg har ingen følelse på at jeg er gravid i hvert fall 🙊 

Tenkt jeg skulle vente med å teste til mandag 🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Zzzz, vært så trøtt i det siste... Følt for å legge meg ned hver ettermiddag denne uken. Om det skyldes 🌧☁️ eller 👶🏻 - hvem vet? 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nysgjerrigheten tok overhånd - ble nok en negativ test ☹️ Kan kun se en strek hvis jeg vinkler den litt. Så da anser jeg slaget som tapt denne måneden, bare å vente på TR over helga 💉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, fortsatt gode sjanser vil nå jeg si ;) Når jeg har hatt negative tester har det ikke vært noen antydning til strek uansett hvordan jeg har vridd og vendt på den. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...