Gå til innhold

Malou's


Malou

Anbefalte innlegg

Hei Miranda! Godt å se at det er andre som også er våkne.

Har faktisk tenkt på å reise ut på plantesenteret i morgen, alt avhengig av hvor lenge jeg skal sitte oppe i natt og hvordan formen er i morgen..

Det største problemet med å oppleve verden er at jeg alltid får så innmari lyst til å oppleve mer av verden etterpå. Jeg blir trevde neste år. Kanskje vi kan ta en ny "langtur" da? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjesta

Den shoppinglista likte jeg! :D Ting som mest sannsynlig hadde stått på min liste også, om jeg hadde hatt mulighet til å HA en shoppingliste! :ler:

Og det med å pakke fram alt man har kjøpt, ja DET er digg det. Det matcher jo selvsagt ikke NY, men i sommerferien i fjor var vi i Sverige, og en av dagene brukte vi til shopping i en av storbyene der - da vi kom hjem til hytta der vi bodde måtte alt (og det var ikke lite...) fram på bordet og tas bilde av med mobilen - og bildet sendte jeg til de hjemme! :wink: De kjenner meg så godt at de forstod at jeg hadde hatt en dag 100% etter min smak! :ler:

Shopping er BRA! :Nikke:

Du, feirer du 17.mai i Danmark, forresten? Blir vel kanskje ikke til det...litt stusselig å gå alene i tog... :klø:

Uansett - ha en flott dag i dag og en god 17.mai! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Neida, blir ikke mindre grønn av misunnelse akkurat. Men det høres jo ut som om du har kost deg på shopping du. Herlig.

Du, har du en sånn sambo som er shopper og? Eller henger han bare med for halv pris?

Håper du får en god 17. mai!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir vel kanskje ikke til det...litt stusselig å gå alene i tog... :klø:

Malou kommer ikke til å gå alene i tog; Malou, Piglet og Miranda danner sitt eget tog! :Hehe:

Fikk du vært i plantesenteret?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malou kommer ikke til å gå alene i tog; Malou, Piglet og Miranda danner sitt eget tog! :Hehe:

Jeg er faktisk innvitert i et ekte tog, jeg, men må desverre på skolen. Men den norske sjømannskirken arrangerer 17. mai for normenn i Kbnh.

Velkommen tilbake til DK, Malou! Høres ut som om du har hatt en kjempe fin tur. Jeg har vært i NY for mange år siden, som skrevet, men vil gjerne tilbake.

Er du snart kvitt jeg-lag'et? Husker jeg syntes det var mye værre da jeg kom hjem enn i USA, og jeg brukte nesten en uke på å komme meg helt... Bra du hadde et par dager, før du må på jobb!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Så kjekt å lese at du hatt det flott! New York er en av de byene jeg skal til, det er ikke et spørsmål om, men når. Kanskje det kan bli vår første reise-på-ferie-uten-barn ferie?

Og skriv gjerne mer referat, veldig kjekt å lese. :)

Nice to have you back!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Oi!! Takk for besøk jenter (Kverula, Monja, Miranda, Piglet & Mie.) Blir nesten litt overveldet av aktiviteten i dagboka.

Malou kommer ikke til å gå alene i tog; Malou' date=' Piglet og Miranda danner sitt eget tog! [/quote']

:går-i-imaginært-17.mai-tog-smiley:

17. mai tog?! Nei her er det ikke mye å rope hurra for i dag. Fikk faktisk nesten lyst til å tute en skvett når jeg kjørte inn i parkeringskjelleren på jobben i dag. Hvorfor behøver hverdagen å være så kjedelig? Kan jeg ikke bli overmannet av plutselig rikdom og reise ut i verden? (I såfall skulle jeg først innom NY og kjøpe den mini-iPoden jeg ikke kjøpte, samt sandaler og flere smykker..)

Det var (er forsåvidt fortsatt) DEN mailbunken som møtte meg når jeg kom på jobb i dag. Enda mer nedtur..

Og jeg har fortsatt problemer med døgnrytmen. Sovnet først sånn i 2-tiden i natt, men det går fremover, om enn med små babysteps.. Når vi kom til NY var det ikke så ille egentlig. Jo da, vi var fryktelig trøtte om kvelden de første par dagene, og våknet tidlig om morgenen (jeg våknet 04.30!!), men i det minste var det "riktig" vei. Vi kom oss opp og fikk masse ut av dagen. Det er vel mer enn jeg kan si om de siste par dagene.. Ble ikke noe plantesenter på meg i går nei. Var trøtt istedet..

Sambo shopper han også Monja, men han blir nok kanskje litt fortere mett enn undertegnende. Eller, det kommer foressten litt ann på. Jeg kan fort bli lei av shopping selv jeg, særlig hvis jeg ikke finner noe spennende.

Angående den iPod Minien.. Den eneste grunnen til at jeg ikke kjøpte meg det i NY var jeg hadde en MP3-spiller hjemme (som riktignok var til reprasjon, garantisak). Jeg syntes likssom ikke jeg hadde samvittighet til å kjøpe enda en (selv om den var både større og mye kulere), men tror du ikke at jeg i dag får vite at firmaet som produserte spilleren ikke finnes lenger og at jeg får igjen pengene mine istedet? :tett-på-hysterisk-anfall-smiley: (...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg høres nok litt utakknemlig ut. "Stakkars-meg-som-ikke-kan-være-på-ferie-hele-tiden-likssom.." Men jeg er bare litt ramt av "etter-ferie-blues." Det er kanskje flere enn meg som kjenner til den. Men jeg er altså kjempeglad og takknemlig (?!) for det jeg får lov til å oppleve. Det er bare litt langt ned på jorda igjen, og når man først treffer jorda, så treffer man hardt..

Tror jeg snart skal gi meg selv lov til å si takk for i dag på jobben nå. Jeg er tilhenger av å begynne pent, selv om ikke alltid resten av verden (les mailboksen) er helt enig.

For meg er dette nok bare atter en vanlig dag, men for de som forhåpentligvis er litt mer feststemte der ute, ønsker jeg dere en fortsatt god 17. mai! :blomst:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Gratulerer med dagen da, selv om du sitter der nede i pannekakelandet og verken får gå i tog eller spise masse-masse-masse is. Men kanskje pølser i pølselandet? ;)

New York høres bare helt utrolig herlig ut, jeg blir jo reisesyk selv, da.... Jeg har egentlig aldri drømt om å reise til USA, men jeg kunne godt tenke meg en liten shoppingtur til New York, kjenner jeg!

Her har vi sett på tog og spist is og kake, nå er vi litt fed up av 17. mai (det blir jeg hvert år, men neste år er jeg like entusiastisk igjen... :roll: ), og litt lei oss for at det er jobb igjen i morra. Men til uka reiser vi til Dublin, selv om det ikke kan måle seg med New York så er det da jammen meg ikke så verst det heller!?

Lykke til med jetlagen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for gratulasjoner og dagbokbesøk lmari! :-D

Jeg har egentlig aldri drømt om å reise til USA' date=' men jeg kunne godt tenke meg en liten shoppingtur til New York, kjenner jeg! [/quote']

Du, jeg har hatt det akkurat på samme måten, eller faktisk har jeg ikke hatt noe lyst til å reise til USA i det hele tatt (med Bush og alle de "dumme" amerikanerne.) :wink: Men det siste året eller noe sånt begynte jeg å få lyst til å dra til New York og jeg var ikke akkurat vond å be når sambo foreslo å feire trevdeårsdagen sin i New York for å si det sånn. Nå er jeg i allefall vendt tvert om; jeg tror faktisk jeg liker amerikanere (i hvertfall New York'erne) og har kjempelyst til å reise til USA igjen, både tilbake til New York, New Orleans og San Francisco.

Dublin er absolutt ikke dårlig det heller nei, selv om jeg forbinder stedet mest med jobb. Jeg har nemlig aldri vært "bare" turist der. Men det er alltid gøy å reise, uansett hvor man skal hen.

Nå skal jeg kose meg med amerikanske InStyle. Bortsett fra uhørte mengder reklame, virker det faktisk som et magasin jeg faktisk kunne vurdere å abonnere på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for dét og det samme til deg Mie!

Hæppi-bøstei-tu-øs..

Jeg så foressten to norske jenter i bunad som sang en eller annen 17.mai sang (har glemt hvem det var) på TV her i stad.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest lmari

Kanskje jeg også kan omvendes, da! :ler:

Har du noen gode Dublin-tips forresten? Vi har aldri vært der, så vi er spente på helt ny by!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

17. mai er ikke akkurat en dag jeg stormgleder meg til, men det er jo greit nok - og så er det jo fri med lønn! :ler:

I dag har det vært så bitende kaldt her, jeg fryser enda! Har drukket mender med kaffe - ikke for at jeg hadde så lyst på, men fordi det var den eneste varme drikken som gikk ann å få rundt omkring. Is og kald brus var ikke det helt store i dag nei... :istapp-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Veel.. Som sagt har jeg kun vært i Dublin i forbindelse med jobb og hatt svært lite fritid. Så jeg vet egentlig ikke så mye mer enn at man skal ha med paraply. Har vært såvidt og spist og drukket en øl i Temple Bar som er det området der det ligger masse pub'er, restauranter og utesteder. Også har jeg gått igjennom Grafton Street (en av shoppinggatene) ETTER at butikkene hadde stengt!! Så jeg har desverre ikke så mange tips og komme med. Dette til tross for at jeg har vært i Dublin 4 ganger.. :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste det var noe jeg gikk glipp av i dag; Fri med lønn! :ler:

I dag har det vært så bitende kaldt her' date=' jeg fryser enda! Har drukket mender med kaffe - ikke for at jeg hadde så lyst på, men fordi det var den eneste varme drikken som gikk ann å få rundt omkring. Is og kald brus var ikke det helt store i dag nei... :istapp-smiley:[/quote']

En av gledene med å bo i det kalde nord. Hva gjør vi egentlig her? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

For å holde shoppenivået oppe på minimum av anstendig nivå har jeg shoppet følgende på ASOS i dag:

Dette som er av samme type som det jeg kjøpte i NY, men selvfølgelig med andre mønster og farger, og dette som jeg har sett på før. Det andre har de ikke hatt før.

O-shoppi-dæi..

Ikke har jeg dårlig samvittighet en gang, ikke et spor! Jeg hadde jo tross alt en god del penger igjen når jeg kom hjem fra NY.

Nå skal jeg se å komme meg hjem fra jobb. Begynner nesten å få styr på mailboksen nå, med vekt på nesten..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mere shopping! Det er noen som kan...

Jeg kan også, faktisk! Kjøpte mine første ting på LookFantastic i går...

Snart helg! :hoppe:

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har faktisk vært inne på LookFantastic i dag jeg også Piglet, men kun for å sjekke priser, jeg kjøpte ingen ting. *stolt*

Godt det snart er helg sånn at jeg forhåpentligvis kan få sove ut. Vi sovner nemlig fortsatt alt for sent hjemme hos oss, selv når vi står opp tidlig om morningen.

Jeg har på meg de nyinnkjøpte ballerinaskoene i dag. Har plastret begge hælene, for det gikk ikke så veldig lang tid før det begynte å bli litt vondt. De klemmer også litt på ene siden også, men sånn alt i alt må jeg si at det til å være meg har gått mer eller mindre smertefritt for seg.

Nå skal jeg hjem. Jobber hjemme i morgen, så selv om jeg har masse å gjøre, er det nesten helg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei!

Herlig å lese om NY-turen. Er herlig å drømme seg bort i andres reiseskildringer. Ønsker deg en fin dag, og god helg :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...