Gå til innhold

Malou's


Malou

Anbefalte innlegg

Ja det er deilig med fint vær Piglet. Jeg kan godt merke at jeg ikke er vant til at det er så lyst ennå, for jeg tar meg stadig vekk i å bli forundret over hvor lyst det blir her inne når sola skinner inn i huset.

Har nettopp sett "Eternal sunshine in a spotless mind" på DVD og prøver å fordøye filmen. Jeg er ikke helt sikker på hva jeg syntes om den. Historien og skuespillerprestasjonene var veldig bra, men jeg likte ikke helt tempoet og noen av effektene i filmen. Derav forvirringen..

Er alene hjemme i kveld. Foruten film har jeg vært ute og gått tidlig kveldstur tur i finværet og spist ferdig pose med pasta carbonara. Den var faktisk ikke så værst når jeg tilsatte litt parmaskine, basiikum og parmasanost.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som om du hadde en skikkelig koselig kveld for deg selv i går. Av og til en en hjemme alene kveld herlig (med dessverre i mindretall når man får barn) :)

Skal snart kjøre smurfen til tanta si så vi får rydda ferdig i garasje og utenfor huset. Ble inne noen avslappende helg dette nei, men det gjør i bunn og grunn ikke noe. Deilig å bli ferdig med dette prosjektet.

Håper du får en flott søndag!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for besøk heff og meja. Jeg kan godt forestille meg at alene hjemme kvelder er en sjeldenhet når man får barn heff, så jeg får nyte dem så lenge jeg har dem. :wink:

Jeg hadde en fin helg ja, men som alle andre helger var den alt for kort. :grine: Men nå er det heldigvis ikke så alt for lenge før denne ukes første arbeidsdag er overstått, og da er det jo ikke lenge til det er helg igjen.. You wish.. :roll:

I går var vi på Plantesenter og kjøpte fire tujaer til bakhaven, to smaragd grønne og to blå/grønne. De skal ikke stå sammen alle sammen, så da jeg syntes den ene typen var finest og sambo den andre, kjøpte vi like godt to av hver. Det blir godt med litt fargespill tror jeg. Det begynte å regne mens vi var der ute, så det ble aldri til at vi fikk plantet dem, men de klarer seg jo på planteskolen i potter/nett, så da klarer de vel et par dager i samme tilstand i vår hage også. Kjøpte også rosmarin og sitron pluss vanlig timian i potter pluss frø til basilikum. Så nå dufter det av krydderurter, især sitrontimian på kjøkkenet. Jeg skal ha dem der inntil det blir varmt nok å sette dem ut. Skal så basilikum inne i potte i løpet av uken. Blir litt gira av sånt jeg, så nå sitter jeg her på jobb og drømmer om å plante i krukker..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sier meg at jeg trenger å rydde litt i saker og ting. I går fikk jeg plutselig et lite kick og begynte å rydde i bokhylla på kontoret. Ikke bare inneholder denne hylla forutenom bøker også hobbysaker, blader og masse støv, den inneholder også bøker jeg ikke var klar over at jeg hadde en gang. Jeg kastet ut bøker om tarotkort (?), håndlesning (?), krystallhealing og et par selvhjelpsbøker som jeg fikk i velkomstgave eller glemte å avbestille bra bokklubben Energica en gang i tiden. Jammen meg dukket det ikke plutselig opp en bok med yogaøvelser også. Akkurat det jeg har gått og hatt lyst til å bestille meg (evt også en DVD) i sist uke. Det er altså noe i "den som leter finner" ordtaket allikevel.. Det kunne nemlig veldig fort endt med det samme som jeg har opplevd en del ganger jeg har kjøpt en sort topp/genser; at jeg finner en som ligner veldig i klesskapet. :oops: Så nå skal jeg bare finne en stille stund til å prøve litt yoga. Den som lever får se. :wink:

Det er kjempefint vær i dag. Jeg behøver vel ikke en gang si at jeg hadde fortrukket å kose meg ute i sola, gå tur eller holde på i hagen istedet for å sitte her inne?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flink du har vært til å rydde i bokhyllen. Det er få ting som er mere tilfredsstillende enn å rydde opp i rot...

Ellers så hørtes det ut som en god ide med krydderurter. Jeg kjøper av og til noen i en krukke, men de blir veldig fort triste og tiltrekker seg masse ekle bananfluer. Og jeg har ingen hage jeg kan plante dem ut i, så da må jeg kanskje holde meg til de tørkede.

Deilig med sol og vår, ja. Eneste ulempen er at jeg ser hvor skitne vinduene er.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så flink du har vært til å rydde i bokhyllen. Det er få ting som er mere tilfredsstillende enn å rydde opp i rot...

Ja ikke sant, det er bare så synd at jeg så sjelden får det kick'et som skal til for å gå i gang med å rydde i "gammelt" rot. Nytt rot derimot, er jeg faktisk ganske flink til å rydde opp i, men jeg har helt klart noen svake områder. Når jeg var yngre elsket jeg å tømme alle skuffer og skap på rommet mitt også kastet jeg en hel masse, men resultatet ble jo at jeg aldri ble ferdig med å rydde når jeg skulle gjøre det så grundig hver gang. :roll:

Deilig med sol og vår' date=' ja. Eneste ulempen er at jeg ser hvor skitne vinduene er.[/quote']

Tell me about it likssom.. :-? Jeg blir nødt til å gjøre det snart, men jeg har en del vinduer. Men jeg behøver jo ikke vaske alle på en gang da. I hvertfall ikke både på innsiden og på utsiden!

Puh, det er ganske varmt på kontoret her nå. Har ikke mye lyst til å sitte i t-skjorte ennå, for armene mine er ikke særlig lekre. Blå/hvite med små røde rupper på overarmene. Lekkert! Tror jeg må gi dem en omgang selvbruner først. JA, jeg er litt nøye på det, jeg vet.. :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt å høre at du har tenkt å prøve deg på litt yoga! Det anbefales!!! Neste uke er det 12. og siste kursdag for mitt vedkommende, hvis vi ikke får lov til å fortsette noen uker til, slik kursholder antydet muligheten for. Yoga er godt både for kropp og sjel, så jeg håper virkelig at du finner ut at det er noe for deg, også! Et kurs er heller ikke å forakte, for veldig mange av stillingene er lett å gjøre feil, og i beste fall kan man få mer effekt av dem om man gjør dem riktig og tar tak i de rette musklene! Vår kursholder går rundt og retter på oss og hjelper oss, og det er virkelig et stort pluss!

Ellers kjenner jeg meg litt igjen i det du sier om rydding. Uff - gammelt rot er veldig kjedelig rot å rydde i. Nytt rot er mye, mye bedre!!! Jeg har noen kjøkkenskap som jeg burde ta tak i og bare revolusjonere, men blir det gjort? Nope... Utsettelsessyndromet er svært utbredt her i sauehuset.

Håper du får en fortsatt fin uke, Malou - snart er det helg, og da skal vi kose oss med et glass rødvin eller tre, tror jeg! :wink:

Klem fra din venn sauen! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde jeg skulle ned å hente den o'så forsømte dagboken på side 2 jeg nå, men så ser jeg jo at det har vært folk innom og holdt den i live. Mye hyggeligere å skrive litt selv også da, meja og Væren. Også hjelper det jo litt at det er fredag også da, og at det er meldt fint vær og over 15 grader i helgen. :ekstra kul:

Jeg bør nok antagelig vurdere et yogakurs jeg også ja Væren. Som du sier så kan det nok lett bli feil når man skal gjøre det selv. Men jeg vet ikke hvordan det er med kurs nå på våren, og om det er noe særlig å melde seg på når det nærmer seg ferietid og sånt. Det er forøvrig muligheter for astangayoga her på jobben, men det tror jeg er litt hardere enn det jeg hadde tenkt meg. Jeg hadde i utgangspunktet lyst til å prøve noe som var basert på å avstresse, tøye etc. Får kikke litt i boken min først i allefall.

Skal snart på denne ukas siste europeiske telekonferanse. Denne uka har det vært mange!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høre ut som om helga blir god den, Malou! Du får kose deg masse da.

Nå er det en liten plutti plutt som er sulten her *løper*

GOD HELG!!!! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God helg, Malou! Og solen er tilbake etter noen dager med litt dårligere vær. Kan det bli bedre?!?

Jeg går på pilates, jeg. Det er litt samme konsept som yoga, stille og rolig og masse strekking av stramme muskler, men uten det spirituelle som jeg forbinder med yoga. Jeg trives ihvertfall veldig godt med deg.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig burde jeg ha lagt meg nå, men så bestemte jeg meg for å avlegge deg et besøk. For å si at du kan godt sende meg et par av de 18 varmegradene dine..... Jupp jupp! Nåvel, det er meldt 10 grader her i helga og det er vi jo fornøyd med. Det er jo vår for oss det. Så lenge sola skinner og det ikke er storm så samme for meg.

Nei, nå tror jeg at senga kaller gitt. Ser jo snart ikke hva jeg skriver. Og jeg som har vært på fest på Big Brother huset i kveld. Morsomt faktisk.....

Håper du får en fin lørdag, Jen.....øh.....Malou!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for hilsninger Piglet og hviske-heff! :-D

Ja pilates er også en mulighet Piglet. Jeg har vel egentlig ikke vært helt klar over hva som var forskjellen mellom pilates og yoga egentlig, bare at pilates er veldig moderne for tiden. Er ikke pilates en avart av yoga da og er yoga virkelig så spirituelt? Har ikke fått kikket noe i boken min ennå heller. TTT.. :roll:

Nå ble det nok ikke helt så mye som 18 grader heff, i allefall ikke her jeg bor, så kanskje noe av varmen ble sendt opp til deg istedet? Jeg er i allefall fornøyd med temperaturen uansett.

Rosene og clematisen er klippet (clematisen skulle vært klippet i mars, men det er nå en annen sak) og ute møblene oljert. Klesskapet er så og si ferdig ryddet og jeg er trøtt.. Jeg er ikke helt i slaget, men prøver så godt jeg kan å få gjort det jeg hadde planlagt allikevel. Er ikke syk heller da. Da kunne jeg i det minste bare tatt det med ro med god samvittighet.

Skal snart kaste ut en søppelsekk med klær og litt diverse som vesker og belter. Jeg blir helt utmattet av å gå i gjennom klesskapet. Blir nødt til å ta en hel masse avgjørelser og vurdere frem og tilbake om en del av plaggene skal beholdes eller kastes. En del må prøves også, og når man finner en del som ikke passer så godt lenger blir man litt fustrert over det. Men sånn i hovedsak er jeg glad for innsatsen. Ikke bare har jeg fått litt bedre plass, men jeg har også mye bedre styr på hva jeg har og hva jeg ikke har. Også gjør det godt for sjelen. Tror faktisk det hadde gjort enda bedre hvis jeg hadde kastet noen plagg til (det som har blitt beholt under tvil), men det får bli neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slette dagboka mi? Er du blitt gal? :o

Vi fikk litt varme fra deg tror jeg. Hadde 16 grader i sola og 10 grader i skyggen idag. Nesten som sommer her det :ler: Deilig!!!!! Og det er meldt sånn noen dager tror jeg.

God søndagskveld!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg slettet dagboken min jeg heff, så jeg er vel litt gal jeg da. :wink: Jeg ungikk å bli leieboer i allefall..

Det er tirsdag, men litt mandag for meg. Jobbet hjemme i går, så i dag er første dagen denne uken jeg har stått tidlig opp. Heldigvis er det den nest siste også, for jeg har fri torsdag og fredag. Fredag er hellig dag, mens torsdag er den siste feriedagen min for ferieåret 2004/2005.

Bestilte The Piano fra play.com til 5,99 GBP i går. Det er jo nesten (i hvertfall nesten :wink: ) like billig som å leie filmen! I tilegg står jeg selv 100% fritt til å velge når jeg skal se den og jeg betaler gjerne for litt frihet så lenge jeg har råd til det. Har aldri sett den filmen, men har lyst til å se den, så da jeg fant den til en så billig penge, ble jeg bare nødt til å kjøpe den. Har også to filmer liggende som jeg ikke har sett ennå; Life is beautiful og Lost in translation, så nå er det forbud mot å kjøpe flere før jeg har sett minst den ene. Blir nødt til å være litt streng mot meg selv sånn at shoppelysten ikke tar helt overhånd. :oops: Så maks tre usette film av gangen. Tar sin tid før jeg får sett tre filmer også..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Skulle nesten til å ønske deg god helg jeg, men så kom jeg jo på at det er tirsdag :klaske: Selv begynner jobbuka mi i morgen, men det er ikke den helt lange dagen i morgen da. Det blir det ikke før på torsdag (9 timer). Skal ikke klage da nei.

Venter spent på referat fra en av de tre mulige filmene :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde det bare vært på sin plass å ønske god helg heff.. *drømmer* Når du starter jobbuka i morgen, hvor mange dager jobber du før du har fri igjen da foressten?

Får håpe ikke den filmen du venter på referat fra blir den siste av dem jeg ser da, for da skal du nok smøre deg med tålmodighet.. Liker godt å shoppe filmer for tiden (har ikke kjøpt mer enn 4 da men..), men det er ikke så ofte jeg setter av tid til å se dem. Smart.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke så mye om yoga, jeg, Malou. Men mitt inntrykk er at det fokuserer like mye på indre balanse som på ytre sunnhet, ikke at det er noe galt i det....

Pilates er en gammel treningsform, som plutselig har blitt veldig populært. Ideen er å styrke det såkaldte "muskelkorsettet" som gjør det sterk og gir deg en fin holdning. Øvelsene er stille og rolig og man fokuserer masse på riktig pustning, men det er overraskende hardt. Her kan du lese om om noen "enkle" gulvøvelser: http://www.allaboutpilates.com/pilates_wor...es_matclass.htm

Og her kan du se bilder av øvelsene:

http://www.hermit.com/hermit/mat/matlist.html

Pilates er forøvrig veldig bra for f.eks. stive skuldre, og mange fysioterapauter anbefaler derfor pilates.

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal jobbe idag. morgen og fredag. Og så mandag og tirsdag neste uke før det er 7 dager helg :sjarmor: Kunne hatt det sånn bestandig jeg :ler:

Sola skinner så idag blir det hagedag tror jeg.

Kos deg masse i pannekakelandet.

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...