Gå til innhold

Malou's


Malou

Anbefalte innlegg

Takk for det Piglet! :-D

Long time no see. Påskeferie innebærer til en viss grad også ferie fra KG- og internett. Har sikkert nesten like godt av det som å være vekk i fra jobben.. Benytter i allefall sjansen til å gjøre andre ting de dagene som både jeg og sambo har fri.

I dag har vi holdt på litt ute i hagen. Sambo har gravd opp en busk som vi ikke ville beholde i forhaven allikevel, og jeg har beskjært litt (mye) og ellers bare godt å kost meg i sola. Desverre blåser det en del, men vi kan nok uansett ikke tillate oss å klage over påskeværet. Riktignok er det kaldere nå enn det var for et par dager siden, men det hører jo til årstiden at det skifter litt.

Nå lurer jeg på om jeg ikke skal ta meg en liten lur på sofaen. Sånn at jeg ikke blir like tidlig trøtt i kveld som jeg har blitt de siste kveldene. I dag ble jeg til og med snytt når jeg våknet og klokka var litt over 10. Hadde jo glemt alt om sommertid, og vekkerklokka er radiostyrt og stiller seg selv.. :-?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlige nyheter på siste ordinære feriedag (nå mangler vi bare de uordinære :wink: ) 3400 kr i restskatt! Lenge leve toppskatten.. :-? Ja ja, det kunne ha vært mye værre, har vært ganske forbredt på restskatt. Men nå har jeg da i det minste vært inne og endret skattekortet for 2005, så jeg forhåpentligvis slipper restskatt neste år.

I dag har vi vært ute på lang tur i det fine været. Var innom et vennepar på veien og spiste potetgull og smågodt, så det er vel begrenset hvor sunne vi har vært, men i det minste er det bedre å mosjonere å spise godteri, enn å bare spise godteri. :Hehe:

Kjempeglad for at jeg fortsatt har nesten en ukes ferie. Hvis ikke hadde jeg nok hatt litt pre-påskeferie angst nå. Synes ikke jeg har fått slappet av nok, men jeg har da i det minste fått pleiet det sosiale litt. Slappe av kan jeg gjøre i maaange dager ennå.. (Selv om jeg garantert også klager over at det har blitt for lite neste søndag. Den tid den sorg..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Meja!

Lat dag, vel som forventet når jeg er alene hjemme. Deilig med noen sånne dager også, bare det ikke blir hver dag. Har vært litt ute i sola, men pga av en ganske så hissig vind, er det litt begrenset hvor lenge man gidder å sitte ute. Synd med vinden, for været er super flott, men man kan jo ikke få alt heller.

Ellers holder jeg på å kikke etter musicalbiletter på Brodway. Vurderer blant annet Rent. Lurer på om man er nødt til å bestille billetter på forhånd, eller om man skal satse på at man kan få billetter når man kommer dit. Skjønner jo at det ikke er noen garanti for at man får velge på øverste hylle da, men det gir jo også en viss frihet. *fundere*

Også kikker jeg litt på Äntligen Hemma samtidig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsatt fantastisk deilig med ferie! :-D Hvem hadde nå også trodd noe annet? Det eneste som kanskje ikke er så bra er at jeg har begynt å sove litt for lenge om morningen, spesielt de her dagene jeg er alene hjemme. Men nå har jo sambo fri f.o.m i morgen igjen, så da blir det kanskje litt lettere å ikke bare sove en ½ time til, for å så ligge å dorme bare en ½ time til etterpå..

I dag har jeg planer om å gå tur. Må sørge for å få noe mosjon nå som badmintonsesongen er slutt, og alt er opp til meg selv. Mine eneste unnskyldninger er at jeg har litt vondt i halsen og at det fortsatt blåser ganske heftig utenfor, men jeg får bare bite tennene sammen. Sol er det i allefall ingen mangel på. Jeg kunne jo f.eks vaske vinduer og beskjære lavendel og gødsle roser istedet, men det kan jeg jo også gjøre senere i uka. Viktigere å få rørt seg minst en gang i ukedagene, sånn at ikke all mosjon skal gjøres unna i helgen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er vi ikke heldige som har ferie??! :sjarmor:

Takk for besøket hos meg, jeg er visst ikke den flittigste gjesten, fortiden :oops:

Håper du fikk mosjonert litt, da :wink: Havearbeide må vel nesten også telles som trening? Jeg har vært så øm diverse muskler at jeg har hatt vondt for å sitte :ler:

Har fått luket rundt huset, og det ser faktisk pent ut. Når jeg kommer hjem fra ferie må jeg i gang med det værste; å luke rundt hagen *sukk*

Apro po roser, - tror jeg gjorde feil i fjor, da gjødslet jeg dem om sommeren, men det skal man visst ikke. I år har jeg også gjordt feil med rosene; nemlig beskjæringen. Det gikk heldigvis kun utover én busk. Jeg beskar litt hist og her, og senere samme dag leste jeg at busker ikke skal beskæres! :oops: Og i allefall ikke så tidlig i sesongen.

Neste år blir det nok bedre :Hehe:

Ellers har jeg sååå store planer for kjøkkenhagen i år. At jorden skulle vært forbredt i høst, skal jeg huske på til neste høst :ler:

I morgen reise jeg jo, men kikker forbi deg når jeg kommer hjem fra ferie :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så er det vel på tide med en oppdatering igjen. Er innom for å spise litt etter å ha beskjært lavendlene både på baksiden av huset, ved verandaen og på forsiden. Har nå nesten en hel stor søplesekk med avskjært lavendel.

Jeg skal i gang med rosene jeg også Miranda. Har en litt større ceriserosa klatreaktig en og tre små med hvite roser. Har tenkt (og til dels lest meg til) at de skal gødsles nå også beskjærer jeg sånn mot midten/slutten av april. Det er litt vanskelig med roser synes jeg, for det er så forskjellig hva folk anbefaler. Jeg har nemlig også hørt at hvis man har roser som blomster over flere ganger, så kan man godt gødsle både en og to ganger til utover sommeren. Ikke til å bli helt klok på.. :klø: Et år gødslet jeg ikke på våren i det hele tatt, men den fikk da ganske mange blomster allikevel.

Blir nesten nødt til å få med at vi var inne å så musicalversjonen av 'Den enste ene' (noen har kanskje sett filmen?) med samboerens jobb på torsdag. Ble positivt overrasket, for jeg hadde vel ikke de store forventningene. Nå har jeg vært på to musicals i år. Ikke dårlig for en som aldri hadde sett en musical før vi skrev 2005.

Prøver å fortrenge at jeg skal på jobb igjen på mandag. Det er jo tross alt lørdag og helg! (og super deilig vær)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen, Malou! Den siste dagen i ferien din, er det ikke? Heldigvis er det fortsatt sol og (sikkert) ganske varmt. Det hjelper jo litt...

Jeg har ikke så lyst til å se "Den Eneste Ene", ble nemlig litt skuffet da jeg forstod at de sang alle de fine sangene fa filmen på dansk. Men Beauty and The Beast har jeg veldig lyst til å se. Den har jeg nemlig sett i London, og den var veldig bra.

Ha en fin søndag!

Klem, Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja i går var den siste dagen av min elskede ferie Piglet, hvilket så da betyr at jeg er på jobb i dag. Ikke at det er så ille egentlig, men jeg ville da foretrukket å være ute i det fine været. Trøster meg med at det er bedre å ha hatt ferie og nå være tilbake på jobb, enn å ikke ha hatt ferie og nytt det fine været i det hele tatt. Dessuten er det kun 1 måned og 1 dag til vi reiser til NY, så jeg har vel ingen grunn til å klage.. :wink:

Jeg synes foressten ikke det gjorde så mye om de sang på dansk jeg Piglet, selv om de fleste sangene er bedre på engelsk. Flinke var de uansett.

Lurer på om jeg skal ta en pause ute i sola jeg og trekke litt frisk luft. Uvant for hodet å sitte inne i dårlig luft og stirre inn i PC-skjermen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, lang arbeidsdag det her. Slitsomt å skulle til bruke hodet igjen.. :wink: Tror jeg drar hjem ganske snart og satser på at jeg er klar til å dykke dypere ned i tingene i morgen. Dagen i dag har mest gått med til det overfadiske, som å få kontroll over mailboksen etc.

"Bare" 4 arbeidsdager igjen til helg.. *sukker*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er her du gjemmer deg? Og jeg som var på leting. Måtte tilslutt søke opp nick'et ditt jeg :oops:

Innom bare en snartur før jeg finner senga!

GRATTIS MED NY DAGBOK!!!!! *hornmusikk*

Og takk for at du sletta noen av innleggene mine :fy: :Hehe:

Håper du får en flott dag i morgen!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjemmer meg? Jeg? :rosaengel: Takker så mye for hornmusikken heff, ikke så ofte jeg hører den type musikk siden jeg sluttet i korps for mange år siden. :Hehe: Også beklager jeg så mye for de slettede innlegg. Jeg skal forøvrig love deg at jeg mista enda flere innlegg enn du gjorde, men jeg har lissom ikke så mange andre å skylde på enn meg selv jeg da.

Tirsdag og litt nærmere helg enn i går. Man skal se de positive i alt skal man ikke? :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Arbeidslyst etterlyses! Det er hardt det her, å være på jobb når man bare ikke har lyst til å være her i det hele tatt. På mandag var det pyton, tirsdag var ok nok, i går jobbet jeg hjemme og i dag; pyton de luxe! Uff, håper det blir bedre utover dagen, eller at det plutselig blir helg fort som f***..

:syt-og-klag-smiley:

Er nettshopping den eneste løsningen mon tro? :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ja, nettshopping er nok den eneste løsningen, Malou - det er bare å hoppe i det! :ler:

Ikke pent av meg å komme inn her på fridagen min når du har en skikkelig pyton dag på jobben...men gjort er gjort.

Uansett - det ER torsdag i dag, og etter torsdag kommer fredag, og fredag betyr HELG!!!

HOLD UT!

:kose:

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Om ikke dagbokbesøk hjelper så alt for mye på arbeidslysten, så hjelper det i allefall litt på humøret Kverula og meja. :-D

Takk og pris for at fredag kommer etter torsdag, og at fredag betyr helg! *puster lettet ut*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt smittet av heff og vil også ha bilde av babyen min i dagboken. :Hehe: Riktignok snart en gammelt bilde som har ligget i albummet ganske lenge da, han er blitt litt større siden sist.

2374Zorro_pyntegjenstand.JPG

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En ting som er litt idyllisk med jobben min er at jeg kan se hester fra vinduet mitt. Før vi byttet plasser for en måneds tid siden kunne jeg kun se en brun vegg, så i det minste er det en forbedring. Jobben ligger akkurat utenfor byen, sånn at vi er litt på landet, men det er ikke langt inn til byen. Jeg har aldri vært noen hestejente jeg, men de er da litt flotte å se på de hestene når de løper rundt.

Funderer litt på å bestille meg en yoga DVD fra play.com. Ikke i første omgang til så mye mosjon, men mest for tøyning og avslapping. I det minste kan jeg jo stille den sammen med den stram opp og tone kroppen din DVD'en jeg kjøpte for en stund siden. :ler: Unnskyldningen er foressten at jeg ikke har fått kjøpt meg noen lettere håndvekter. :roll: Det er jo sant, men det skyldes jo kun latskap.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg har heller aldri vært en hestejente, og det var en sånn ting som man enten var - eller så var man det ikke. Søt bebis du har Malou, har den dine ører? :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...