Gå til innhold

Malou's


Malou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Har ikke hatt så mye tid til å være på KG i det siste, men måtte skynde meg inn og ønske deg en fantastisk tur til NY. Har vært der for mange år siden, så jeg vet (litt) om hva du har og glede deg til.

:klem: Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Piglet! :D

JA-BA-DABBA-DUUUUUUU! (på beste Flintstones vis, leses som jippi, jeg har ferie og skal til NY) :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ha en fantastisk tur til NY! Gleder meg til å få referat når du kommer hjem igjen!

Klem, Mie.

Shop til you drop. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk Mie!

Shop til you drop.  :ler:

Av en eller annen grunn var dette det jeg la mest merke til. :ler:

Men hvorfor er jeg fortsatt på kontoret? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk for det Kverula! :D

Er så og si ferdig pakket. Skal vanne blomster pluss noen andre småting så skal jeg legge meg. :Gjesp:

Vi "ses" om 1½ uke!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Har vi ingen penge-smiley? For hadde vi hatt det, så skulle jeg fyllt opp kontoen din til randen, sånn at det kunne luktet svidd Visa-kort helt hit!

Håper du koser deg storveis, og at du nyter dagene. Skulle gjerne vært der!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I AM BAACK!

Har hatt en kjempefin tur og hadde ikke lyst til å dra hjem i det hele tatt. Tror jeg er blitt forelsket.. i New York..

Har igjen penger på kontoen, men har fått shoppet og opplevd en hel masse allikevel. Fyldigere oppdatering får bli senere, for jeg har alt for mye jetlag og mangel på søvn til å få ut så mye konstruktivt nå. Tror formen passer best til en episode Desperate Housewives på DVD-opptageren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det jenter! :D

Trenger jeg si noe annet enn jetlag?? Jeg har ikke noe lyst til å sove jeg, klokka er jo ikke mer enn 19.30 NY time.. (sier mitt nye Calvin Klein ur..) :wink:

Vi har foressten ikke fått koffertene våre ennå. Long story.. Hvis de ikke kommer i morgen (eller det er vel i dag nå..) får jeg panikk.. Jeg tråla nemlig halve Manhatten rundt for å finne igjen et par sko som jeg hadde sett på tidligere, og de skoene ligger jo selvfølgelig i kofferten..

Inntrykk som sitter igjen fra turen er først og fremst STEMNINGEN, man føler seg i virkelig midt i verden når man er i NY (etter min mening i allefall.) Jeg hadde faktisk ikke trodd at jeg skulle bli så betatt. NY har i allefall noe av det som ikke helt kan beskrives med ord, jeg tror faktisk man må ha vært der for å skjønne hva jeg mener, eller eventuelt ha vært et annet sted og følt at "this is the place to be." Det gjør noe med deg å gå ned av Fifth Avenue..

..og første gangen jeg så Lower Manhatten skyline, oppe i Empire State Building. Da først gikk det virkelig opp for meg at jeg var i New York City! :ler:

Føles litt stille og kjedelig ute på landet i Danmark etter å ha hatt 5 minutters gang fra Fifth Avenue og 10-15 minutter fra Times Square..

Central Park, en kjempeflott opplevelse. Mange gamle flotte trær og kirsebærtrær i full blomst, nesten på retur sånn at bakken rundt var like fylt med rosa blomster som selve treet..

Helikopterturen over Manhatten. En dyr og kortvarig affære, men absolutt værdt pengene allikevel. Ingen av oss hadde prøvd å fly helikopter før heller. For en utsikt!!

Musical på Brodway! Vi kjøpte billetter til Rent samme dag som vi så forestillingen. Veldig fornøyd! Kunne godt sett flere show, men det får bli en annen gang..

Det å bare gå rundt å nyte livet, spise når man har lyst, stoppe opp og holde en pause i en liten grønn oase midt i byen når man har lyst til det. Bare slentre fra butikk til butikk..

Sikkert litt rotete det her, men hva kan man ellers forvente på denne tiden av døgnet?

Forhåpentligvis kan jeg oppdatere shoppinglista i morgen, ETTER at koffertene har ankommet..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tenkte det var på sin plass med en ny avatar, passende til min "New York state of mind." *prøver febrilsk å holde på stemningen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Høres jo bare utrolig bra ut - og Malou er VELDIG fornøyd skjønner jeg! Det syns på hvert ord du skriver! :wink:

Krysser fingre for at bagasjen kommer da...kjedelig.

God søndag!

K

PS. Avataren din sier jo egentlig alt! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for det Kverula! :-D

Bagasjen er kommet :hoppe: og jeg har endelig klart å komme meg ut av senga.. :Gjesp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Før jeg går i dusjen :oops: tenkte jeg at jeg skulle gjøre status på shoppingfronten. Det skal sies at det etter at jeg har kommet hjem selvfølgelig har gått opp for meg at jeg skulle shoppet mye mer. Blant annet nye sandaler og et armbånd og et kjede som jeg kikket på. Det går jo selvfølgelig ann å shoppe her hjemme også, men det er jo ikke like gøy da.. :-?

Shoppinglista ser i allefall ut som følgende:

*Calvin Clein klokke (delvis gave fra sambo)

*Armbånd i grønt og brunt med små steiner (oh så stilig!)

*Grønne "dingleøredobber"

*Turkise "dingleøredobber"

*CD'er;

-Coldplay

-Keane

-Saint-Germain des-Prés Café

*Brunt linskjørt med blomster

*Sommertopp, farge brun mix

*Grå New York hettegenser

*To jern lysestaker

*Bilde med 4 årstidsutgaver av det samme stedet i Central Park

*Grønn øyenskygge

*Helena Rubenstein mascara

*Sko:

-Et par sorte semskede fritidssko

-Et par sorte ballerinasko med blanke stener på remmen over foten (Som kan ses på denne linken)

*Vesker:

-En grønn på Macy's

-En brun

*Tigi Bed Head Moisture Manic shampo og balsam

*Solbriller, litt store med mørke brunt stell

*Turkis "pasmina"sjal

Tror det dekker det meste.

Fant ikke noe særlig med klær jeg likte desverre. Det har nok en del med å gjøre at jeg sjelden er i det riktige humøret til å prøve klær og at det skal en del til før jeg blir fornøyd. Liker best og ta med klær hjem og prøve dem i ro og fred også tenke litt over om jeg virkelig vil ha dem etterpå. Også er jeg skikkelig kresen på sommerklær, og det finnes ikke så mye annet i butikkene nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, Malou!!!

Det høres så fantastisk herlig ut! Ble veldig reiselysten, jeg nå! New York er en by jeg aldri har vært i, og egentlig står den ikke på listen over steder jeg drømmer om. Men det kan virke som om jeg burde revidere listen min? Høres ut som en by med atmosfære!

Så gøy at du har shoppet sånne kjekke ting! Jeg er heller ikke sånn som kommer hjem med nye klær etter tur til andre byer/land. Sko, vesker, solbriller, smykker, øredobber, dill og dall er helt topp! Der har du meg! Vi er visst like der. Men inn i prøverom bare for å bli skuffet, og når jeg egentlig ikke vet HVA jeg skal se etter? Nope... Mye kjekkere med sånne små detaljer!

Og det aller kjekkeste er å komme hjem og pakke ut alt man har kjøpt! DET er gøy, det!

Kos deg videre, Malou! Hvis du er som meg, så kan du leve lenge på denne turen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil i allefall anbefale New York til alle som liker storbyferie Væren. Selv om det til tider kan være litt slitsomt med alle menneskene og ømme føtter, så synes jeg turen var værdt hver eneste krone. Vi har allerede begynt å snakke om at vi blir nødt til å ta et par dager i New York i sammenheng med en tur til Karibien eller lignende en gang. Ingen beskjedne feriedrømmer her i gården nei.. :ler:

Og det aller kjekkeste er å komme hjem og pakke ut alt man har kjøpt! DET er gøy' date=' det![/quote']

Å ja, det er nesten halve moroa det, selv om jeg blir litt nostalgisk også. Hvis vi bare kunne blitt der bare et par dager til! Men hadde jeg fått et par dager til ville jeg sikkert bare vært der et par dager til igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Velkommen hjem til Danmark, Malou :P

Det høres ut som om dere har hatt en fantastisk tur til NY :)

Det er så deilig å komme ut å oppleve verden. Og så får man en helt annen energi til hverdagen igjen.

Nå er det forresten fin tp til å komme igang med sommerplantingen! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...