Gå til innhold

Malou's


Malou

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Huston, we have a technical problem! :ler: Jeg prøvde å legge inn et bilde jeg tok i New York, men kom først på nå at man vel kun kan linke til bilder fra KG-albummet. Så det blir nok litt editering her..

Takk for oppskriften Væren. Det høres ut som noe jeg må prøve en gang. :sikle: Men hva er egentlig ravigottesaus?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva ravigottesaus er?

Noe som man får kjøpt på flaske! :ler:

Jeg har ikke laget denne selv, bare fått den servert! Skal lage den i helgen når hannsauen kommer hjem, tror jeg! Meget god!!! Mmmm..... :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Man har vel lov til å legge inn egne private bilder i dagbøkene, malou? Har ikke det blitt tillatt nå i det senere da? :klø: Monja har jo så mange fine bilder av pjokken sin i dagboka si - du kan helt sikkert legge inn et bilde fra NY! :Nikke:

Godt å se at du har begynt å glede deg til Provence - det betyr vel at du har gått inn for landing hva NY angår! :ler: Jeg har også fått bakkekontakt etter bryllupet igjen - og godt er det!

God kveld, malou! :D

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, det kan godt hende jeg hadde begynt å gå inn for landing her tidligere i uka Kverula, men i dag har jeg savnet New York igjen. Herregud, dette høres sikkert kjempetåpelig ut, men det føles litt som jeg savner noen istedet for noe.. Så landingen ble avbrutt for å si det sånn, men jeg satser på at jeg får ny landingstilatelse snart. :wink:

Angående det bildet så ble det i allefall noe kluss, men det kan godt hende det var jeg som gjorde noe galt. Har ikke fått rotet meg til å prøve igjen heller.

Jeg er inne i en skikkelig dårlig treningsperiode for tiden. Merkelig at det skal være så vanskelig å få ut fingeren når jeg vet at jeg både blir i dårligere humør, generelt i dårligere form og at kroppen etterhvert bare blir større og større og usunnere og unsunnere hvis jeg ikke trener. Istedet sitter jeg og drømmer om vafler med brunost. "Heldigvis" har jeg ikke noen av delene.

Kanskje ting blir litt bedre etter noen glass med cyber-rødvin? For det blir det jo selvfølgelig aldri tomt av Væren.. :wink:

Jeg la inn mitt første bud på QXL i går, på en kjempesøt brun og turkis hekleveske. Nå er det under 3 timer igjen til auksjonen avsluttes og jeg ligger foreløpig ann til å vinne budet. Men det kan jo selvfølgelig skje mye de siste timene da. Litt spennende å følge med i allefall, selv om det ikke er noen krise hvis det ikke blir meg som vinner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her gjelder det å henge i, for her raser man ned på side 2 i løpet av 14 timer!

I dag blir det en ultrakort arbeidsdag. Vi skal ha teamarrangement inne i København den siste halvdelen av dagen, så jeg regner med å kjøre fra kontoret senest 12:15. Vi skal ut å spise lunch også skal vi sikkert holde litt "møte", for å kunne forsvare at vi tar en halv dag ut av kalenderen. Kjenner jeg sjefen rett blir det mest hygge og lite jobb.

Jeg vant foressten auksjonen i går og er nå forhåpentligvis snart den lykkelige eier av en brun og turkis hekleveske til den nette sum av 30 kr pluss porto. Juhuuu!

Jeg har forøvrig lagt inn to bilder fra helikopter turen over Manhatten, (ikke i KG albummet, for late meg gadd ikke tilpasse størrelsen) et av Lower Manhatten skyline og et utover Midtown med Empire State og Chryslerbygningen (rett ved der vi bodde.) Det finnes sikkert mange bilder i mye bedre kvalitet, men det er noe ekstra med de man har tatt selv da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er utrolig hvor mye lettere beina føles når man bare skal være på jobb i 3 timer! Ja til halve arbeidsdager! Eventuelt tre dager jobb, to dager fri (+frihelg selvfølgelig.) :wink:

Har nettopp vært nede i kantina og pantet så mange tomme cola light flasker som jeg kunne bære, enda er det 3 igjen!

Hvor ble det av sommeren foressten? :regn-og-høstvær-smiley:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Oj, sitter her med storbyfølelse jeg nå, etter å ha sett bildene du har tatt! Som du sier - mye mer stas med bilder man har tatt sjøl da - og bildene var bra de! :tommelsmil:

Ser du lurer på hvor sommern ble av - men du, det er ikke for sent enda - vi klamrer oss fast i håpet om at dette blir en knallsommer, gjør vi ikke??!! :eeeh:

JA TIL HALVE ARBEIDSDAGER!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjempefine bilder! Jeg må tilbake til NY snart, kanskje aller helst rundt jul en gang? Bare synd det er så langt og reise...

Ha en flott helg!

Piglet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er kjempesynd at det er så langt å reise Piglet. Jeg tror kanskje det er derfor jeg savner byen litt ekstra også jeg, for det er likssom ikke et sted man bare drar til, selv om man kan få flybilletter til en rimelig fornuftig pris.

Selvfølgelig blir det knallsommer Kverula! Vi har faktisk hatt to skikkelig sommerhelger allerede her i Danmark, men denne uka har det sånn stort sett bare vært regn! I går når jeg gikk gjennom Strøget ville jeg ikke tvilt et sekund hvis noen hadde sagt det var november!

Jeg fant forøvrig ingen sorte sandaler som jeg ville ha i går heller. Utrolig at det skal være så vanskelig!! Men istedet kjøpte jeg et par grønne "sandaler", eller hva man skal kalle sånne helt flate sandaler med hel tupp. Tøffelsko? :ler: Søte var de i allefall. Hvis jeg skal fortsette å lete etter sorte sandaler kommer jeg til å ende opp med skikkelig mange andre sko! Denne uka har det nemlig blitt to par, dog det ene kun til 50 kr.

Jobbe litt nå, også er det endelig helg igjen. HURRA! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med nye sko, Malou! Jeg har kjøpt 5 par sko de siste 3-4 ukene, så jeg er i stimen, jeg også! :ler:

Bildene var kjempeflotte og imponerende; det er snakk om en storby litt større enn vi er vant til her i gården. WOW!!! Må absolutt ha vært en spesiell opplevelse å være der!

Ønsker deg en kjempeflott helg, Malou!

Det er høst her også! I alle fall grått! Men vi smiler for det! :ler:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flotte bilder, Malou! Det må ha vært en kjempe-opplevelse! :)

Jeg må innrømme at jeg får lyst til å dra til NY jeg også! :)

Du er ikke alene om ikke å komme igang med treningen, Malou. Hvor lenge har jeg snakket om at jeg skulle trene...? :oops:

Det værste er nesten at jeg ikke har dårlig sammvittighet for ikke å trene. Jeg har overbevist meg selv om at fysisk havearbeide er like godt som en tur i Fitness-senteret :sjarmor:

Spiller du tennis, fortsatt?

Klem fra Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg spiller kun badminton på vinterhalvåret Miranda, så på sommerhalvåret så er all mosjon opp til meg selv. Problemet er at det er så vanskelig å ta seg sammen. Jeg har faktisk lurt litt på om jeg blir nødt til å kjøpe meg et klippekort til et treningsstudio. Men jeg kunne jo bare ta meg sammen å gå turer i raskt tempo, sykle både inne og ute samt bruke den trenings-DVD'en jeg nå endelig har fått kjøpt håndvekter til.

Oh bloody Monday! It is just one of those days.. Hvor jeg nesten ikke har gjort noen ting på jobb fordi jeg absolutt ikke har lyst til å være her. Kombinasjonen av lite gjort og liten lyst til å gjøre noe gjør meg nesten litt kvalm, men det er vanskelig å komme i gang når man har hatt en alt for treg start.. Det blir forhåpentligvis bedre i morgen..

Jeg har foressten lyst til å reise til NY uten å se på bildene (bombe)! Til tider ganske så slitsomt faktisk..

Syt og klag.. :klaske:

Jeg har "kun" kjøpt 4 par sko den siste måneden Væren, så det må da bety at jeg kan se etter sorte sandaler med den reneste samvittighet? :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Badminton var det ja. Ikke tennis. Jeg blander alltid de to sportsgrener :oops:

Malou, i morgen blir det bedre.

Jeg er helt enig med deg i at det er vanskelig å komme i gang om man ikke har vært effektiv fra starten.

Det er nok også derfor jeg bare har tuslet rundt her hjemme og gjordt "ingenting" i dag.

(Feieren kom forresten plutselig i dag. Og jeg med mitt strittende morgenhår :o )

Håper du får en fin og avslappende kveld, med eller uten trening. Man skal også tenke litt på hva man har lyst til...

:klem: fra Miranda

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Ville bare informere om at det går mot helg - i morgen er det lillelørdag allerede! :D

Og så skinner sola her hos meg også, faktisk...hadde nesten gitt opp håpet jeg nå...

Men så har det seg sånn at jeg rydda vekk alle vinterklærne mine i går - og tok fram sommerklærne. Tror faktisk at det hjalp! :ler:

Ha en fin dag, malou! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Takk for hilsninger, Miranda og Kverula.

Lysten til å skrive i dagboken er ikke helt på topp om dagen. Håper på bedre tider for jeg kan egentlig best like å skrive et ord eller to her hver dag, eller i det minste annenhver dag. Men noen ganger glimrer skrivelysten med sitt fravær. Som nå om dagen da jeg egentlig ikke har så veldig lyst til å gjøre noe særlig i det hele tatt, bortsett i fra å kaste bort masse tid på nettet.. Jeg vil ha masse energi og pågangsmot!

:syt-og-klag-enda-mer-smiley: :oops:

Nå er i det minste dagboken litt oppdatert. Jeg bør komme meg ut i hagen å hente inn kaningutten min før det begynner å regne. Himmelen ser veldig truende ut. Det er jo også på tide med litt regn nå etter hele to dager med pent vær.. :ironi:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Vet du malou - når det blir fredag så tenker jeg på deg! :) Forbinder deg med helg - og så har jeg en følelse av at du ikke liker mandager særlig godt! :ler:

Så derfor må jeg innom for å ønske deg en flott helg! Håper været er like flott hos deg som hos meg nå, for nå har virkelig sommern kommet! :)

Håper den varer ei stund nå da...

GOD HELG, malou! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke det gjør så mye om ikke dagbøkene blir oppdatert hver dag, - for jeg har som deg hatt en dagbok-fri periode. Lysten til å skrive var borte, men føler den har tatt seg litt opp igjen, nå...

Min kanin var også ute i går. Hoppet rundt på gressplenen, under tilsyn. Men plutselig var den under naboens busk. Jeg må nok få se å få kjøpt en ny kanin-sele. Marsvinenens løpegård egner seg heller ikke til den.

Kanskje jeg rett og slett skulle kjøpe en ferdig luftegård... :klø:

Hva bruker du...?

Og så er det endelig fredag!

Gleder meg til å sove lenge i morgen :)

Selv om jeg har hatt friuke er jeg likevel (for)tidlig oppe. Hver gang vekkeklokken ringer kan jeg ikke forstå det allerede er morgen. Selv om jeg har sovet over 8 timer. Tror jeg kunne sovet 10...

(Ikke rart at jeg har vanskelig for å forestille meg å jobbe om dagen :Hehe: )

Natt til i går drømte jeg at jeg var i NY! Var i en nok litt eksklusiv butikk, og fant et par ullbukser :ler:

Jeg prøvde dem og de satt perfekt. Da jeg skulle betale hadde jeg glemt å ta høyde for at det var dollar, og at det dermed ble 6 ganger dyrere enn jeg hadde regnet med. Det er så merkelig med drømmer.

Jeg var i alle fall helt forvirret :ler:

Håper du får en fin helg, Malou. Og at Kverula sender over litt sommersol og - varme. (Please? :wink: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å bli forbundet med helg synes jeg absolutt ikke er noen dårlig ting Kverula, tvert i mot. Ingen ting er jo bedre enn helg, bortsett fra ferie da selvfølgelig. :wink: Men hvor du har det fra at jeg ikke liker mandager, DET forstår jeg virkelig ikke! :ler::ler:

Akkurat nå er det forøvrig litt overskyet ute, men man kan jo alltids håpe på at finværet fra de to siste dagene kommer tlibake, selv om det nok blir litt varmt med dyre ullbukser da.. :Hehe:

Du behøver jo ikke oppdatere dagboken din hver dag Miranda, selv om jeg best kan like å oppdatere min ganske jevnlig selv. Jeg er nok litt for glad i orden i sakene..

Vi har hjemmesnekret kaninbur Miranda, på ca 1,5 x 2 meter med hønsenetting rundt. Det er ikke allverdens med plass å løpe på, men allikevel mye mer enn en del av det man kan kjøpe ferdig. Kaninen koser seg der ute i allefall.

Jeg jobber hjemme i dag, men jammen meg er ikke folk frekke nok til å mase på meg allikevel!! :ler: Så jeg blir nok nødt til å jobbe litt nå..

Men først skal det selvfølgelig feires at det er helg! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...