Gå til innhold

Malou's


Malou

Anbefalte innlegg

Takk for hilsninger Meja og Piglet!

I dag har jeg vært skikkelig aktiv. Noe av grunnen skyldes at jeg aldri fikk satt i gang skikkelig i går. Hadde "første-dag-med-mensen" kropp og ble bare slappere og slappere utover dagen. Heldigvis var det bedre i morges, så i dag har jeg både fått vasket dyne på vaskeri, tørket støv, skiftet sengetøy, støvsugd og plantet om noen planter Skikkelig husmor, puh, jeg blir nesten sliten bare av tanken jeg. :wink:

Nå sitter jeg i nattkjolen under dyna i stua og skal bare slappe av og kose meg med det lille som er igjen av helgen. 1½ uke igjen til påskeferie! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Travelt! Blir nesten ikke noe KG fra jobben for tiden, og i hvertfall ikke noe særlig dagbokoppdateringer. Tenkte jeg skulle bøte litt på det og skrive noen få linjer før jeg drar hjem fra jobb. Har jobbet så svettet nesten har rent i hele dag, men nå er hjernen på sparebluss. Hvordan er det man staver igjen? :klø:

Som alltid kommer jeg sterkere tilbake!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann, en stund siden jeg har skrevet, men jeg følger med, altså :oops:

Det der med å plante om noen planter burde jeg også gjøre. Siste år hoppet jeg over, for da var jeg mitt i flyttingen. (Som tiden flyr!)

Det er over 8 grader her i dag! Det gjør nesten ikke noe at det både regner og blåser, så lenge det er + grader. Ville vært bedre med sol og plussgrader da, men det kommer forhåpentlig snart :Hehe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann Miranda! Ja endelig har våren kommet, selv om det tydeligvis innebærer overskyet og nedbør. Men i det minste går det i riktig retning. Det er nesten ikke snø igjen i hagen min i det hele tatt. :-D Gleder meg til å kjøpe inn noen vårblomster jeg nå, f.eks stemor eller belis. Eller er det for tidlig ennå?

I dag har jeg faktisk vært ganske så flink. Har fått unna noen sånne må-gjøre-ting som jeg har tenkt på i en liten evighet, men aldri har fått gjort. Som f.eks å rydde opp i den voksende papir og diverse bunken på kjøkkenbenken. Nå ligger det kun en liten kontrollert bunke det, og det er lov. :wink: Er også i gang med å koke noe av sambos arbeidstøy som er alt for stort. Blir spennende å se om det blir bruktbart etterpå eller om vi kan spare det til eventuelle etterkommere. :ler: Har også ryddet opp i håndklær og sengetøy og kastet ut nesten nok til å fylle opp en sort søppelsekk. Det kommer en stor avfallscontainer på boligfeltet her vi bor om 1 måned, så da gjelder det å rydde opp i forveien, for det er så deilig å bare kunne bli kvitt det uten å måtte kjøre på gjenbruksstasjonen. Skal få tatt meg sammen å rydde i garderobeskapene i løpet av påskeferien. Det har jeg hatt på "to-do-listen" i evigheter.

Ble et skikkelig husmorinnlegg det her. :o Det er tydelig at jeg nærmer meg de 30! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:husarbeid: Å neida! De som har passert 30 gjør ikke husarbeid. Jeg f.eks, bare tasser rundt i silke morgenkåpen min og mine slipperser med rosa dusk på, og venter på at bassengmannen kommer og renser poolen. Så drar jeg på shopping og blir det mye av det, så bøter jeg på samvittigheten med litt veldedighetsarbeid. Husarbeid har jeg en liten Frue som tar seg av, barneoppdragelsen er det en Nanny som besørger. Sånn blir livet når man fyller 30. Nesten. Tror jeg. Kanskje. :-?

Ellers; det har lavet ned vanvittige mengder med snø - nå er det øs-pøs vanvittige mengder med regn. Det er dammer utenfor her som utgjør en reell drukningsfare for alle som er under 1.50 høy - hva vi har gjort for å fortjene slikt et vær, det aner jeg virkelig ikke. Jeg mener selv at jeg har oppført meg rimelig bra. :rosaengel:

Ja, ja. I kveld er det Lost. Bra serie, akkurat nok spennende for mitt vedkommende - mannen begynner å bli litt sutrete - han vil ha litt mer action, men han henger fremdeles med.

Jeg har det også fryktelig travelt på jobb om dagen - skal etter planen ha fri fom mandag i neste uke, men vi får se hvor mye jeg får gjort disse to dagene som er igjen av uken. For selv om det er dårlig vær, så er det godt med litt ferie.

:vinke: Snart helg! :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Urgh! :eeeh: Litt lei av jobb i dag. Egentlig på tide, for jeg har hatt det forbausende bra med jobben en god stund nå. Måtte jo komme en liten nedtur. Sånn er livet. Sitter og funderer på å stikke hjem snart, selv om vel egentlig er litt tidlig.

Godt å høre at livet blir en dans på roser når man blir 30' Mie. Man slipper kanskje å gå på jobben også? :ønske-smiley:

Ferie.. 4 arbeidsdager igjen for meg før jeg skal ha 11 dager ferie. Og ... *teller* ... 48 dager igjen til NY. Og en gang igjen av badmintonsesongen. Må ta meg sammen med egentrening nå som det er slutt og jeg ikke får noe "gratis" lenger.

Her regner det også, om enn det er oopphold akkurat nå. Men hva gjør vel det når det er 8 plussgrader og det fine været kommer til påske?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

HÆ! :o

Har jeg vært så sløv at jeg ikke har fått med meg din nye dagbok? :oops:

Gratulerer! Men her er jeg altså, noe forsinket, blek men fattet. Er det mulig å få et glass rødvin, eller må jeg tilbake til min egen kafé for å få det? Næh, tenker nok Malou har vin i skapet, ja! :wink: Og snart er det helg!

Jeg skal på lønningspils i kveld kl. 20.00 og gleder meg allerede! Alltid koselig! I morgen er det frisør på vei hjem fra jobb... "Da kommer jeg trøtt og sliten etter jobb" sa jeg til frisøren min. "Da skal jeg ha noen gode vitser klare!" svarte hun! :ler:

Ha en fin kveld, Malou - og etterhvert en fantastisk helg!!! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville bare forbi og ønske deg en fin påskeferie :)

Selv får jeg både gjester og skal jobbe, så det blir ikke mye påske for meg.

Jeg som ellers ikke ser så mye på TV har både sett "Desperate Housewieves" og "Lost" :ler:

Jeg vet ikke helt hva jeg skal mene om D.H., den er litt "søtere" enn det jeg normalt ser, men samtidig vil jeg gjerne se fortsettelsen :ler:

Gode skuespillere er det, i alle fall, og spesielt rørleggeren (Lyle i "Kamelonen") :Hehe:

Lost ser jeg kun hver 2. uke, hvilket er mektig irriterende, men litt er bedre enn ingen ting.

I går ble jeg sittende å se en norsk film på TV1000, med danske Sofie Gråbøl i hovedrollen. Men det er nok kun meg som har sans for den type merkelige filmer.

(Mannen min rømte i alle fall stuen :ler: )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi! Masse besøk! :-D Takk for at det hjelper til å holde i gang i dagboken min, Meja, Væren, Miranda og Dolphina. God helg og god påske til dere også.

Jeg pleier å like søte serier jeg Miranda (men ikke morsomme/dumme), så Desperate Housewives passer for meg, selv om jeg er litt usikker på om den serien er bare søt. Den er i allefall litt rar også, og i følge noen som har sett flere episoder enn meg skal den visst være litt små-spoky også. Vi får se hva som skjer. Det er i allefall noe med den som gjør at jeg får lyst til å se hva som skjer videre også. Også liker jeg rollefiguren til Terri Hatcher. Utrolig nok, for når jeg leste at hun hadde hovedrollen tenkte jeg noe i retning av Terri (f******-Lois Lane) Hatcher?!? :hoho: Nei da, jeg har ingen fordommer jeg..

Fredag kveld og jeg har huset for meg selv et par timer. Vurderer litt å se 'Eternal sunshine of a spotless mind' som jeg bestilte fra play.com for et par uker siden. Men så har jeg litt lyst til å kose meg med internett og boligmagasinet mitt også. For et luksusdilemma!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndag allerde! Helgen flyr. Huske å nyte, og tenke på at jeg tross alt kun skal jobbe tre dager også har jeg 11 dager ferie. :-D

I går gikk så og si hele dagen med å kjøre rundt i forskjellige butikker og se etter spisestuebord. Det var absolutt værdt for, for vi endte opp med en kjempefint massivt egetresbord til 4700 inklusive en ekstra plate. Hadde regnet med at det skulle komme opp i ca 6000, men det er jo alltid positivt når man klarer å gjøre det billigere OG er kjempefornøyd med resultatet. Det var litt langt (220 cm) i forhold til plassen i stua, men hva gjør vel det når man har en håndverker i huset? Så nå har vi bord på 180 cm istedet, pluss muligheter for 2 ekstraplater på 50 cm hver.

Tror også jeg endelig har funnet bildet. Jeg har 2200 kr liggende fra pengegaver til jul og bursdag som jeg ikke har brukt ennå. Har tenkt på å kjøpe litt ekte kunst til stua, og nå tror jeg faktisk jeg har funnet noe. Det er malt av en norsk kunstner som bor på Jylland. Det er litt dystert da hovedfargen i bildet er sort, men jeg tror allikevel det ville passe godt inn i stua. Jeg regner med å reise å se på det igjen i morgen, og antageligvis kjøpe det.

I dag har jeg planer om å gå en lang tur i det fine været. Har tenkt å få med sambo, og blir derfor nødt til å vente til han er ferdig med å se film. Da kan jeg jo kose meg under teppet med blad og internett så lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjesta

Hei på deg!

Koselig av deg å titte innom dagboka mi forleden! :)

Ville bare titte innom for å se hvordan det går i malou-livet og ønske deg en strålende påske! Ikke så mange dagene igjen før du skal ha langfri nå! :wink:

Ha en fortsatt fin søndag!

K

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Grattis med nytt bord, og nesten-helt-sikkert nytt bilde. Nå er det påskeferie her hos oss, så det blir ingen KG på en stund. Håper været holder seg sånn noenlunde, men værmeldingen er "så der".

Har sånn ca hundre tusen prosjekter som skal fikses og ordnes i påsken, og siden vi skal vekk blir det ingen trening. Jeg har inngått avtale med meg selv om at jeg skal gå minst en lang tur hver dag - uansett vær. Og gudene skal vite at det nok trengs, hyttetur=snopetur.

Ha en superduper påske, Malou! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for påskehilsninger Kverula & Mie! Det er så hyggelig med besøk! :-D Ingen tvil om at denne dagboken ikke hadde eksistert i det hele tatt hvis det ikke var andre enn meg her. Da hadde det vel gått med denne som med andre dagbøker jeg har hatt opp i gjennom livet, dvs ikke i det hele tatt.

Jeg er på jobb. Det var en fryd å kjøre inn i morges. Ikke fordi jeg hadde så veldig lyst til å dra på jobb, men fordi det ikke var kø i det hele tatt. Om bare det var sånn hver dag. *drømme* Kanskje jeg skulle begynne å jobbe kun når andre har fri? Selvfølgelig til samme lønn. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag er det forøvrig 44 dager til vi reiser til NY. :nedtellings-smiley:

(Hva kan jeg si til mitt forsvar, det er stille på jobb og jeg er mer eller mindre allerede i feriemodus)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Siste dag på kontoret for forlenget påskeferie! :-D Skal jobbe i morgen også, men da blir det hjemme fra sofaen (med dyne til langt ut på dagen) så det teller likssom ikke helt.

Var innom å kjøpte BILDET etter jobb i går. Det henger nå på "hedersplassen" i stua. Ble kjempefint. Jeg er fortsatt litt i tvil om det kanskje skulle vært litt mer sterke farger i bildet, men jeg synes det er innmari stilig, og med de fargene det har så er det i allefall ikke noen fare for at det krasjer totalt med resten av innretningen. Mitt første originale kunstbilde!

Jeg bør vel sette i gang snart. Har en fortsatt en del og forbrede til ukas "review" i morgen, selv om jeg fikk unna en god del i går. Deilig, så slipper jeg å stresse like mye i dag som jeg har gjort de siste tirsdagene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

O arbeidslyst, where art though? :klø:

Jobber litt inne i mellom internettpausene da, men kan godt merke at arbeidslysten ikke er på topp. Har sikkert både noe med å gjøre at det er lite folk her, det er kjempefint vær utenfor og at jeg snart skal ha ferie.

Har mer lyst til å shoppe (bombe!) Har jo ikke brukt noe mer enn 6000 siden lørdag så.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Påskeferie! :ekstra kul:

11 deilige feriedager ligger foran meg. Det finnes nesten ikke noe bedre, bortsett i fra 3-4 ukers sommerferie kanskje.

Vi starter i morgen med påskelunch sammen med det venneparet vi pleier å spille badminton sammen med. Har handlet inn i dag. Vi skal ha forskjellige småretter som sild, laks, egg og krepsehaler, fiskefileter, varm leverpostei med bacon og champinon, frikadeller og ostefat. Skikkelig dansk frokostbord som er godt og enkelt å tilbrede.

Men først skal jeg bare nyte at det er ferie. Det er alt for lenge siden sist..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...