Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

3 timer siden, bondekone skrev:

Gøy med positiv test😊 ser ut som vi havner med ganske like EL dager, satser på positiv test for begge om to uker😉 

Jeg har ofte positiv test i 1,5-2 dager før den blir negativ 😊

Jeg har også EL i disse dager, igår eller idag.... Er på første runde med Letrozol (for å sette igang EL). Kjekt at vi er flere som er i dpo-land sammen. Blir noen nervepirrende 14 dager fremover. Selv har jeg ikke helt troa på at vi får det til, men håpet stiger alltid litt allikevel ved EL-tider...

Gratulere med positiv EL-test @FruFiolett!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

31 minutter siden, tutta23 skrev:

Jeg har også EL i disse dager, igår eller idag.... Er på første runde med Letrozol (for å sette igang EL). Kjekt at vi er flere som er i dpo-land sammen. Blir noen nervepirrende 14 dager fremover. Selv har jeg ikke helt troa på at vi får det til, men håpet stiger alltid litt allikevel ved EL-tider...

Gratulere med positiv EL-test @FruFiolett!

Åh, så stas at vi er flere som venter! Hvilken pp er du i? Jeg hater altså så intenst de dagene som kommer nå, det er så innmari slitsomt å vente, lete etter symptomer, forvente, ønske, og så muligens skuffes igjen. Hååååper bare det er slutt på skuffelsene snart! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Åh, så stas at vi er flere som venter! Hvilken pp er du i? Jeg hater altså så intenst de dagene som kommer nå, det er så innmari slitsomt å vente, lete etter symptomer, forvente, ønske, og så muligens skuffes igjen. Hååååper bare det er slutt på skuffelsene snart! 🤞🏼

Vi er i pp 7, pp 8 dersom vi regner med den spiren vi mistet (uke 11).

Enig at det er slitsomt å vente, er utrolig lei av skuffelsen hver måned...

Krysser alt jeg har for at dette er måneden for oss alle 🙅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med flere som er i lik rute! Jeg forventer EL egentlig til lørdag, men har så mye tegn nå, at jeg ikke blir overaska om det er i dag😊 får vi sex i dag, passer det helt topp med EL i dag og, mtp timing av sex de siste dagene😀 krysser fingrene for deg og @tutta23 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, FruFiolett skrev:

Jaaaa, jeg håper sånn på klaff for oss alle! Er det lov til å spørre hvor ofte dere har sex nå rundt EL @bondekone og @tutta23? 🙄

Vi er ikke et par som har enormt nye sex i utgangspunktet, men rundt EL blir det iallefall til at det blir iallefall 2 ganger på de 3-4 dagene før EL. Jeg regner meg egentlig kun fertil 3 dager før EL, siden vi allerede vet at kvaliteten er nedsatt. Pga dårlig sædkvalitet er det ikke gunstig å ha sex mer enn hver 2.dag uansett. Optimalt sett er det vel hver 3.dag, men da vil det jo fort bli for lenge ift at sædcellene skal overleve, tenker jeg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det varierer litt for vår del. Til å begynne med (første og kanskje 2 pp) prøvde vi en gang så nærme EL som mulig. Vi prøver i motsetning til dere på en gutt, da vi har to jenter fra før. Forrige pp hadde vi sex omtrent daglig i en ukes tid fordi jeg ville helgardere...denne pp følger vi fastsatt opplegg fra gynekologen (skikkelig romantisk 😂). Sex annenhver dag fra dag 10 til 18 i syklus. Skal ta blodprøve i morgen for å sjekke om EL har vært. Blir en del pliktsex ja, og det er skikkelig kjipt...mannen har alltid spøkt med at han ikke syntes det hadde vært krise med langvarig prøving (de to første ble til på første forsøk), for da ble det mye sex på ham....men tror det røyner litt på for hans del også nå. Er ikke noe kjekt for han å se hvor skuffet jeg blir hver gang det ikke har lyktes...

Kjenner at jeg ikke er så motivert for å prøve å påvirke kjønn lenger, vil bare bli gravid NÅ !!

Endret av tutta23
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tutta23 skrev:

Det varierer litt for vår del. Til å begynne med (første og kanskje 2 pp) prøvde vi en gang så nærme EL som mulig. Vi prøver i motsetning til dere på en gutt, da vi har to jenter fra før. Forrige pp hadde vi sex omtrent daglig i en ukes tid fordi jeg ville helgardere...denne pp følger vi fastsatt opplegg fra gynekologen (skikkelig romantisk 😂). Sex annenhver dag fra dag 10 til 18 i syklus. Skal ta blodprøve i morgen for å sjekke om EL har vært. Blir en del pliktsex ja, og det er skikkelig kjipt...mannen har alltid spøkt med at han ikke syntes det hadde vært krise med langvarig prøving (de to første ble til på første forsøk), for da ble det mye sex på ham....men tror det røyner litt på for hans del også nå. Er ikke noe kjekt for han å se hvor skuffet jeg blir hver gang det ikke har lyktes...

Kjenner at jeg ikke er så motivert for å prøve å påvirke kjønn lenger, vil bare bli gravid NÅ !!

Jeg ooooog!!! Og det føles veldig OK å tenke sånn, fordi for det første blir det ikke så innmari mye å passe på, og for det andre blir kanskje ikke skuffelsen like stor hvis man får det andre kjønnet enn det man ønsket seg? Vi kommer til å øke hyppigheten av sex enda mer neste runde hvis det ikke klaffer nå - hvis vi orker. Som du sier, den pliktsexen begynner virkelig å bli kjip! 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, bondekone skrev:

Vi er ikke et par som har enormt nye sex i utgangspunktet, men rundt EL blir det iallefall til at det blir iallefall 2 ganger på de 3-4 dagene før EL. Jeg regner meg egentlig kun fertil 3 dager før EL, siden vi allerede vet at kvaliteten er nedsatt. Pga dårlig sædkvalitet er det ikke gunstig å ha sex mer enn hver 2.dag uansett. Optimalt sett er det vel hver 3.dag, men da vil det jo fort bli for lenge ift at sædcellene skal overleve, tenker jeg. 

Vi prøver jo annenhver dag nå, i motsetning til én gang, 2-3 dager før EL, så jeg håper virkelig den økningen skal være nok! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL-testen er svak igjen, og dermed negativ. Nesten som bestilt dette😅😮 Jeg har i tillegg faktisk hatt litt mens-lignende smerter ikveld, kanskje jeg for første gang faktisk har litt eggløsningssmerter? Det er i alle fall helt nytt for meg, så det kan jo være lov til å håpe at det er et godt tegn! Jeg tror også det kan klaffe bra å ha sex imorgen kveld, da har egget sluppet, men forhåpentligvis lever det enda, og den såkalte O+12-teorien kan faktisk være en klagende teori, gitt at tidspunktet for eggløsning skjer ila formiddagen imorgen da. Håper og tror uansett at sexen igår kveld kan være ganske bra timet, da de svømmerne til mannen i alle fall bør klare å holde seg i live i opptil halvannet døgn. Det er i alle fall lov å håpe! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Mirabella76 skrev:

Spennande tider! :smilbla: Håpar det blir full klaff denne gangen. :duskedame:

Jaaaa, det håper vi! ☺️🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etter historiens kjipeste pliktsex igår kveld, er vi nå offisielt i vente-bobla. Idag er vel dag 2 da, hvis vi regner ut EL til torsdag? Eller regnes selve EL-dagen som dag 1? Uansett, jeg syns sex onsdag og fredag med EL torsdag kveld/fredag morgen (?) må love ganske bra altså! Men vi får se, svaret venter ca 8-10 dager foran oss, og det blir laaaaaange dager! 

 

P.S. Gleder meg ENORMT til vi en eller annen gang kommer til det punktet at vi kan ha sex når vi har lyst igjen, og ikke når vi må😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 minutter siden, bondekone skrev:

Dagen etter EL er dag en (days past ovulation)😊 enig i det med pliktsex altså, finnes ikke noe kjipere!🙄

Takk! Da er det dag 2 idag☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 4, og puppene er AKKURAT sånn vonde/ømme som de var i forrige lutealfase. Forrige gang tolket jeg det som gravidtegn, men siden jeg da faktisk ikke var gravid, tolker jeg det negativt denne gangen her. Det må være noe med hormonene mine i denne delen av syklusen som gir sånne symptomer, jeg vet liksom ikke helt hvordan jeg skal forstå det. Det er jo egentlig altfor tidlig for symptomer, men dette dukket jo opp like tidlig sist. Tror absolutt ikke det er noe godt tegn...🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har og veldig ømme pupper, men bare for å ta litt fakta først (😂) en graviditet hadde aldri gitt utslag på noe symptomer nå, egget har antakelig ikke festet seg. Puppene er nok ømme pga progesteronnivået😉

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...