Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Gjest ...sunny...

Vil bare komme med noen betraktninger. Jeg har en treåring som ble til naturlig på første forsøk. Vi har nå prøvd i over to år på å lage andremann, uten hell. Flere prøverørsforsøk, men fortsatt ingen klaff. Så for MEG virker det helt søkt å ha et så stort fokus på å lage en jente. Er vel ikke det som er viktig. Når man har prøvd lenge flytter man fokus til det som faktisk betyr noe, nemlig håpet om å få et friskt barn, et søsken til barnet man allerede er så heldig å ha. Ønsker deg lykke til, håper det klaffer for dere, og at det er gleden over å få bli gravid som er i fokus, ikke om det er en jente inni der eller ei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

29 minutter siden, Anonym. skrev:

Alt håp er ikke ute nei! Legger til enda en oppmuntring (tror jeg!). Vi får jente, og hadde sex dag 6,7 og 8 og igjen dag 12. I følge termin skal unnfangelsen ha skjedd dag 13, og det var siste dagen med EL-slim så det kan stemme. Hadde ikke tro på at det skulle bli baby av den runden! :tongue:

Så bra! Men dette støtter vel egentlig timingen om sex før EL da, for hvis EL antas å være på dag 13, og dere hadde sex dag 12, så passer jo det veldig bra med jente-teoriene☺️ Men det er så bra at det faktisk går med kun sex én gang rundt EL også, det er jo ikke nødvendigvis hyppighet som er det viktigste! ☺️👏🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, ...sunny... skrev:

Vil bare komme med noen betraktninger. Jeg har en treåring som ble til naturlig på første forsøk. Vi har nå prøvd i over to år på å lage andremann, uten hell. Flere prøverørsforsøk, men fortsatt ingen klaff. Så for MEG virker det helt søkt å ha et så stort fokus på å lage en jente. Er vel ikke det som er viktig. Når man har prøvd lenge flytter man fokus til det som faktisk betyr noe, nemlig håpet om å få et friskt barn, et søsken til barnet man allerede er så heldig å ha. Ønsker deg lykke til, håper det klaffer for dere, og at det er gleden over å få bli gravid som er i fokus, ikke om det er en jente inni der eller ei.

Takk for at du sier dette, og jeg er så enig med deg. Jeg vet ikke om du har lest alt jeg har skrevet, men dette er jo en av de tingene jeg har vært tydelig på - nemlig at et friskt barn selvfølgelig kommer først, og at jeg kommer til å elske den eventuelle babyen like høyt uansett kjønn. Det det har handlet om for meg så langt er jo det ønsket om å ha et barn av hvert kjønn, og siden jeg har en gutt fra før er det en jente som «mangler» i den drømmen. Nå som det derimot begynner å strekke ut i tid, veier det tyngre og tyngre bare det å faktisk bli gravid - uansett kjønn. Og det er jo derfor jeg nå kverner rundt i hodet mitt ift spørsmålet om hvor mye lenger vi skal være villige til å gjøre ekstraordinære tilpasninger i håp om å øke oddsen for jente. Svaret er uansett «ikke så mye lenger», kanskje til og med «ikke lenger i det hele tatt», fordi ønsket om å bli gravid uansett kjønn snart er det eneste som betyr noe - nettopp, som du sier, fordi fokuset flytter seg når man har prøvd så lenge. Jeg syns allikevel ikke det er noe galt i å ønske seg noe spesifikt, så lenge man blir takknemlig for det man får uansett, og det er jeg helt sikker på at jeg kommer til å være. Jeg krysser fingrene for deg og håper det vil klaffe med en lillebror eller lillesøster, og håper det samme for meg selv også☺️

Endret av FruFiolett
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg snublet innom og snikleste i dagboka di, og det er et spennende prosjekt :)Jeg drømmer like mye om å få gutt og jente selv, men hvis vi hadde to av ett kjønn, hadde jeg fort håpet på det andre tredje gangen, tror jeg.

Jeg tenkte bare jeg skulle si at selv om oddsen skal øke litt når jentecellene får ligge å vente på egget uten konkurranse fra de raske guttene, er nok utslaget veldig lite. Sånn at hvis dere bare har sex ofte, er det fortsatt nær 50/50 for hvilket kjønn det blir. Hos oss møttes egg og sædceller i ei petriskål i et laboratorium. Det skulle jo være en kjempefordel for guttecellene, for der var det virkelig en kort sprint fram til målet. Vi fikk jente. Nesten alle de IVF-barna jeg kjenner er jenter, faktisk, selv om det er helt tilfeldig.

Lykke til!! Det kommer til å blir ekstra spennende å vente på OUL hos dere!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...
1 time siden, FruFiolett skrev:

Takk for at du sier dette, og jeg er så enig med deg. Jeg vet ikke om du har lest alt jeg har skrevet, men dette er jo en av de tingene jeg har vært tydelig på - nemlig at et friskt barn selvfølgelig kommer først, og at jeg kommer til å elske den eventuelle babyen like høyt uansett kjønn. Det det har handlet om for meg så langt er jo det ønsket om å ha et barn av hvert kjønn, og siden jeg har en gutt fra før er det en jente som «mangler» i den drømmen. Nå som det derimot begynner å strekke ut i tid, veier det tyngre og tyngre bare det å faktisk bli gravid - uansett kjønn. Og det er jo derfor jeg nå kverner rundt i hodet mitt ift spørsmålet om hvor mye lenger vi skal være villige til å gjøre ekstraordinære tilpasninger i håp om å øke oddsen for jente. Svaret er uansett «ikke så mye lenger», kanskje til og med «ikke lenger i det hele tatt», fordi ønsket om å bli gravid uansett kjønn snart er det eneste som betyr noe - nettopp, som du sier, fordi fokuset flytter seg når man har prøvd så lenge. Jeg syns allikevel ikke det er noe galt i å ønske seg noe spesifikt, så lenge man blir takknemlig for det man får uansett, og det er jeg helt sikker på at jeg kommer til å være. Jeg krysser fingrene for deg og håper det vil klaffe med en lillebror eller lillesøster, og håper det samme for meg selv også☺️

Jeg har lest mye av det du har skrevet, ja. Jeg synes ikke noe om fokus på ønske om et bestemt kjønn, men synes du virker reflektert, og det virker som du har hjertet på rett plass. Lykke til til oss begge 🙂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, ...sunny... skrev:

Jeg har lest mye av det du har skrevet, ja. Jeg synes ikke noe om fokus på ønske om et bestemt kjønn, men synes du virker reflektert, og det virker som du har hjertet på rett plass. Lykke til til oss begge 🙂

Takk skal du ha - med all respekt for at det finnes mange ulike syn på dette! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Illy skrev:

Jeg snublet innom og snikleste i dagboka di, og det er et spennende prosjekt :)Jeg drømmer like mye om å få gutt og jente selv, men hvis vi hadde to av ett kjønn, hadde jeg fort håpet på det andre tredje gangen, tror jeg.

Jeg tenkte bare jeg skulle si at selv om oddsen skal øke litt når jentecellene får ligge å vente på egget uten konkurranse fra de raske guttene, er nok utslaget veldig lite. Sånn at hvis dere bare har sex ofte, er det fortsatt nær 50/50 for hvilket kjønn det blir. Hos oss møttes egg og sædceller i ei petriskål i et laboratorium. Det skulle jo være en kjempefordel for guttecellene, for der var det virkelig en kort sprint fram til målet. Vi fikk jente. Nesten alle de IVF-barna jeg kjenner er jenter, faktisk, selv om det er helt tilfeldig.

Lykke til!! Det kommer til å blir ekstra spennende å vente på OUL hos dere!

Hei, og så koselig! Du har jo så rett, jeg tror også det er minimale marginer her. Og jeg mer jeg hører om andres erfaringer, jo mer fristet er jeg til å bare droppe disse timing-teoriene altså! ☺️ Det er jo neimen ikke sikkert det har noe som helst å si i det hele tatt😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så spennende å følge deg! gleder meg til veien videre ❤️ vi brukte 3 år på førstemann som kom i juli, selv om vi begge er helt friske og sunne. merkelige greier det der😂 men uansett så hadde jeg meget god kontroll på syklusen min kan du si, og jeg vet med sikkerhet at jeg hadde el på dag 18 som jeg alltid har. vi hadde sex kun en gang den mnd og det var på dag 14. har alt notert i notatboken min. testet også etter el. vi fikk ei lita jente! ❤️ er egentlig helt sprøtt, at den ene mnd vi hadde sex kun en gang og bare det, det var jo evigheter før eggløsning! alt er mulig 😄 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, Forever22 skrev:

så spennende å følge deg! gleder meg til veien videre ❤️ vi brukte 3 år på førstemann som kom i juli, selv om vi begge er helt friske og sunne. merkelige greier det der😂 men uansett så hadde jeg meget god kontroll på syklusen min kan du si, og jeg vet med sikkerhet at jeg hadde el på dag 18 som jeg alltid har. vi hadde sex kun en gang den mnd og det var på dag 14. har alt notert i notatboken min. testet også etter el. vi fikk ei lita jente! ❤️ er egentlig helt sprøtt, at den ene mnd vi hadde sex kun en gang og bare det, det var jo evigheter før eggløsning! alt er mulig 😄 

Tusen takk! ☺️ Jenta di er jo da et perfekt eksempel på både timing-teorien og hyppighet-teorien, at sex lenge før EL og sjeldnere enn hver 24 time gir jente! Akkurat sånn kommer vi til å gjøre ved tredje barnet, og da skal vi begynne myyyye tidligere enn nå, i håp om å få til akkurat det dere fikk til! ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 2.10.2018 den 8.30, ...sunny... skrev:

Vil bare komme med noen betraktninger. Jeg har en treåring som ble til naturlig på første forsøk. Vi har nå prøvd i over to år på å lage andremann, uten hell. Flere prøverørsforsøk, men fortsatt ingen klaff. Så for MEG virker det helt søkt å ha et så stort fokus på å lage en jente. Er vel ikke det som er viktig. Når man har prøvd lenge flytter man fokus til det som faktisk betyr noe, nemlig håpet om å få et friskt barn, et søsken til barnet man allerede er så heldig å ha. Ønsker deg lykke til, håper det klaffer for dere, og at det er gleden over å få bli gravid som er i fokus, ikke om det er en jente inni der eller ei.

Jeg forstår at du tenker slik når du er midt i en vanskelig prosess selv, men det er nå en gang sånn at man kan ønske seg og drømme om noen selv om noen alltid har det verre.. 

Litt som når ufrivillig barnløse klager på at folk med barn ofte er slitne og frustrerte over barna til tider, det er  noe som er lov for alle å kjenne på. 

Jeg har blitt fort gravid med barna mine, men jeg forstår at Hi ønsker og drømmer om ei jente. Det gjør jeg også etter to gutter.. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest ...sunny...

Klart det er lov, noe annet har jeg aldri påstått. Jeg prøver bare å få frem at det kanskje ikke er så viktig hvilket kjønn det er, og at det ikke er det som behøver å være i fokus. Det er min min mening, men at du er av en annen oppfatning er selvfølgelig helt greit. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Stavangebrud2012 skrev:
 

Jeg forstår at du tenker slik når du er midt i en vanskelig prosess selv, men det er nå en gang sånn at man kan ønske seg og drømme om noen selv om noen alltid har det verre.. 

Litt som når ufrivillig barnløse klager på at folk med barn ofte er slitne og frustrerte over barna til tider, det er  noe som er lov for alle å kjenne på. 

Jeg har blitt fort gravid med barna mine, men jeg forstår at Hi ønsker og drømmer om ei jente. Det gjør jeg også etter to gutter.. 

 

Ja, det er så sant! Og det er jo viktig å minne seg selv på av og til - det ER faktisk lov til å ønske seg noe selvom andre har det verre! Takk skal du ha! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 8, og vi er ikke noe nærmere en avgjørelse på hva vi gjør ift sex denne måneden. Jeg tror det er en blanding av beslutningsvegring og en forventing om at gutteturen til mannen tar avgjørelsen for oss. Vi kommer så klart til å ha sex i dagene før han drar for å «fylle opp» hufsa med svømmere så godt vi kan, og så får vi se om EL skjer mens han er borte, eller om vi kan iverksette en ekstra innsats fra søndag (som er syklusdag 18, og egentlig den dagen jeg bør få positiv EL-test) og videre utover i uka etterpå. Det skal uansett blir spennende å se om syklusen min endrer seg ytterligere (med for eksempel tidligere EL), holder seg stabil etter forrige endring (med en lutealfase som plutselig er 14 dager istedenfor 12), eller om den går tilbake til sånn den var før siste runde (altså med lutealfase på 12 dager)! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så skulle dag 11 være den dagen vi tok en avgjørelse - eller, egentlig dag 10. Jeg var sammen med et knippe venninner igår, og nå er enda en av mine nærmeste gravid. Det var det som skulle til for at jeg innså at jeg helst skulle vært gravid igår - uansett kjønn. Nå får det briste eller bære, nå vil jeg ha en baby så fort det lar seg gjøre, og vi kommer herved til å ha sex hver eneste dag før, under og etter EL (så godt det lar seg gjøre, gutteturen tatt i betraktning). Jeg føler faktisk litt skuffelse også, oppi det hele, for jeg føler jeg svikter jentedrømmen - eller i alle fall kryper til korset og innser at det ikke nyttet. Men ok, det er en tid for alt, og tiden for prøveperioder uten max innsats er forbi. Ja, vi kommer fortsatt til å kjøre varm dusj/null orgasme/magnesium og kalsium-tilskudd-innsatsen, men om jeg bare kunne blitt gravid så jeg kunne hatt litt permisjonstid sammen med disse venninnene mine som nå har termin henholdsvis i mars og april (disse to er separate venninner altså, type, de to er ikke sånne venninner at de ville vært sammen uten meg, men kanskje hvis vi alle hadde litt permisjonstid sammen!)! Så nå håper jeg bare at EL ikke skjer på dag 16/17/18 denne runden, men holder seg til dag 19 sånn som tidligere, så vi rekker sex både dagen før EL og på selve dagen - og gjerne også dagen etterpå!

Endret av FruFiolett
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2018 den 17.24, FruFiolett skrev:
 

Nå kom mensen, og dette har mildt sagt vært en helt grusom dag. Jeg pleier alltid - og da mener jeg ALLTID - å våkne opp med mensen på morgenen, men neida, ikke idag. Og selv om jeg testa negativt i dag også, har det liksom spiret et bittelite håp ettersom mensen har latt vente på seg. Men nå er den altså her, og livet er igjen bare dritt.

Hvordan er sædkvaliteten? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kvinne35+ skrev:
 

Hvordan er sædkvaliteten? 

Vi har ikke sjekket det nå, men den funket jo helt ypperlig for tre år siden da jeg ble gravid på første forsøk - kan det bli så mye dårligere på bare tre år? 🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, FruFiolett skrev:
 

Vi har ikke sjekket det nå, men den funket jo helt ypperlig for tre år siden da jeg ble gravid på første forsøk - kan det bli så mye dårligere på bare tre år? 🙄

Jepp både hos deg og hos han. At du er 31 er dessverre ingen garanti men det er jo private klinikker for å undersøke det meste :) Det finnes også medikamenter som kan hjelpe f.eks. på modning av egg. Kan være noe så enkelt også.. Hvis han har dårlig sædkvalitet kan sædcellene stryke med tidligere enn 72timer og det er ikke mengden sæd det kommer på men kvaliteten på de han har. Da er jevnlig utløsning og elskov gjerne en løsning.. Håper dere lykkes og at du kan få rosa som du ønsker :)
Mvh kvinne 35+ (gravid på 3 syklus under 6mnd etter fødsel)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, kvinne35+ skrev:
 

Jepp både hos deg og hos han. At du er 31 er dessverre ingen garanti men det er jo private klinikker for å undersøke det meste :) Det finnes også medikamenter som kan hjelpe f.eks. på modning av egg. Kan være noe så enkelt også.. Hvis han har dårlig sædkvalitet kan sædcellene stryke med tidligere enn 72timer og det er ikke mengden sæd det kommer på men kvaliteten på de han har. Da er jevnlig utløsning og elskov gjerne en løsning.. Håper dere lykkes og at du kan få rosa som du ønsker :)
Mvh kvinne 35+ (gravid på 3 syklus under 6mnd etter fødsel)

Takk skal du ha for god info, det blir verdt å sjekke hvis det ikke klaffer med max innsats på et par forsøk nå altså!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulere med beslutningen om å gå all in! Er jo fortsatt 50 % sjanse for jente ❣!

Hvor lenge har dere prøvd nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, tutta23 skrev:
 

Gratulere med beslutningen om å gå all in! Er jo fortsatt 50 % sjanse for jente ❣!

Hvor lenge har dere prøvd nå?

Takk takk☺️ Det som gjør avgjørelsen litt kjip (hvis man kan si det sånn), er jo at jeg tror det øker sjansen for gutt hvis vi har sex hver dag🙄 Altså, det legger jo bedre til rette for de kjappe guttesvømmerne som nå bare kan stikke rett avgårde til egget før jentesvømmerne får mobilisert. Men vi får se, løpet er jo ikke helt kjørt for jentedrømmen selvfølgelig, men oddsen er nok heller på guttesiden nå tror jeg🙄

Vi er i pp7 nå, så jeg kan selvfølgelig ikke si at vi har prøvd i evigheter, men det føles egentlig sånn. Spesielt med tanke på at deg kanskje ikke kan regnes helt som reelle forsøk ettersom hyppigheten av sex ikke har vært helt på max - men allikevel føler jeg at vi har gikk jenteteoriene et realt forsøk altså! Så får vi se hvor lang tid det tar med max innsats, vi er jo absolutt ikke garantert at det funker noe bedre! 😱

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...