Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Jeg måtte ta en EL test igår kveld, syns liksom det var på tide å begynne nå😅 Selvfølgelig var den negativ, men da er i alle fall testinga igang! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Tok ny test i går kveld, fortsatt negativ. MEN, nå er det faktisk en strek der allerede - veldig svak, men fullt tydelig etter bare et minutt eller to. Det har det vært tidligere også, men da kun de få dagene før den blir positiv, og nå er det plutselig der allerede nå? Jeg begynte i tillegg allerede igår med litt tykkere utflod (sorry detaljene), type sånn at man ser at det henger igjen på papiret. Syns det er ganske tidlig hvis jeg ikke skal ha EL før om en uke, men det er mulig dette høye inntaket av grapefruktjuice har noe å si? Det er uansett spennende å følge med på dette nå, håper EL dukker opp snart, og ihvertfall ikke senere enn dag 19! Dag 13 idag, så dag 19 er liksom ikke såååå langt unna nå! 

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Potatopotato skrev:

Hei 

jeg har også to gutter og ønsket jente som tredje - vi hadde sex hver eneste dag etter mens og stoppet tre dager før eggløsning. Fikk jente :) 

Hei! ☺️👋🏼 Så gøy å høre at det funket! Det er jo ca det samme vi har prøvd, vi har ikke hatt sex hver dag, og stoppet to dager før eggløsning, men det har ikke gitt noen resultater dessverre! Så nå skal vi prøve oss med én dag før sex, så får vi se om det funker! Hvis ikke blir det definitivt nytt forsøk med barn nummer tre! For jeg har egentlig veldig troa på at det skal funke! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 9/7/2018 at 9:35 AM, FruFiolett said:

Hei! ☺️👋🏼 Så gøy å høre at det funket! Det er jo ca det samme vi har prøvd, vi har ikke hatt sex hver dag, og stoppet to dager før eggløsning, men det har ikke gitt noen resultater dessverre! Så nå skal vi prøve oss med én dag før sex, så får vi se om det funker! Hvis ikke blir det definitivt nytt forsøk med barn nummer tre! For jeg har egentlig veldig troa på at det skal funke! ☺️

Lykke til :) 

Endret av Potatopotato
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, sånn helt seriøst, kan vanlig glidemiddel minske sjansene for graviditet? Jo mer jeg leser, jo mer kan det nesten virke sånn? Og hvorfor i all verden har ikke jeg fått med meg dette? 😱🤔 Vi bruker alltid glidemiddel, og først nå leser jeg at det er ugunstig for sædcellene! Herremalla altså, er det seriøst!? Jeg skjønner selvfølgelig ikke at det ene og alene avgjør, men asså, kan det ha påvirket forsøkene våre i negativ retning så er det jo rimelig kjipt da! Vi har kastet oss rundt og bestilt Pre Seed - som skal være den eneste typen som IKKE motarbeider sædcellene, men bare tanken på at vi kanskje har ødelagt for oss selv i nesten et halvt år er jo rimelig forstyrrende må jeg si!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, FruFiolett skrev:

Okey, sånn helt seriøst, kan vanlig glidemiddel minske sjansene for graviditet? Jo mer jeg leser, jo mer kan det nesten virke sånn? Og hvorfor i all verden har ikke jeg fått med meg dette? 😱🤔 Vi bruker alltid glidemiddel, og først nå leser jeg at det er ugunstig for sædcellene! Herremalla altså, er det seriøst!? Jeg skjønner selvfølgelig ikke at det ene og alene avgjør, men asså, kan det ha påvirket forsøkene våre i negativ retning så er det jo rimelig kjipt da! Vi har kastet oss rundt og bestilt Pre Seed - som skal være den eneste typen som IKKE motarbeider sædcellene, men bare tanken på at vi kanskje har ødelagt for oss selv i nesten et halvt år er jo rimelig forstyrrende må jeg si!

Det stemmer nok det ja😛 dvs ganske mange merker gjør det iallefall😊 lurt å bytte ut!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Det stemmer nok det ja😛 dvs ganske mange merker gjør det iallefall😊 lurt å bytte ut!

Herremalla, snakk om å være amatør da! 🤦🏼‍♀️ Jaja, men da er det kanskje ekstra stor sjanse for at det skal klaffe nå da! 

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Mirabella76 skrev:

Pre seed er lurt å bruka når du prøver å bli gravid, ja! :jepp: :tommelopp: 

Ja, så bra! Bedre sent enn aldri! 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL-testene er fortsatt negative, og idag er syklusdag 17. Og jeg sier testene, for nå tar jeg to stykker hver kveld fra to forskjellige bestillinger, i tilfelle noen er defekte☺️ Det som er spennende er at jeg har ekstremt mye tykk utflod/ EL-slim (litt usikker på hva jeg skal kalle det faktisk), og det tar jeg som et godt tegn på at kroppen forbereder seg! Håper håper håper at det blir en positiv EL-test en av de nærmeste dagene! 🤞🏼🤞🏼(Og håper den Pre Seed’en kommer innen da også!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pre Seed er herved i hus, og jeg tror kanskje EL-testene begynner å nærme seg positive også! Jeg måtte teste idag tidlig (vet jo at man skal teste ettermiddag/kveld altså, men nå tar jeg to ganger om dagen😅), og da var det en ganske tydelig strek der. Kaaaanskje den blir positiv i kveld! Eller imorgen! 🤞🏼Basert på tidligere sykluser burde den være positiv i kveld, fordi imorgen er dag 19, og det er da jeg har hatt eggløsning de tre syklusene før forrige (som tydeligvis var helt på bærtur). Så nå håper jeg bare at med alle de vitaminene jeg tar, grapefruktjuicen, pre seed OG hyppigere sex skal gjøre underverker for at denne familien snart kan få et nytt medlem! Og aller helst en jente da selvfølgelig 🤞🏼🤞🏼

Endret av FruFiolett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skal du ikke ha orgasme i perioden rundt EL? Og det er vel bare glidemiddel med sæddrepende krem som hindrer graviditet, ikke alle glidemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hulderen skrev:

Hvorfor skal du ikke ha orgasme i perioden rundt EL? Og det er vel bare glidemiddel med sæddrepende krem som hindrer graviditet, ikke alle glidemiddel.

Vanlig glidemiddel hindrer ikke graviditet, men kan gjøre slik at sædcellene ikke svømmer så veldig bra. Vi prøvde også sædvennlig glidemiddel, men så fant vi ut at vi må gjennom icsi så da droppa vi  den typeglidemiddel helt. Har en uåpnet pakke stående :ninja: Tenkte det ikke var vits i å bruke det når hans svømmere er såpass late 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

27 minutter siden, Hulderen skrev:

Hvorfor skal du ikke ha orgasme i perioden rundt EL? Og det er vel bare glidemiddel med sæddrepende krem som hindrer graviditet, ikke alle glidemiddel.

Jeg har lest at orgasme hos dama gir bedre festeforhold for guttesvømmerne😅 ANER ikke om det har noe som helst å si, men faktisk verdt et forsøk🙈

Glidemidler generelt er visstnok med på å skape et lite hensiktsmessig miljø for svømmere, så det er nok ikke sædDREPENDE, men sædHEMMENDE, så derfor tenkte vi det var greit å gå for en ikke-hemmende variant akkurat nå☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Sååeh, EL-testen er like positiv nå i morges, så da blir det jo spennende å se utover ettermiddagen/kvelden idag! Vi hadde selvfølgelig sex igår kveld, og tenker jo da etter planen at vi også skal ha sex imorgen kveld. MEN, hvis testen fortsatt er positiv i kveld så bør vi jo ha sex i kveld og heller lørdag kveld da! Men asså, kan EL-testen være positiv et døgn liksom? Og ja, jeg er heeeeelt sikker på at den er positiv, for streken er mye sterkere enn kontrollstreken☺️ Håper den er svakere igjen i kveld da, og at egget slipper det neste døgnet fra nå, sånn at sex imorgen kveld kanskje kan treffe ca 12 timer etter EL, sånn at vi eventuelt kan klaffe med O+12 teorien (🤔?)!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gøy med positiv test😊 ser ut som vi havner med ganske like EL dager, satser på positiv test for begge om to uker😉 

Jeg har ofte positiv test i 1,5-2 dager før den blir negativ 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, bondekone skrev:

Gøy med positiv test😊 ser ut som vi havner med ganske like EL dager, satser på positiv test for begge om to uker😉 

Jeg har ofte positiv test i 1,5-2 dager før den blir negativ 😊

Så gøy! Da krysser jeg dobbelt opp med fingre! Men du temper, sant? Hvor lenge etter positiv test har du eggløsning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, FruFiolett skrev:

Så gøy! Da krysser jeg dobbelt opp med fingre! Men du temper, sant? Hvor lenge etter positiv test har du eggløsning? 

Skal sies jeg både tempet og testet kun en gsng. Nå temper jeg kun. Men mener da at jeg fikk tenpøkning to dager etter første positiv test. Dvs at EL skjedde 1-2 dager etter det, og samsvarer egentlig (for meg) med når testeb ble negativ igjen.😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...