Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Kor mange dagar etter EL var det du kjente sånne stikkingar? Eg trur absolutt det kan vera egget som har festa seg, og at det var det du kjente.😃

Då eg vart gravid med storesøster, kjente eg masse sånne stikkingar i livmorområdet allerede 5 dpo. Eg fortsatte å kjenna det med jevne mellomrom, både før og lenge etter at eg hadde testa positivt. 😉 Så eg er ganske sikker på at når eg kjente desse stikkingane første gang 5 dpo, så var det akkurat då egget festa seg.

Lykke til med testing, det blir spennande! :nigo: 

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, Mirabella76 skrev:

Kor mange dagar etter EL var det du kjente sånne stikkingar? Eg trur absolutt det kan vera egget som har festa seg, og at det var det du kjente.😃

Då eg vart gravid med storesøster, kjente eg masse sånne stikkingar i livmorområdet allerede 5 dpo. Eg fortsatte å kjenna det med jevne mellomrom, både før og lenge etter at eg hadde testa positivt. 😉 Så eg er ganske sikker på at når eg kjente desse stikkingane første gang 5 dpo, så var det akkurat då egget festa seg.

Lykke til med testing, det blir spennande! :nigo: 

Jeg tror faktisk det var allerede fra dag 5 jeg! Eller fra dag 4 kanskje til og med! Ååååh, nå ble jeg litt optimistisk igjen, kaaaaanskje det betyr det samme for meg også! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dag 7/8 (jeg lever fortsatt ut fra teorien om at jeg har hatt EL), og negativ test idag også. Mannen trodd kanskje han så en bitteliten antydning til noe, men jeg vet det bare er ønsketenkning, for den var heeeelt hvit. Man ser en strek når den er der, og nei, den var ikke der. Så vi får se, ny dag med ny mulighet imorgen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, bondekone skrev:

Spennende uansett! Krysser fingrene☺

Takk! ☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, FruFiolett skrev:

Jeg tror faktisk det var allerede fra dag 5 jeg! Eller fra dag 4 kanskje til og med! Ååååh, nå ble jeg litt optimistisk igjen, kaaaaanskje det betyr det samme for meg også! 🤞🏼🤞🏼🤞🏼

Ja, eg har lest at egget kan festa seg allerede på syklusdag 5. :jepp: Eg leste nemlig mykje om dette, då eg kjente sånne stikkingar den gangen. Eg var på jakt etter symptom, og den stikkinga i livmorområdet var tydelig veldig tidlig den gangen. Hugsar faktisk at eg låg i senga, og rykte til, fordi det plutselig kom sånne kraftige stikk. ;)

I det første svangerskapet kjente eg ofte sånne stikkingar i første del av graviditeten. Kjente det litt når eg var gravid med mellomstejenta og, men ikkje så tidleg. I det siste svangerskapet mitt veit eg ikkje om eg kjente sånne stikkingar i det heile tatt, iallfall minimalt. Så alle svangerskap er ulike.

Men stikkingar i livmora er iallfall eit graviditetstegn! :tommelopp: Enten er det egget som har festa seg, eller det har prøvd å festa seg. Eg hadde litt sånne stikkingar før eg testa, ein annan gang eg vart gravid og. Men då mista eg tidleg. Og ein annan gang hadde eg tydelige stikkingar før testing, men testa negativt. Men det var etter første IVF-forsøk, så eg veit jo at egget var i livmora. Eg tippar egget prøvde å festa seg, men at det ikkje gjekk.

Eg har aldri kjent sånne stikkingar i ein syklus der eg ikkje har prøvd å bli gravid. Så at det er eit graviditetstegn  er eg overbevist om! Får berre håpa egget ditt har klart å festa seg ordentlig, og at testen blir positiv veldig snart! :duskedame:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Siden jeg driver og snikleser i dagboka di hadde det kanskje vært hyggelig å legge igjen et lite spor, så; Hei FruFiolett! Syns dette er spennende å lese om, og jeg heier på deg og jentebabydrømmen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, Mirabella76 skrev:

Ja, eg har lest at egget kan festa seg allerede på syklusdag 5. :jepp: Eg leste nemlig mykje om dette, då eg kjente sånne stikkingar den gangen. Eg var på jakt etter symptom, og den stikkinga i livmorområdet var tydelig veldig tidlig den gangen. Hugsar faktisk at eg låg i senga, og rykte til, fordi det plutselig kom sånne kraftige stikk. ;)

I det første svangerskapet kjente eg ofte sånne stikkingar i første del av graviditeten. Kjente det litt når eg var gravid med mellomstejenta og, men ikkje så tidleg. I det siste svangerskapet mitt veit eg ikkje om eg kjente sånne stikkingar i det heile tatt, iallfall minimalt. Så alle svangerskap er ulike.

Men stikkingar i livmora er iallfall eit graviditetstegn! :tommelopp: Enten er det egget som har festa seg, eller det har prøvd å festa seg. Eg hadde litt sånne stikkingar før eg testa, ein annan gang eg vart gravid og. Men då mista eg tidleg. Og ein annan gang hadde eg tydelige stikkingar før testing, men testa negativt. Men det var etter første IVF-forsøk, så eg veit jo at egget var i livmora. Eg tippar egget prøvde å festa seg, men at det ikkje gjekk.

Eg har aldri kjent sånne stikkingar i ein syklus der eg ikkje har prøvd å bli gravid. Så at det er eit graviditetstegn  er eg overbevist om! Får berre håpa egget ditt har klart å festa seg ordentlig, og at testen blir positiv veldig snart! :duskedame:

Ja, det er tydeligvis mange ulike erfaringer ute og går, og du har jo mange forskjellige erfaringer selv! Jeg innser at det like gjerne kan være andre ting som forklarer dette, men jeg håååååper selvfølgelig at det betyr graviditet! 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, TidaFlyr skrev:

Siden jeg driver og snikleser i dagboka di hadde det kanskje vært hyggelig å legge igjen et lite spor, så; Hei FruFiolett! Syns dette er spennende å lese om, og jeg heier på deg og jentebabydrømmen :)

Hei TidaFlyr! 👋🏼 Så utrolig koselig med et hei fra deg, og så hyggelig at du følger med☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Ja, det er tydeligvis mange ulike erfaringer ute og går, og du har jo mange forskjellige erfaringer selv! Jeg innser at det like gjerne kan være andre ting som forklarer dette, men jeg håååååper selvfølgelig at det betyr graviditet! 🤞🏼🤞🏼

Eg meinar at stikkinga heilt sikkert kjem av at egget enten har festa seg, eller at det har prøvd å festa seg. :jepp: Og det betyr jo at du enten har, eller har hatt eit befrukta egg i livmora di. Det store spørsmålet er jo om egget har klart å festa seg, eller ikkje. Eg kryssar fingrane for at egget har klort seg godt fast der inne! :tommel: Testar du igjen i morgon, eller? ;) 

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test idag også, og jeg må innrømme at håpet svinner for hver dag som går nå. Hvis dag 10 er imorgen så bør vel den testen være positiv imorgen, hvis det faktisk skal være noe på gang her. Det kjennes absolutt ikke som om jeg er gravid heller, selv om jeg periodevis (og er ikke det veldig rart?) har veldig ømme pupper og små stikninger, men ellers føles alt helt normalt. Idag kjenner jeg på en litt sånn håpløshetsfølelse faktisk, og begynner å innse at dette prosjektet kanskje rett og slett ikke er mulig, og det gjør litt vondt, det må jeg bare innrømme. Jeg angrer veldig på at jeg gikk såpass lenge på p-piller, det er noe jeg for alvor skal huske på til en eventuell neste gang, at da skal jeg vurdere å droppe de pillene leeeeenge før et eventuelt neste barn er aktuelt sånn at kroppen kommer ordentlig på plass før vi eventuelt prøver igjen. Det er godt over et halvt år siden jeg sluttet nå, og det er fortsatt ustabilt. Jeg vet jo ikke engang om jeg faktisk hadde eggløsning denne måneden. Jeg tror uansett punktet for en litt annen strategi for sexen nærmer seg veldig, vi kommer jo etterhvert til å legge innsatsen i å BLI GRAVID, uansett kjønn og eventuelle teorier om det. Men vi får se, mulig vi gir jentedrømmen et forsøk til🙄

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner du blir motløs :( Tror fortsatt testen kan bli positiv, men lurt å være forberedt på at den ikke blir det også. Jo mer jeg leser om gender sway jo mer ser jeg at timing kun er en av 7 faktorer. Folk sier at timingen alene ikke har noe å si, at det er kosthold, vitaminer, ph med mer som kan gjøre utslaget på om det er y eller x. Jeg ville ikke fortsatt med prosjektet hvis jeg var dere, da ville jeg i så fall satset alt på det rette kostholdet og de andre faktorene, men tror det er noe man må holde på med over tid. Krysser fingrene for at spiren sitter nå! ❤

Lenke til kommentar
Del på andre sider

56 minutter siden, Pupsilure skrev:

Skjønner du blir motløs :( Tror fortsatt testen kan bli positiv, men lurt å være forberedt på at den ikke blir det også. Jo mer jeg leser om gender sway jo mer ser jeg at timing kun er en av 7 faktorer. Folk sier at timingen alene ikke har noe å si, at det er kosthold, vitaminer, ph med mer som kan gjøre utslaget på om det er y eller x. Jeg ville ikke fortsatt med prosjektet hvis jeg var dere, da ville jeg i så fall satset alt på det rette kostholdet og de andre faktorene, men tror det er noe man må holde på med over tid. Krysser fingrene for at spiren sitter nå! ❤

Ja, det er et veldig godt poeng altså, det er jo faktisk en del andre ting som kan prøves ut😳 Men jeg/vi gjør liksom mye av det allerede, i tillegg til å prøve timingen😳 Men vi får se hva vi gjør, jeg syns liksom ønsket om en baby nå snart overgår ønsket om en jentebaby❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 9.8.2018 den 20.46, FruFiolett skrev:

Jeg er faktisk flau over hvor lettet jeg er over at søsteren min har en gutt i magen. Jeg kan nesten ikke tro hvor mye dette egentlig betyr, det er jo helt pinlig😳 Men jeg er så evig glad for at jeg ikke trenger å forholde meg til at hun får enda en ting jeg skal være sjalu på. Nå kan jeg heller glede meg 100% til å bli tante!! For det skal selvfølgelig bli veldig stas! 

 

Det som ikke er fullt så stas er at EL-testen fortsatt er negativ! Eller, altså, det er jo KJEMPEBRA hvis den venter helt til mannen er hjemme igjen med å bli positiv, men sjansen for det er jo ganske liten. Hvis den testen er positiv imorgen så blir jeg bare irritert, kunne den ikke bare blitt det igår liksom, så vi kan komme oss videre fra denne syklusen! Dessuten dukker det opp et kjempedilemma, for hva gjør vi hvis den er positiv på lørdag? Har vi sex og håper at guttecellene dør før egget slipper ca 24 timer senere? Eller venter vi til neste runde? Ayay, så vanskelig altså. Trolig blir det ikke et dilemma jeg må ta stilling til, men jeg klarer ikke unngå å tenke på det allikevel.... Eller hva om jeg rett og slett bare hopper over EL denne gangen? Går det i det hele tatt ann? 🙄🤔 Jeg kjenner at jeg ikke blir helt klok på dette....😳

Spennende å følge deg! Ikke gi opp, mine tester ble aldri positive før etter venter mens. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Stavangebrud2012 skrev:

Spennende å følge deg! Ikke gi opp, mine tester ble aldri positive før etter venter mens. 

Tusen takk, så koselig☺️ Klamrer meg til håpet om at det er noe sånt som gjelder meg også! 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag er jeg bare skikkelig pessimistisk og negativ, for nå antar jeg faktisk at alt håp er ute. Blendahvit test, begynnende menssmerter, og så mye karbo-craving at jeg måtte spise brødskive med brunost til frokost! 😱 I tillegg er hele ansiktet fylt opp med disse stygge kvisene, så nei, idag er ikke akkurat humøret på topp. På toppen av det hele ble mannen sur fordi jeg var så sur, og ba meg skjerpe meg til i ettermiddag da vi skal reise avgårde hele helgen med jobben til mannen. Æsj altså, akkurat denne helgen vil jeg helst bare sitte hjemme alene, spise sjokolade og syns synd på meg selv, ikke springe rundt i høye hæler på all verdens fjonge happenings og leke fornøyd kone. Livet spiller altså IKKE på lag i mine øyne akkurat nå...

 

P.S. Ja, jeg vet at det bare er dag 9/10, men jeg har absolutt ingen tro på at jeg er gravid nå. Jeg tror det hadde slått ut på testen nå i så fall, og siden jeg mest sannsynlig ikke hadde EL engang, syns jeg bare mensen kan komme nå, så jeg kan være sur og trist og skuffa noen dager, og at vi så kan komme oss videre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Uff da :(:( Skjønner at du helst vil holde deg hjemme når du føler deg sånn! Håper dagen din blir bedre og at du klarer å glede deg til turen. Kanskje det blir gøy, og at du får noe annet å tenke på 😃 Det er vel gjerne sånn at det tar lenger tid å bli gravid når man ikke har sex på el. Prøv å tenk at du gjør dette for jenta di. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

55 minutter siden, Pupsilure skrev:

Uff da :(:( Skjønner at du helst vil holde deg hjemme når du føler deg sånn! Håper dagen din blir bedre og at du klarer å glede deg til turen. Kanskje det blir gøy, og at du får noe annet å tenke på 😃 Det er vel gjerne sånn at det tar lenger tid å bli gravid når man ikke har sex på el. Prøv å tenk at du gjør dette for jenta di. 

Ja, jeg prøver å tenke sånn jeg også, og hvis det faktisk går og HVIS det faktisk ender med en jente, så er det helt klart verdt det! Men hvis det uansett krever sex enda nærmere eller faktisk på EL for å i det hele tatt bli gravid så er det jo så innmari teit å bruke å mye tid på sånt tull som dette🙄🙈 Vi får se når skuffelsen over denne runden har lagt seg, hva vi gjør videre!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg innser at denne dagboka ligner mer og mer på en sutreblogg, og jeg beklager det altså! Men det er jommen meg fint å ha et sted hvor man kan klage så mye man vil uten at noen kommenterer at jeg er sur (jepp, fortsatt litt irritert på mannen for den kommentaren der!)! Jeg er - som dere helt sikkert har skjønt allerede - en person med svært sterke følelser, så jeg er enten veldig glad og fornøyd eller veldig sur og missfornøyd. Sjelden en mellomting der altså...😅 (har absolutt ikke noen emosjonelt ustabil personligshetsforstyrrelse altså, men generelt veldig sterke følelse, uansett hvor på skalaen jeg er🙄) Så ja, forståelse for at mannen blir litt irritert noen ganger, og altså en forklaring på hvorfor denne dagboka noen ganger gjenspeiler en litt dyster tone😳

ANYWAYS, det som er greia er at jeg periodevis fortsatt har innmari vondt i puppene! Og det er faktisk spesielt i den venstre, noe jeg absolutt ikke helt kan forstå. Jeg tror for alvor jeg skal få sjekket det ut hos en lege, men det er så teit, for det er jo ikke vondt hele tiden! Det varierer faktisk flere ganger om dagen, og akkurat nå er det liksom skikkelig vondt. Men typisk at det ikke er vondt i det hele tatt hvis jeg er hos legen🤔 Jeg skal følge litt med, håper det går over med mensen, kanskje det bare er noe hormonkrøll akkurat denne måneden? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner godt at du vil ha et sted du kan ventilere akkurat det du føler! Det er så godt å ha et sted der man kan skrive det akkurat som det er, og ikke tenke så mye på hvordan man fremstår, eller at folk dømmer deg. Mulig jeg hadde skrevet enda mer ærlig og åpent om ting jeg også, hadde det ikke vært for at jeg kjenner veldig mange her inne på ekte (møttes med babyer og venner på Facebook). Syt og klag alt du vil :) Jeg syns jeg får sortert tankene mine bedre når jeg skriver dem ned. Da er det lettere for meg å forstå hva jeg egentlig tenker og vil.

Det er skikkelig kjedelig når kroppen tuller. Jeg fikk plutselig litt lenger syklus en pp sist gang, og husker jeg ble fortvilet når alt ikke var som forventet 😂 Tullete sånn i etterkant, når jeg vet at jeg ble gravid like etter, og endte opp med kun 6 PP og at jeg har en frisk og fin 8 åring i dag. Men husker følelsen av at det aaaaldri kom til å skje ;)

Det er sikkert ikke noe galt med kroppen din, det er nok sånt som skjer fra tid til annen, og så legger du ekstra godt merke til det nå, fordi du prøver. Det er vel ikke så mye meg en kan gjøre heller, med mindre du kjenner kuler inni der, eller det vedvarer over lengre tid...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...