Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Mannen din har et poeng. Det er greit at du sutrer her, men du må prøve å holde maska sammen med han og andre. Å bli gravid kan ta tid, både om dere kun går for jente, og om dere prøver på baby generelt. Så du kan ikke sette livet på vent mens du venter. 

Jeg skjønner veldig godt hvrdan du har det, så ikke ta det som kritikk, bare som delt erfaring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, Pupsilure skrev:

Jeg skjønner godt at du vil ha et sted du kan ventilere akkurat det du føler! Det er så godt å ha et sted der man kan skrive det akkurat som det er, og ikke tenke så mye på hvordan man fremstår, eller at folk dømmer deg. Mulig jeg hadde skrevet enda mer ærlig og åpent om ting jeg også, hadde det ikke vært for at jeg kjenner veldig mange her inne på ekte (møttes med babyer og venner på Facebook). Syt og klag alt du vil :) Jeg syns jeg får sortert tankene mine bedre når jeg skriver dem ned. Da er det lettere for meg å forstå hva jeg egentlig tenker og vil.

Det er skikkelig kjedelig når kroppen tuller. Jeg fikk plutselig litt lenger syklus en pp sist gang, og husker jeg ble fortvilet når alt ikke var som forventet 😂 Tullete sånn i etterkant, når jeg vet at jeg ble gravid like etter, og endte opp med kun 6 PP og at jeg har en frisk og fin 8 åring i dag. Men husker følelsen av at det aaaaldri kom til å skje ;)

Det er sikkert ikke noe galt med kroppen din, det er nok sånt som skjer fra tid til annen, og så legger du ekstra godt merke til det nå, fordi du prøver. Det er vel ikke så mye meg en kan gjøre heller, med mindre du kjenner kuler inni der, eller det vedvarer over lengre tid...

Takk skal du ha☺️ Det er virkelig godt (og helt nødvendig) å bare blåse ut her☺️

 

Jeg kommer jo bare til å riste på hodet av meg selv når denne prøvinga er over, men det er helt utrolig hvor altoppslukende det er altså! Håper virkelig det snart er over! 🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hulderen skrev:

Mannen din har et poeng. Det er greit at du sutrer her, men du må prøve å holde maska sammen med han og andre. Å bli gravid kan ta tid, både om dere kun går for jente, og om dere prøver på baby generelt. Så du kan ikke sette livet på vent mens du venter. 

Jeg skjønner veldig godt hvrdan du har det, så ikke ta det som kritikk, bare som delt erfaring!

Er kjempeglad for all delt erfaring, så jeg tar det absolutt ikke som kritikk altså☺️ Men jeg er ikke helt enig i at jeg bør holde maska sammen med mannen min da - han er helt med på alle disse tingene vi gjør, og er selvfølgelig også skuffet over at det tar tid, og det er helt nødvendig for meg å snakke med han om både det positive og negative vi går igjennom, han gjør jo det samme med meg. Sammen med andre oppfører jeg meg selvfølgelig helt normalt! Det er ingen som vet at vi prøver, og det er heller ingen jeg snakker med dette om, så det passer jeg veldig på! Derfor er det ekstra deilig å sutre og syte her, for det gjør det jo enda enklere å legge det bort resten av dagen! ☺️

Endret av FruFiolett
Skriveleif😅
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønnar at du er litt pessimistisk, når testane er negative. Men hugs på at det er tidlig enda! Det er absolutt ikkje alle som får utslag på testane så tidlig. ;)

Du seier også at du heller ikkje har nokon symptom lenger, og at du kjenner menssmerter. Eg har fått smerter som minnar om menssmerter når det nærmar seg testing før, og så har eg vore gravid likevel. :tommel: Og så seier du jo at du fortsatt kjenner litt stikkingar innimellom, og at puppane er vonde og ømme. Er ikkje det ordentlige graviditetssymptom då? :jepp: Jo, det er det absolutt! Så eg har fortsatt trua altså. :nigo:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var synd :(:( Men da er du klar for en ny PP, med mannen hjemme 😃 Var jo litt dårlige odds forrige PP. Mye bedre sjanser nå :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Følger litt med i bakgrunnen. Må bare fortelle om kjærringrådet jeg ikke ser du har nevnt, surt miljø der nede, dreper vist mannfolksæden og lar damene passerer. Edikk med vann skylles den dagen man har sex etter eggløsning. Nå har jeg kun hørt om dette. Så ville google det først for vet ikke hvor heldig det er med edikkvann inni seg😂

 

Endret av Senil
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.8.2018 den 22.48, Senil skrev:

Følger litt med i bakgrunnen. Må bare fortelle om kjærringrådet jeg ikke ser du har nevnt, surt miljø der nede, dreper vist mannfolksæden og lar damene passerer. Edikk med vann skylles den dagen man har sex etter eggløsning. Nå har jeg kun hørt om dette. Så ville google det først for vet ikke hvor heldig det er med edikkvann inni seg😂

 

Hei - og takk for tips! Nå skal det absolutt googles! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noen kjipe dager nå, masse stress på jobb og masse tanker som spretter hit og dit og lager litt kaos i hodet mitt. Jeg er så klar for å bli gravid, jeg har så lyst på en baby, og jeg har fortsatt så lyst på en jente. Jeg har også begynt å tenkte på risikoen for en eventuell abort - det føles ekstra feil å skulle drøye og drøye en eventuell graviditet med disse tullete tiltakene når jeg tenker på at det er neimen ikke spira sitter heller når jeg til slutt blir gravid. Og den tanken gir et ekstra dytt til tanken om å bare sette inn støtet for graviditet generelt. Men jeg er fortsatt veldig usikker, og kverner veldig mye rundt dette. Jeg er så innmari lei av disse mensen-skuffelsene, samtidig vet jeg at hvis vi bare kjører på, blir gravide, og det viser seg å være en gutt, så kommer jeg til å tenke på hva som kunne skjedd hvis vi bare prøvde én ekstra gang, én ekstra pp, et ekstra forsøk på en jente. MEN, jeg er også veldig klar for en baby generelt - uansett kjønn - så jah, det er litt kaotisk akkurat nå...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at med timing alene er det ca 50/50. Hvis du vil ha større sjanse for jente ville jeg gått all in, og prøvd dette med kosthold fullt ut, men det tar flere mnd. Det er ganske omfattende. Ellers ville jeg bare prøvd vanlig, og det er fremdeles 50 % sjanse for jente. Folk får jenter hele tiden uten å gjøre noe spesielt. Dere vil også muligens ha tre barn? Hvis sex på spesielle dager hadde stor sjanse for det ene eller det andre kjønnet, hadde nok ikke folk holdt på med kjønnsbestemt ivf og spesielle dietter. Jo flere måneder du lar det gå nå, med prøving utenom el, jo høyere vil fallhøyden bli hvis det er gutt. Du vil tenke at du likesågodt kunne fått ungen tidligere for å gå gravid med venninne og søster osv. Mitt råd: kjør på, bli gravid, psyk deg opp til at en gutt til er helt i orden. Eventuelt les masse om girl swaying diet. :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kom over dagboka di nå og har ikke lest alt, men vil bare si at jeg skjønner ønsket om jente veldig godt. Jeg fikk først en gutt, så en til. Med førstmann hadde jeg ikke noe stort ønske om det ene eller andre kjønnet, men med nr 2 ønsket jeg sterkt en jente og må innrømme at jeg ble bittelitt skufffet da UL viste at det var gutt. Skuffelsen gikk heldigvis ganske fort over og i dag elsker jeg begge guttene like høyt.

Etter noen år bestemte vi oss for å prøve på nr.3 og da var ønsket mitt om jente blitt enda høyere. Vi skulle definitivt ikke ha mer enn tre barn, så dette var absolutt siste mulighet. Vi gjorde ikke noe spesielt for å få jente, men hadde denne perioden ganske sjeldent sex. Syklusen der jeg ble gravid, hadde vi kun sex en gang og da hele 5 dager før EL :P Jeg var overbevist om at jeg ikke ble gravid den syklusen, at det var for lenge før, men noen uker etterpå lyste det en positiv graviditetstest mot meg. Vi har på tidlig UL i uke 12 denne gangen, og jeg håpte å få vite kjønnet, men legen ville ikke si noe (vet ikke om han såg det heller). Jeg var livredd for at det skulle være gutt igjen, men turte ikke si dette til noen da, ei heller til mannen. I uke 18 var det ny UL og jeg var skikkelig nervøs. Jeg var selvsagt opptatt av at barnet var friskt først og fremst, men det med kjønn var også veldig viktig der og da. Jeg følte meg som en fæl person som tenkte på dette, men følelser kan ikke styres. Da jordmora som tok ultralyden sa at det mest sannsynlig var en jente, følte jeg en enorm glede. Og noen måneder etterpå fødte jeg en velskapt og helt perfekt datter. Så det er håp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Pupsilure skrev:

Jeg tror at med timing alene er det ca 50/50. Hvis du vil ha større sjanse for jente ville jeg gått all in, og prøvd dette med kosthold fullt ut, men det tar flere mnd. Det er ganske omfattende. Ellers ville jeg bare prøvd vanlig, og det er fremdeles 50 % sjanse for jente. Folk får jenter hele tiden uten å gjøre noe spesielt. Dere vil også muligens ha tre barn? Hvis sex på spesielle dager hadde stor sjanse for det ene eller det andre kjønnet, hadde nok ikke folk holdt på med kjønnsbestemt ivf og spesielle dietter. Jo flere måneder du lar det gå nå, med prøving utenom el, jo høyere vil fallhøyden bli hvis det er gutt. Du vil tenke at du likesågodt kunne fått ungen tidligere for å gå gravid med venninne og søster osv. Mitt råd: kjør på, bli gravid, psyk deg opp til at en gutt til er helt i orden. Eventuelt les masse om girl swaying diet. :)

Du har så rett! Og en gutt til ER virkelig helt i orden! Jeg kommer ikke til å gå all in på en sånn diett eller gjøre noen veldig eksteme tilnærminger uansett, men tenkte at visse ting (som timing, visse vitaminer o.l) skulle tippe meg litt mer i riktig retning enn 50% sjanse. Men jeg må tydeligvis ha sex enda nærmere EL for å i det hele tatt bli gravid, så da tenker jeg stadig vekk at det bare er å kjøre på. Tusen takk for råd☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 timer siden, Sera D skrev:

Kom over dagboka di nå og har ikke lest alt, men vil bare si at jeg skjønner ønsket om jente veldig godt. Jeg fikk først en gutt, så en til. Med førstmann hadde jeg ikke noe stort ønske om det ene eller andre kjønnet, men med nr 2 ønsket jeg sterkt en jente og må innrømme at jeg ble bittelitt skufffet da UL viste at det var gutt. Skuffelsen gikk heldigvis ganske fort over og i dag elsker jeg begge guttene like høyt.

Etter noen år bestemte vi oss for å prøve på nr.3 og da var ønsket mitt om jente blitt enda høyere. Vi skulle definitivt ikke ha mer enn tre barn, så dette var absolutt siste mulighet. Vi gjorde ikke noe spesielt for å få jente, men hadde denne perioden ganske sjeldent sex. Syklusen der jeg ble gravid, hadde vi kun sex en gang og da hele 5 dager før EL :P Jeg var overbevist om at jeg ikke ble gravid den syklusen, at det var for lenge før, men noen uker etterpå lyste det en positiv graviditetstest mot meg. Vi har på tidlig UL i uke 12 denne gangen, og jeg håpte å få vite kjønnet, men legen ville ikke si noe (vet ikke om han såg det heller). Jeg var livredd for at det skulle være gutt igjen, men turte ikke si dette til noen da, ei heller til mannen. I uke 18 var det ny UL og jeg var skikkelig nervøs. Jeg var selvsagt opptatt av at barnet var friskt først og fremst, men det med kjønn var også veldig viktig der og da. Jeg følte meg som en fæl person som tenkte på dette, men følelser kan ikke styres. Da jordmora som tok ultralyden sa at det mest sannsynlig var en jente, følte jeg en enorm glede. Og noen måneder etterpå fødte jeg en velskapt og helt perfekt datter. Så det er håp!

Hei! Så utrolig godt å høre at det er flere som kjenner på de samme følelsene! Jeg tror dessverre også jeg kommer til å bli skuffet en stund hvis jeg blir gravid med en gutt - men hvis det er tilfelle blir det absolutt et barn til, og da skal vi begynne prøvingen myyyyye tidligere enn nå, så vi kan prøve jente-triksene i en lengre periode! Nå har jeg liksom kommet dit at jeg syns det begynner å haste med å få nummer to (ikke veldig hast altså, men jeg er så innmari klar selv!), så føler ikke helt jeg har tid til å surre rundt med dette - selvom jeg hører jo at flere sier at det faktisk funker! Men da lever ihvertfall håpet om å få en jente som nummer tre! 🤞🏼🤞🏼

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mensen er igjen over, men det er dessverre ikke mitt dårlige humør. Jeg er dødssliten etter noen heftige uker på jobb (uten utsikter til særlig bedring heller), jeg blir helt deprimert av alle venninner som er gravide, jeg er styggmisunnelig på en god venninne som har termin med en jente neste uke, jeg er utålmodig og sur hjemme, og det går tidvis utover mannen - selvom jeg for alvor prøver å ta meg sammen og heller få ut grumset på trening og andre ting. Jeg elsker - om mulig - lille gutten min enda mer enn noen gang om dagen, og gir blaffen i alt annet enn han de få timene han er våken etter barnehagen, men det er til gjengjeld der jeg bruker opp den lille energien jeg har. Jeg er dritlei av å være «flink» med mat og sånt for å gå ned noen kilo, jeg vil helst bare sitte på sofaen og stappe i meg sjokolade, og det krever mye å stå imot den trangen der også. Alt jeg vil er bare å spole frem til EL, ha sex tre døgn i strekk, og så bli gravid! Kan vi bare gjøre det eller? 

Ok, men altså, negativiteten til side, det er SD 6 idag, forrige periode fikk jeg EL (hvis det i det hele tatt var EL) på dag 24! De foregående periodene var EL på dag 19, så jeg har med andre ord absolutt ingen forventing om at det skjer noe før dag 19 denne gangen. Ifølge mine beregninger er dag 19 torsdag 13.september, så da burde jeg sikkkert begynne testingen helgen før det, altså om en ukes tid. Jeg har kjøpt nye EL-strimler i tilfelle de jeg brukte sist ikke var helt funksjonelle, så kanskje jeg får noen tydeligere resultater nå. Jeg kommer også til å fortsette med den grapefruktjuicen, kanskje den kan bidra med ett eller annet positivt. Vi har fortsatt ikke bestemt oss for hva vi skal gjøre ift timingen på sex, men jeg heller mer og mer mot å bare kjøre på. Vi får se når vi kommer oss så langt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny uke, nye muligheter! Mer enn noen gang ønsker jeg meg en sånn gjennomsnittlig syklus med EL på dag 15, for jeg syns det er evig lenge å kanskje måtte vente enda to uker på EL. Men, den kroppen styrer seg selv, så her er det jo bare å vente - teste, og vente. Jeg begynner ikke å teste helt enda, men regner med å begynne til helgen. 

Vi har bestemt oss for å gå litt hyppigere til verks med sexen, men ikke all in. Vi prøver å få til sex den dagen EL-testen er positiv (hvis den blir det), og så to dager etterpå det igjen. Hvis kroppen er så-som-så på plass så skal det bli ca dagen før og ca dagen etter eggløsning, og det bør jo øke sjansene for å bli gravid i alle fall en god del. Hvis det ikke funker, blir det daglig sex rundt EL neste runde. Og ved sex bare annenhver dag er jo sæden eldre enn 24 timer, noe som visstnok skal gi høyere konsentrasjon av jenteceller, fordi flere av guttecellene da har dødd pga sin døgn-korte levetid. Men, vi kjører ekstra hardt på de andre kjerringrådene nå, og da blir det som følger:

- varm dusj på mannen før sex

- ingen orgasme på meg akkurat de dagene før og etter EL (og det må jeg bare si; sex uten orgasme er ganske så kjipt...!)

- jeg tar fortsatt tilskudd av magnesium og kalsium, noe som skal gi bedre festeforhold for X-svømmere

- jeg spiser/drikker mye sitrus, eplesidereddik og aspartam for å gjøre kroppen mest mulig sur, noe som visstnok også skal gi bedre festeforhold for X-svømmerne. Dobbel dose grapefruktjuice frem mot EL også, i håp om at det skal påvirke.

- den kinesiske fødselskalenderen er fortsatt rosa (jada, jeg vet at den ikke akkurat er noen fasit😅

Alt dette kommer jeg til å fortsette med, og så får vi se om det kan klaffe nå eller om vi må øke innsatsen enda en gang. Jeg gruer meg allerede til en eventuell skuffelse, for jeg kjenner virkelig at det begynner å tære altså! Men nå får vi bare krysse fingre og tær for at det kan klaffe nå! 🤞🏼🤞🏼

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kviseutbruddet har for alvor nådd nye høyder! Altså, det blomstret litt før mensen, roet seg ned igjen, før det plutselig nå er helt ekstremt igjen! Jeg mener HELT ekstremt, og jeg ser igjen ut som jeg er 15 år. Hvorfor skal det bli så ille midt mellom mensen og EL da mon tro? 🤔 Kan det komme av et ekstra glass grapefruktjuice om dagen liksom? Det høres høyst usannsynlig ut i mine ører det altså. Så det er egentlig stress jeg alltid konkluderer med, men jeg er absolutt ikke mer stresset denne uka enn forrige - det holder seg relativt stabilt stressende nå for tiden, så ikke vet jeg. Håper det snart endrer seg! 

Jeg er veldig bevisst på kroppen om dagen, i motsetning til denne fasen før EL tidligere. Jeg kjenner så innmari etter pp alle mulige kroppslige signaler mellom EL og mensen, men innser at jeg egentlig ikke har noen særlige referanser å sammenligne med ift hvordan kroppen «normalt» kjennes ut, så det prøver jeg nå. Så kroppen idag er som følger: absolutt ingen vondter i puppene, de er helt normalt tunge, det er absolutt ingen ting å påpeke der. I magen har jeg faktisk hatt litt stikninger på venstre side idag, det pleier jeg egentlig ikke å ha, men mulig det skyldes en del karbohydrater på jobb idag i motsetning til vanlig, så det kan rett og slett være fordøyelsesrelatert! Og så er det disse h***** kvisene, men de har jeg allerede sagt mitt om. Så ja, lite å markere seg ved kroppens normaltilstand der altså. Greit å huske på i de laaaaange dagene på symptomjakt etter EL! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes noen apper der man kan registrere symptomer, kanskje du kan få bruk for de? Jeg brukte flo. Kviser har jeg mye av nå også! Skikkelig irriterende. Pleier svært sjeldent å ha det. Nytter ikke å sminke over det heller, for det blir bare klumpete og stygt :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

3 minutter siden, Pupsilure skrev:

Det finnes noen apper der man kan registrere symptomer, kanskje du kan få bruk for de? Jeg brukte flo. Kviser har jeg mye av nå også! Skikkelig irriterende. Pleier svært sjeldent å ha det. Nytter ikke å sminke over det heller, for det blir bare klumpete og stygt :(

Ja, vet du, det kan jeg faktisk på den appen jeg bruker (WomanLog), men det har jeg neimen ikke tatt i bruk! Det skal jeg begynne med - så lurt! Takk for tips☺️

Jeg kan heller ikke sminke de bort, det hjelper liksom litt på rødheten, men som du sier så blir det bare klumpete og stygt! Helt håpløst, og skikkelig irriterende! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag måtte jeg faktisk telle tilbake på appen for å sjekke hvilken prøveperiode dette er, og da kom jeg fram til at det er nummer 5. Så greit, da er pp 5 igang! Jeg syns på en måte det blir litt feil å telle det sånn da, for egentlig tenker jo jeg at en prøveperiode er en periode der innsatsen for å bli gravid er 100%, og ikke redusert med slike timing-tiltak som vi har hatt disse månedene. Men for vår del har det jo vært reelle forsøk, så jeg velger å kalle det prøveperioder allikevel. Så ja, vår pp 5 er igang, og innsatsen økes jo nå i forhold til i de 4 tidligere perioder. Kanskje alle gode ting er 5! 🤞🏼


Queen B påpekte forresten noe som legger ekstra press på denne måneden, nemlig at forrige gang jeg ble gravid så var det i september! Så selvom det gikk nesten av seg selv i bryllupsrusen, så kanskje september er en bra måned for meg! 🤗 Det er jo lov å håpe! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...