Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Jeg har lurt en stund på hvor ærlig jeg skal skrive i denne dagboka, og har til slutt konkludert med at enten går jeg all in eller så skriver jeg ikke i det hele tatt. Og ja, da ble det sånn at jeg går all in. Jeg håper ikke jeg skriver noe her som sårer noen eller at mine holdninger er diskriminerende på noe vis, for det er absolutt ikke meningen. Jeg har all respekt for dere som har ventet alt for lenge med å få deres ønskes en, og hvor kjønn selvfølgelig ikke spiller den minste rolle. Det har seg bare sånn at jeg så inderlig ønsker meg en jente, at jeg nå har tenkt til å prøve alle de kjerringrådene og all den overtroen som finnes for å få drømmen min oppfylt. Går det derimot ikke, og jeg får enda en gutt, vil han selvfølgelig bli elsket like høyt som den nydelige gutten jeg allerede har. Jeg er selvfølgelig også veldig veldig takknemlig for at jeg har en frisk og flott gutt, og er selvfølgelig mest opptatt av at neste barnet også skal være frisk. Men i tillegg til dette har jeg da altså alltid drømt om å få et barn av hvert kjønn, og derfor ønsker jeg meg nå så inderlig en jente. 

 

Litt om oss: både mannen og jeg er tidlig i 30-årene, og vår lille hjerteknuser er snart tr år. På tide å bli storebror syns vi☺️ Så vi kastet p-pillene etter jul, men har brukt kondomer siden fordi jeg gjerne vil ha en viss oversikt over den før vi begynner - blant annet pga overnevnte kjerringråd. Kommer tilbake til disse senere! Vi har nylig flyttet inn i et stort hus med masse soverom, så nå mener jeg at vi bare kan fylle opp med barn! Mannen vil ha to, jeg vil ha en hel flokk, vi er enige om maks tre. Så får vi se om jeg innser at to er nok, eller om jeg trenger en tredje også☺️

Endret av FruFiolett
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Frem til nå har jeg bare brukt appen WomanLog for å kartlegge syklusen, men syns ikke det har vært noe klart system siden jul. Det tok nøyaktig to måneder før mensen var tilbake, og så var forrige syklus 35 dager🤔 Ifølge appen hadde jeg EL 5.april, men den har jo ikke akkurat verdens beste grunnlag å estimere på enda, så vi får se om det stemmer. I så fall skal mensen komme torsdag denne uken, men jeg har mine tvil. Foreløpig ingen sjanse for graviditet da vi fortsatt bruker kondomer, men vi dropper dem enten neste runde eller den neste etter der. Forrige gang ble jeg gravid på første forsøk, så det blir spennende å se hvor lang tid det tar denne gangen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det med å ønske jente eller gutt, og å bli litt skuffa om ultralyd viser det motsatte av det man ønsker, er nok mye mer vanlig enn man tror. Er ikke alle som tør å være ærlig om det, så syns det er kult av deg å være så åpen om det! Og selvfølgelig blir du like glad i babyen om det blir en gutt. Det tviler jeg ikke på! :) Skal være ærlig selv og si jeg hadde SÅ lyst på gutt og hadde sørget et lite øyeblikk hvis jeg ikke fikk det. 

Blir spennende å følge deg! 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tweet skrev:

Det med å ønske jente eller gutt, og å bli litt skuffa om ultralyd viser det motsatte av det man ønsker, er nok mye mer vanlig enn man tror. Er ikke alle som tør å være ærlig om det, så syns det er kult av deg å være så åpen om det! Og selvfølgelig blir du like glad i babyen om det blir en gutt. Det tviler jeg ikke på! :) Skal være ærlig selv og si jeg hadde SÅ lyst på gutt og hadde sørget et lite øyeblikk hvis jeg ikke fikk det. 

Blir spennende å følge deg! 

Tusen takk for hyggelig kommentar, og så hyggelig at du vil følge med☺️ Jeg tror så absolutt at du har rett, jeg tror mange har de samme tankene som meg! Jeg har faktisk prøvd å snakke med venninner om dette, men både de med og de uten barn er fryktelig dømmende når man kommer med et såpass «overfladisk» ønske som et spesifikt kjønn tross alt er. Derfor er denne dagboka så fin, for her kan jeg i alle fall lufte alle tankene mine rundt dette! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror det er helt normalt å ønske seg ett spesifikt kjønn. Kult at du er ærlig om det! Vil gjerne følge med her videre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Tyah skrev:

Jeg tror det er helt normalt å ønske seg ett spesifikt kjønn. Kult at du er ærlig om det! Vil gjerne følge med her videre :)

Tusen takk☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har to jenter fra før, og ønsker meg veldig en gutt nå. Hadde vært koselig å hatt begge kjønn. Jeg slår et slag for å være ærlig, samtidig som jeg er uendelig takknemlig for å allerede ha 2 barn. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ja, vi prøver alle kjerringråd vi også :fnise: men gleden blir stor samme hva...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! 

Jeg har ikke for vane å følge prøvedagbøker lenger, men fikk lyst til å følge deg. 

Jeg har alltid sett for meg å være jentemamma selv. Men slik skulle det ikke bli. Følte på meg at jeg bar gutter begge gangene, og det hadde jeg rett i. ;) De er nå sek og tre år gammel. Skal innrømme jeg ble en anelse skuffet i noen sekunder begge gangene, mens nå er jeg glad jeg har to gutter. De har veldig ulik personlighet, og de er herlige på hver sin måte. Nå føles det helt fremmed å skulle være mor til ei jente. Jeg tror jeg er ferdig med barn, men jeg er bare 27 og jeg er singel. Så hvem vet hva framtiden vil vise. Tror i alle fall ikke jeg kommer til å håpe på jente hvis jeg blir mor til tre en dag. Jeg mener, jeg er jo guttemamma! Og jeg aner ikke hvordan man er mor til ei jente! :ler:

Uansett. Jeg blir "mamma" til min første jentehund til sommeren. Mine tre tidligere hunder har vært hannhunder. Så det blir jo en ny erfaring det også. Hehe. 

Skulle jeg få flere barn så tror jeg det blir en til gutt. Hvis det blir jente så må jeg vel bare lære meg det. Er vel ikke store forskjellen i grunn. I alle fall ikke før tenårene. Bortsett fra at min erfaring er at småjenter sutrer mer enn smågutter. :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Overrasket

Det er mulig at vitenskapen – ikke kjerringråd – kan hjelpe deg ... Uten at jeg er ekspert på temaet, og jeg har ikke hatt praktisk bruk for denne informasjonen selv, men det er visstnok slik at guttesvømmere svømmer raskest, men dør først. Jentesvømmere svømmer tregest, men lever lengst. Ergo kan det ha noe for seg å prøve å ha sex rett før eggløsning, slik at guttesvømmerne dør og jentesvømmerne virvler rundt der inne når egget ankommer destinasjonen. Åpenbart er jo ikke dette en problemfri metode, og vi snakker sikkert om marginer her. Men kanskje er det verdt å prøve ut?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal bli spennende å følge deg. :) Synes det er som andre sier, helt innafor å ha ett spesifikt ønske om kjønn. Det er noe helt annet hvis man går lengre med det enn det (noe du ikke gjør), og som "må" ha det kjønnet eller ingenting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tutta23 skrev:

Og ja, vi prøver alle kjerringråd vi også :fnise: men gleden blir stor samme hva...

Hei! Så gøy at vi er flere kjerringråd-tilhengere! ☺️ Kan jeg spørre om hva slags kjerringråd du har på lager? Selvom du prøver på motsatt kjønn av meg? ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skadeskutt skrev:

Hei! 

Jeg har ikke for vane å følge prøvedagbøker lenger, men fikk lyst til å følge deg. 

Jeg har alltid sett for meg å være jentemamma selv. Men slik skulle det ikke bli. Følte på meg at jeg bar gutter begge gangene, og det hadde jeg rett i. ;) De er nå sek og tre år gammel. Skal innrømme jeg ble en anelse skuffet i noen sekunder begge gangene, mens nå er jeg glad jeg har to gutter. De har veldig ulik personlighet, og de er herlige på hver sin måte. Nå føles det helt fremmed å skulle være mor til ei jente. Jeg tror jeg er ferdig med barn, men jeg er bare 27 og jeg er singel. Så hvem vet hva framtiden vil vise. Tror i alle fall ikke jeg kommer til å håpe på jente hvis jeg blir mor til tre en dag. Jeg mener, jeg er jo guttemamma! Og jeg aner ikke hvordan man er mor til ei jente! :ler:

Uansett. Jeg blir "mamma" til min første jentehund til sommeren. Mine tre tidligere hunder har vært hannhunder. Så det blir jo en ny erfaring det også. Hehe. 

Skulle jeg få flere barn så tror jeg det blir en til gutt. Hvis det blir jente så må jeg vel bare lære meg det. Er vel ikke store forskjellen i grunn. I alle fall ikke før tenårene. Bortsett fra at min erfaring er at småjenter sutrer mer enn smågutter. :P

Så fine tanker du har rundt dette! Jeg har egentlig alltid sett for meg å være guttemamma jeg, så det føltes som den naturligste ting i verden da jeg så en gutt på UL. Men disse tankene har endret seg veldig altså, nå ser jeg venninnene mine som har en av hvert kjønn og blir nesten misunnelig! Så nå har jeg så lyst på en jente, selv om jeg vet jo at jeg kommer til å bli like glad i en gutt hvis jeg ender opp med en til☺️ Veldig spennende å bli jentehundemamma da! Jeg har ingen erfaring med å være hundemamma i det hele tatt, men det er sikkert en del fellestrekk med å være mamma vil jeg tro? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Overrasket skrev:

Det er mulig at vitenskapen – ikke kjerringråd – kan hjelpe deg ... Uten at jeg er ekspert på temaet, og jeg har ikke hatt praktisk bruk for denne informasjonen selv, men det er visstnok slik at guttesvømmere svømmer raskest, men dør først. Jentesvømmere svømmer tregest, men lever lengst. Ergo kan det ha noe for seg å prøve å ha sex rett før eggløsning, slik at guttesvømmerne dør og jentesvømmerne virvler rundt der inne når egget ankommer destinasjonen. Åpenbart er jo ikke dette en problemfri metode, og vi snakker sikkert om marginer her. Men kanskje er det verdt å prøve ut?

Oi! Dette er jo et av de kjerringrådene jeg har kommet over! Er det sant at det faktisk er såpass innafor at vi kan kalle det vitenskap? Dette liker jeg! Tusen takk, tror nesten jeg elsker deg litt😉 Dette er en av grunnene til at jeg gjerne vil kartlegge syklus så godt som mulig i forkant av prøvingen sånn at det faktisk er mulig å prøve☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, Tonio skrev:

Skal bli spennende å følge deg. :) Synes det er som andre sier, helt innafor å ha ett spesifikt ønske om kjønn. Det er noe helt annet hvis man går lengre med det enn det (noe du ikke gjør), og som "må" ha det kjønnet eller ingenting.

Tusen takk - ja, det er akkurat sånn jeg tenker, og skal absolutt ikke bikke over til å gjøre dette til noe sykelig☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, FruFiolett skrev:

Hei! Så gøy at vi er flere kjerringråd-tilhengere! ☺️ Kan jeg spørre om hva slags kjerringråd du har på lager? Selvom du prøver på motsatt kjønn av meg? ☺️

Såvidt meg bekjent: samleie tett opptil eggløsning og  samleiestilling som gir dyp penetrering....

Tanken er vel at guttesvømmerne er raskest, men lever kortest. Mens jentesvømmerne ikke er så raske, men lever lengre...

 

Andre tips mottas med takk 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

2 minutter siden, FruFiolett skrev:

Så fine tanker du har rundt dette! Jeg har egentlig alltid sett for meg å være guttemamma jeg, så det føltes som den naturligste ting i verden da jeg så en gutt på UL. Men disse tankene har endret seg veldig altså, nå ser jeg venninnene mine som har en av hvert kjønn og blir nesten misunnelig! Så nå har jeg så lyst på en jente, selv om jeg vet jo at jeg kommer til å bli like glad i en gutt hvis jeg ender opp med en til☺️ Veldig spennende å bli jentehundemamma da! Jeg har ingen erfaring med å være hundemamma i det hele tatt, men det er sikkert en del fellestrekk med å være mamma vil jeg tro? 

Jeg tenker det er helt i orden å ha et ønske om et kjønn så lenge det ikke tar helt overhånd. Og med det mener jeg at man tar i mot barnet med åpne armer uavhengig av kjønn. Eventuell skuffelse kan man gjøre seg ferdig med i løpet av graviditeten dersom man får vite kjønn på ultralyd. Ellers så tror jeg det bare føles helt naturlig at det var jo akkurat den babyen som skulle komme når man får den opp på brystet. 

Ja, å få hund er som å få et barn. Ikke på helt samme måte da så klart. Jeg har mistet mine tidligere hunder og spesielt den ene var det en stor sorg å miste, men det er en naturlig ting ved det å ha hund. Å miste et barn derimot. Blir kvalm bare av tanken. Men hundene blir en del av familien og man blir veldig veldig glad i de. :hjerte: Også er det herlig å se barna sine med dyret. Guttene mine er oppvokst med dyr og veldig flinke med de. Det er gull verdt å ha dyr gjennom oppveksten. :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dytt mannen din ut i sjøen ;)

Det har blitt forsket på kvnnelige dykkere for å finne ut om dykking er uheldig/skadelig for fosteret. (Noe det viste seg å være). I forbindelse med forskningen, ble kvinnene spurt om partneren dykket, og kjønn på barnet. Det viste seg at hvis mannen hadde dykket like før unnfangelsen, så ble det en stor overvekt av døtre. Forskerne antok at det skyldtes at sæd som gir gutt tålte det økte trykket mye dårligere enn sædceller som gir jenter.

Endret av Hulderen
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, Hulderen skrev:

Dytt mannen din ut i sjøen ;)

Det har blitt forsket på kvnnelige dykkere for å finne ut om dykking er uheldig/skadelig for fosteret. (Noe det viste seg å være). I forbindelse med forskningen, ble kvinnene spurt om partneren dykket, og kjønn på barnet. Det viste seg at hvis mannen hadde dykket like før unnfangelsen, så ble det en stor overvekt av døtre. Forskerne antok at det skyldtes at sæd som gir gutt tålte det økte trykket mye dårligere enn sædceller som gir jenter.

Oioi! Takk for tips😅 Hvor dypt snakker vi her da? Er veldig spent på hva mannen sier om dette forslaget🙈😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, tutta23 skrev:

Såvidt meg bekjent: samleie tett opptil eggløsning og  samleiestilling som gir dyp penetrering....

Tanken er vel at guttesvømmerne er raskest, men lever kortest. Mens jentesvømmerne ikke er så raske, men lever lengre...

 

Andre tips mottas med takk 😉

Dette er tips for å få jente? Eller gutt? Jeg har lest at sæd som utløses under 24 timer etter forrige gang har flere gutteceller, så det gjelder å ha sex minst en gang i døgnet☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...