Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Jeg tok el test både morgen og kveld. Ble aldri helt positiv, men ble gravid på den eggløsningen 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, Pupsilure skrev:

Jeg tok el test både morgen og kveld. Ble aldri helt positiv, men ble gravid på den eggløsningen 😀

Så bra! Jeg tok i morges også, og den var like negativ enda, så vi venter fortsatt i spenning☺️ Tar en ny i kveld, og hvis den er negativ også blir det ny runde plikt-sex idag, siden det allerede har gått tre dager siden sist😅 Det er ikke akkurat mye romantikk i heimen for tiden😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, kjenner meg igjen i det! 🤣 Mannen min måtte stille opp 7 dager i strekk rundt el denne gangen, helt uavhengig av om noen av oss ville. Men det funket da 😀

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Pupsilure skrev:

Haha, kjenner meg igjen i det! 🤣 Mannen min måtte stille opp 7 dager i strekk rundt el denne gangen, helt uavhengig av om noen av oss ville. Men det funket da 😀

 

Hoho, det er imponerende! Det var taktikken vår med førstemann for å få gutt, og det funka som bare det, så hvis det er teknikken det står på så tipper jeg du får en gutt altså! Creds til mannen din som taklet 7 dager i strekk da! ☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I kveld var EL-testen plutselig (og endelig) positiv! Hurra! Det betyr vel at egget slipper imorgen da, og at de cellene som skal gjøre jobben sin har ligget oppi hufsa siden torsdag. Jeg kjenner at jeg ikke har helt troa på at det skal funke, for det er jo i utgangspunktet ikke bare-bare at et egg skal befruktes, og når det i tillegg er tre dager siden sexen når egget slipper så sier egentlig magefølelsen at det kanskje blir vanskelig. Så ja, nå blir det igjen to laaaaange uker å vente! Jeg kommer LETT til å begynne å teste allerede dag 10 altså, jeg har ikke tålmodighet nok til å vente i 14 dager for å se om mensen kommer😅 Lang lang laaaaang ventetid here I come! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig med deg i at det er mye som skal klaffe i utgangspunktet ;) Så spørs nok om dere ikke blir for utålmodige etterhvert. Jeg er også sånn som tester på dag 10. (Eller, jeg tror faktisk jeg startet på 7 denne gangen 🙈 ) Spennende med el! 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 timer siden, Pupsilure skrev:

Jeg er enig med deg i at det er mye som skal klaffe i utgangspunktet ;) Så spørs nok om dere ikke blir for utålmodige etterhvert. Jeg er også sånn som tester på dag 10. (Eller, jeg tror faktisk jeg startet på 7 denne gangen 🙈 ) Spennende med el! 😀

Jeg tipper at vi blir utålmodige allerede neste runde🙈 Må kanskje øke til annenhver dag før EL i første omgang, da er det i alle fall litt større sjanse😅 Men vi får se da, det er jo som tidligere nevnt egentlig litt lite praktisk å bli gravid nå, så sånn sett er det helt greit om det ikke klaffet☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tok en ny EL-test igjen i kveld for å sjekke, og joda, den var nå negativ. Det vil si, det var en synlig strek, men evig langt fra å være positiv. Så det var jo bra I guess, nå blir det bare å telle dager - og lete etter symptomer. Forrige gang hadde jeg sykt vondt i puppene mange dager før positiv test, så jeg kommer til å kjenne godt etter fremover nå😅 Jeg har som sagt ikke den store troa på at dette har gått, men det er jo så klart spennende og ikke minst en slags iboende naiv optimisme her som har litt lett for å overgå realismen😅 Positivt innstilt inntil det motsatte er bevist!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Tonio skrev:

Krysser fingrene for at X finner egget. :fnise:

Takk! Det krysses her også! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var egentlig innstilt på en del negative kommentarer når jeg begynte å skrive denne dagboka. Jeg mener, det føles ikke helt akseptabelt å si at man så inderlig gjerne ønsker seg et spesifikt kjønn. Men jeg er så positivt overrasket over dere flotte KG-damer! Det er så hyggelig at dette er helt ok å si! Jeg ser jo at det er ganske mange som er innom her og leser og som ikke gir fra seg andre spor enn et klikk, men jeg har så respekt for at selv om man syns dette er upassende å si så holder man det for seg selv! Jeg tror faktisk jeg selv er en av dem som hadde syns dette var på grensen til patetisk hvis jeg hadde lest det selv. Men er det kanskje mer akseptabelt å si dette enn jeg trodde? Kanskje det er det det handler om? Spiller jo ingen rolle, jeg har uansett blitt overrasket over den positive undertonen som er i det som blir kommentert her, og selv om det selvfølgelig kan komme, er jeg så glad for at kritikken (så langt) har uteblitt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig med deg, FruFiolett 😀 Så også for meg negative kommentarer fra andre da jeg så dagboka di. Ser at det er litt drøyt, samtidig som jeg selv også har gutt fra før og ønsker meg jente nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pupsilure skrev:

Helt enig med deg, FruFiolett 😀 Så også for meg negative kommentarer fra andre da jeg så dagboka di. Ser at det er litt drøyt, samtidig som jeg selv også har gutt fra før og ønsker meg jente nå. 

Takk Pupsilure! Og jeg er jo helt enig - for det er jo drøyt. Men jeg håper - og tror - at de fleste forstår at man som mor vil elske barnet sitt like høyt uansett kjønn, og at man selvfølgelig aldri vil bytte bort de barna man har mot noen av motsatt kjønn! Og når dette ligger i bunnen så er det kanskje lov å si at man ønsker seg et kjønn fremfor et annet? 

Endret av FruFiolett
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tittar innom, og seier hei! :klem1:

Eg synst absolutt det må vera lov til å seia at ein håpar på eit bestemt kjønn, så lenge ein samtidig seier at ein sjølvsagt vil bli like glad i barnet om ein får det motsatte av det ein ønskjer seg aller mest. :jepp:

Eg håpte veldig på jente første gangen eg var gravid - for eg har alltid hatt ekstra lyst på jente, og følt meg mest som jentemamma, allerede før eg fekk barn. ;) Og jammen har eg fått jenter, faktisk 3 stk.! :biggrin: Så viss eg skulle fått fleire barn, tenker eg at det kunne ha vore kjekt med ein gutt. Spesielt for mannen min, som er det einaste hankjønnet i familien. Men eg tvilar vel på at det blir fleire barn på oss, sjølv om eg alltid har ønska meg minst 4 barn. Eg er over 40, blir ikkje lett gravid, og mannen min synst 3 barn er meir enn nok. :dry:

Du må iallfall ha masse lykke til med prosjekt jentebaby! :tommelopp: Det einaste trikset for å auka sjansane for å få jente, som eg kjem på i farten, er å ha siste samleie nokre dagar før eggløysing - fordi jente-sædcellene overlever lenger inni livmora enn gutte-sædcellene. Men det tipset har du sikkert allerede fått med deg! :)

Endret av Mirabella76
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mirabella76 skrev:

Tittar innom, og seier hei! :klem1:

Eg synst absolutt det må vera lov til å seia at ein håpar på eit bestemt kjønn, så lenge ein samtidig seier at ein sjølvsagt vil bli like glad i barnet om ein får det motsatte av det ein ønskjer seg aller mest. :jepp:

Eg håpte veldig på jente første gangen eg var gravid - for eg har alltid hatt ekstra lyst på jente, og følt meg mest som jentemamma, allerede før eg fekk barn. ;) Og jammen har eg fått jenter, faktisk 3 stk.! :biggrin: Så viss eg skulle fått fleire barn, tenker eg at det kunne ha vore kjekt med ein gutt. Spesielt for mannen min, som er det einaste hankjønnet i familien. Men eg tvilar vel på at det blir fleire barn på oss, sjølv om eg alltid har ønska meg minst 4 barn. Eg er over 40, blir ikkje lett gravid, og mannen min synst 3 barn er meir enn nok. :dry:

Du må iallfall ha masse lykke til med prosjekt jentebaby! :tommelopp: Det einaste trikset for å auka sjansane for å få jente, som eg kjem på i farten, er å ha siste samleie nokre dagar før eggløysing - fordi jente-sædcellene overlever lenger inni livmora enn gutte-sædcellene. Men det tipset har du sikkert allerede fått med deg! :)

Hei Mirabella76, og takk for så hyggelig kommentar! Så heldig du er som allerede har en liten flokk med barn, det er min drøm også! Og du, 40 er vel ingen alder? Førtiårene er jo de nye tredveårene! 😉 

Tipset ditt er min leveregel for tiden, og siden vi hadde sex tre dager før eggløsningen så lever jeg i håpet! Var det sånn det klaffet med dine tre jenter? Jeg har nemlig også hørt at menn ofte har overvekt av enten X- eller Y-celler, sånn at flere barn med samme mann gir en noe større sjanse for å få alle barna av samme kjønn. Så kanskje din mann er en X-celle-mann! Jeg håper i alle fall at min har litt av begge deler, så vi kan få en av hver! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 timer siden, FruFiolett skrev:

Hei Mirabella76, og takk for så hyggelig kommentar! Så heldig du er som allerede har en liten flokk med barn, det er min drøm også! Og du, 40 er vel ingen alder? Førtiårene er jo de nye tredveårene! 😉 

Tipset ditt er min leveregel for tiden, og siden vi hadde sex tre dager før eggløsningen så lever jeg i håpet! Var det sånn det klaffet med dine tre jenter? Jeg har nemlig også hørt at menn ofte har overvekt av enten X- eller Y-celler, sånn at flere barn med samme mann gir en noe større sjanse for å få alle barna av samme kjønn. Så kanskje din mann er en X-celle-mann! Jeg håper i alle fall at min har litt av begge deler, så vi kan få en av hver! ☺️

Ja, eg er heldig som får vera mamma til 3 fine jenter! :hjerte: 40 er ingen alder sånn sett, nei. ;) Eg føler meg fortsatt ung og sprek. Men med tanke på å få barn, så kan jo akkurat det bli ei ganske stor utfordring når ein er i 40-åra. :bond:

Bra at du har fått med deg det tipset. Sex 3 dagar før eggløysing er jo heilt perfekt, når dåke prøver på jente. :jepp: Kryssar fingrane for at du blir gravid denne syklusen då - så er det iallfall litt større sjanse for å få ei jente, enn om dåke hadde hatt samleie akkurat når du hadde eggløysing, eller rett etter. 

Eg har ikkje blitt så lett gravid, så når me prøvde på nr 1 hadde me sex ca annankvar dag heilt frå mensen var slutt, og fram til eit par dagar etter eggløysing. Når eg vart gravid med nr 2, hadde me vel omtrent det samme. Tok tid å bli gravid, og eg vart plutselig gravid i syklusen etter vårt første prøverørsforsøk. Med nr 3 hadde me fleire prøverørsforsøk, og eg vart endelig  gravid etter å ha fått sett inn 6 egg i alt, fordelt på 5 innsett. Så eg har nok ikkje fått prøvd ut dette trikset sjølv, nei. ;)

Det er godt mulig at mannen min er ein såkalt X-celle-mann, som har overvekt av X-celler. :lur: Den eine søstera mi har fått 3 guttar. Mannen hennar er nok ein Y-celle-mann. Det er nesten berre guttar/menn i slekta hans, så eg trur det kan vera noko i det. 

Noko anna eg har høyrt ein gang, er at hos enkelte kvinner kjem X-celler frå mannen lettare inn i egget, mens andre kvinner har egg som lettast lar seg befrukta med Y-celler. Men kor seriøs denne forskninga er, det veit eg ikkje. Eg og mannen min har begge både søstre og brødre, så i teorien burde me vel ha omtrent like stor sjanse for å få jente og gutt? :vetikke: Det kan jo vera tilfeldigheter og, som gjer at me berre har fått jenter. Ikkje godt å vita. ;)

Eg kryssar iallfall fingrane for deg, og håpar du testar positivt om eit par veker! :hoppe: Så blir det spennande å sjå om det endar med jente på deg denne gangen, eller ikkje. :)

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Mirabella76 skrev:

Ja, eg er heldig som får vera mamma til 3 fine jenter! :hjerte: 40 er ingen alder sånn sett, nei. ;) Eg føler meg fortsatt ung og sprek. Men med tanke på å få barn, så kan jo akkurat det bli ei ganske stor utfordring når ein er i 40-åra. :bond:

Bra at du har fått med deg det tipset. Sex 3 dagar før eggløysing er jo heilt perfekt, når dåke prøver på jente. :jepp: Kryssar fingrane for at du blir gravid denne syklusen då - så er det iallfall litt større sjanse for å få ei jente, enn om dåke hadde hatt samleie akkurat når du hadde eggløysing, eller rett etter. 

Eg har ikkje blitt så lett gravid, så når me prøvde på nr 1 hadde me sex ca annankvar dag heilt frå mensen var slutt, og fram til eit par dagar etter eggløysing. Når eg vart gravid med nr 2, hadde me vel omtrent det samme. Tok tid å bli gravid, og eg vart plutselig gravid i syklusen etter vårt første prøverørsforsøk. Med nr 3 hadde me fleire prøverørsforsøk, og eg vart endelig  gravid etter å ha fått sett inn 6 egg i alt, fordelt på 5 innsett. Så eg har nok ikkje fått prøvd ut dette trikset sjølv, nei. ;)

Det er godt mulig at mannen min er ein såkalt X-celle-mann, som har overvekt av X-celler. :lur: Den eine søstera mi har fått 3 guttar. Mannen hennar er nok ein Y-celle-mann. Det er nesten berre guttar/menn i slekta hans, så eg trur det kan vera noko i det. 

Noko anna eg har høyrt ein gang, er at hos enkelte kvinner kjem X-celler frå mannen lettare inn i egget, mens andre kvinner har egg som lettast lar seg befrukta med Y-celler. Men kor seriøs denne forskninga er, det veit eg ikkje. Eg og mannen min har begge både søstre og brødre, så i teorien burde me vel ha omtrent like stor sjanse for å få jente og gutt? :vetikke: Det kan jo vera tilfeldigheter og, som gjer at me berre har fått jenter. Ikkje godt å vita. ;)

Eg kryssar iallfall fingrane for deg, og håpar du testar positivt om eit par veker! :hoppe: Så blir det spennande å sjå om det endar med jente på deg denne gangen, eller ikkje. :)

Jeg er jo eeeeegentlig er person som tror at en del ting her i livet er overlatt til tilfeldighetene, blant annet kjønn på babyen😅 Men når jeg sier eeeeeegentlig så er det kanskje mest noe jeg bare prøver å si til meg selv, for i realiteten tror jeg jo (tydeligvis) at man kan gjøre en del ting for å påvirke i den ene eller andre retningen😅 Jeg har også veldig lett for å tenke at jeg blir kjapt gravid også denne gangen ettersom det gikk overveldende lett forrige gang, samtidig som jeg prøver å si til meg selv at det selvfølgelig kan ta lengre tid denne gangen, SPESIELT nå som vi prøver å treffe noen dager i forveien. Men vi får se, det er noen lange ventedager fremover her nå😝

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blæh, bare tre dager siden eggløsning og jeg er allerede utålmodig som en unge! Føler egentlig at jeg allerede har brukt opp tålmodigheten for denne perioden jeg, og så er det en uke igjen til jeg kan ta en test! Og 11 dager til jeg eventuelt får mensen! Herre fred, det føles som en hel evighet. Jeg kommer typisk til å begynne å teste allerede dag 7, bare fordi noen få faktisk får utslag så tidlig, og så blir det mange små skuffelser i dagene frem til en eventuell positiv test eller den store skuffende mensen kommer. Latterlig hvor mye dette skal oppta meg! Jeg har jo i tillegg flere gode argumenter for hvorfor vi burde latt være å prøve akkurat denne måneden, og allikevel vet jeg at jeg kommer til å bli skuffa hvis/når det ikke klaffer. Man kan jo bli smågal av mindre!  Hilsen følelsesmessig ustabilt menneske😅🙋🏼‍♀️

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, FruFiolett skrev:

Jeg er jo eeeeegentlig er person som tror at en del ting her i livet er overlatt til tilfeldighetene, blant annet kjønn på babyen😅 Men når jeg sier eeeeeegentlig så er det kanskje mest noe jeg bare prøver å si til meg selv, for i realiteten tror jeg jo (tydeligvis) at man kan gjøre en del ting for å påvirke i den ene eller andre retningen😅 Jeg har også veldig lett for å tenke at jeg blir kjapt gravid også denne gangen ettersom det gikk overveldende lett forrige gang, samtidig som jeg prøver å si til meg selv at det selvfølgelig kan ta lengre tid denne gangen, SPESIELT nå som vi prøver å treffe noen dager i forveien. Men vi får se, det er noen lange ventedager fremover her nå😝

Eg er vel egentlig litt sånn som deg. Trur på ein måte at sånne ting er tilfeldighetar - men når eg får tenkt litt meir over ting, så kjem eg fram til at det kanskje ikkje er så tilfeldig likevel som eg først tenkte. :biggrin:

Får håpa du blir gravid like lett denne gangen, som du vart første gangen. :) Men det er sikkert lurt å vera forberedt på at det kan ta litt lengre tid, sånn at du ikkje blir altfor utålmodig og skuffa om du ikkje blir gravid med ein gang. Eg veit at det er vanskelig, når ein aller helst skulle ønska ein vart gravid akkurat no! Men eg har strevd lenge og hatt mange nedturar, før eg endelig fekk jentene mine. Og eg veit alt om kor skuffa og lei ein blir når ein har altfor store forhåpningar om positiv test, og så lyser den negative testen mot deg enda ein gang. :sukk:

Du slepper forhåpentligvis å oppleva akkurat det, du som vart så lett gravid første gangen. Men som sagt, det er nok lurt å vera forberedt på at det kan ta litt tid, berre sånn at du unngår å gå rett i kjellaren om det ikkje klaffar med ein gang. :jepp: Det er heilt normalt at det går nokre månader før testen blir positiv, uten at det er noko gale - og spesielt når du bevisst unngår sex rundt eggløysing, og kun prøver i dagane før. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...