Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Det dukker opp stadig nye tips og triks ift å lage jentebaby jo mer jeg googler (rart det der🙈)! Et par tips jeg har plukket opp og som jeg har tenkt til å følge er:

- en varm dusj på mannen før sex. Gutteceller liker visst ikke varme, så jo varmere vann jo bedre. Mannen sa: skal jeg bare koke ballene mine først da eller? Jeg var fristet til å si ja, men inngikk et kompromiss på varm dusj. Ekstra varm.

- Ingen orgasme på meg! For kvinnens orgasmer lager visstnok et miljø oppi hufsa som guttecellene trives veldig godt i. Så det blir kjedelig sex på meg fremover🙄 Og mannen sa: håper for din skyld at det ikke tar så lang tid å lage denne ungen da! Han har selvfølgelig et godt poeng. 

Aner ikke om dette har noe for seg jeg altså, men det er relativt enkelt å prøve i alle fall! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, FruFiolett skrev:

- en varm dusj på mannen før sex. Gutteceller liker visst ikke varme, så jo varmere vann jo bedre. Mannen sa: skal jeg bare koke ballene mine først da eller? Jeg var fristet til å si ja, men inngikk et kompromiss på varm dusj. Ekstra varm.

Vær litt forsiktig med det tipset der. Testiklene henger jo «utenpå» fordi de skal ha lavere temperatur enn kroppstemperaturen for å produsere sædceller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, Hulderen skrev:

Vær litt forsiktig med det tipset der. Testiklene henger jo «utenpå» fordi de skal ha lavere temperatur enn kroppstemperaturen for å produsere sædceller. 

Takk for tips, jeg skal absolutt ikke koke han så alle cellene forsvinner! Tror nok ikke han skal dusje så veldig mye varmere enn han pleier heller altså, men heller legge inn den dusjen rett før sex heller enn for eksempel morgenen etter☺️ 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest en del om den kjønnsdietten tenkte jeg for meg selv at så langt skulle jeg ikke dra dette jente-ønsket. Altså, det får da være grenser. Men så da, var jeg på butikken og gikk fordi hylla med vitaminer og kosttilskudd og sånn, og tenkte for meg selv at litt ekstra magnesium kan jo tross alt ikke skade. Og så var det igang da. Hei kjønnsdiett! 👋🏼 Neida, eller, joda, men jeg går absolutt ikke all in, men har gjort noen små endringer i den retningen som dietten mener skal være lønnsomt i dagene før eggløsning: 

- Tilskudd av magnesium. Magnesium og kalsium er bra for jente, kalium og natrium er bra for gutt, så de prøver jeg å unngå.

- Minske saltet på maten - nettopp pga natrium. Ganske uproblematisk egentlig ettersom jeg bruker lite salt i maten pga toåringen, og nå unngår jeg bare å salte min mat i ettertid. Enkelt som bare det.

- Drikker melk og spiser yoghurt - myyyye mer enn jeg pleier! Er ikke så veldig glad i melk egentlig, men nå tar jeg et ekstra glass til både frokost og lunsj, samt tar en stor ekstra dæsj med yoghurt i smoothien. Kalsium, kalsium, kom til meg! 

- Drikker bare grønn te, for den er lav på disse gutte-mineralene. Og ingen kaffe - helt ok da jeg fort får vondt i hodet av å drikke kaffe til vanlig.

- Planen er også å spise mer egg, men så langt har jeg altså ikke kommet enda. Til helgen kanskje! 😉😅

 

Kall dette gjerne galskap, for det er jo det🤔 Men det er så små endringer at det ikke koster meg mange kaloriene disse ukene, så da er det jo verdt er forsøk. Og ekstra magnesium og kalsium, og mindre salt er vel bare positivt uansett vil jeg tro☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje det er galskap, men det er kjempegøy å lese om. :fnise: Jeg kommer til å bli sur om alt dette ikke funker!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Tonio skrev:

Kanskje det er galskap, men det er kjempegøy å lese om. :fnise: Jeg kommer til å bli sur om alt dette ikke funker!

Ja! Jeg også! (En stund ihvertfall😅) Hahaha, og takk for støtten! 😍 Hvis det kommer en gutt til tross for alle disse tingene her er det jommen meg en standhaftig guttecelle! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Den første ordentlige prøveperioden er endelig igang, og planen er nå rett og slett å ha sex hver tredje dag frem til EL-testen indikerer positiv. Jeg har ikke begynt å ta tester enda ettersom jeg bare er på syklusdag 9 idag, men begynner imorgen. Tidligste forventede EL er onsdag 6.juni, men som erfart forrige måned er det ikke sikkert at kroppen er helt presis. Derfor tar vi sex hver tredje dag, da tror jeg nemlig at det kan bli maks fire dager før, men minimum to dager, nettopp fordi EL-testen er dagen før selve EL, og jeg tester selvfølgelig på kvelden før vi eventuelt hopper til køys. 

Jeg er faktisk litt ambivalent til om jeg håper det klaffer allerede nå eller ikke - vi skal nemlig på ferie på hytta til svigermor og svigerfar sammen med dem de to første ukene i juli. HVIS jeg blir gravid allerede denne perioden er jeg da bare fem uker på vei, og selvfølgelig føles det i så fall alt for tidlig å si det til dem, samtidig som det blir umulig å la være. Ferie er lik vin og annen alkoholholdig drikke, og det blir umulig å lure seg unna i to uker. Men, den tid den sorg, håp om en graviditet går jo selvfølgelig foran inntak av vin i sommer! Det er bare det å si det høyt så tidlig som jeg eventuelt kvier meg litt for. Men som sagt, den tid den sorg! Først av alt: prosjekt jentebaby!  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fredag! Det er så deilig med helg! Denne helgen skal vi bare nyte sola og bade i sjøen, det skal bli så deilig! ☺️ Første EL-test tok jeg idag, den var selvfølgelig negativ, sånn som den skal være på syklusdag 10. Men for å komme enn på en perfekt tredagers sex-turnus, begynner vi altså idag. Skikkelig pliktsex, men altså, mannen er helt med og står i en varm dusj for øyeblikket😅 For mye informasjon? Kanskje en smule, så sorry for det! 😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Har lest hele boka di, og er spent på å følge deg videre! 😀 Har selv en gutt, er helt nygravid og veldig nysgjerrig på kjønn! Hadde vært gøy med jente denne gangen. Men jeg ser at jeg har gjort absolutt alt motsatt av jente-rådene dine 🤣 Så det blir vel en gutt da 😂 Jeg har tenkt til å ta NIPT test i uke 10 og da får jeg vite kjønn også. Sist tok jeg privat ultralyd både i uke 13 og 16 fordi jeg var så nysgjerrig på kjønn. Hadde en sterk følelse av gutt, og det stemte. Denne gangen føler jeg ikke noe, men det er kanskje for tidlig. Og uansett sikkert ikke noen sammenheng mellom hva man føler og hva man får. Men spennende å lure 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Tonio skrev:

Man kan aldri dele for mye i disse dagbøkene. ;)

Puh, godt å høre😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Pupsilure skrev:

Hei! Har lest hele boka di, og er spent på å følge deg videre! 😀 Har selv en gutt, er helt nygravid og veldig nysgjerrig på kjønn! Hadde vært gøy med jente denne gangen. Men jeg ser at jeg har gjort absolutt alt motsatt av jente-rådene dine 🤣 Så det blir vel en gutt da 😂 Jeg har tenkt til å ta NIPT test i uke 10 og da får jeg vite kjønn også. Sist tok jeg privat ultralyd både i uke 13 og 16 fordi jeg var så nysgjerrig på kjønn. Hadde en sterk følelse av gutt, og det stemte. Denne gangen føler jeg ikke noe, men det er kanskje for tidlig. Og uansett sikkert ikke noen sammenheng mellom hva man føler og hva man får. Men spennende å lure 😀

Åh, så hyggelig! Og så spennende med deg også! Du må holde meg oppdatert! Skriver du kanskje dagbok her inne selv også? Blir jo ekstra spennende nå da, kanskje du får en jente og beviser at alt dette jeg holder på med bare er tøys? 😂😂 Har du sjekket den kinesiske fødselskalenderen? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

18 timer siden, tweet skrev:

Er så spent, jeg! Har lyst å spole fram i tid og se hva du får 😂

Iiiiik, jeg også! Og vet jo ikke engang hvor mange måneder det tar å bli gravid denne gangen engang! Det blir utfordrende å være tålmodig i månedene fremover nå altså! 😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, FruFiolett skrev:

Åh, så hyggelig! Og så spennende med deg også! Du må holde meg oppdatert! Skriver du kanskje dagbok her inne selv også? Blir jo ekstra spennende nå da, kanskje du får en jente og beviser at alt dette jeg holder på med bare er tøys? 😂😂 Har du sjekket den kinesiske fødselskalenderen? 

Jeg har dagbok: 

 

Jeg har ikke sjekket den kinesiske fødselskalenderen. Vet ikke hvordan man finner ut av sånt, og tror ærlig talt ikke helt på det 🤣 Men skal se om jeg finner ut hva den spår, bare på gøy 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, gutt sist gang stemte med kalenderen! Og denne gangen blir det jente på meg 😜 Vi får se da. Håper å finne det ut rundt 20 juli, hvis spira holder seg på plass. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7 timer siden, Pupsilure skrev:

Du, gutt sist gang stemte med kalenderen! Og denne gangen blir det jente på meg 😜 Vi får se da. Håper å finne det ut rundt 20 juli, hvis spira holder seg på plass. 

Oi, så gøy! Og så spennende! Satser på at hun (eller han da) holder seg på plass! ☺️☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så har det gått tre dager igjen, EL-testen er fortsatt negativ, og en ny runde pliktsex står på programmet😅 Idag er det likevel litt annerledes, idag er det faktisk mulig at det er disse cellene som skaper en baby! Hvis syklusen hadde vært stabil og normal så skal EL være onsdag, og derfor i teorien bli befruktet av dagens dose celler - hvor forhåpentligvis en masse jenteceller vil overleve frem til det. Nå vet jeg jo at EL fortsatt er ustabil, så jeg tviler på at det skjer på onsdag, men muligheten er der, og det er jo spennende! Jeg tar test på ettermiddagen/kvelden alt ettersom når jeg husker på det, og vi stopper selvfølgelig å ha sex når den testen viser positiv. Da legger vi deretter all vår lit til de cellene som allerede er der inne. Hjelpe meg, dette er gøy å styre med, det må jeg bare innrømme! 🙈☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er spennnede dager i vente nå, for når vil EL-testen bli positiv denne gangen? Mannen er like spent som meg på ettermiddagen nå, men testen idag var blendahvit. Forrige måned var testen positiv på syklusdag 20, altså antatt EL syklusdag 21. Idag er det syklusdag 15, og egentlig første mulige dag testen kunne være positiv, men det var den altså ikke. Jeg har ikke tenkt til å stresse med det, for den kommer jo til å bli positiv en dag, og den kan like gjerne skje imorgen som om en uke. Jeg har et håp om at EL skal skje før 13. juni da, og det handler egentlig bare om at det hadde vært deilig om mensen kom før vi drar på hyttetur med svigers - hvis den kommer mener jeg☺️ Jeg blør ganske mye de første dagene, og det er så kjipt med bading og strandliv og sånt, men altså, det skal gå helt fint det også i så fall. Jeg håper jo selvfølgelig aller helst at det ikke blir noe mer mensen på meg på en stund nå! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

EL-testen er fortsatt negativ, og idag tok jeg faktisk en til morgen også. Aner ikke om det har noe for seg, men jeg har ikke tenkt til å gå glipp av en positiv test, så nå tar jeg begge deler. Hvis jeg skal ha like lang syklus som forrige måned skal testen børe positiv på syklusdag 20, og det betyr mandag. Så jeg får bare vente å se! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...