Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

4 timer siden, Mirabella76 skrev:

Eg er vel egentlig litt sånn som deg. Trur på ein måte at sånne ting er tilfeldighetar - men når eg får tenkt litt meir over ting, så kjem eg fram til at det kanskje ikkje er så tilfeldig likevel som eg først tenkte. :biggrin:

Får håpa du blir gravid like lett denne gangen, som du vart første gangen. :) Men det er sikkert lurt å vera forberedt på at det kan ta litt lengre tid, sånn at du ikkje blir altfor utålmodig og skuffa om du ikkje blir gravid med ein gang. Eg veit at det er vanskelig, når ein aller helst skulle ønska ein vart gravid akkurat no! Men eg har strevd lenge og hatt mange nedturar, før eg endelig fekk jentene mine. Og eg veit alt om kor skuffa og lei ein blir når ein har altfor store forhåpningar om positiv test, og så lyser den negative testen mot deg enda ein gang. :sukk:

Du slepper forhåpentligvis å oppleva akkurat det, du som vart så lett gravid første gangen. Men som sagt, det er nok lurt å vera forberedt på at det kan ta litt tid, berre sånn at du unngår å gå rett i kjellaren om det ikkje klaffar med ein gang. :jepp: Det er heilt normalt at det går nokre månader før testen blir positiv, uten at det er noko gale - og spesielt når du bevisst unngår sex rundt eggløysing, og kun prøver i dagane før. ;)

Tusen takk! Ja, jeg håper og håper, og det skal også bli spennende å se om det faktisk går! Som sagt tidligere så kjenner jeg meg selv såpass godt at jeg er ganske sikker på at jeg kjapt blir utålmodig og derfor sikkert kommer til å øke intensiteten på sex rundt EL😅 Men vi tar sommeren rolig uansett, og det skal jeg klare altså! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 time siden, FruFiolett skrev:

Tusen takk! Ja, jeg håper og håper, og det skal også bli spennende å se om det faktisk går! Som sagt tidligere så kjenner jeg meg selv såpass godt at jeg er ganske sikker på at jeg kjapt blir utålmodig og derfor sikkert kommer til å øke intensiteten på sex rundt EL😅 Men vi tar sommeren rolig uansett, og det skal jeg klare altså! ☺️

Høyrest ut som ein god plan! :tommelopp:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Symptomjakten er altså igang - og gjett om jeg vet hvor patetisk det er da! Jeg sa dette til mannen, og han spurte om det i det hele tatt var mulig at det eventuelle egget var befruktet allerede😅🙈 Men altså, enn så lenge kjenner jeg jo ingen verdens ting, så det er foreløpig ikke sånn at jeg har begynt å innbille meg ting🙄 Jeg hadde litt stikking nederst i magen istad, og det var da jeg sa det til mannen, men selvfølgelig kan det skyldes hva som helst. Som sagt var ømme pupper det første jeg merket sist, og det kom rundt 9-10 dager etter eggløsninga, så det er bare å vente på at det eventuelt skal dukke opp igjen. 

Jeg syns jo alle rundt meg blir gravide nå da, og det er jo så typisk når man begynner å få det fokuset selv! Jeg syns nesten alle sosiale sammenkomster innebærer en ny avsløring av en ny graviditet nå, og det er jo selvfølgelig kjempekoselig! Min søster er jo som dere vet også gravid, og det skal bli innmari kjekt å bli tante! Men ja, det knyter seg fortsatt litt i magen når jeg tenker på at hun kan ende opp med jente, mens jeg får gutt denne gangen også. Ufin tanke, men så er det engang sånn jeg tenker da. Men jeg vet jo at det blir koselig å bli tante uansett! ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag følte jeg meg for første gang ordentlig teit når jeg svelget magnesiumtablettene mine ned med et stort glass melk. Tenk at jeg driver med alt dette tullet i tro om at DET skal påvirke kjønnet på en eventuell baby! 🤪😂 Det er jo helt galskap! Men jeg slutter ikke med det allikevel, og jeg vet så klart at hvis jeg er gravid allerede nå så hjelper ikke den magnesiumen og kalsiumen jeg får i meg nå, men hvis vi må prøve videre er det jo greit å opprettholde inntaket! Herre fred, så teit dette er! Men så gøy allikevel! 😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei fra en snikleser! Syns det er så gøy og spennende på samme tid å følge med på dagboka di. Håper virkelig det klaffer raskt og ekstra gøy om alle disse kjerringrådene faktisk fører til en jentebaby. :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, plastfolien skrev:

Hei fra en snikleser! Syns det er så gøy og spennende på samme tid å følge med på dagboka di. Håper virkelig det klaffer raskt og ekstra gøy om alle disse kjerringrådene faktisk fører til en jentebaby. :Nikke:

Hei plastfolien, så koselig med et hei fra en snikleser! ☺️ Det blir absolutt spennende å se, tenk om det faktisk finner da! 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dag 7, og jeg tok ikke en test idag. Vi reiste spontant på hytta i helgen, og det var ikke i tankene mine å slenge med en graviditetstest da vi pakket i hu og hast på fredag. Kanskje like greit, jeg er egentlig litt panisk faktisk, fordi jeg aner ikke hvor skuffet jeg vil bli hvis (når) jeg får et negativt resultat. Jeg innser nemlig mer og mer hvor utrolig dårlig det passer å bli gravid akkurat nå med de kommende ukene og alt som skal skje rett foran oss. Allikevel er jeg jo, som jeg tipper at dere allerede har skjønt, en svært utålmodig sjel, og vil helst at alt jeg setter igang med helst skulle skjedd igår. Så ja, det er litt vinglete akkurat nå, og derfor er jeg usikker på min spontant reaksjon ved en negativ (og kanskje positiv også?) test. Men, det får jeg ikke vite før jeg står der med den første testen i hånda, og vi får se om det blir imorgen eller om jeg freaker ut og utsetter det litt😅

Men når det er sagt, så opplever jeg noe veldig unormalt til meg å være. Jeg har hele ansiktet fullt av kviser! Ikke sånne store byller, men relativt små hvitprikkede kviser som jeg ikke aner årsaken til. Jeg har aldri være plaget med så mye som en kvise, altså, jeg hadde kanskje fire kviser på mitt mest pubertale, men det var det. Og nå har de plutselig invadert hele ansiktet mitt! Hvorfor i all verden? Hvis det er kroppen som har begynt å riste løs på graviditetshormoner (hvis de i det hele tatt kommer så tidlig?) så kan jeg kanskje skjønne det, men hvis det ikke er det da? Jeg har ikke byttet hudpleieprodukter, og jeg spiser helt vanlig akkurat som jeg alltid har gjort - det eneste er den magnesiumen og og den litt ekstra kalsiumen da! Kan det være det? Akkurat dette er nytt og ukjent for meg, så her er jeg rett og slett litt smålig forvirret😳🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du, de kvisene fikk jeg og! Noen dager før jeg testet positivt. Får sjeldent kviser, og hvertfall ikke så mange. Syntes det var veldig rart med alle de små kvisene. Jeg hadde en PP med negativt før jeg ble gravid denne gangen, og trodde jeg kom til å bli skuffet hvis negativt. Men nei. Det passet ikke så godt for oss heller, og det var nesten en liten lettelse at det ikke gikk. Og jeg gledet meg med en gang til å fortsette å følge med på el osv. Jeg starter å teste ca 4-5 dager etter el jeg da 😂🙈 Veldig spent på å høre om du har blitt gravid 😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Pupsilure skrev:

Du, de kvisene fikk jeg og! Noen dager før jeg testet positivt. Får sjeldent kviser, og hvertfall ikke så mange. Syntes det var veldig rart med alle de små kvisene. Jeg hadde en PP med negativt før jeg ble gravid denne gangen, og trodde jeg kom til å bli skuffet hvis negativt. Men nei. Det passet ikke så godt for oss heller, og det var nesten en liten lettelse at det ikke gikk. Og jeg gledet meg med en gang til å fortsette å følge med på el osv. Jeg starter å teste ca 4-5 dager etter el jeg da 😂🙈 Veldig spent på å høre om du har blitt gravid 😀

Oi, er det sant? Så sprøtt! Kanskje det er et symptom da! Hvor mange dager etter EL fikk du positiv test da? 

Jeg endte med å ta en test idag da, og den var negativ. Ingen tvil. Men, det er jo bare dag 8, og leser jo overalt at det egentlig er for tidlig til å få utslag. Så jeg tenkte umiddelbart at nå skulle jeg vente til helgen igjen med å teste, men det blir vel fort en test imorgen igjen også tenker jeg😳🙄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 dpo fikk jeg den første superduper svake testen. Tror de fleste ville tenkt negativt. Men jeg så ekstremt nøye og lenge på den, og kunne kanskje muligens skimte noe supersvakt. Det tok noen dager med masse testing før det ble tydeligere. Men jeg tenkte det var lite sannsynlig at det var skygge med så svakt på flere. Pluss at eggløsningstester ble sterkere. Test i morgen igjen du 😀😀

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde noko rart med den forrige meldinga mi, og eg får ikkje til å sletta den igjen. :vetikke:

Men så spennande at du allerede er i gang med testing! :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Pupsilure skrev:

9 dpo fikk jeg den første superduper svake testen. Tror de fleste ville tenkt negativt. Men jeg så ekstremt nøye og lenge på den, og kunne kanskje muligens skimte noe supersvakt. Det tok noen dager med masse testing før det ble tydeligere. Men jeg tenkte det var lite sannsynlig at det var skygge med så svakt på flere. Pluss at eggløsningstester ble sterkere. Test i morgen igjen du 😀😀

Iiiik, så spennende! Nå må jeg jo ihvertfall teste hver dag! 👏🏼😀 Nå ble jeg såpass giret at jeg bestilte meg en pakke med flere graviditetstester😉🙈

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

30 minutter siden, Mirabella76 skrev:

Skjedde noko rart med den forrige meldinga mi, og eg får ikkje til å sletta den igjen. :vetikke:

Men så spennande at du allerede er i gang med testing! :nigo:

Helt i orden! ☺️ Og takk for det! Jeg klarte jo ikke vente lenger jeg, så nå blir det nok testebonanza resten av uka! Tenk å være så utålmodig da😅🙈🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ny dag, ny negativ test. Ikke en eneste bitteliten antydning til at man kanskje kan se et slags svakt utydelig hint av noe som kanskje kan ligne på omrisset av en strek, ikke engang med alt av godvilje. Helt hvit med andre ord😅😂 Jeg begynner også å tenke at jeg burde begynt å kjenne det i puppene nå hvis jeg faktisk hadde vært gravid, jeg husker ikke helt når jeg kjente det med første, men det var i alle fall før positiv test. Det skal sies at jeg ikke tok test før dag 15 da, men jeg har på følelsen at det ikke har klaffet - til tross for kviseinvasjonen i ansiktet. Akkurat nå føles det helt greit hvis mensen kommer på søndag, men det spørs hva jeg tenker når jeg står der. Vi får se, ny dag imorgen, ny mulighet for test! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er heldigvis mange som er gravide likevel, sjølv om testen er negativ på syklusdag 9 - så håpet er absolutt ikkje ute enda. :lur: Eg har aldri testa så tidleg sjølv. Lykke til med ny test i morgon tidleg - det blir spennande! :hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

9 timer siden, Mirabella76 skrev:

Det er heldigvis mange som er gravide likevel, sjølv om testen er negativ på syklusdag 9 - så håpet er absolutt ikkje ute enda. :lur: Eg har aldri testa så tidleg sjølv. Lykke til med ny test i morgon tidleg - det blir spennande! :hoppe:

Takk takk! Like spennende hver morgen her nå, og mannen er (nesten) like spent som meg😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Negativ test idag også, og idag har lufta rett og slett gått litt ut av ballongen når det gjelder denne perioden. Nå innser jeg at det trolig ikke klaffet, og selv om det egentlig er helt greit, så føles det litt kjipt også. Det er jo kjipt at ting ikke går når man har gjort en innsats for det, og spesielt dette som er så viktig. Jeg vet jo at ingen ting er sikkert før mensen faktisk dukker opp, og at mange ikke får positiv test før dag 14/15, men idag har jeg det litt på følelsen at denne gangen ikke klaffet. Som sagt, egentlig helt greit, og kanskje til og med ganske positivt med tanke på ferien, men akkurat nå føles det bittelitt kjipt. Jeg sa til mannen at jeg ikke kom til å teste noe mer nå og heller bare vente på mensen, men vi får se! Tipper hodet mitt sier noe annet imorgen tidlig😅🤪

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjedelig med hvite tester! Men som du sier, det passer ikke optimalt akkurat nå. Det gjorde det ikke for meg heller, og jeg er livredd for å bli kvalm nå fordi jeg står ovenfor en flytting + at jeg har jobbet så kort at jeg ikke har rett på hverken sykepenger eller egenmelding. Må bare krysse fingrene for at jeg ikke blir kvalm. Men får jo egentlig ikke gjort så mye fra eller til på akkurat det. Sånn sett hadde det vært veldig greit om det ikke hadde klaffet før litt senere. Men man blir jo så utålmodige 😂 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan fortsatt vera gravid. :jepp: Det er jo ikkje alle som får positiv test så tidleg. Men eg skjønnar jo samtidig at du ikkje er så optimistisk, når testen var heilt negativ i dag. Viss testen fortsatt er heilt negativ om eit par dagar, så er det nok ganske sikkert at du ikkje er gravid. Men det er fortsatt håp! :tommel:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...