Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

16 minutter siden, Skadeskutt skrev:

Jeg tenker det er helt i orden å ha et ønske om et kjønn så lenge det ikke tar helt overhånd. Og med det mener jeg at man tar i mot barnet med åpne armer uavhengig av kjønn. Eventuell skuffelse kan man gjøre seg ferdig med i løpet av graviditeten dersom man får vite kjønn på ultralyd. Ellers så tror jeg det bare føles helt naturlig at det var jo akkurat den babyen som skulle komme når man får den opp på brystet. 

Ja, å få hund er som å få et barn. Ikke på helt samme måte da så klart. Jeg har mistet mine tidligere hunder og spesielt den ene var det en stor sorg å miste, men det er en naturlig ting ved det å ha hund. Å miste et barn derimot. Blir kvalm bare av tanken. Men hundene blir en del av familien og man blir veldig veldig glad i de. :hjerte: Også er det herlig å se barna sine med dyret. Guttene mine er oppvokst med dyr og veldig flinke med de. Det er gull verdt å ha dyr gjennom oppveksten. :)

 

Åh, så trist med tap av hund! Men det blir kanskje litt som å miste en besteforelder? Veldig trist, men også naturlig pga alder? La oss i alle fall håpe at vi aldri aldri aldri vil oppleve å miste et barn!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5 minutter siden, FruFiolett skrev:

Oioi! Takk for tips😅 Hvor dypt snakker vi her da? Er veldig spent på hva mannen sier om dette forslaget🙈😂

Det er nok snakk om dykking med flaskesett, ikke bare holde pusten. Spander på ham et dykkekurs :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, FruFiolett skrev:

Dette er tips for å få jente? Eller gutt? Jeg har lest at sæd som utløses under 24 timer etter forrige gang har flere gutteceller, så det gjelder å ha sex minst en gang i døgnet☺️

For å få gutt ja...

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av grunnene til at vi ikke har kastet kondomene enda er faktisk den kinesiske fødselskalenderen! Den skal visstnok predikere kjønn ved å kombinere alder på mor når unnfangelsen finner sted med måneden unnfangelsen skjer. Så derfor, pga alder, vil vi vente slik at en eventuell baby tidligst blir unnfanget i mai. Jeg har absolutt ingen forventning om at jeg skal bli gravid på første forsøk denne gangen, og det er absolutt ingen hast for oss heller! Men derfor venter vi sånn at den kalenderen viser flere «jente-måneder» etter hverandre☺️ Jeg har brukt mye tid på å sjekke venninners og familiemedlemmers barn opp mot kalenderen, og det stemmer faktisk overraskende ofte! Kanskje en sånn 70/75%? Det er i alle fall flere enn halvparten, så derfor har jeg bittelitt troa på den😅 Og den stemte med vår første☺️💙

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

“Fort inn og ut, så blir det gut. Inn og vente, så blir det jente!” Sa moren min en gang:fnise:

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, tweet skrev:

“Fort inn og ut, så blir det gut. Inn og vente, så blir det jente!” Sa moren min en gang:fnise:

Nei, for et fantastisk utsagn! 👏🏼☺️ Satser kortene mine på «inn og vente» jeg da😂😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som forventet ingen mensen idag - dagen er riktignok ennå ung, men jeg har ikke satset et eneste kort på at det faktisk skjer idag😅 Neste syklus skal jeg teste daglig med EL-tester, det blir en ny opplevelse for meg! Har tatt en og annen test før, men aldri noe jevnlig, rett og slett fordi jeg aldri klarer å følge det opp:fnise: Men nå skal jeg virkelig prøve altså, har kjøpt en drøss med sånne strimler, og skal gå ordentlig inn for det! Har også begynt å ta folat siden det er anbefalt minst en måned før planlagt prøving, så nå begynner det jo virkelig å nærme seg her! Folk sier at det liksom ikke er like spennnede når man skal prøve på nummer to, men det er jeg ikke enig i:rolleyes: Syns det er like spennende denne gangen jeg, men nå ligger jo ikke spenningen i om jeg kan bli gravid eller ikke heldigvis!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Puh, for en hektisk helg dette har vært! Vi har tilnærmet løpt mellom ulike sosiale sammenkomster, familie og en del ærend som vi var nødt til å ordne denne helgen. Men nå er vi godt plantet i sofaen, og skal nyte siste rest av helgen med å gjøre absolutt ingenting. 

Fredag kveld kom - overraskende nok - faktisk mensen! Så da var denne syklusen 29 dager lang, og det er jo ikke verst det! Det er jo fint å erfare at kroppen kommer seg ganske så rask tilbake til normal syklus. Jeg har faktisk ikke hatt mensen siden høsten 2015! For da gikk jeg jo ni måneder gravid, så begynte jeg på cerazette seks uker etter fødsel, og fikk ikke mensen tilbake mens jeg gikk på det. Så etter å ha sluttet på pillene til jul, til å være på en tilnærmet normal syklus nå, det er jeg fornøyd med. Det skal sies at før jeg ble gravid hadde jeg fått sammenhengende på p-piller i ti år, og gikk rett tilbake til stabile sykluser med en gang, så ja, av og til funker denne kroppen ganske så bra. Men nå skal jeg altså begynne å ta EL-tester for å sjekke hvordan det funker, og det blir spennende? Er det sånn at alle folk som prøver på baby bruker sånne tester tro? Eller er det egentlig en ting man tyr til etter lang tids prøving uten resultat? Jeg skal ihvertfall uansett prøve meg litt på det fremover nå! Appen estimerer EL 4.mai, så da burde jeg kanskje begynne testingen om en ukes tid eller noe sånt da? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har for alvor begynt å vurdere prøving allerede denne syklusen, for som mannen min sa så fint: hva er det egentlig å vente med? Både april og mai er «jente-måneder» på denne kalenderen (jeg har frem til idag trodd at april var blå, men etter nærmere ettersyn og en påminnelse fra mannen om hvor gammel jeg faktisk er, så er jommen meg april også rosa gitt!), så hvis EL viser seg å eventuelt være noen dager for tidlig, så er vi ihvertfall sikret på kalender-fronten! 😅 Men jeg fikk et lite innfall av panikk når jeg innså at det i så fall er en mulighet at jeg har min siste mensen igjen allerede nå! Jeg har ingen forventing om at jeg blir gravid med en gang denne gangen altså, selv om jeg ble det sist, men vi er jo nødt til å ta høyde for at det faktisk kan skje. Men tiden er inne for en ny baby i løpet av 2019 uansett, så det spiller ingen rolle om det skjer nå eller om noen måneder. Det blir uansett en spennende prøvetid fremover nå, og jeg gleder meg! Vi må bare bestemme oss for om den begynner nå eller om en måned! 😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er offisielt prøvere! Sånn på ordentlig! Så det betyr jo at prosjekt jente-baby begynner allerede neste uke! Ganske sprøtt faktisk! Først av alt skal jeg begynne å teste etter EL da, og så vidt jeg har skjønt av dette forumet (som seriøst kan gi svaret på ALT), så er en sånn strimmel-test positiv i døgnet før egget slipper, for så å være negativ igjen når egget faktisk har sluppet. Jeg har også lest at mange aldri får helt positiv test på sånne strimler, men vi får se. Tar også utgangspunkt i appen, og så får vi se om det stemmer sånn ca overens eller om det blir total kaos:fnise: Skal ganske snart oppsummere de kjerringrådene vi kan og som vi skal prøve ut, men nå må jeg bare jobbe litt først!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Skadeskutt skrev:

Lykke til med prøving i neste uke da. ;)

Takk takk;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, så her er mine tiltak - basert på kjerringråd, utsagt, diverse teorier og erfaringer fra ulike venninner med ulikt hell - som skal iverksettes i håp om å skape en jentebaby. Om det har noe som helst innvirkning eller påvirkning på kjønn overhodet, eller om det kun er statistikken som råder, er jeg høyst usikker på. Men siden ønsket om en jente er såpass høyt har jeg tenkt at jeg i alle fall skal prøve på de tipsene og triksene som finnes - for de har vel dukker opp av en grunn tenker nå jeg. Så hvis noen leser dette og har enda flere lure triks - eller erfaringer - på lager, blir jeg kjempeglad for dem! Og ja, mannen er like ivrig på dette so meg, så jeg er absolutt ikke alene om dette.

Sjekke den kinesiske fødselskalenderen. Det har jeg selvfølgelig gjort en halv million ganger, og er nå relativt sikker på at april, mai og et par måneder fremover står skrevet i rosa.

Ha sex FØR eggløsning. Det sies at guttecellene er sprintere, de er først frem til egget, men dør relativt raskt i påvente av at et egg skal slippe. Jentecellene er derimot maratonløpere, de bruker noe lengre tid frem til målet, men til gjengjeld er de seigere og mer utholdende i påvente av et egg de kan befrukte. Trikset blir å prøve ca et døgn før (i den grad det lar seg gjøre helt praktisk sett), slik at gutte-sprinterne har dødd, og jente-svømmerne ligger klare når egget slipper.

Ha sex sjeldnere enn 24 timer. Det sies at sæd som utløses hyppigere enn hver 24 time preges av gutte-svømmere, altså sprinterne, men hvis utløsning skjer sjeldnere, er det ikke like mange av gutte-svømmerne som har overlevd siden forrige runde, så da regjerer jente-svømmerne i større grad.

«Fort inn og ut, så blir det gut. Inn og vente, så blir det jente» fikk jeg et knallbra tips om tidligere i dagboka, så gjett om vi satser på «inn og vente»! 

 

Jeg tror det vanskeligste blir å treffe tidlig nok, men ikke for tidlig i forkant av eggløsning. Siden jeg ikke har helt stabil syklus enda blir det jo å teste med eggløsningstester, og så prøve deretter. På den måten hindrer vi kanskje ihvertfall sex rett etter at egget har sluppet og dermed at gutte-svømmerne sprinter først frem til det egget som ligger der klart. Men det vil selvfølgelig bli noe vanskeligere å faktisk treffe det fruktbare vinduet. Men vi tar noen måneder på oss nå, så får vi heller revidere hyppigheten over sommeren hvis det ikke funker. 

Jeg skjønner at dette sikkert høres helt idiotisk og meningsløst ut for noen. Jeg hadde sikkert tenkt det samme hvis jeg satt og leste dette. Men nå skal vi prøve dette - litt på alvor og litt på gøy, og så blir vi takknemlige uansett utfall. Spennende blir det i alle fall! 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 timer siden, Hulderen skrev:

Du har glemt å sende mannen din på dykkerkurs ...

JAAA! :hakeslepp: Men jeg tror det får spares som en nødløsning til et eventuelt barn nr 3 hvis nr 2 også blir en gutt, det var liksom en smule mer omfattende:fnise: Mannen lurte faktisk litt på om jeg hadde gått helt fra vettet når jeg sa det! Tipper han skal få dette i julegave før neste graviditet hvis det viser seg at vi trenger det:fnise:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei søndag! Nå har jeg altså tatt to eggløsningstester denne helgen, både igår og idag, og jeg må innrømme at jeg er en smule forvirret. Altså, for så vidt ikke på mine egne tester, for de har vært negative, men mer ift hvordan de skal tolkes! Google (min venn til alle døgnets tider) forteller meg at teststreken skal være like sterk eller sterkere enn kontrollstreken for at testen skal være positiv, mens instruksjonsbildet på selve testen sier noe annet. Den holder seg litt mer til en sånn strek-er-strek-holdning, sånn som på en graviditetstest liksom, så hva skal jeg forholde meg til? Og Google gir litt tvetydige svar på prosessen frem mot EL på disse testene, er det sånn at teststreken blir sterkere og sterkere frem mot EL? Eller er den negativ negativ negativ og så BAM er den positiv? Hjelpes, jeg burde jo begynt med dette for lenge siden!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jakten på EL fortsetter, og idag er første gangen jeg har sett antydning til teststreken på EL-testen! Mon tro om det betyr at det nærmer seg? Ifølge appen min er EL på fredag, og hvis det stemmer bør jeg vel få positiv test torsdag - ihvertfall så vidt jeg har klart å lese meg opp på det store internettet. Og hvis det skjer, så blir det altså å hoppe til sengs med mannen på torsdag. Hadde jo vært hyggelig igrunn, nå har jeg nemlig lagt inn sex-nekt frem til eggløsning for å være sikker på at vi ikke nærmer oss 24-timers grensa pga en eventuell feilberegning fra min side. Stakkars mannen som blir dratt med på dette! Men nei, det er egentlig ikke noe synd på han, han er helt med på dette og nesten like engasjert som meg av helt egen vilje. Men da jeg nevnte det dykkerkurset tror jeg han syns dette gikk litt vel langt altså:fnise: Så nå venter vi egentlig bare på en mulighet til å skape en jentebaby vi da, og dagene går såååå sent! Bare la det bli torsdag da, og la den EL-testen lyse positivt mot oss!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 1.5.2018 den 21.44, FruFiolett skrev:

Jakten på EL fortsetter, og idag er første gangen jeg har sett antydning til teststreken på EL-testen! Mon tro om det betyr at det nærmer seg? Ifølge appen min er EL på fredag, og hvis det stemmer bør jeg vel få positiv test torsdag - ihvertfall så vidt jeg har klart å lese meg opp på det store internettet. Og hvis det skjer, så blir det altså å hoppe til sengs med mannen på torsdag. Hadde jo vært hyggelig igrunn, nå har jeg nemlig lagt inn sex-nekt frem til eggløsning for å være sikker på at vi ikke nærmer oss 24-timers grensa pga en eventuell feilberegning fra min side. Stakkars mannen som blir dratt med på dette! Men nei, det er egentlig ikke noe synd på han, han er helt med på dette og nesten like engasjert som meg av helt egen vilje. Men da jeg nevnte det dykkerkurset tror jeg han syns dette gikk litt vel langt altså:fnise: Så nå venter vi egentlig bare på en mulighet til å skape en jentebaby vi da, og dagene går såååå sent! Bare la det bli torsdag da, og la den EL-testen lyse positivt mot oss!

Jammen ... For å få jentebaby, så skal dere ha sex FØR eggløsning, sant? Hvis du får positiv EL-test på torsdag, så betyr vel det eggløsning på torsdag? Sædceller holder seg levende flere dager i kroppen, så lenge som 5-7 dager. Så etter min beregning så skal dere ha sex senest i dag, for at bare jentesædcellene skal overleve. (Dere burde vel hatt sex i går, strengt tatt). Venter dere til eggløsnngsdagen, så vinner guttesædcellene, som svømmer hurtigst. 

Endret av Hulderen
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Hulderen skrev:

Jammen ... For å få jentebaby, så skal dere ha sex FØR eggløsning, sant? Hvis du får positiv EL-test på torsdag, så betyr vel det eggløsning på torsdag? Sædceller holder seg levende flere dager i kroppen, så lenge som 5-7 dager. Så etter min beregning så skal dere ha sex senest  dag, for at bare jentesædcellene skal overleve. (Dere burde vel hatt sex i går, strengt tatt). Venter dere til eggløsnngsdagen, så vinner guttesædcellene, som svømmer hurtigst. 

Ja, er det sånn det funker? For jeg trodde at positiv EL-test (altså sånn strips) kom 12-24 timer FØR egget slipper? Og da tenkte jeg at det holdt å ha sex den dagen testen var positiv:rolleyes: Men det blir kanskje feil? I så fall prøver vi jo idag! 👏🏼☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.4.2018 den 22.02, FruFiolett skrev:

Oi! Dette er jo et av de kjerringrådene jeg har kommet over! Er det sant at det faktisk er såpass innafor at vi kan kalle det vitenskap? Dette liker jeg! Tusen takk, tror nesten jeg elsker deg litt😉 Dette er en av grunnene til at jeg gjerne vil kartlegge syklus så godt som mulig i forkant av prøvingen sånn at det faktisk er mulig å prøve☺️

Jeg vet ikke om det er vitenskaplig bevist, men dette kjerringrådet med levetid på sædceller fungerte for oss! Etter to gutter (prøving under eggløsning) ville vi prøve på jenter tredje gang. Hadde samleie kun i dagene før eggløsning. Nå er prinsessa her:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...