Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Hulderen skrev:

Du må slutte å teste så tidlig, du blir bare skuffet. Vent til den dagen mensen skulle ha kommet, da bevarer du håpet mye lenger. Husk at du enda er tidlig i forsøket med å få barn, det er bare noen få måneder enda. 

Jeg vet jo egentlig det, men jeg har rett og slett ikke så mye selvkontroll at jeg klarer å vente🙄 Jeg må heller bare deale med de skuffelsene altså, med å blant annet å få utløp her i denne dagboka, for det er dessverre helt umulig for meg å holde meg unna tidlig testing - uansett hvor mye jeg prøver😳 Håpløst, jeg vet😝😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

49 minutter siden, FruFiolett skrev:

Jeg vet jo egentlig det, men jeg har rett og slett ikke så mye selvkontroll at jeg klarer å vente🙄 Jeg må heller bare deale med de skuffelsene altså, med å blant annet å få utløp her i denne dagboka, for det er dessverre helt umulig for meg å holde meg unna tidlig testing - uansett hvor mye jeg prøver😳 Håpløst, jeg vet😝😅

Har også komt til den erkjennelsen...nytter ikke å prøve å sette seg mål med å vente med testingen 😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, tutta23 skrev:

Har også komt til den erkjennelsen...nytter ikke å prøve å sette seg mål med å vente med testingen 😂

Takk og pris for at vi er flere! 😅🙈🤣

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå kom mensen, og dette har mildt sagt vært en helt grusom dag. Jeg pleier alltid - og da mener jeg ALLTID - å våkne opp med mensen på morgenen, men neida, ikke idag. Og selv om jeg testa negativt i dag også, har det liksom spiret et bittelite håp ettersom mensen har latt vente på seg. Men nå er den altså her, og livet er igjen bare dritt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så synd, du har lov til å vera skuffa og lei deg ei stund no. :troest: Så skal eg kryssa fingrar og tær for at du blir gravid på neste forsøk. :tommel:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takk @bondekone og @Mirabella76 😘 Det som er sært nå, er at jeg fortsatt bare spotter, sånn som jeg har gjort dag 10 og 11 tidligere. Så det virker som om alt bare er forskjøvet to dager🤔 Men jeg trodde egentlig at lutealfase skulle være ganske stabil ift antall dager? Jeg kjenner jo at mensen kommer, med menssmerter og det hele, pluss den velkjente spottinga, så hvorfor i alle dager er det plutselig to dager senere!? 🤦🏼‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så leit at det ikke gikk nå heller :( Det tok 8 måneder/pp før det klaffet her. Det er egentlig ikke såå lenge, men jeg kjenner så godt igjen følelsen du sitter med nå. Samma om det er første eller tolvte pp.. vondt og frustrerende er det uansett. Stor klem til deg ❤️

Men du, hvilke tilskudd og sånt er det du tar nå igjen? Jeg husker at lutealfasen min ble lengre av wild yam og mensen den pp ble helt fjasete, så sykluser kan visst bli påvirket av sånne ting. Syklusen min var på 28 dager med mensen i 4 dager, så å si uten unntak, helt til jeg tok de kapslene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tweet skrev:

Så leit at det ikke gikk nå heller :( Det tok 8 måneder/pp før det klaffet her. Det er egentlig ikke såå lenge, men jeg kjenner så godt igjen følelsen du sitter med nå. Samma om det er første eller tolvte pp.. vondt og frustrerende er det uansett. Stor klem til deg ❤️

Men du, hvilke tilskudd og sånt er det du tar nå igjen? Jeg husker at lutealfasen min ble lengre av wild yam og mensen den pp ble helt fjasete, så sykluser kan visst bli påvirket av sånne ting. Syklusen min var på 28 dager med mensen i 4 dager, så å si uten unntak, helt til jeg tok de kapslene. 

Tusen takk skal du ha! Jeg blir faktisk helt overveldet over hvor altoooslukende dette er, og skuffelsen slår meg virkelig helt over ende nå. Og det er fint å vite at det er mange som har kjent/fortsatt kjenner på det samme!❤️

 

Jeg tar «bare» kalsium og magnesium, pluss drikker grapefruktjuice, så det burde vel ikke ha noe å si? Eller? 🙄🤔 Pluss at det har jeg tatt i flere måneder nå, så da burde det vel i så fall klusset til for lenge siden? 🙄 Egentlig håper jeg det er en varig endring da, for det må vel gi bedre sjanse for graviditet ved 14 dagers enn 12 dagers lutealfase! 🤞🏼 Får i alle fall prøve å se det positive i det☺️

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har vært noen kjipe dager nå, jeg skal absolutt ikke legge skjul på det. Dette går mer og mer inn på meg, og disse dagene har jeg faktisk grått en hel del, det har tydeligvis ligget mye grums under her som måtte ut disse dagene. Jeg føler hodet er litt lettere nå, men jeg er innmari forvirra av mine egne følelser og tanker nå. Problemet er: på den ene siden er jeg så inni granskauen klar for å gå all in for å bli gravid nå. Sex hver dag både før, under og etter EL - full innsats med andre ord. Men på den andre siden så vet jeg ganske sikkert med meg selv at jentedrømmen dermed går til h....., og jeg vet ikke om jeg er klar for å legge den helt på hylla. Jeg vet at timing ikke er alt, og at det til syvende os sist ikke spiller noen rolle med kjønn, og det handler om å bli gravid nå uansett. Jeg vet alt det der. Allikevel vet jeg jo at oddsen for at jentesvømmerne blir tilsidesatt for en gjeng med guttesprintere øker betraktelig ved å ha sex hver dag, og derfor blir jeg altså så usikker. Ååååå, kan noen bare gi meg beskjed om hva som er lurt å gjøre!? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi er i gang med første ICSI forsøk. Skal glatt innrømme at jeg også ønsker meg jente, men siden vi ikke har sjans til å få lage barn på egenhånd så er jeg nå der at jeg tar hva som helst, bare det er en baby. Har selvsagt mest lyst på en jente, men det er ingen tvil om at om vi fikk en frisk og fin liten gutt utav disse forsøkene hadde jeg vært helt overlykkelig.

Du må bare gjøre det du selv føler for. Dere kan prøve en måned til å time det, går det ikke, prøv måneden etterpå med mest mulig sex og så hva som skjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Avalon skrev:

Vi er i gang med første ICSI forsøk. Skal glatt innrømme at jeg også ønsker meg jente, men siden vi ikke har sjans til å få lage barn på egenhånd så er jeg nå der at jeg tar hva som helst, bare det er en baby. Har selvsagt mest lyst på en jente, men det er ingen tvil om at om vi fikk en frisk og fin liten gutt utav disse forsøkene hadde jeg vært helt overlykkelig.

Du må bare gjøre det du selv føler for. Dere kan prøve en måned til å time det, går det ikke, prøv måneden etterpå med mest mulig sex og så hva som skjer.

Jeg er så glad for at flere går med disse tankene! Og så klart man blir overlykkelig av en frisk baby uansett❤️ 

Jeg tenkte egentlig forrige runde at det var siste forsøket med å time, og at fra denne runden skulle vi gå all in. Men nå som vi er her, så er jeg liksom ikke lenger helt overbevist om at jeg er klar🙄 Det er jo enda mange dager til EL da, så jeg ender vel med å gruble meg i hjel frem til det😅🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Snikleser melder seg,har spent fulgt med på jenteprosjektet ditt :) jeg har tre jenter og vi har hatt sex helt opp mot eggløsning så det skjer jo :) visste ikke om dette med at gutteceller er raskere før jeg leste di dagbok! Så hvis dere bestemmer dere for å kjøre på så kan det jo slå ut i ei jente og. Men forstår jo at i teorien er det bedre sjans hvis dere gjør som dere har gjort. Ville bare ønske deg masse lykke til uansett hva dere velger å gjøre:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, blomst12 skrev:

Hei! Snikleser melder seg,har spent fulgt med på jenteprosjektet ditt :) jeg har tre jenter og vi har hatt sex helt opp mot eggløsning så det skjer jo :) visste ikke om dette med at gutteceller er raskere før jeg leste di dagbok! Så hvis dere bestemmer dere for å kjøre på så kan det jo slå ut i ei jente og. Men forstår jo at i teorien er det bedre sjans hvis dere gjør som dere har gjort. Ville bare ønske deg masse lykke til uansett hva dere velger å gjøre:)

Hei, så koselig! Og tusen takk! ☺️ Så spennende å høre dine erfaringer også - kan jeg spørre hvor nærme EL dere hadde sex? Og stoppet dere rett før, så dere ikke hadde sex under eller etterpå? At det har blitt hele tre jenter på dere vitner jo om at denne teorien min ikke helt holder vann da, så det er jo ganske bra for min del! ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, FruFiolett skrev:

Hei, så koselig! Og tusen takk! ☺️ Så spennende å høre dine erfaringer også - kan jeg spørre hvor nærme EL dere hadde sex? Og stoppet dere rett før, så dere ikke hadde sex under eller etterpå? At det har blitt hele tre jenter på dere vitner jo om at denne teorien min ikke helt holder vann da, så det er jo ganske bra for min del! ☺️

Ordla meg litt feil ser jeg for vi prøvde ikke på et bestemt kjønn ,men ja ,med første hadde vi sex helt til jeg fikk bekreftet el (tempet), og en dag ekstra, så ja,før under og etter el:) jente nr 2 var en overraskelse men så på appen etterpå at vi hadde sex rundt el, sånn typ dagen før eller selve dagen.:)

Endret av blomst12
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, blomst12 skrev:

Ordla meg litt feil ser jeg for vi prøvde ikke på et bestemt kjønn ,men ja ,med første hadde vi sex helt til jeg fikk bekreftet el (tempet), og en dag ekstra, så ja,før under og etter el:) jente nr 2 var en overraskelse men så på appen etterpå at vi hadde sex rundt el, sånn typ dagen før eller selve dagen.:)

Åh, men så bra! Det var veldig oppløftende å høre! ☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Såh, mensen er over - igjen - og idag er syklusdag 5. Vi har fortsatt ikke bestemt oss for sex-taktikken denne runden, men det kan hende det løser seg helt selv av den enkle (dog så upassende) grunn at mannen skal på guttetur fredag til søndag om halvannen uke, så han er derfor borte syklusdag 16 (fredag) og 17 (lørdag). Det blir jo derfor ikke noe sex de to dagene der! På de fleste foregående syklusene har EL vært på dag 19, så hvis det fortsetter påvirker det oss egentlig ikke, men siden syklusen min tydeligvis ikke er helt stabil enda (blant annet med tanke på at mensen plutselig kom på dag 14 etter EL istedenfor 12), så kan jeg ikke satse alle kortene på st EL holder seg stabil på dag 19 heller. Så da blir det i alle fall sex hver kveld før han drar, i tilfelle EL faktisk skjer den fredagen eller lørdagen, og så får vi heller se hva vi ender opp med å prøve fra søndagen og utover. Jeg begynner i alle fall med EL-tester senest mandag om en uke (syklusdag 12), og så får vi ta det derfra!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har snart tre jenter, og vi har hatt sex jevnt gjennom hele syklusen. Før el, på el og etter el. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Takida skrev:

Jeg har snart tre jenter, og vi har hatt sex jevnt gjennom hele syklusen. Før el, på el og etter el. 

Åh! Gull for mine ører! Tusen takk☺️😘

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt håp er ikke ute nei! Legger til enda en oppmuntring (tror jeg!). Vi får jente, og hadde sex dag 6,7 og 8 og igjen dag 12. I følge termin skal unnfangelsen ha skjedd dag 13, og det var siste dagen med EL-slim så det kan stemme. Hadde ikke tro på at det skulle bli baby av den runden! :tongue:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...