Gå til innhold

Ønsker meg en baby!


FruFiolett

Anbefalte innlegg

Hvor lenge er det siden eggløsning, en uke? Egget har vel ikke rukket å festet seg enda? Det er vel først når egget har festet seg at kroppen kan få symptomer. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg er absolutt veldig enig med dere damer, det er veldig usannsynlig at det er symptomer jeg kjenner! Med EL er det ikke, for den kjente jeg tidlig i uka, og dette er helt annerledes. Testene er i tillegg helt blendahvite igjen, så det er nok ikke det. (Selv om det hadde vært veldig deilig om det faktisk var det, så jeg kunne si med sikkerhet at jeg faktisk har EL denne måneden🙄). Jeg bare føler at jeg har blitt ekstremt bevisst på kroppen min de siste månedene, og dette er nytt og ukjent ift hvordan kroppen min pleier å være. Og idag har jeg så vondt i puppene at jeg holdt på å begynne å gråte når min lille sønn skulle gi meg en (litt) hardhendt kos! Men jeg vet neimen ikke, det er stor sannsynlig for at jeg bare innbiller meg ting også altså!

 

Jeg spiste middag med noen venninner etter jobb igår, og når vi skulle hjem så sa hun ene til meg: «Du stråler så innmari idag! Hadde jeg ikke visst bedre hadde jeg trodd du var gravid!» Altså, jeg ble helt satt ut! Jeg tror absolutt IKKE at man kan se sånt altså, men at hun skulle si akkurat det akkurat nå var nesten litt skremmende! Hååååååper hun har rett!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.4.2018 den 11.26, FruFiolett skrev:

Jeg har lurt en stund på hvor ærlig jeg skal skrive i denne dagboka, og har til slutt konkludert med at enten går jeg all in eller så skriver jeg ikke i det hele tatt. Og ja, da ble det sånn at jeg går all in. Jeg håper ikke jeg skriver noe her som sårer noen eller at mine holdninger er diskriminerende på noe vis, for det er absolutt ikke meningen. Jeg har all respekt for dere som har ventet alt for lenge med å få deres ønskes en, og hvor kjønn selvfølgelig ikke spiller den minste rolle. Det har seg bare sånn at jeg så inderlig ønsker meg en jente, at jeg nå har tenkt til å prøve alle de kjerringrådene og all den overtroen som finnes for å få drømmen min oppfylt. Går det derimot ikke, og jeg får enda en gutt, vil han selvfølgelig bli elsket like høyt som den nydelige gutten jeg allerede har. Jeg er selvfølgelig også veldig veldig takknemlig for at jeg har en frisk og flott gutt, og er selvfølgelig mest opptatt av at neste barnet også skal være frisk. Men i tillegg til dette har jeg da altså alltid drømt om å få et barn av hvert kjønn, og derfor ønsker jeg meg nå så inderlig en jente. 

 

Litt om oss: både mannen og jeg er tidlig i 30-årene, og vår lille hjerteknuser er snart tr år. På tide å bli storebror syns vi☺️ Så vi kastet p-pillene etter jul, men har brukt kondomer siden fordi jeg gjerne vil ha en viss oversikt over den før vi begynner - blant annet pga overnevnte kjerringråd. Kommer tilbake til disse senere! Vi har nylig flyttet inn i et stort hus med masse soverom, så nå mener jeg at vi bare kan fylle opp med barn! Mannen vil ha to, jeg vil ha en hel flokk, vi er enige om maks tre. Så får vi se om jeg innser at to er nok, eller om jeg trenger en tredje også☺️

Skjønner deg så godt. Er selv jentemamma , og ville ikke hatt det på NOEN annen måte.

Endret av Hermine3011
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, Hermine3011 skrev:

Skjønner deg så godt. Er selv jentemamma , og ville ikke hatt det på NOEN annen måte.

Takk skal du ha! ☺️ Jeg tenker jo det samme med han jeg har fra før - jeg hadde jo ALDI byttet han mot NOE som helst! Men  nå har jeg så lyst til å oppleve å være jentemamma også, så håper det ønsket kan gå i oppfyllelse! ☺️

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det føles absolutt ikke ut som om jeg er gravid lenger, puppene er ikke vonde, og stikkingen i magen er borte. Kan det ha vært kroppen som «prøvde» å få festet det egget uten å klare det tro? Sånn at kroppen trodde den var gravid en dag eller to?

Altså, jeg tror kanskje det har klikka for meg nå faktisk, jeg hører jo selv at disse tankene er absurde!

 

Anyways, med litt kjapp hoderegning har jeg funnet ut at mensen egentlig skal dukke opp på søndag (dag 12), noe som egentlig betyr at jeg kan teste fredag (altså, dag 10). Problemet er at vi skal på tur med jobben til mannen fra fredag til søndag, og jeg tror kanskje jeg helst ikke vil vite før helgen hvis dere skjønner? Egentlig av samme grunn som forrige pp (altså, hva skjer med at jeg alltid skal bort akkurat den helgen mensen er ventet da?!), jeg er redd en negativ test vil legge voldsom demper på helgen. Men hvordan skal jeg klare å vente? 😱

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns heller det kan virke som kroppen har hoppet over EL og det blir litt kluss da?

Men vanskelig å si. Tror neppe man kan merke at egget er befruktet eller få npe symptomer før det faktisk har festet seg.

Krysser uansett fingrene! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Aryamili skrev:

Syns heller det kan virke som kroppen har hoppet over EL og det blir litt kluss da?

Men vanskelig å si. Tror neppe man kan merke at egget er befruktet eller få npe symptomer før det faktisk har festet seg.

Krysser uansett fingrene! :)

Det kan nok være en veldig god forklaring ja, selv om jeg ikke liker den😉🤔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sitter på jobb og fokuset mitt per nå er ca 80% på hvordan jeg kan få de neste dagene til å gå fort. Jeg hater virkelig å vente, jeg blir seriøst helt utslitt av det! Man skulle nesten tro at man ble litt mer vant til disse vente-periodene, men neida! Jeg syns nesten det bare blir mer og mer uutholdelig jeg. Og jeg vet jo at jeg bare må vente, men herrefred for en pining dette føles som! Hei sykelig utålmodighet! 👋🏼 Det er et mysterium for meg hvordan jeg eventuelt skal klarer å vente helt til dag 12, det føles kliiiiin umulig for øyeblikket🤔 Det er jo et helt år til søndag!

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okey, spoke too soon, puppene er absolutt fortsatt vonde. Spesielt den venstre🤔 Hvis jeg ikke er gravid kommer jeg til å bestille en legetime, for nå begynner jeg plutselig å bekymre meg for om noe er galt. Brystkreft for eksempel? Ingen kuler i puppene, men hele greia er liksom bare øm og vond å ta på, og de føles skikkelig skikkelig tunge. Hypokonderen i meg klør seg i hodet nå altså🙄🤔

Endret av FruFiolett
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spennende å lese!

Jeg selv ønsker meg også veldig jente neste gang, og hver gang noen jeg kjenner blir gravide så håper jeg de skal ha gutt, høhø....... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du fikk jo el senere enn vanlig, eller ikke i det hele tatt, så er vel kanskje litt ubalanse i hormoner eller noe? Sist jeg var gravid hadde jeg dagbok her på kg, sånn som nå, og hun ene begynte å kaste opp fra el og utover, så jeg tror noen kan ha symptomer veldig tidlig. Jeg hadde absolutt ikke det, noen av gangene. Krysser fingrene for at det er en liten spire der ❤ Jeg begynner jo å teste på 5 dpo og sånn da 🤣 Så jeg syns du skal teste lenge før søndag 😜

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

25 minutter siden, Bambi1995 skrev:

Spennende å lese!

Jeg selv ønsker meg også veldig jente neste gang, og hver gang noen jeg kjenner blir gravide så håper jeg de skal ha gutt, høhø....... 

Åh, ja! Akkurat det samme tenker jeg! Og jeg blir også bittelitt uvel når noen annonserer jentebaby på vei😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Pupsilure skrev:

Du fikk jo el senere enn vanlig, eller ikke i det hele tatt, så er vel kanskje litt ubalanse i hormoner eller noe? Sist jeg var gravid hadde jeg dagbok her på kg, sånn som nå, og hun ene begynte å kaste opp fra el og utover, så jeg tror noen kan ha symptomer veldig tidlig. Jeg hadde absolutt ikke det, noen av gangene. Krysser fingrene for at det er en liten spire der ❤ Jeg begynner jo å teste på 5 dpo og sånn da 🤣 Så jeg syns du skal teste lenge før søndag 😜

Veldig usikkert om det i det hele tatt var noe EL, men ja, krysser alt jeg har altså! Og så gøy å høre at det faktisk finnes noen som har symptomer så tidlig! 👏🏼 Jeg hadde heller ikke symptomer sååå tidlig, men jeg visste heller ikke helt hva jeg skulle kjenne eter. Dessuten ble jeg så fort gravid sist at vi så vidt rakk å kaste p-pillene, så jeg var nok ikke så bevisst på kroppen som nå😅

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, FruFiolett skrev:

Okey, spoke too soon, puppene er absolutt fortsatt vonde. Spesielt den venstre🤔 Hvis jeg ikke er gravid kommer jeg til å bestille en legetime, for nå begynner jeg plutselig å bekymre meg for om noe er galt. Brystkreft for eksempel? Ingen kuler i puppene, men hele greia er liksom bare øm og vond å ta på, og de føles skikkelig skikkelig tunge. Hypokonderen i meg klør seg i hodet nå altså🙄🤔

Kan du ha hatt EL tidligere enn du trodde, slik at du har blitt gravid tidligere? I så fall kan det jo være graviditetstegn likevel. De stikkingene i brystet kan jeg ikke helt tenke meg hva ellers kan være, siden du ikke har kuler der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

33 minutter siden, Hulderen skrev:

Kan du ha hatt EL tidligere enn du trodde, slik at du har blitt gravid tidligere? I så fall kan det jo være graviditetstegn likevel. De stikkingene i brystet kan jeg ikke helt tenke meg hva ellers kan være, siden du ikke har kuler der.

Hadde nok ikke EL tidligere, for jeg testa med EL-tester i ukene før🤔 Men jeg skal få undersøkt det hvis jeg ikke er gravid, for det er jo ikke helt normalt🙄🙈

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen om å ikke teste før søndag gikk rett til h...., jeg måtte bare ta en test idag. Og den var - ikke akkurat overraskende - heeeeeelt hvit. Men, hvis jeg regner med at EL var på tirsdag eller onsdag, så jeg jo bare 6 eller 7 dpo idag, og det er jo egentlig altfor tidlig. Men jeg måtte liksom bare😅🙈 Jeg vet heller ikke helt hva jeg tror nå, for karbo-cravinga kicket inn idag (dårlig kombi med lavkarbodiett🙄), og det er jo egentlig et ganske sikkert tegn på mensen😩 Så, vi får se! Men det blir jo lett en ny test imorgen også😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, Hulderen skrev:

Google er vår venn .... Vonde bryster utenom menssyklus er visst veldig vanlig, og trenger ikke være farlig. https://helsenorge.no/sykdom/muskel-og-skjelett/omme-bryster

Åh, det var jo betryggende! Og litt flaut at jeg selv ikke har googlet problemet😅🙈 Tusen takk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...