Gå til innhold

Tanker på vei mot målet


Butter

Anbefalte innlegg

5+3

Da fikk jeg svar på HCG- prøven fra fredag. Den hadde doblet seg fra 1733 på onsdag til 3495 på fredag (16 dager etter innsett). Etter det jeg leser meg til er dette ganske høye verdier, men vet ikke om det har noe å si. Så fin stigning kombinert med clear blue test på søndag som viste 3+ fikk meg til å senke skuldrene litt. Men er fremdeles for kan jo fremdeles gå galt når som helst. Håper symptomene blir sterkere de neste dagene. Ellers hadde jeg en dårlig følelse frem til ca lunsj; hadde dropp i pulsen fra 64 til 62, men steg etterhvert til 63. Mindre ømme pupper og mindre uvel enn i går. Dog mye murringer. Etter lunsj derimot endret uvelheten seg til noe som mer kan kalles lett kvalme og var det frem til fem -seks tiden. Når det gjelder droppet i puls ser det kun ut til at det er fordi toppene er lavere, men laveste punkt er som før/ de siste dagene. Det beroliger meg imidlertid at kvalmen e.l tar seg opp.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

5+4

Dagen startet med pulsdropp til 61. Var samtidig uvel/småkvalm frem til jeg kom meg på jobb og fikk frokost. Gikk så over og kom ikke tilbake før i to-tiden, da kombinert med lett hodepine og trøtt. Har også litt rennende nese, men likevel ikke følelsen av å være forkjølet. Puppene er i kveld også ømmere enn før. Prøvde å høre med fertilitetsklinikken om det med pulsdropp er noe å bry seg om. De svarte for så vidt ikke benektende, men sa at det er naturlig at pulsen varierer. Jeg spurte også om det kan være aktuelt med nye blodprøver dersom symptomene forsvinner, men også der fikk jeg bare til svar at variasjon er vanlig. Selvom jeg har lyst til å ta blodprøver hele tiden, tolker jeg egentlig svaret deres som at mest sannsynlig er det ingenting å bekymre seg for. Jeg har for så vidt også lest at det er ganske vanlig med pulsdropp på denne tiden. Vurderer å ta fitbiten av om natten. Liker kontrollen, men stresser meg samtidig. 

Alt i alt er det vel mye som tyder på at det, hvertfall PR. Nå, gå veien, selvom jeg overhodet ikke slapper av. Nå er jeg stuptrøtt så får komme meg i seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+5

I dag kom kvalmen sånn ordentlig. Først to timer i dag morges, så ca to timer i ettermiddag. Måtte ikke kaste opp, men hadde følelsen av å være ordentlig kvalm. Også veldig ømme pupper og trøtt. Selvom det selvfølgelig ikke er behagelig å være kvalm, synes jeg det er godt å kjenne at kjennes ut som om det går riktig vei. Kjente det roet meg endel og tiden frem til TUL virker ikke fullt så lang. Så håper jeg det fortsetter, uten at jeg ønsker meg å henge over doskålen dagen lang akkurat 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+0

Kvalmen som kom på torsdag var omtrent fraværende i går. I dag har jeg kjent meg endel uggen, men ikke kvalm. Fremdeles ømme pupper, fremdeles høy puls, streken på magen er der enda. Men blir så klart bekymret. Leser mye på nett, både trøstende og skremmende. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+2

Barnedåp i går, forløpe greit, bortsett fra kjedelig, samt en liten episode jeg reagerte på, sikkert på grunn av vår historie som ufrivillig barnløse og at jeg enda ikke føler meg sikker i denne graviditeten. Det var fetteren til min mann som hadde fått en sønn som ble dømt, min svigermor var fadder og hadde tydeligvis tullet med at hun kunne være en slags elstrabestemor. Så hun fikk en slags tullegave, en kopp der det stod «verdens beste bestemor». Min mann er enebarn, så når hun ikke er bestemor er det liksom opp til oss. Kjente det stakk litt.

Formen var stort sett, fin, litt uggen på morgningen, men økte på på kvelden. 

Begynte dagen i dag med styrketrening. Kroppen fungerte, men følte det var litt rart å trene når jeg følte med lett fyllesyk 😂. Ble mer og mer kvalm utover dagen, helt til jeg gikk hjem. Ikke spykvalm, men kvalm. Føles litt betryggende. Har ellers ikke vært så flink til å legge fra meg fitbiten mtp pulsen, vil jo gjerne ha den på meg for å måle aktivitetsnivå. Har imidlertid blitt litt mindre opphengt i pulsen, som ser ut til å ligge mellom 61-64 nå. Lurer imidlertid på om jeg skal la vær å sjekke den før TUL.

Ellers kjøpte jeg nok en ukeindikatortest i dag, kan jo ikke vise mer enn 3+, men ønsker å sjekke at den ikke har gått tilbake hvertfall. 

Fikk noen stikninger i livmor da jeg gikk tur i dag, ikke vondt,  så håper det ikke var noe farlig.

TUL nærmer seg, samtidig som det føles som en evighet til. 

 

Endret av Butter
Skrive mer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.10.2018 den 19.19, Butter skrev:
 

6+2

Barnedåp i går, forløpe greit, bortsett fra kjedelig, samt en liten episode jeg reagerte på, sikkert på grunn av vår historie som ufrivillig barnløse og at jeg enda ikke føler meg sikker i denne graviditeten. Det var fetteren til min mann som hadde fått en sønn som ble dømt, min svigermor var fadder og hadde tydeligvis tullet med at hun kunne være en slags elstrabestemor. Så hun fikk en slags tullegave, en kopp der det stod «verdens beste bestemor». Min mann er enebarn, så når hun ikke er bestemor er det liksom opp til oss. Kjente det stakk litt.

Formen var stort sett, fin, litt uggen på morgningen, men økte på på kvelden. 

6+4

Etter å ha vært gansk kvalm store deler av dagen to siste dagene (ikke spykvalm, men kvalm), var den ganske fraværende store deler av i dag. Kom litt etter lunsj, men mer bare uggen. Ømheten i puppene forsvant også endel, men er tilbake nå. Klarte å la være å sjekke pulsen i går, men så måtte jeg sjekke igjen i dag. Den er på vei ned, men som nevnt før, er det visst vanlig omtrent på denne tiden (var på 58 idag).

Jeg blir generelt stresset når symptomene går tilbake, når jeg egentlig føler at de på dette tidspunktet burde tilta, men får vel forholde meg til at variasjon er normalt. For øvrig kjenner jeg at jeg er trøttere enn før, men ikke sånn slenge-meg -på-sofaen-etter-jobb trøtt, slik som jeg forstår at den del andre er. Merker også at jeg har litt bedre luktesans, men ikke nødvendigvis sånn at jeg blir kvalm av de ulike luktene. Kaffe er mindre godt enn før, i går drakk jeg ikke (orket ikke) kaffe i det hele tatt, i dag hadde jeg en halv kopp. 

Til fredag skal vi på jobbtest til en kollega. Han planlegger tydeligvis å servere noe mat, for han sendte ut Mail om allergier og lignende. Jeg ser for meg at han kan typisk finne på å diske opp med spekematfat eller noe. Personlig irriterer det meg grenseløst med alle kresne mennesker som ikke kan ha ditten og datten (allergi er anderledes), så jeg ga beskjed om at jeg ikke spiser spekemat. Føler meg så dum når jeg kun fremstår som kresen, har jo ikke lyst til å si hvorfor, men samtidig er det kjipt å sitte der på fredag og ikke kunne spise noe.

Vi skal også på et seminar med jobb om et par ukers tid og fått beskjed om å melde inn allergier. Jeg antok at det alltid vil være litt av hvert på et slikt type sted, men traff i dag på en bekjent som jobber der vi skal, hvorpå jeg spurte om maten, jo da de er i ferd med å teste ut italiensk buffe, hvilket innebærer masse spekemat og oster. Enten må jeg Jo melde fra, eller satse på at de også har noe annet enn spekemat o.l. Vet at det er et par andre gravide på jobb også.

Er så lenge til TUL....en hel uke....vet ikke om jeg gruer eller gleder meg......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7+0

Uff, føler de få og svake symptomene jeg har hatt blir svakere og svakere. Fortsatt litt uggen og fortsatt litt ømme pupper, men føler det blir svakere. Så har litt negative tanker for tiden. Jeg prøver å berolige meg med at det ikke er alle som får sterke symptomer, at noen ikke kjenner noe og at det kommer og går varierer, men er bekymret og stresset. Ser for meg hvordan jeg reagerer på ultralyden om det er liv, eller hvis det ikke er liv. I sistnevnte tilfelle ver jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre, omkeg i det hele tatt orker å ta det innover meg. 

Jeg har sluttet å følge så med på fitbiten og pulsen, men jeg kan kjenne på kroppen at den synker, håper bare at det er som keg har lest, vanlig på denne tiden. Er plutselig litt trøttere enn før da, sov nesten ni timer i natt, våknet av vekkerklokken og klarte nesten ikke å komme meg ut av sengen. 

Var på middag med jobben i går. Jeg drakk alkoholfritt, selvfølgelig, og skyldte på at jeg kjørte. Mtp hvordan vi bor er jo det en grei unnskyldnig, men tror en kollega av meg skjønte tegningen da jeg absolutt ikke ville smake noe på noen av ostene (muggoster og div franske oster) eller spekematen. Håper bare jeg kan fortelle en god nyhet om noen uker. 

Kjenner meg faktisk litt småkvalm nå 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+2

Etter mange dager hvor jeg føler symptomene har blitt svakere og svakere, økte kvalmen på igjen idag. Kjente imidlertid lite til morgningen i dag, selvom det tok lang tid før jeg spiste noe. Dagen begynte nemlig med dekkskift. Hurra. Så var også brystene mindre ømme og jeg ble stresset og lei meg, Men etterhvert kom kvalmen og har vært der i nesten hele dag,Det er rart hvor mye det hjelper på, rent mentalt, å kjenne litt symptomer, nå som jeg enda kkke har noen annen form for bekreftelse. ikke lenge til TUL nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, Butter skrev:
 

7+2

Etter mange dager hvor jeg føler symptomene har blitt svakere og svakere, økte kvalmen på igjen idag. Kjente imidlertid lite til morgningen i dag, selvom det tok lang tid før jeg spiste noe. Dagen begynte nemlig med dekkskift. Hurra. Så var også brystene mindre ømme og jeg ble stresset og lei meg, Men etterhvert kom kvalmen og har vært der i nesten hele dag,Det er rart hvor mye det hjelper på, rent mentalt, å kjenne litt symptomer, nå som jeg enda kkke har noen annen form for bekreftelse. ikke lenge til TUL nå.

UL på onsdag? Krysser fingrene for at alt er som det skal 💕🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Bokdamen skrev:
 

UL på onsdag? Krysser fingrene for at alt er som det skal 💕🤞

Ja, jeg er kjempenervøs. Vet ikke om jeg skal grue eller glede meg liksom. Tusen takk ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+3

Litt uggen til morgningen og frem til lunsj. Startet dagen med styrketrening. Kvalm og trøtt etter lunsj, hjalp da jeg gikk fra jobb 😂, men er fremdeles litt trøtt og uggen. «Trente» litt gravidyoga i kveld. Sist gang syntes jeg den var veldig treeeeg, men i dag var det bare deilig.

Grugleder meg til i morgen. Håper virkelig jeg kan glede meg. Tror jeg kommer til å gråte uansett, enten rørte gledestårer eller dypt fortvilte tårer. Vet virkelig ikke hva jeg skal gjøre hvis det ikke er liv. På en måte er det jo det jeg tror. Jeg klarer liksom ikke se for meg oss som foreldre, det er så uvirkelig. Men det er kanskje noe alle synes? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7+4 og følelsen av dommedag 

Begynte med en løpetur. Kjente at kroppen ikke fungerte like bra på tom mage som tidligere, men orket rett og slett ikke mat/banan først. Deilig med en rolig løpetur i friskt vær uansett. 

Utover dagen merket jeg at jeg kaldsvettet, hadde litt fortrengt at i dag var dagen for TUL, og skjønte ikke hvorfor. Jeg kaldsvetter ofte når jeg er bekymret og nervøs for noe.

Da jeg kom til gyn må jeg ha sett superstresset ut, for hun trodde jeg var begynt å blø da hun så meg. Noen minutter senere senket skuldrene seg flere hakk og kaldsvetten stanset umiddelbart. Opp på skjermen dukket en liten krabat på 12,2 mm opp med et lite, men sterkt bankende hjerte. Jeg felte en tåre eller to.

Selvom jeg ikke er over de magiske 12 er det nå likevel 94 % sjanse for at det skal gå bra. Så selvom jeg fremdeles er urolig, er jeg mye roligere. Har også kjent mer på litt kvalme de siste tre dagene ❤️❤️❤️

32398A9C-4F6D-4D50-BF2D-A143723433BC.jpeg

8997D87F-9995-40AD-B640-B4A109A39005.jpeg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 31.10.2018 den 19.44, Bokdamen skrev:
 

Så godt å høre 💕

 

På 1.11.2018 den 13.20, tutta23 skrev:
 

Så fantastisk ❤

Ja, tusen takk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+0

Selvom skuldrene ble betydelige senket på onsdag, klarer jeg fremdeles ikke å slå meg til ro. Noe jeg for øvrig tror er normalt for gravide også. Dumme meg googlet selvfølgelig «sjansen for MA etter påvist hjerteaktivitet», i håp om å bli beroliget.Noe jeg ikke ble. Selvom statistikken tilsier 95% sannsynlighet for at det går bra, fant jeg selvfølgelig en forumstråd der alle fortalte om påvist hjerteaktivitet i uke 7/8 og ingen på ny UL i uke 12. Så igjen blir jeg stresset med mindre/svakere symptomer 😢

Hadde mye symptomer på torsdag, i går ganske dårlig på morgningen/formiddagen, men så gikk det greit med god form frem til sen fredagsmiddag. Trøtt på kvelden da. Sov ni timer i natt, og våknet ikke av meg selv en gang. I dag har jeg vært veldig fin, kun litt småuggen innimellom men trøtt da. Har imidlertid hatt svakere symptomer hver helg, så lurer på om det kan ha en sammenheng med at jeg er mer uthvilt. 

Mannen mener virkelig at jeg må roe meg, og vil ikke prate om drt negative fordi han vil holde positivt fokus. Jeg er jo enig, men har liksom ingen andre enda å snakke med om alle bekymringene. Og de er der.

Ellers har jeg for så vidt siden TUL bestemt meg for å nyte mer. Har meldt meg inn i terminklubben og lastet ned to gravidapper, som det er veldig spennende å følge med på. 

I dag har jeg vært en lang tur ute og gjort litt rent. Planen var også å vaske kjøleskapet, men jeg er rett og slett litt trøtt. Spørs om jeg imidlertid ikke skal ta meg litt sammen og vaske litt hvertfall. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 3.11.2018 den 21.02, tutta23 skrev:
 

Det er ganske vanlig at symptomene blir bedre med mye hvile ☺ for mange i alle fall.

Ja, får håpe det bare er så enkelt 😁.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8+2

Hadde en løpetur i går- alltid deilig å komme ut og bevege kroppen, men kjente rett og slett ikke igjen min egen kropp. Den kjentes som en tungt og saktegående traktor. Resten av dagen ble stort sett tilbrakt på sofaen, var ikke så kvalm, men utrolig trøtt. Litt deilig nå i novembermørket også å kunne slenge seg på sofaen med god samvittighet 😂😂. Ellers var jeg litt kvalm fra morgningen av. 

Ganske frisk og rask til morgningen i dag, og kun litt uggen på jobb. Mer kvalm/uvel i kveld, hjalp med en liten kveldstur, men er langt trøttere enn normalt. 

I morgen skal jeg på middag hos mamma og pappa før jeg og pappa skal videre på møte kl 1900. Kan ikke akkurat si jeg gleder meg til møte så sent om jeg ikke er mer opplagt enn i dag. Ellers hadde jeg tenkt å fortelle den store nyheten i morgen, men føler meg rett og slett ikke klar. Mannen er i tillegg for å vente til uke 12, så da blir det nok det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei Butter! Nå har jeg lest meg opp her😊 Nå kan du slappe mer av og våge å tro at dette går veien, tror jeg. Synes det virker som du har sterke og gode symptomer! Såå glad på dine vegne 💗 Prøv nå å kose deg og tenke at dette går bra. Da jeg ble gravid med sønnen, ble fort IVF bekymringene om til andre bekymringer, var alt bra i magen osv. Men alt gikk fint! Det tror jeg det gjør for deg også. 

Jeg tenker det ikke er rart at trening føles helt annerledes for kroppen. Er jo mye som skjer nå. Husker jeg trente en del hele svangerskapet og jogget til jeg var 4-5 mnd på vei, men tilpasset. Da jeg var 4-5 mnd måtte jeg så mye tisse når jeg løp at det var rett og slett ikke mulig å gjennomføre lenger 😂. Og morgenøkter måtte jeg droppe, var så uggen. 

Kommer til å følge med deg videre fremover også 💗💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...