Gå til innhold

Tanker på vei mot målet


Butter

Anbefalte innlegg

Både gruer og gleder meg til onsdag. Gleder meg for å få en ny sjanse. Gruer meg for er både redd for og forberedt på å bli skuffet nok en gang,

Jeg er egentlig ikkenoe person som forholder meg så mye til kjerringråd eller mange «hysteriske» råd om hva man skal gjøre og ikke gjøre, men kjenner jo at jeg etterhvert ønsker å prøve alt. Samtidig som jeg faktisk tror det har en verdi og også i rutetiden leve mest mulig normalt, selvfølgelig med de begrensninger som gjelde for alle gravide. Jeg ble derfor veldig glad da jeg for noen dager siden fant et ekspertsvar fra Hausken om at det egentlig ikke er noe man kan gjøre for å øke sjansen for implantasjon og det avgjørende er embryokvaliteten. Dog også frustrerende fordi det hadde vært så greit å kunne hjelpe litt ekstra til. Likevel er det deilig å vite at jeg, med visse begrensninger, kan leve normalt og at det ikke er min feil hvis det går galt.

Planlegger likevel å holde meg unna kaffe og koffein de første dagene, samt ellers redusert. Har også funnet et yogaprogram som skal øke blodsirkulasjon i livmor og dermed øke sjansen....Hehe. Lurer på om jeg også skal prøve meg på litt grapefruktjuice?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dårlig dag i dag. Ikke på grunn av ivf- prosjektet, men på grunn av hendelser på jobb. Fikk tilbakemelding på noe greier som kun er kverulering og å henge seg opp i småting. Sjefen innrømmer selv at kommentaren fra min kollega er å henge seg opp i småting, likevel har hun videreformidlet den, men nekter å si hvem det er. Jeg blir sjeldent provosert, men kjenner jeg blir forbanna av dette. Jeg får beskjed om å ikke henge meg opp i småting, mens andre får tydeligvis anklage meg for småting uten at jeg får sjanse til å forsvare meg. Jeg merker jeg blir kraftig provosert. Og har vært det siden i går. Jeg skal jo imidlertid ha et innsett i morgenen og må rett og slett fokusere på det og bruke energien min på det som nå virkelig gjelder. Synes bare det er så urettferdig at hylekoret på jobb alltid skal vinne fordi sjefen åpenbart ikke tørr eller orker å kjempe i mot. Og jeg pleier normalt ikke å bry meg, men følte dette gikk langt over streken, men må gi meg fordi jeg rett og slett på prioritere. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok rett og slett mot til meg i dag på jobben, ingen ville innrømme at det var dem, selvom jeg fikk en mistanke om hvem. Det positive er imidlertid at jeg opplevde stor støtte fra alle andre. Jeg kjente at denne saken tok altfor mye tid og energi fra meg og at det ikke er det jeg vil bruke energien på nå. Hadde jo innsett i dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2018 den 21.45, bondekone skrev:

Så tøff du er som tok tak! 

Og innsett i dag, du! Spennnende! 😍

Ja, veldig. Så nå begynner den grusomme ventetiden.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 1 (6 dpo)

Har faktisk kjent litt murringer i ryggen i dag, men det kjente jeg også i går FØR innsett, så skjønner ikke helt hva det kan være.

Jeg skjønner heller ikke hvorfor jeg har så uren hud, fikk det i helgen etter eggløsning.

På jobb i dag og sen ettermiddag følte jeg meg trøtt og energiløs i kroppen. Har likevel. gått nesten 15 000 skritt i dag, gjort rent og trent litt fertilitetsyoga.

Da jeg var gravid i vinter var jeg trøtt allerede dagen etter innsett, antok da at det var lutinusen (hadde jo da gått på lutinus siden uttak). Men er jo altfor tidlig å kjenne noe, sikkert mer tankeprosess og sånn. Har egentlig bestemt meg for ikke å være symptomjeger denne gang. Så får vi se hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 27.9.2018 den 22.54, tutta23 skrev:

Masse lykke til!! Måtte rugetiden bli 38 uker lang ❤ 

Tusen takk ❤️. Håper virkelig jeg også. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 4 (9dpo)

Hatt besøk av en god venninne i helgen som bor et annet sted i landet. Hun går fort tiden gjennom mye av det sammme som meg med ivf og hele pakken, men har nettopp mistet. Veldig godt å prate med henne om felles erfaringer og følelser. Det er veldig godt å snakke med noen som i større grad forstår. Men også veldig godt å prate om helt andre ting og få tankene bort fra denne forferdelige rutetiden. Snakket mye, gått tur og kost oss.

Både fredag og lørdag kjente jeg i stor grad fortsatt på murringer, men nå også i mage/livmorområdet. Siden det er så lenge til mensen har jeg tolket det som et positivt tegn. Kjenner imidlertid langt mindre på det i dag og blir skeptisk med en gang. Ved det negative forsøket mener jeg å huske at det var lite murringer og at det først tok seg opp da mensen nærmet seg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 5

Har murret ganske mye i rygg og mage i dag. Ser av oppdateringene ved forrige innsett at jeg kjente på det da også, men mener å huske at på tilsvarende rugedag var det langt svakere og stort sett kun i ryggen. Tok seg jo først opp rett før mensen. Nå kjenner jeg også mye i magen, som om det «skjer» noe. Jeg føler også at det generelt føles litt anderledes enn vanlig før mensen.  Jeg håper virkelig at det er et godt tegn og ikke bare at jeg overtolker. 

Jeg har imidlertid en langt bedre følelse denne gangen. Ikke noe annet en intuisjon, men likevel. Plutselig i dag fikk jeg bare en merkelig følelse av kjærlighet for noe der nede. Veldig rart... håper det betyr noe og ikke bare er hormonene fra lutinusen som løper løpsk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, bondekone skrev:

Den intuisjonen skal enn ikke kimse av altså😍

Håper du har rett. Hittil i dette årelange prosjektet har inituisjonen ofte stemt - både de gangene jeg har blitt gravid, men så en dårlig følelse rett før jeg mister, og også dårlig følelse når forsøket har vært negativt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Rugedag 7 (dpo 12)

I går var det totalt sett i tid langt mindr murring enn tidligere, men så var den til gjengjeld ekstremt sterk en times tid midt på dagen, I natt sov jeg dårlig for jeg fikk plutselig en dårlig følelse, akkurat som om egget har festet seg, men som så ender opp i en kjemisk. Det får jeg nok i så fall aldri vite, for har ikke planer om å teste helt enda, så da får jeg nok enten negativ eller positiv.

Den litt dårlige følelsen fortsatte inn i dag, har i tilllegg hatt langt mindre murringer enn tidligere, selvom jeg kjenner på det akkurat nå. Jeg har i noen dager nå hatt en slags gravidfølelse, men litt mer borte i dag. Vet ikke om det er reelt, eller om det bare er all verdens bekymringer som kverner rundt i hodet mitt. Det jeg imidlertid kan notere er at fitbiten, som nok er ganske unøyaktig på konkrete målinger, men likevel klart indikerer svigninger i puls, har vist oppgang i hvilepuls både i går og i dag. Så høyt det er registrert i dag har jeg kun med få, få unntak hatt utenom da jeg bar gravid i februar. Så får jeg virkelig håpe at pulsen forsetter å stige til i morgen, for det ville i det minste være et litt konkret og godt tegn (jeg skjønner at jeg innen kan legge for mye vekt på det heller altså).

Ellers i dag har det vært en litt turbulent dag på jobb. Jeg har ikke for vane å ha krangler med mine kolleger, men jeg har en kollega som mange reagerer på og har sine konflikter med - det er altså hun som er gjengangeren. Vi var jk på et tidspunkt venninner, men det skar seg i 2015, og helt siden har vi kommunisert på et minimum. Før helgen havnet vi i en faglig diskusjon, som rippet opp i alt dette. Og i dag tvang sjefen oss til samtale for å få snakket ut, jeg grudde meg lenge og samtalen begynte ampert. Jeg opplevde henne som vanskelig, la mye i mine formuleringer og tolket meg negativt ogmlot meg heller ikke forklare meg. Det endte imidlertid med at vi fikk skværet greit opp, også for det tilbake i tid - hvilket var en utrolig lettelse, Basert på andre sin lignende erfaring med henne er jeg imidlertid til skeptisk til henne, men har hvertfall skværet opp oss i mellom. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rugedag 8

Den dårlige følelsen fortsatte på morgningen i dag. Men etterhvert oppdaterte fitbiten seg, og for tredje dag på rad viste den økning i hvilepulsen, etter å ha lugget stabilt i mange dager. Nå har den altså ikke vært tilsvarende høy siden forrige gang jeg var gravid. Kan nesten ikke vente med å se hva som skjer i morgen. For all del, kan hende at det skyldes andre ting. Fitbiten var jo også ute av drift ved forrige forsøk, så har ikke fått kartlagt om det er naturlig del av syklusen etter eggløsning. Men jeg synes hvertfall det var et positivt tegn 😄. Etter hvert kom også murringene tilbake, men først og fremst i mage/livmorområdet. Pleier ikke å kjenne noe lignende før mensen. Føles også nesten litt ømt. Men man blir jo helt tullete i denne prosessen og alt kan sikkert forklares med andre ting en graviditet også. Skulle jo ikke være symptomjeger, men merker man blir det automatisk for man kjenner jo eller ikke kjenner hele tiden. Og tolker det. Men med et negativt forsøk og et positivt kjenner jeg jo likevel noen likheter for forskjeller.

Den gravidstreken som jeg fikk tidlig forrige gang, har også dukket opp igjen. Den er jo hormonell så kan kanskje komme av lutinusen, men jeg fikk den jo ikke ved det negative forsøket i august. 

Jeg prøver å verken ta gleder eller sorger på forskudd. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, tutta23 skrev:
 

Når skal du teste?

Offisiell testdato er først neste fredag. Men om forsøket er negativt får jeg nok mens rett over helgen. Om den ikke kommer blir det nok test før. Kan forresten nesten ikke vente....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om jeg forstår det riktig er du 14 dpo idag ?! Du må være en tålmodig sjel!! Så spennende! Heier på deg fra sidelinjen 😄

Hvorfor er testdato så "sent"?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, tutta23 skrev:
 

Om jeg forstår det riktig er du 14 dpo idag ?! Du må være en tålmodig sjel!! Så spennende! Heier på deg fra sidelinjen 😄

Hvorfor er testdato så "sent"?

Tålmodig og tålmodig 😂. Stemmer at jeg er sånn 13-14 dpo i dag. 

Normal testdato ved ivf er jo gjerne minst 14 dager etter innsett, som jo da vil være over 14  dpo. Så har Porsgrunn i tillegg økt til 16 dager etter innsett pga mange falsk negative dag 14. Men bør jo være mulig med positiv lenge før. Jeg satt jo inn femdagers så 16 dager etter innsett vil jo evt være ca 21 dpo. 

Så kan jo hormonene forskyve mensen litt (hvis negativt). Ved forrige forsøk begynte jeg å spotte sånn 15 dpo og full mens 16. Så derfor jeg antar den kommer rett over helgen, om jeg ikke er gravid. Men vet ikke om jeg klarer å holde meg fra å teste så mye lengre nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...