Gå til innhold

Tanker på vei mot målet


Butter

Anbefalte innlegg

17+1

Oppsummering uke 17

Kjenner fremdeles ikke så mye. Endel stikk og strekk i livmor. Føler noen ganger jeg føler noe som er små dult fra en liten mageboer, men fremdeles ikke sikker. Ellers føler jeg meg stort sett som vanlig bortsett fra en smått voksende mage ❤️ Og noe mer sliten under trening. Apropos trening, selvom jeg går på toalettet rett før løpeturen, føler jeg at jeg må tisse etter bare fem min løping, men klarer å holde meg. Må jo egentlig ikke på toalett, men er nok bare livmoren som får et annet press på blæra når jeg løper. Er for øvrig fortsatt endel/blir lett oppblåst. I begynnelsen av uken hadde jeg en del kraftige mensmurringer i ryggen, opplevde det litt ubehagelig, men ble aldri vondt så ble ikke direkte redd. 

Til nå på jobb har jeg stort sett (les bare) gått i store gensere. På fredag tok jeg faktisk på meg en trang genser og da var det flere av de (få) som vet det som kommenterte kulen min ❤️. Om de som ikke vet så noe, men lot være å spørre (er tross alt en ting de fleste kvier seg litt for å spørre om) i frykt for at det kun var litt julefett 😂 eller om det kun er «åpenbart» for dem som vet, vet jeg ikke. Trives hvertfall med en liten kul. Pappa var innom i dag, og da kommenterte faktisk også han at man begynte å kunne se det. 

I morgen er det time hos jordmor igjen. Både gruer og gleder meg, det vil si, jeg vet ikke om jeg skal grue eller glede meg. Håper så inderlig å få høre noen fine hjerteslag igjen ❤️❤️❤️

Endret av Butter
Tilføyninger og korreksjon
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17+2

Timen hos jordmor i dag ble heldigvis en opptur. Denne gangen tok hun også symfysemål og alt var slik det skulle være. Da hun skulle lytte etter hjertet sa hun at det kunne ta litt tid før hun fant lyden, men at jeg ikke måtte uroe meg for det. Hun fant imidlertid hjertelyden med en gang og det var så godt å høre ❤️. Som nevnt mange ganger, for hver gang liv blir bekreftet blir lykkelig og  litt roligere. 

Ellers fortalte jeg det også til en annen relativ nær kollega i dag. Har prøvd å hinte en stund, og han bekfreftet at han en stund hadde hatt en mistanke. Min gode kollega og venn S. kunne også fortelle at folk spør og ryktene begynner visst så vidt å gå, så jeg sa til henne at hun ikke akkurat trenger å ta int selv, men at om noen spør kan kun svare ærlig istf å komme med oppfinnsomme svar.

Nå er det bare to uker og en dag til OUL ❤️.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17+4

Jeg har hørt endel om at de første bevegelsene kan kjennes ut som bobler og ikke helt klart å se for meg hvordan det skal være. Men plutselig i går kjente jeg plutselig noe som kjentes ut som to enkelt bobler inni meg som sprakk. Det samme skjedde til morgningen i dag og etter middag i dag med påfølgende sukkerbombe av dessert kom det fem-seks slike bobler i løpet av et par minutter. Det samme etter kveldsmat. Helt anderledes enn det jeg tidligere har tenkt på som når jeg har hørt beskrivelsen «bobler», men selvom det er anderledes enn det jeg hadde sett for meg kjennes det virkelig ut som bobler som sprekker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppsummering uke 18

Har vært mange høydepunkt denne uken ❤️

Første høydepunkt var selvfølgelig jordmordtimen på mandag da jeg igjen fikk høre de nydelige hjerteslagene ❤️.

Neste høydepunkt var på onsdag da jeg tydelig kjente disse boblene mange snakker om. På torsdag jobbet jeg overtid og kjente på småbobler etter hvert måltid, og plutselig kom det et ordentlig spark også. Det var absolutt ikke tvil hva dette kunne være.❤️😄. Helt fantastisk. Jeg ble så lykkelig og glad og det var så fantastisk følelse at jeg fikk tårer i øynene. Senere samme kveld kjente jeg noen smådult. Kjente og et par smådult i går kveld, men ikke så tydelig som torsdag. Det kan jeg kanskje ikke forvente så mye av heller enda. Men der går jo bare en vei nå. 

Ellers har jeg vært endel mindre oppblåst den siste til to siste ukene og ikke følt meg like studd. Kjenner derfor at appetitten i større grad er tilbake. For øvrig føler jeg meg frisk og opplagt og er glad for det 😄️. 

Denne helgen (fra i går til i dag), er svigermor på besøk og hjelper til med noe oppussing og maling som jeg ikke får være med på....Hehe, noen fordeler skal man ha 😂😊😂.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18+5

Har kjent liv hver dag denne uken, om enn i noe varierende styrke og mengde. Tok seg virkelig opp mandag etter lunsj. Lille Mini gikk fra å være en sommerfugl etter frokost til å bli en ål etter lunsj. Veldig deilig å kjenne ordentlig liv, men tanken på en ål er jeg ikke like fan av. På tirsdag var det full aktivitet i ca en time etter lunsj samt etter kvelds rundt åtte -halv ni og frem til leggetid. Så da jeg kjente lite liv i går kom den ekle følelsen krypende. Dette selvom jeg har lovet meg selv at jeg på dette tidspunkt ikke skal bli engstelig om det går en dag eller to uten liv. Det var imidlertid heldigvis mer aktivitet i dag, om noe tilbake i styrke sammenlignet med mandag og tirsdag. Men med tanke på at noen enda ikke kjenner liv en gang kan jeg vel ikke akkurat forvente en ål hver dag.

Ellers er det flere og flere på jobb som får vite det, selvom jeg ikke direkte uoppfordret forteller det enda. Et par kolleger, som for øvrig sitter i landskap, prøvde å (og klarte) lirke det ut av meg med å snakke om influensavaksine, om de hadde tatt og om jeg hadde tatt. Først svarte jeg bare «ja», men etter en liten stund i boksen hintet jeg om hvorfor. Så da fikk alle de jeg sitter sammen med vite det. 

I dag var det ei på jobb som rett og slett bare sa «gratulerer». Modig gjort, men for all del, meg gjorde det ingenting. Med modig tenker jeg mer på fallgruven dersom kulen er kommet av noe annet. Men for de som kjenner kroppsbygningen min, høy og slank, er det vel litt åpenbart når det kommer en liten kul kun på magen. Jeg har jo nesten ikke lagt på meg noe heller hittil. Kun ca 2 kg. I realiteten kanskje noe mer ettersom jeg mistenker at jeg har mistet noe muskelmasse. Selvom jeg fremdeles trener har jeg jo tross alt lagt ned styrketrening noe med tanke på hvor tungt jeg løfter. 

Nå er det bare en dag igjen på jobb, også er det helg. Deilig. Skal på middag til en nabo i morgen (måtte da si det til han også så ikke han disker opp med spekemat og brie) og så skal vi på spa ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

19+2 Oppsummering uke 19

Har kjent noe liv hver dag,men den «ålen» på mandag og tirsdag viste seg å være spesiell. Hvor mye og hva jeg har kjent har variert fra dag til dag. Noen dager har det vært ganske mye, hvertfall i omfang og andre dager slik at jeg blir bekymret og urolig. Særlig lørdag kjente jeg lite eller ingenting før etter en sen middag. Vi var jo da på spa, men i tillegg var jeg i aktivitet akkurat på de tidspunktene jeg har pleid å kjenne noe. Det er forresten helt utrolig at det ligger et lite menneske inni meg og sparker og beveger seg ❤️

Ellers var der deilig på spa, selvom rommet var litt kaldt og fellesarealet var litt lite. Det siste førte til at det ikke var så deilig å bruke timesvis i spaet utenom behandlingene. Behandlingene var for øvrig helt fantastiske 😄😄

Ellers er det flere og flere som får vite om det,både fordi det begynner å bli vanskelig å skjule uten gigagenser og fordi det er nødvendig å si det, slik som i forkant av middagen.

I morgen er forresten den O’STORE ultralyddagen. Etter hvert om jeg har begynt å kjenne liv er dette noe jeg er begynt se frem til. Få se på det lille nurket vårt igjen, og hvordan småen har utviklet seg på åtte uker. Samtidig er det jo ikke til å komme fordi at jeg er litt nervøs og ser for meg både det ene og andre scenarioet. Jeg har imidlertid mest troa på at dette går og gleder meg til å hilse på igjen ❤️❤️❤️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

19+3

Endelig var det vår tur til OUL! Selvom jeg har kjent liv daglig i to uker nå, var jeg kjempenervøs. Men alt var perfekt med den lille prinsessa vår. Igjen fikk hun betegnelsen turner av den som foretok ultralyden (gynekolog sa det samme da vi var på TUL i uke 12) 😂❤️😂❤️❤️.  Eneste som var å «påpeke» var at navlestrengen ikke satt helt perfekt, så for sikkerhets skyld skal jeg tilbake igjen i uke 32. Størrelsen var imidlertid helt perfekt og termin ble ikke flyttet, men er fremdeles 1806.

 Hun har vært særdeles aktiv i dag. Mannen hadde hånden på magen min i kveld, og plutselig kom det to spark han kjente fra utsiden! ❤️😊. Trodde ikke det gikk an så tidlig, men det var jo ikke tvil om hva som skjedde. 

Etter undersøkelsen kom alle følelsene. Begynte å grine da vi kom ut, så alle som så oss trodde vel fikk motsatt beskjed. Tror bare der var så mye undertrykte følelser som kom opp. Tilbake på jobb var det utrolig vanskelig å konsentrere seg.

Etter jobb var jeg en kort tur oppom mamma og pappa. Besøket var heldigvis hyggelig. 
 

 
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, bondekone skrev:

Å så koselig med ultralyd😍

 

21 timer siden, Patriotpaula skrev:

Så fint å høre at alt var bra 👏❤️ Koselig med UL når alt står bra til! :) 

Ja, helt fantastisk ❤️😁. Etter så mange år med prøving og mye motgang er det fremdeles helt uvirkelig. Sliter enda med å ta det virkelig innover meg, selvom jeg gleder meg veldig. 

Men det er kanskje slik for alle som venter den første - at man går mot en fremtid som man ikke aner «noe» om og derfor føles det så fjernt? 😊

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 +5

I går var det full fest i magen. Under morgenmøtet (onsdagsmøte) kom det til og med et spark som var så pass «hardt» sml med det jeg er vant med at jeg skvatt og lagde lyd. Under resten av møtet (hadde trang genser) kunne jeg se at magen beveget seg ørlite grann når hun sparket.

 

Har vært endel roligere i dag, men jeg mistenker det er fordi hun har flyttet seg, for har kjent endel, særlig i et par timer etter lunsj. 

 

Det er så deilig å kjenne liv! Og å vite at det er JENTA vår som beveger seg!!! Og så er det så deilig å kunne prate om «hun» ❤️❤️❤️

Det er også helt utrolig å tenke på at jeg snart er halvveis, og hvis jeg føder feks en uke før termin ER jeg halvveis 😊😁❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye med en liten prinsesse 💗i magen!! Herlig å lese de siste innleggene her. Tenk, nå kan du slappe av og kose deg. Så fortjent og så fantastisk! Stor klem fra meg 😊

Endret av Waldfee
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, Waldfee skrev:

Gratulerer så mye med en liten prinsesse 💗i magen!! Herlig å lese de siste innleggene her. Tenk, nå kan du slappe av og kose deg. Så fortjent og så fantastisk! Stor klem fra meg 😊

Tusen takk ❤️. Ja, helt fantastisk. Og helt uvirkelig. Fremdeles vanskelig å ta innover seg.

Hvordan går det med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20+0 Oppsummering av uke 20

Høydepunktet denne uken var selvfølgelig ultralyden og å få vite alt alt står bra til og at vi venter ei lita prinsesse ♥️.

Det har for så vidt også vært store høydepunkt og kjenne en del liv i magen, og veldig gøy for mannen å så vidt kunne kjenne det på utsiden. Men jeg merker at både kraften og antall varierer sterk fra dag til dag,  noen dager har der vært full «fest» fra morgen til kveld, og andre, sånn som i dag, langt stillere. Jeg liker selvfølgelig best når det er full aktivitet, men prøver å slappe av med at det er begrenset hvor mye man kan kjenne i uke 20/21. 

Ellers er jo for så vidt nyheten nå «offentlig». Ikke det at jeg ringer rundt, men jeg har sagt det til som for meg er naturlig å si det til, så antar jeg jungeltelegrafen tar seg av resten.

Formen er fremdeles fin, men merker jeg må løpe langsommere og langsommere, men er fremdeles glad så lenge jeg kan løpe og trene ❤️.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Butter skrev:

Tusen takk ❤️. Ja, helt fantastisk. Og helt uvirkelig. Fremdeles vanskelig å ta innover seg.

Hvordan går det med deg?

Herlig👍😊 Jeg venter på fryseforsøk i februar, så har jeg også ferskforsøk på riksen. Har ikke troen lenger, så jeg prøver å kose meg med jobb og sønnen vår og nytt hus og tenke minst mulig på ivf (det går vel ikke ikke spesielt bra...). Koselig å lese om deg og de andre som har lykkes. Veldig glad på dine vegne 💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.1.2019 den 10.03, Waldfee skrev:

Herlig👍😊 Jeg venter på fryseforsøk i februar, så har jeg også ferskforsøk på riksen. Har ikke troen lenger, så jeg prøver å kose meg med jobb og sønnen vår og nytt hus og tenke minst mulig på ivf (det går vel ikke ikke spesielt bra...). Koselig å lese om deg og de andre som har lykkes. Veldig glad på dine vegne 💗

Uff, vet hvordan det er å miste troen. Ikke lett 😢. Synes imidlertid du er tøff og flink som greier å se det du har og verdsette det ❤️. Skjønner godt du vil ha et søsken. Men heldigvis har du hvertfall en liten skatt ❤️. Ønsker deg imidlertid all lykke på veien til et lite nurk til 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20+4

Selvom det varierer fra dag til dag er det likevel gøy og koslig å kjenne hvordan det gradvis blir mer og mer liv i magen. Er ikke helt noe system enda, men likevel en tendens til endel liv etter lunsj og etter kvelds. Synes også det er veldig koslig når mannen har kjent det utenpå magen ett par ganger ❤️.  Ellers vet jeg jo ikke hva som er vanlig, men opplever at snuppa kanskje er mer aktiv/jeg kjenner mer enn snittet gjør i uke 21? I går holdt hun på i nesten fire timer i strekk med kun korte pauser innimellom. Har kanskje vært noe mindre idag, men så har også jeg vært ganske opptatt med ting.

Når det angår type bevegelser er de også ganske varierende, alt fra lette dunk og bobler til spark, og noen ganger noe som likosm buldrer i magen....haha. På det mest aktive er hun oppe og nede og i hver side også, andre ganger sparker hun samme sted gjentatte ganger.

❤️😄♥️❤️😄

Tenk at jeg, ifht termin, er litt over halvveis (allerede). Synes både det har gått fort og seint. Noe av det som får det til å føles fort er vel det at vi har gått og ventet på dette og forsøkt i så mange år at 20 uker er lite til sammenligning. Det er også rart å tenke på at vi for et år siden var i gang med «produksjonen» av den lille tulla som ligger inni meg nå, med sprøyter og styr. Hvis ikke jeg husker feil var uttaksdato 020218. Noen ganger tar jeg meg i å lure på om det er flaks at det ikke var dette gullembryoet vi brukte første gang, eller om dersom det hadde blitt gjort om vi allerede hadde hatt henne her. Uansett er jeg utrolig lykkelig over at vi dag for dag nå er en dag nærmere å møte henne ❤️.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21+1 Oppsummering uke 21

Som jeg var inne på i forrige innlegg går det gradvis mot at jeg kjenner mer og mer liv for hver dag. Til tirsdag/onsdag jeg faktisk kjent en eller annen form for liv hver dag i i fire uker, så nå tror jeg at jeg kommer til å bli alvorlig bekymret om det går en dag uten selvom jeg ikke er i uke 25 enda. Merker til og med at hun har utviklet en slags døgnrytme, men så virker det også litt som om hun blir forvirret når jeg forskyver døgnrytmen min litt (type helg). 

Pleier å kjenne lett liv i 9-10 tiden på morgningen. Jeg pleier å si at hun tar morrastrekken sin når mannen spør om turnjenta vår er i gang 😂, og vi har konkludert med at hun, i likhet med sin far, ikke er noen morratrimmer. Etter lunsj (i ukedagene) pleier det å være en del mer aktivitet. Så varierer det hvor mye jeg kjenner frem til tidlig kveld. Som regel virker det igjen som om hun får et kick av mitt siste måltid og det er som regel etter 20.00 en gang hun er mest aktiv.

Vi har nå også merker at hun, hvertfall noen ganger reagerer på høye lyder utenfra. Tidligere i uken var vi på besøk hos et par med små barn, hvorpå det ene barnet lagde høy og brå lyd. Jeg tenkte egentlig ikke over det, men hun sparket relativt hardt, slik at jeg skvatt, hvorpå min venninne lurte på om hun skvatt. Jeg svarte, «nei, jeg skvatt av henne» for jeg trodde MU siktet til min reaksjon 😂. Kjente også noe av det samme reaksjonsmønsteret i går da jeg og mannen var på konsert, men var ganske mange høy og brå lyder, så hun vente seg til det etterhvert tror jeg.....😄.

De siste dagene har jeg også begynt å kjenne litt kynnere, ikke noe ubehagelig i det hele tatt annet enn at det er litt rart når magen strammer seg. Så lenge det ikke gjør vondt fortsetter jeg som før. Er imidlertid, enn så lenge, mer bekymret for at jeg innimellom ved gange og/eller løping er begynt å kjenne lett ømhet i sidene, noe jeg er redd for er begynnende bekkenløsning. Jeg vil så gjerne kunne fortsette å løpe lengst mulig, men blir det ille får jeg gå over til ren styrketrening og svømming, samt yoga.

Ellers er det litt rart og tenke på at i går er det faktisk et år siden lille jenta vår ble lagd. Hun har bare ligget litt på frys noen måneder før hun tok bolig inni meg ❤️.

I dag kommer begge familiene på middagsbesøk, en form for å feire fin OUL ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22+0 oppsummering av uke 22

På søndag under familiemiddagen fikk vi bok om barnets første år av mine foreldre. Har selv tenkt på å kjøpe,så veldig hyggelig. Allerede noe jeg kan fylle ut under temaet «ventetiden» som hjerteslag, ultralyd osv ❤️. Jeg fikk også «tilbake» den mamma og pappa har fylt ut om mine første leveår, og det har vært veldig koslig å lese.

På mandag var jeg hos jordmor. Alt bra. Neste kontroll er 2602 hos fastlegen som jeg da kombinerer med glukosebelastningstesten. Uff, gruer meg til å klare meg så lenge uten vann. Så skal jeg ikke tilbake igjen til jordmor før 15.04. Men kan ringe når som helst om det skjer noe. Apropos det. Dagen i dag er enda en slags milepæl. Om det skjer noe nå vil de forsøke å redde lille jenta vår. Jeg håper selvfølgelig at det IKKE skjer noe og at hun blir der inne i ca fire måneder til, men det er faktisk litt godt å vite at om det skjer noe, er det faktisk NOE som kan gjøres.

Ellers blir det totalt sett stadig mer liv, selvom det fremdeles er store variasjoner. To-tre dager denne uken hvor jeg synes det har vært litt rolig,men har absolutt kjent henne. Har fremdeles noe kynnere, men fremdeles ikke vondt, så tar det med ro. Kjenner også endel strekk i lingamentene innimellom når jeg går, men ikke sånn at det hemmer meg. 

Ellers er det, i disse dager, rart å tenke på hvor vi var for et år siden. Da var jeg en ruger. Ble gravid, men mistet. Vet ikke helt hva jeg skal uttrykke om det, annet enn at jeg er glad jeg ikke er midt oppi en så turbulent periode nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23+0 oppsummering av uke 23

Oi, en hel uke siden jeg har skrevet! Har vært en ganske travel uke da. Styremøte sent tirsdag kveld (opplyste om at jeg IKKE) tar gjenvalg, babyshower for en venninne på onsdag og Lønnings»pils» i går (fredag). Gårsdagen var for øvrig også meget stressende både jobb og privat. Etter å han kjent mye liv nesten hele uken, til tiden svært mye, var det plutselig veldig rolig i går morges. I tillegg ble jeg påpakket altfor mange arbeidsoppgaver på jobb, som jeg skjønte ikke var sjans til å komme gjennom. Selvom jeg er i fin form, merker jeg jo at jeg blir litt fortere sliten enn før. Derfor jeg også var veldig lite gira på et styremøte kl åtte på kvelden på tirsdag. Jeg ga beskjed på jobb/hintet om at det var for mye, men uten særlig respons. Selvom jeg er i god form, så skjønner jeg ikke at det er måten å behandle gravide arbeidstakere på?! Det burde jo være et mål å holde «oss» i jobb lengst mulig? Vel ble stresset over dette og manglende respons i magen. Hun våknet imidlertid litt i nitiden, så fikk roet meg. Angående jobb bestemte jeg meg for å gjøre en innsats, men likevel ta det i mitt tempo. Blei, ikke ferdig, men synes jeg klarte meg godt. Så fikk et et par meldinger fra mannen om to ulike personer som, helt uavhengig av hverandre, var havnet på sykehus. Går bra med ham som står nærmest oss, men ikke noe hyggelig situasjon.

I dag var det veeeeeldig stille lenge. Har ofte vært vanskeligere å kjenne liv på lørdager/helger når jeg endrer døgnrytme og gjerne er ute og går tur når hun pleier å være aktiv. Men i dag satt jeg to og en halv time hos frisøren fra klokka ti og hadde god tid, og kjente nesten ingenting. Da jeg i går spiste en kyllingbit jeg var litt usikker på bidro ikke det til å berolige meg akkurat. Så for meg føden og alt, men fikk heldigvis litt aktivitet i henne etter lunsj, pluss et par smådunk her og der litt etterpå. Hun pleier jo å være mest aktiv på kvelden, så har inntil videre roet meg, men håper så klart på tydelig liv i kveld. Hun kan kanskje også være stille i dag etter alt stresset mitt i går? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...