hotellpute09 Skrevet 6. mars 2018 #1941 Skrevet 6. mars 2018 Prøver de nå å få til en ny rettsmedisinsk vurdering for at moren skal blir regnet utilregnelig? For et spill! 5
Ulzzang Skrevet 6. mars 2018 #1942 Skrevet 6. mars 2018 Sitat Bugge ber om at det sendes en formell begjæring til Kripos, hvor de bes gå gjennom tekstmeldingene og komme med en konklusjon om hvorvidt dette er manipulert eller ikke. Hvordan mener de at Kripos skal vite dette her? Har mor brukt begge telefonene så vil det ikke være mulig for Kripos å vite hvem som sendte meldingene. Det eneste man har å gå på er dødstidspunktet og derfra vil det være ganske klar hvem sendte meldingene dersom døde mennesker ikke klarer å skrive på telefon 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1943 Skrevet 6. mars 2018 1 minutt siden, Frkwitch skrev: Hvordan kan de finne ut om mor har sendt mld? Vil tro at de analyserer skrivemåten, mao skrivefeil, eventuell bruk av emojies, ordvalg, og setningsoppbygning. Samt ser på hva som ble skrevet i kontekst og eventuelt mønsteret mellom å ringe og SMS. Mulig at de har en god del flere metoder jeg ikke vet om da Anonymkode: 5eb63...652 27
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1944 Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, Frkwitch skrev: Hvordan kan de finne ut om mor har sendt mld? Det kan de vil neppe finne ut av, men de må stole på hva rettsmedisineren sier, at hun har ligget død 6-12 timer på magen før hun ble snyde på ryggen. Anonymkode: 8f3f4...a43 10
cornflake girl Skrevet 6. mars 2018 #1945 Skrevet 6. mars 2018 Jeg tipper de vil at aktoratet skal si at de ikke mener å insinuere at mor har manipulert tekstmeldinger. Å bli erklært utilregnelig vil ikke skje uansett. 4
hotellpute09 Skrevet 6. mars 2018 #1946 Skrevet 6. mars 2018 2 minutter siden, Frkwitch skrev: Hvordan kan de finne ut om mor har sendt mld? Basert på obduksjonsrapport og rettsmedisinerens vitnemål igår kan de finne ut om tekstmeldingene ble sendt etter dødstidspunktet. 3
Ulzzang Skrevet 6. mars 2018 #1947 Skrevet 6. mars 2018 (endret) Jeg tviler på at saken blir utsatt nå. Det er forsvarets jobb å forutsi slike situasjoner. Hvis eneste bevis de hadde for at jenta levde var sms-er hadde de et ganske tynt grunnlag Endret 6. mars 2018 av Ulzzang la til litt 10
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1948 Skrevet 6. mars 2018 Når er dom i saken? Anonymkode: 9a28f...d72 1
Frkwitch Skrevet 6. mars 2018 #1949 Skrevet 6. mars 2018 Akkurat nå, hotellpute09 skrev: Basert på obduksjonsrapport og rettsmedisinerens vitnemål igår kan de finne ut om tekstmeldingene ble sendt etter dødstidspunktet. Ok,skjønner. Men om mor har gjort det,så har jo det stor betydning for saken. Men merkelig hvorfor mor/forsvaret prøver å utsette saken hele tiden 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1950 Skrevet 6. mars 2018 Nå står at det forsvarer leser opp ett antall tekstmeldinger. Vil de kunne gjengis i media ? Anonymkode: 817fa...7b6 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1951 Skrevet 6. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nå står at det forsvarer leser opp ett antall tekstmeldinger. Vil de kunne gjengis i media ? Anonymkode: 817fa...7b6 Dette lurer jeg også veldig på. Hadde i alle fall vært "fint" med et kort sammendrag om hva de dreide seg om i Budstikka Anonymkode: 5eb63...652 2
moroklompen Skrevet 6. mars 2018 #1952 Skrevet 6. mars 2018 Jeg er så sjokkert over alt som så langt har kommet frem i denne saken og tekstmeldingene er enda ikke lagt frem. Lurer på om hennes næreste støttespillere tenker annerledes om saken nå. Stakkars jenta så alene og redd hun må ha vært :-( 4
Ulzzang Skrevet 6. mars 2018 #1953 Skrevet 6. mars 2018 Sitat -Hvis disse meldingene er manipulert, er det forhold rettspsykiaterne må granske nærmere. Det vil ha indirekte betydning for skyld- og straffespørsmålet, sier forsvarer Sandland og fortsetter: -Hvis man antyder at dette er manipulasjon fra påtalemyndighetens side, er det skandaløst – og det sier jeg for åpen rett. gud hjelpes, jeg forstår at de skal forsvare sin klient... men dette??? dette er sleipt. 16
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1954 Skrevet 6. mars 2018 12 hours ago, Apis said: Er redd for at alt ansvar skal "pulveriseres" i systemet og kanaliseres ned til moren, vi kan ikke ha det slik at et barns sikkerhet skal ene og alene ivaretas av foreldre som har blitt syke eller "skrullete" i hodet, da må skole og helsetjeneste ha fungerende systemer som fanger de opp, slik at disse barna ikke blir lidende og ikke at alt ansvar blir liggende på den ene foresatte som ikke er i stand til og vise nok omsorgsevne I denne saken var alle relevante instanser innblandet, inkludert barnevernet. Men helt typisk: når barnevernet blir innblandet, meldes det flytting til en annen kommune. Tiltalte har bevisst sabotert de etatene som burde tatt affære. Det er å håpe at det for fremtiden ikke blir så lett å unnslippe innsyn fra barnevernet. Anonymkode: 4ab7a...a69 12
Apis Skrevet 6. mars 2018 #1955 Skrevet 6. mars 2018 (endret) Vil nå gi litt honør til forsvaret, deres jobb er og tale den tiltaltes sak, så er det rettens jobb og konkludere Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 6. mars 2018 av Yvonne 6
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1956 Skrevet 6. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker said: I denne saken var alle relevante instanser innblandet, inkludert barnevernet. Men helt typisk: når barnevernet blir innblandet, meldes det flytting til en annen kommune. Tiltalte har bevisst sabotert de etatene som burde tatt affære. Det er å håpe at det for fremtiden ikke blir så lett å unnslippe innsyn fra barnevernet. Anonymkode: 4ab7a...a69 Barnevernet har vel allerede fått passet sitt påskrevet i denne saken. Barnevernet har henlagt og unnlatt å følge opp, og de har måttet svare for seg og innføre tiltak slik at lignende ikke skal skje igjen. Men alt utenfor rettssystemet, da.. Anonymkode: b8a1d...156 7
Gjest ricecrispies Skrevet 6. mars 2018 #1957 Skrevet 6. mars 2018 20 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo for dumt. At forsvaret ikke selv har tenkt på dette kan jo ikke føre til en utsettelse av hele saken! Her må de ha veldig, veldig lite å gå på. De skjønner vel at hun kommer til å tape, og prøver desperat med alle midler å få utsatt saken. Anonymkode: 3e1ba...9db Det tenkte jeg og. Det kunne de vel sjekket ut før😳
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2018 #1958 Skrevet 6. mars 2018 Men er det ikke litt merkelig at "ingen" har tenkt på dette før? At tekstmeldinger ikke sier noe om hvem som har sendt dem? Dette burde jo både forsvaret og politietterforskerne ha tenkt på for lenge siden? Anonymkode: a75d1...baf 7
Gjest chisandra Skrevet 6. mars 2018 #1959 Skrevet 6. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette lurer jeg også veldig på. Hadde i alle fall vært "fint" med et kort sammendrag om hva de dreide seg om i Budstikka Anonymkode: 5eb63...652 Hvis ikke, så vil jeg tro VG kommer med noe. De har bedret seg betraktelig den siste tiden.
Apis Skrevet 6. mars 2018 #1960 Skrevet 6. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Men er det ikke litt merkelig at "ingen" har tenkt på dette før? At tekstmeldinger ikke sier noe om hvem som har sendt dem? Dette burde jo både forsvaret og politietterforskerne ha tenkt på for lenge siden? Anonymkode: a75d1...baf Det har de selvsagt, men det er verken politi, forsvar eller påtalemyndighetene som dømmer, samtidig som de ønsker og holde argumentasjonen tett til brystet helt til de kommer i reten 3
Fremhevede innlegg