Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette stemmer vel ikke? Barnevernet var vel "på" i denne saken, men fikk ikke fulgt opp, fordi det var uklart hvor avdøde og tiltalte befant seg.

Anonymkode: 4ab7a...a69

Jo, det stemmer. Mor har riktignok gjort det så vanskelig for bv som mulig, men bv har likevel blitt slaktet av fylkesmannen. 

Anonymkode: 3e1ba...9db

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Forsvaret har absolutt ingenting å spille på, så det prøver etter beste evne å avspore. Som enkelte i denne tråden.

"Forsvarer Aasmund O. Sandland spør den sakkyndige om han har erfaring med å analysere lyder fra anorektikere kontra friske personer?"

Skjønner?

• Liker 5
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"Forsvarer Aasmund O. Sandland spør den sakkyndige om han har erfaring med å analysere lyder fra anorektikere kontra friske personer?"

Skjønner?

Ja WTF

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet (endret)
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Skjønner?

Ja, altså.. for et absurd spørsmål.

Anonymkode: 45eb5...034

Innlegget er redigert for sitering av og svar til slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Han var i realiteten nesten sjanseløs, han ville ikke fått omsorgen for henne omtrent uansett. A hadde bodd hos sin mor i Norge i mange, mange år, og hadde ikke hatt kontakt med datteren. Han hadde dessuten endel svin på skogen. 

Og, ikke minst - han trodde hun var en god mor. Mye av det han sa i retten gikk jo egentlig i mors favør. 

Han visste ikke, og hadde ikke noen måte å finne det ut på. Han bodde på et annet kontinent, og hans eneste kilde var mor selv. 

Anonymkode: 3e1ba...9db

Angelica hadde tydeligvis ikke et slikt forhold til sin far at hun kunne sende ham en tekstmelding en gang. 

Det er så tragisk på alle vis dette. Alle svikter.

Anonymkode: 9fa89...852

• Liker 6
Skrevet

Det virker som forsvarer griper etter halmstrå. Jeg kan heller ikke forstå at det kan være relevant om lydtekniker har erfaring med anorektikere. 

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

VG kommenterer mer det med tekstmeldingene: (fra linken over) : Meldingen er sendt i tidsrommet 16.39 og 17.41, blant annet mens den tiltalte moren er på Kiwi på Beitostølen og handler.

Anonymkode: 817fa...7b6

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan de ikke. Det er umulig (jfr noens syrlige kommentar om skrifttydingsekspert tidligere i tråden).

Naturligvis går det an å lete etter fingeravtrykk fra moren, men hun har jo tatt i telefonen etter datterens død, så det blir ikke snakk om bevis som holder i en rettssak.

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De kan ikke det. Det er umulig.

Forsvaret har absolutt ingenting å spille på, så det prøver etter beste evne å avspore. Som enkelte i denne tråden.

Ja jeg vet ikke noe om dette, men jeg så bare at forsvarer hadde sagt dette: 

Hvis statsadvokaten forholder seg til at Angelica i løpet av disse tidspunktene er død, da har moren skrevet meldingene på sin egen telefon og svart på Angelicas telefon. Dette er forhold som lett lar seg avklare. Det fremstår uforståelig at man kan sende en melding til seg selv, og så svare på den etterpå. Dette er så viktig, så dette må man få på plass, sier Sandland.

*** - Så jeg oppfatter det som om det menes at kripos faktisk kan finne ut av det? Eller kanskje ikke hvem som fysisk tastet på mobilene, men kanskje mer konkret hvor mobilene befant seg, for eksempel om begge mobilene var på kiwi?

Anonymkode: 7fdbe...473

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Var hun faktisk på KIWI?

Anonymkode: 45eb5...034

• Liker 1
Skrevet (endret)
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis statsadvokaten forholder seg til at Angelica i løpet av disse tidspunktene er død, da har moren skrevet meldingene på sin egen telefon og svart på Angelicas telefon. Dette er forhold som lett lar seg avklare. Det fremstår uforståelig at man kan sende en melding til seg selv, og så svare på den etterpå. Dette er så viktig, så dette må man få på plass, sier Sandland.

*** - Så jeg oppfatter det som om det menes at kripos faktisk kan finne ut av det? Eller kanskje ikke hvem som fysisk tastet på mobilene, men kanskje mer konkret hvor mobilene befant seg, for eksempel om begge mobilene var på kiwi?

Ikke hvis Kiwi er i nærheten av hytta dessverre. De kan ikke vite nøyaktig hvor en telefon befant seg, og det blir enda vanskeligere å spore den så langt tilbake i tid som i 2015. Det eneste de kan vite er hvilken antenne som tok imot signalet og det kan ha vært samme hvis Kiwi var i nærheten av hytta

Endret av Ulzzang
  • Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En mobil er jo egentlig en GPS, en kan finne ut hvor den har vært tilnærmet hele tiden, så vis du skal gjøre noe kriminelt la mobilen ligge hjemme 

• Liker 1
Gjest supernova_87
Skrevet (endret)
2 timer siden, Ulzzang skrev:

Her skjønner forsvaret at mor ikke har vært 100 % ærlig med dem. De var ikke inneforstått at mor kunne ha manipulert meldingene og hadde ikke forberedt noe forsvar på det. 

Men de kan da ikke være så naive og godtroende? Når hele KG-flokken kan ha klart å komme frem til at det er en mulighet for at SMS-ene er fabrikert burde forsvarerene også klart å tenke på den muligheten! Jeg tror ikke dette er en helt ny tanke for dem, men at de utnytter alle  muligheter de ser for å kjøpe seg tid. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
AnonymBruker
Skrevet

Når mor var på Kiwi nyttårsaften fikk hun svar fra datter/datters telefon fra hytta? 

Er det bevist at hun var på Kiwi? 

Anonymkode: 6b71f...fd6

• Liker 1
Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Når mor var på Kiwi nyttårsaften fikk hun svar fra datter/datters telefon fra hytta? 

Er det bevist at hun var på Kiwi? 

Anonymkode: 6b71f...fd6

Det vil vel lett kunne la seg dokumentere via kontoutskrift etc. vil jeg tro.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ulzzang skrev:

Ikke hvis Kiwi er i nærheten av hytta dessverre. De kan ikke vite nøyaktig hvor en telefon befant seg, og det blir enda vanskeligere å spore den så langt tilbake i tid som i 2015. Det eneste de kan vite er hvilken antenne som tok imot signalet og det kan ha vært samme hvis Kiwi var i nærheten av hytta

Kan man ikke kontakte banken og se om moren brukte bankkortet sitt den 31.12.2015?

Er jo mulig at hun dro ut tidligere på dagen, men det er jo fint å vite om hun faktisk var på kiwi i det hele tatt 

Anonymkode: 5eb63...652

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Ulzzang skrev:

Ja det var dette jeg også tenkte, så derfor bet jeg meg i merke at forsvareren sa at det var forhold som lett lot seg avklare.

4 minutter siden, Apis skrev:

En mobil er jo egentlig en GPS, en kan finne ut hvor den har vært tilnærmet hele tiden, så vis du skal gjøre noe kriminelt la mobilen ligge hjemme 

Men kan man finne det ut så spesifikt? Er det ikke mer at de kan finne ut at mobilen har vært innenfor en så og så stor radius?

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det lett lar seg avklare. Her er forsvarer litt på jordet. Jeg kan ikke se hvordan Kripos kan finne ut om mor har sendt all korrespondanse fra datterens telefon.Forsvarerne prøver å utføre jobben sin, men med slike utsagn bidrar de til at saken blir mer farse-aktig.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Rainstorm skrev:

Men de kan da ikke være så naive og godtroende? Når hele KG-flokken kan ha klart å komme frem til at det er en mulighet for at SMS-ene er fabrikert burde forsvarerene også klart å tenke på den muligheten! Jeg tror ikke dette er en helt ny tanke for dem, men at de utnytter alle  muligheter de ser for å kjøpe seg tid. 

Om er menneske har skapt og planlagt en SMS samtale i etterkant av et dødsfall er det ikke umulig at personen har skapt og planlagt SMS-samtalen over lengre tid. Det handler ikke nødvendigvis om "sinnsforvirring" men planlegging. Her høres det jo ut som forsvarerene legger opp til et annet type forsvar. Om de ikke får gjennomslag for at hun ikke har gjort det legger de seg heller på en linje om at hun har vært "for sinnsforvirret" som forsvar.

Ja, men jeg tror forsvaret kanskje har rett på å få vite på forhånd dersom aktoratet har tenkt å legge ned påstand om at de ble manipulert. Så det er kanskje det de sikter til?

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Ja det var dette jeg også tenkte, så derfor bet jeg meg i merke at forsvareren sa at det var forhold som lett lot seg avklare.

Men kan man finne det ut så spesifikt? Er det ikke mer at de kan finne ut at mobilen har vært innenfor en så og så stor radius?

Det gjelder vel mer gamle tlf, men nye legger igjen gps spor, tenk på google map

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...