Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jo, barnevernet fikk refs fra fylkesmannen som konkluderte med at de hadde brutt loven, blant annen ved å unnlate å gjøre noe og ved å tilbakedatere dokumenter.

Anonymkode: b8a1d...156

Lite relevant.

Anonymkode: 4ab7a...a69

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

har jeg forstått riktig? Ifølge lydeksperten har ikke mor gjennomført HLR før 14 minutter inni samtalen?

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Artikkelen er fra april i fjor, da saken sist var oppe.

Anonymkode: 8d610...59c

Om noe, så vil jeg tro interessen kun har økt.

Anonymkode: 4fc07...5bd

• Liker 2
Skrevet

Mor driver HLR i 3 min og 20 sekunder 😲 dette blir bare mer og mer sjokkerende,selv om Det ble sådd tvil om det ble gjennomført. 

• Liker 8
Skrevet

Men nå mener han også at det ikke var bevegelse? så var det noe HLR eller ikke?

Skrevet
1 minutt siden, Ulzzang skrev:

har jeg forstått riktig? Ifølge lydeksperten har ikke mor gjennomført HLR før 14 minutter inni samtalen?

Jeg forstår det slik også. Han sier han ikke hører bevegelseslyder, som i at hun har puster tungt men ikke gjort faktisk HLR?

Skrevet
Akkurat nå, moroklompen skrev:

Jeg forstår det slik også. Han sier han ikke hører bevegelseslyder, som i at hun har puster tungt men ikke gjort faktisk HLR?

Ja det ser sånn ut, han sier selv at dette er veldig rart

AnonymBruker
Skrevet

Hva er dette med at mor sjekket været?

Anonymkode: ce6bf...2c3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Han hører en uidentifiserbar stemme si 6 stavelser???

Anonymkode: 1df39...e2a

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er dette med at mor sjekket været?

Anonymkode: ce6bf...2c3

For å sjekke hvordan kjøreforholdene for ambulansen er kanskje, eller lytte etter lyder fra ambulansen tipper jeg

Anonymkode: 1c8ce...74f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, Frkwitch said:

Hvordan kan de finne ut om mor har sendt mld?

Det kan de ikke. Det er umulig (jfr noens syrlige kommentar om skrifttydingsekspert tidligere i tråden).

Naturligvis går det an å lete etter fingeravtrykk fra moren, men hun har jo tatt i telefonen etter datterens død, så det blir ikke snakk om bevis som holder i en rettssak.

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han hører en uidentifiserbar stemme si 6 stavelser???

Anonymkode: 1df39...e2a

Reagerte også på dette, veldig merkelig. Kan moren ha snakket til seg selv/jenta?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvordan kan egentlig kripos finne ut om tekstmeldingene er manipulert? Vil det ikke være helt umulig å finne ut i ettertid hvem som fysisk har tastet på telefonen? 

Anonymkode: 7fdbe...473

• Liker 1
Skrevet

Fra VG:

Sitat
Sitat

Meldingen er sendt i tidsrommet 16.39 og 17.41, blant annet mens den tiltalte moren er på Kiwi på Beitostølen og handler.

I flere av tekstmeldingene skriver moren mye om at det er livsfarlig for datteren å ikke spise, og forteller om konsekvensene av å ikke få i seg mat på over en uke.

I en av tekstmeldingene skriver moren: «Det er risiko for hjerteinfarkt. Jeg er lei for det. Jeg finner det ikke på. Det er vanvidd at vi er her og ikke på sykehus. Det er rett og slett livsfarlig».

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/wE0EA4/valdres-saken-leser-opp-tekstmeldinger-mellom-tiltalt-mor-46-og-avdoede-angelica-13

AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, moroklompen said:

Reagerte også på dette, veldig merkelig. Kan moren ha snakket til seg selv/jenta?

Og hvordan kan han høre hvilke lyder som kommer fra morens ende og AMKs ende?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Hvordan kan egentlig kripos finne ut om tekstmeldingene er manipulert? Vil det ikke være helt umulig å finne ut i ettertid hvem som fysisk har tastet på telefonen? 

Anonymkode: 7fdbe...473

De kan ikke det. Det er umulig.

Forsvaret har absolutt ingenting å spille på, så det prøver etter beste evne å avspore. Som enkelte i denne tråden.

• Liker 3
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker at han går utifra hva som er sannsynlig. Det vil ikke være sannsynlig at de på AMK sentralen sitter og roter i skuffer når de tar en nødtelefon

• Liker 4
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Han har nok god trening i å skille lyder fra hverandre og å identifisere hvilke lyder han hører.

AnonymBruker
Skrevet

Denne glidelåsen han hører....

Anonymkode: 59d11...41f

• Liker 2
Gjest ricecrispies
Skrevet

Dette er så grusomt.

Tenk at dette kan skje i Norge.

Det er noe i at man må tro det for å se det.

At tiltalte ikke skal bli dømt er for meg helt usannsynlig. 

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...