Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
58 minutter siden, AnonymBruker said:

Det kan hende at du har rett. Er det også mulig at det kan ha vært  manglende vilje til å redde datteren?

Anonymkode: fad9c...735

Helt på slutten var det jo det, kan ikke se at det er spekulasjoner engang.

Anonymkode: fd66d...1a0

• Liker 5
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg lurer på familien (som har vært i retten) og omgangskretsen til tiltalte, om de tror 100% på mor og støtter hennes versjon nå til tross for alle bevis som er lagt frem. Eller om de etterhvert faktisk forstår at her er det noe som skurrer når det er så mye som ikke stemmer og som ikke går opp. Jeg tenker det er stor forskjell på å støtte noen, og det å i tillegg støtte det de evt. har gjort i så stor grad bare fordi de er i familie.

Anonymkode: ab505...bab

Vel, om familien ligner på moren gjør de vel alt for å dekke over hva som har skjedd. Vi ser jo hvordan moren konsekvent har løyet gjennom hele denne saken, så regner med at det finnes dem i familien hennes som gjør det samme.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det kan hende at du har rett. Er det også mulig at det kan ha vært  manglende vilje til å redde datteren?

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt på slutten var det jo det, kan ikke se at det er spekulasjoner engang.

Takk for svar :)
"I en tekstmelding sendt fra den tiltalte kvinnen 27. november skal det ha stått «Jeg kommer i fengsel, men kan ikke la det stoppe meg»". https://www.nrk.no/ho/aktor_-_-grenser-til-forsettlig-drap-1.13989784

I en tekstmelding sendt fra den tiltalte kvinnen 27. november skal det ha stått «Jeg kommer i fengsel, men kan ikke la det stoppe meg». https://www.nrk.no/ho/aktor_-_-grenser-til-forsettlig-drap-1.13989784

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Vel, om familien ligner på moren gjør de vel alt for å dekke over hva som har skjedd. Vi ser jo hvordan moren konsekvent har løyet gjennom hele denne saken, så regner med at det finnes dem i familien hennes som gjør det samme.

Ja, og det har jo kommet frem i retten at det tiltaltes foreldre var mest opptatt av i avhør i 2016 var å kritisere blant annet politiet for saksbehandlingen, ikke å komme med informasjon som kunne belyse saken.

• Liker 7
Gjest chisandra
Skrevet

Jeg ber alle jeg diskuterer denne saken med, og som kommer med utsagn om at "moren gjorde så godt hun kunne, stakkars" om å lese denne tråden før vi diskuterer videre.

Jeg vet det konkret har hjulpet et ved et par anledninger ihvertfall. I denne tråden kommer det jo mange linker og utsagn som nyanserer bildet betraktelig.

Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg lurer på familien (som har vært i retten) og omgangskretsen til tiltalte, om de tror 100% på mor og støtter hennes versjon nå til tross for alle bevis som er lagt frem. Eller om de etterhvert faktisk forstår at her er det noe som skurrer når det er så mye som ikke stemmer og som ikke går opp. Jeg tenker det er stor forskjell på å støtte noen, og det å i tillegg støtte det de evt. har gjort i så stor grad bare fordi de er i familie.

Det har jeg også tenkt på. Ser dem ikke hva vi ser? Jeg tenker at fornektelse kan være en greie her. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsker å vite mer om det som tiltalte skrev her:  hva hun tenkte på, hvem hun skrev det til, om utsagnet var i en diskusjon mellom tiltalte og en annen, hva som ble skrevet rett før og rett etter...

"I en tekstmelding sendt fra den tiltalte kvinnen 27. november skal det ha stått «Jeg kommer i fengsel, men kan ikke la det stoppe meg»". https://www.nrk.no/ho/aktor_-_-grenser-til-forsettlig-drap-1.13989784

• Liker 5
Skrevet
3 minutter siden, Uff da skrev:

Det har jeg også tenkt på. Ser dem ikke hva vi ser? Jeg tenker at fornektelse kan være en greie her. 

Det ligger vel i vår natur å beskytte våre nærmeste uansett? Jeg ville vel gjort mitt beste for å stå ved mitt barns side uansett, håper jeg. Jeg tror nærmest ikke jeg hadde klart å ta sannheten innover meg og hadde heller kloret meg fast i forklaringene rundt motstand, mobbing og fortvilelse....? Vanskelig å sette seg inn!

• Liker 5
Gjest chisandra
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ønsker å vite mer om det som tiltalte skrev her:  hva hun tenkte på, hvem hun skrev det til, om utsagnet var i en diskusjon mellom tiltalte og en annen, hva som ble skrevet rett før og rett etter...

Det står at den ble sendt til Angelica:

https://www.budstikka.no/valdres-saken/gjovik-tingrett/kriminalitet-og-rettsvesen/knallhard-prosedyre-fra-aktor-i-valdres-saken-vurderte-drapstiltale/s/5-55-644593

AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Man må vel ha loggen fra rettsalen for å finne konteksten det er skrevet i. Noen som har link til den?

• Liker 2
Gjest Blondie65
Skrevet

Jeg tenker at det å støtte sitt barn eller annen slektning kan man gjøre uten at man fordeler skyld, og samtidig tar avstand fra det som er klanderverdig.

F.eks. hvis sønnen din har drept noen og er i rettssak så håper jeg at foreldre kan fortsatt se sitt barn, bidra til at forsvaret blir best mulig samtidig som man tar avstand fra straffbare handlinger. Det er å støtte barnet sitt. Men å støtte tvilsomme handlinger samt å bidra til å kaste skyld over på andre er helt feilslått måte å støtte på.

AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, chisandra skrev:

Takk :)
Fra linken:"– En kuriositet, som kan være verdt å nevne for retten, er at tiltalte i en SMS viser at hun vet at hun gjør noe straffbart, sa aktor og leste opp en tekstmelding moren skal ha sendt til Angelica mens de var på hytta på Beitostølen: «Jeg kommer i fengsel, men kan ikke la det stoppe meg», skrev tiltalte i november."

• Liker 3
Skrevet
10 minutter siden, Rotemor skrev:

Det ligger vel i vår natur å beskytte våre nærmeste uansett? Jeg ville vel gjort mitt beste for å stå ved mitt barns side uansett, håper jeg. Jeg tror nærmest ikke jeg hadde klart å ta sannheten innover meg og hadde heller kloret meg fast i forklaringene rundt motstand, mobbing og fortvilelse....? Vanskelig å sette seg inn!

Er egentlig umulig å sette seg inn i hvis man ikke har vært i lignende situasjon. Som foreldre så støtter man sine barn betingelsesløst som en hovedregel. Så ja....det må være utrolig vanskelig for besteforeldrene, de har jo mistet sitt barnebarn i tillegg til at dems datter er tiltalt for grov mishandling. Det enkleste er nok å skyve skyld over på andre ville jeg tro.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet

Det var altså noe som hun gjorde (som var svært viktig for henne å gjøre?) som hun ikke ønsket å stoppe seg selv i å gjøre.  Hva og hvorfor?

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Blondie65 skrev:

Jeg tenker at det å støtte sitt barn eller annen slektning kan man gjøre uten at man fordeler skyld, og samtidig tar avstand fra det som er klanderverdig.

F.eks. hvis sønnen din har drept noen og er i rettssak så håper jeg at foreldre kan fortsatt se sitt barn, bidra til at forsvaret blir best mulig samtidig som man tar avstand fra straffbare handlinger. Det er å støtte barnet sitt. Men å støtte tvilsomme handlinger samt å bidra til å kaste skyld over på andre er helt feilslått måte å støtte på.

Det er det jeg tenker også. Og det er ikke alltid "å være glad i" er det samme som å gi uforbeholden støtte i en sak. Noen ganger er det å være glad i og støtte noen å fortelle hva du tenker og kanskje få dem til å også se den andre siden av saken.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var altså noe som hun gjorde (som var svært viktig for henne å gjøre?) som hun ikke ønsket å stoppe seg selv i å gjøre.  Hva og hvorfor?

Var det dette med å holde A. unna helsevesenet og sørge for at A. ikke fikk legehjelp hun tenkte på da hun den 27. november skrev «Jeg kommer i fengsel, men kan ikke la det stoppe meg»?

Hvilken dato var tiltaltes melding om at telefonen var sperret for alle andre enn familien (fordi hun var redd for at fastlegen skulle ringe) sendt?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det dette med å holde A. unna helsevesenet og sørge for at A. ikke fikk legehjelp hun tenkte på da hun den 27. november skrev «Jeg kommer i fengsel, men kan ikke la det stoppe meg»?

Hvilken dato var tiltaltes melding om at telefonen var sperret for alle andre enn familien (fordi hun var redd for at fastlegen skulle ringe) sendt?

Fant det:

"Er det noe som tyder på at tiltalte ikke både visste og forsto, når man ser det hun har skrevet? Tiltalte tok også et lydopptak av seg selv den 15. november 2015, der hun sa at A. ikke spiser lengre.

"14:37

26.desember 2015 sender tiltalte en melding til datteren, hvor hun skriver: «Om du ikke er død i morgen, havner du på sykehus i flere år».

14:31

Etterforskeren har lest opp en rekke meldinger hvor tiltalte viser bekymring for at datteren skal dø, i tidsrommet november - desember.

14:25

3. desember 2015 sender tiltalte en melding til Angelica hvor hun uttrykker bekymring for at fastlegen skal ringe. «Mobilen er sperret for alle bortsett fra familien», skriver hun i meldingen til datteren.   

14:18

I en rekke tekstmeldinger fra perioden november-desember 2015 sender tiltalte meldinger til Angelica, hvor hun truer med å ringe sykehuset hvis hun ikke spiser.

14:09

Etterforskeren presenterer tekstmeldinger som viser trusler mellom tiltalte og Angelica. I tiltalebeslutningen fremgår det at tiltalte skal ha truet datteren med å ta livet av seg."https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjeqsclip000p09fnsnjy060e?height=500&mode=live

• Liker 4
Skrevet
12 minutter siden, Uff da skrev:

Er egentlig umulig å sette seg inn i hvis man ikke har vært i lignende situasjon. Som foreldre så støtter man sine barn betingelsesløst som en hovedregel. Så ja....det må være utrolig vanskelig for besteforeldrene, de har jo mistet sitt barnebarn i tillegg til at dems datter er tiltalt for grov mishandling. Det enkleste er nok å skyve skyld over på andre ville jeg tro.

I tillegg visste mormor at A ikke spiste lenger:

13:36

15. desember 2015 sender tiltalte en melding til sin mor hvor hun skriver at hun ikke kommer noen vei med Angelica.

Budstikka

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

3 desember.

3. desember 2015 sender tiltalte en melding til Angelica hvor hun uttrykker bekymring for at fastlegen skal ringe. «Mobilen er sperret for alle bortsett fra familien», skriver hun i meldingen til datteren.   

• Liker 1
Skrevet
24 minutter siden, Uff da skrev:

Jeg tror man lager seg sin egen virkelighet for å holde ut. Hva vil skje om de tar fakta inn over seg? Kan man klare å leve med det?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

I tillegg visste mormor at A ikke spiste lenger:

13:36

15. desember 2015 sender tiltalte en melding til sin mor hvor hun skriver at hun ikke kommer noen vei med Angelica.

Budstikka

3 desember.

Takk :)  Jeg undres på om mormoren til A. ga tiltalte noen råd i denne sammenhengen.

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...