Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange er slettet nå, så er bare noen som mener at moren har gjort alt hun har kunnet og at de håper hun blir frikjent. Og noen sier at artiklen belyser noe som ikke har blitt belyst tidligere. 

Anonymkode: ab505...bab

Takk :)

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Mange er slettet nå, så er bare noen som mener at moren har gjort alt hun har kunnet og at de håper hun blir frikjent. Og noen sier at artiklen belyser noe som ikke har blitt belyst tidligere. 

Mediene har vel lært etter det oppstyret som skjedde rett etter A døde og de fleste ble dømt av PFU... og godt er det 👍 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Påskehare skrev:

Mediene har vel lært etter det oppstyret som skjedde rett etter A døde og de fleste ble dømt av PFU... og godt er det 👍 

Håper det blir rolig fremover nå, for alle parter. Denne saken kommer til å vare mange måneder til, så vi må bare stole på at det som skal frem kommer frem, og at rettssystemet fungerer som det skal ☺

• Liker 3
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Håper det blir rolig fremover nå, for alle parter. Denne saken kommer til å vare mange måneder til, så vi må bare stole på at det som skal frem kommer frem, og at rettssystemet fungerer som det skal ☺

Ja, det må vi håpe, spesielt med tanke på de nå ungdommene som ble «lynsjet» på nett rett etter dødsfallet. Det må ha vært ekstremt tøft 😞 

• Liker 9
Gjest Badematte
Skrevet

Gleder meg til dommen kommer. Først da blir det ro.

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Badematte skrev:

Gleder meg til dommen kommer. Først da blir det ro.

Når dommen kommer blir den anket (mors utsagn), og da er det akkurat samme runden igjen om en stund dessverre. Er nok veldig lenge til det blir ro.

• Liker 6
Gjest Badematte
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når dommen kommer blir den anket (mors utsagn), og da er det akkurat samme runden igjen om en stund dessverre. Er nok veldig lenge til det blir ro.

Men det slipper nok vi å bli vitne til. Mor lager vel ikke mediesirkus igjen får jeg håpe. Eller blir det pittyparty på forsiden av Dagbladet? Tiden vil vise.

Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner, hetsende og injurierende utsagn, brukerdebatt, persondebatt, personangrep, latterliggjøring, innlegg med nedsettende innhold, identifisering av privatpersoner og avsporinger, samt svar til dette.

Tråden åpnes igjen.

Yvonne (admin)

• Liker 8
Skrevet
På 5.4.2018 den 23.15, gjest- silje skrev:

Så Bugge sin utalelse om at ambulansepersonellet burde ta seg en tur på nav hvis de prøvde å gjennopplive ett barn som hadde vært død lenge - blir feil, ingen kunne vite nøyaktig situasjonen på hytta og moren fortalte jo at det var liv i jenta flere ganger under samtelen med AMK. 

Fy faen, denne Bugge fremstår virkelig ikke som særlig oppegående eller sympatisk. Eller redelig. En skam for jurister.

• Liker 14
Skrevet (endret)
18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du forstår ikke helt dette, tror jeg. Forsvarerne gjør jobben sin helt greit, de. 

Anonymkode: 9c632...889

Forhåpentligvis gjennomskues forsvarernes idioti. Det er ikke "forsvar" å komme med løgn og grove anklager mot etterforskerne, for eksempel. Det er ufyselig og avskyelig og skammelig.

Endret av jabx
  • Liker 8
Skrevet (endret)

NRK gar sak om dette

Link til nrk

Endret av Alice123
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

På generell basis: ( egne tanker ) 

Det finnes mennesker som er meget gode til og manipulere, nesten skremmende hvor naive folk kan være.

Anonymkode: 189b9...bb6

• Liker 13
Skrevet (endret)
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker bare at det er mange meninger om hva som er relevant eller ikke. For Anonymkode: 5dce4 er det kanskje bare "Det er moren som lot datteren sin dø." etc som er relevant, i rettsaken er f.eks andre aktørers ansvar og formildende omstendigheter relevant, for å prøve å forstå hvordan noe sånt kunne skje er datterens livshistorie relevant. 

Anonymkode: 35400...b3c

Uansett om hun ble mobbet eller ikke så var det moren som lot henne dø. Hun hadde ikke vært mindre død om hun ikke hadde blitt mobbet. Eventuell mobbing er irrelevant for saken. Det er ikke formildende for morens del i det hele tatt.

Endret av jabx
  • Liker 17
Skrevet
19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke jeg som har trukket frem mobbing i forhold til rettsaken, jeg tok det som eksempel på ensidighet i tråden.

Hva mener du med ensidighet i tråden?

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, jabx skrev:

Uansett om hun ble mobbet eller ikke så var det moren som lot henne dø. Hun hadde ikke vært mindre død om hun ikke hadde blitt mobbet. Eventuell mobbing er irrelevant for saken. Det er ikke formildende for morens del i det hele tatt.

Jeg er enig, men vil legge til at samfunnet rundt A sviktet. Det skal ikke være mulig å tillate utsulting av barn her i landet. Mang en instans sviktet. Især barnevernet.

• Liker 7
Gjest chisandra
Skrevet
1 minutt siden, Rotemor skrev:

Jeg er enig, men vil legge til at samfunnet rundt A sviktet. Det skal ikke være mulig å tillate utsulting av barn her i landet. Mang en instans sviktet. Især barnevernet.

Barnevernet har sviktet noe så grådig også, vi får bare håpe at kritikken de har fått i denne saken kan hjelpe de til å bli bedre, men det er et stort og tungt system som må omorganiseres. Men hvert av kontorene har en ansvarlig leder.

Den siste fastlegen sviktet voldsomt også, men han fikk personlig kritikk, så jeg regner med at han endrer seg.

Men aller mest sviktet moren, som hverken hadde vilje eller evne til å se hvor gale avgjørelser hun tok. Enda mer skummelt er det at hun ikke ser en millimeter av det nå etterpå heller. 

AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, Alice123 skrev:

NRK gar sak om dette

Link til nrk

Fra linken: "Det nærmer seg jul. Angelica baker og lager julekalender til sin lille fetter og sender den med Valdresekspressen til besteforeldrene. Moren beskriver helsesituasjonen som stabil: Datteren er tynn, men kvikk. Liten, men oppegående.

Politiet har analysert mobildata fra de siste månedene på hytta. 26. november er siste spor de har funnet av at Angelica beveger seg utenfor hytta. Tekstmeldingener viser at helsetilstanden hennes forverret seg etter dette."

Tynn og liten er begge ord som beskriver at man er mager.
Jeg stusser på det første avsnittet. Er dette noe som tiltalte har skrevet (evt til slektninger)? Når skrev tiltalte i såfall dette?
Å bake og lage julekalender når det nærmer seg jul, samtidig som man ikke har beveget seg utendørs, samt at tiltalte har bekreftet at A. ikke lengre spiste 15. november, stemmer dårlig med at A. var kvikk og oppegående.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, chisandra skrev:

Barnevernet har sviktet noe så grådig også, vi får bare håpe at kritikken de har fått i denne saken kan hjelpe de til å bli bedre, men det er et stort og tungt system som må omorganiseres. Men hvert av kontorene har en ansvarlig leder.

Den siste fastlegen sviktet voldsomt også, men han fikk personlig kritikk, så jeg regner med at han endrer seg.

Men aller mest sviktet moren, som hverken hadde vilje eller evne til å se hvor gale avgjørelser hun tok. Enda mer skummelt er det at hun ikke ser en millimeter av det nå etterpå heller. 

Enig i dette. Mor sviktet mest, og mor hadde det største ansvaret. Da er det bare rett og rimelig at mor får den hardeste straffen.

Anonymkode: 8d216...ca7

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, chisandra skrev:

Vet man at hun ikke så det?

Hun var da fullstendig klar over at A. kom til å dø hvis A. ikke fikk helsehjelp.

Hun skrev også noe slikt: "Jeg vet at jeg kan komme i fengsel for dette", mens A. fremdeles var i live.

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet

"31. desember 2015: Det er slutt

Like etter klokken 19 på nyttårsaften ringer Angelicas mor nødnummeret.

– Hallo. Det er en som har spist for lite her. Det har pågått altfor lenge,"https://www.nrk.no/ho/xl/mors-lille-engel-1.13963128

Ingen kan påstå at mor ikke visste at A. hadde spist for lite over en lang periode, og ingen kan heller påstå at mor ikke visste at A. kom til å dø hvis A. ikke fikk legehjelp. (Noen (var det tiltaltes far?) uttalte også at tiltalte visste mer om anoreksi enn en anmenpraktiserende lege).

• Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...