Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
6 timer siden, Ulrikke skrev:

Men seriøst... Man TAR vel på ungen sin? Gir en klem, stryker over ryggen osv? Jeg mener uansett at mor har visst hvordan ståa var, pga sms'er og "brev" osv - men man er vel ikke i månedsvis på en hytte, BARE mor og datter, uten å gi hverandre en klem eller stryke over ryggen, over kinnet, i det hele tatt være nær? Skulderblader og knoklene i ryggraden må jo ha vært enkelt å kjenne, for eksempel....

Kan det være at familielivet med en anorektiker de siste 2 månedene av livet ikke er helt "normalt"? Er det mulig at anorektikeren gjorde alt hun kunne for å skjule hvor tynn hun var, at konfliktnivået til tider var høyt og hun ikke ville bli tatt på? 
Eller man kan selvfølgelig velge å tro at moren ikke ville gi barnet sitt en klem engang. Men det er også mulig å både gi en klem og stryke over kinnet som du spør om, uten at man får kjent på "skulderblader og knoklene i ryggraden".

Anonymkode: 35400...b3c

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, Mmmwhatever skrev:

Dagbladet fortsetter sin ensidige dekning av saken. Jeg har faktisk sendt mail til sjefredaktøren om det. Lurer på om jeg får svar. Denne artikkelen føyer seg inn i rekken. 

At det vil ende med anke uansett utfall har vel vært klart lenge. 

De andre mediene ( blant annet Budstikka) har et mere kritisk blikk på saken.  Siden Dagbladet har fått moren i tale, så vil de vel bruke det for alt det er verdt. Ser ikke noe feil i det. De har ikke tatt parti, bare lar moren kommentere saken.

• Liker 4
Skrevet
1 minutt siden, Pipaluk skrev:

De andre mediene ( blant annet Budstikka) har et mere kritisk blikk på saken.  Siden Dagbladet har fått moren i tale, så vil de vel bruke det for alt det er verdt. Ser ikke noe feil i det. De har ikke tatt parti, bare lar moren kommentere saken.

Jeg synes det er greit at de skriver hva hun sier, poenget er at Dagbladets dekning er ensidig. Det er ikke greit. 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

– Camilla har ikke hatt forutsetninger for å se at datteren stadig ble tynnere. Hun gikk i store hettegensere, tjukke joggebukser og viste seg aldri uten klær, sa forsvareren til retten....

Anonymkode: 817fa...7b6

A. gikk ikke i slike klær her. Se bildet (der A. sitter på kantsteiner foran en plen) over denne teksten " TENÅRING: Angelica rakk ikke å ta ordentlig fatt på tenårene. Hun ble bare 13 år gammel. "https://www.nrk.no/ho/xl/mors-lille-engel-1.13963128

Anonymkode: fad9c...735

I linken er det ingen bilder av datteren okt-des 2015 som det er snakk om, så det viser ikke hva slags klær hun gikk i på hytta.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Mmmwhatever skrev:

Jeg synes det er greit at de skriver hva hun sier, poenget er at Dagbladets dekning er ensidig. Det er ikke greit. 

Hvordan kan Dagbladets dekning kalles ensidig, men ikke Budstikkas? Og joda, Budstikkas dekning helt greit for meg, jeg syns det er interessant. 

• Liker 8
Gjest chisandra
Skrevet (endret)
1 time siden, Mmmwhatever skrev:

Dagbladet fortsetter sin ensidige dekning av saken. Jeg har faktisk sendt mail til sjefredaktøren om det. Lurer på om jeg får svar. Denne artikkelen føyer seg inn i rekken. 

At det vil ende med anke uansett utfall har vel vært klart lenge. 

Jeg sendte Mail til han i går.

Ikke fått noe svar enda. 

Endret av chisandra
Modererte meg selv, da jeg opplyste om noe jeg leste i går, som hadde blitt moderert bort :)
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, Påskehare skrev:

Jeg har ikke sagt at jeg vet hva moren sa... jeg skrev at som foreldre har man flere måter å møte barnet sitt på hvis barnet føler seg krenket på noen som helst måte... 

Og noen barn tåler mindre enn andre, uansett hvor "riktig" foreldre og skolen reagerer.  

Jeg husker et barn som "overreagerte", men foreldrene gjorde det ikke. De sa det samme som skolen, at de så at han ble lei seg (altså anerkjente), men at dette måtte han tåle (hold ut og kom deg videre) og lærte ham strategier for å takle det. Men det endte ikke bra for gutten, han tålte det fremdeles ikke, og han følte de voksne ikke forsto ham og sviktet ham, og tilslutt stolte han verken på voksne eller barn. 

På skolen er det barnets subjektive opplevelse av en krenkelse som teller.

• Liker 3
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan kan Dagbladets dekning kalles ensidig, men ikke Budstikkas? Og joda, Budstikkas dekning helt greit for meg, jeg syns det er interessant. 

Budstikka har for det meste forholdt seg saklige og rapportert fra alt, under hele rettssaken. Men de har tidvis gått i den samme fella som DB, ja, bare med motsatt fortegn.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tenker du på barna i Lommedalen?

Anonymkode: 59d11...41f

Alle voksne mennesker som ikke klarer å lære sine barn empati tenker jeg på.

Innlegget er redigert for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (admin)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og noen barn tåler mindre enn andre, uansett hvor "riktig" foreldre og skolen reagerer.  

Jeg husker et barn som "overreagerte", men foreldrene gjorde det ikke. De sa det samme som skolen, at de så at han ble lei seg (altså anerkjente), men at dette måtte han tåle (hold ut og kom deg videre) og lærte ham strategier for å takle det. Men det endte ikke bra for gutten, han tålte det fremdeles ikke, og han følte de voksne ikke forsto ham og sviktet ham, og tilslutt stolte han verken på voksne eller barn. 

På skolen er det barnets subjektive opplevelse av en krenkelse som teller.

Barn er forskjellige, og noen som skiller seg ut blir alltid valgt ut til å være hakkekylling. Det er den svake gruppen som bør få beskyttelse, ikke den sterke stor gruppa som utestenger eller mobber. Uansett hvor sensitive og sårbare hakkekyllingene er så har det rett til å bli behandlet bra og respektert for den de er.

Anonymkode: 6bed6...305

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Mmmwhatever skrev:

Budstikka har for det meste forholdt seg saklige og rapportert fra alt, under hele rettssaken. Men de har tidvis gått i den samme fella som DB, ja, bare med motsatt fortegn.

Budstikka har hatt daglige rettsreferater, ja, og på den måten "rapportert fra alt", men i kommentarartiklene sine har de vært ensidige. Den dagen de kommenterte forsvarets vitner skrev de f.eks  "Flere av forklaringene har stått steilt mot hverandre. " og "Han har fått kritikk for boken om Angelica, fordi han slapp den rett etter den alvorlige tiltalen mot moren ble kjent. Gangdal er altså bare en av de flere som på ulikt vis, og ikke alltid like vellykket, har forsøkt å snakke på vegne av Angelica."

• Liker 3
Skrevet

Lurer på hvem som kjøper en slik bok og dermed bidrar til å skape splid og mistanker til rettsvesenet. Greit at de skal tåle luper og kritiske blikk, men veldig spesielt at man velger akkurat den historien etter tiltale, men før rettsak...

At noen gidder! Største møkkalitteraturen som finnes er jo biografer av løgnere, kriminelle, folk med anderledes virkelighetsoppfatning enn andre, personlighetsforstyrrede etc. Orderud og Joshua French er andre eksempler der jeg ikke forstår at folk vil støtte med penger.

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Det står en Facebook artikkel på NRK sine fb  sider nå. Det er skremmende å lese d3 som kommenterer der. De har ikke lest noe av det som er skriv og støtter mor fult ut. Blir skremt.

Anonymkode: 1eee5...422

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det står en Facebook artikkel på NRK sine fb  sider nå. Det er skremmende å lese d3 som kommenterer der. De har ikke lest noe av det som er skriv og støtter mor fult ut. Blir skremt.

Når er det lagt ut?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Når er det lagt ut?

30  minutter siden på NRK. Ikke nrk nyheter.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
1 time siden, Rotemor skrev:

Lurer på hvem som kjøper en slik bok og dermed bidrar til å skape splid og mistanker til rettsvesenet. Greit at de skal tåle luper og kritiske blikk, men veldig spesielt at man velger akkurat den historien etter tiltale, men før rettsak...

At noen gidder! Største møkkalitteraturen som finnes er jo biografer av løgnere, kriminelle, folk med anderledes virkelighetsoppfatning enn andre, personlighetsforstyrrede etc. Orderud og Joshua French er andre eksempler der jeg ikke forstår at folk vil støtte med penger.

Jeg har litt vanskelig med å følge sammenhengen her... Men moro er det :)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Får lyst til å kommentere, men jeg vet at uansett hva jeg sier så forandrer ikke det på meningene deres. Men det er tydelig at noen kun har lest aviser i januar 2016 og gjort seg opp en mening der og da.

Anonymkode: ab505...bab

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Får lyst til å kommentere, men jeg vet at uansett hva jeg sier så forandrer ikke det på meningene deres. Men det er tydelig at noen kun har lest aviser i januar 2016 og gjort seg opp en mening der og da.

Noen har lest budstikka og like vel skylder på systemet. Nrk kunne spart seg for denne artikkelen.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha FB og være logget inn for å kunne se de kommentarene? Kan noen linke til de kommentarene dere reagerer på?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Må man ha FB og være logget inn for å kunne se de kommentarene? Kan noen linke til de kommentarene dere reagerer på?

Mange er slettet nå, så er bare noen som mener at moren har gjort alt hun har kunnet og at de håper hun blir frikjent. Og noen sier at artiklen belyser noe som ikke har blitt belyst tidligere. 

• Liker 2
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...