Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
4 minutter siden, Mandarinskall skrev:

Ja jeg tror ikke ungen min er noe englebarn han kan være rappkjefta han men slå gjør han ikke. Lurt å spørre ungen sin enig i det. Også tenker jeg at den som er med på leken får tåle steken, uten at man skal bankes helseløs av den grunn. 

Av regn nysgjerrighet. Hvis noen kom å fortalte deg at de hadde sett at han hadde slått ett annet barn, hadde du fremdeles sagt: "men slå gjør han ikke"?

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Gjest Mandarinskall
Skrevet (endret)
5 minutter siden, Uff da skrev:

Av regn nysgjerrighet. Hvis noen kom å fortalte deg at de hadde sett at han hadde slått ett annet barn, hadde du fremdeles sagt: "men slå gjør han ikke"?

Har han slått så har han slått. Og da tar jeg og faren en prat med han når lillebroren har lagt seg. Selv om han ikke har gjort det før, er det ikke sånn at man aldri kan gjøre det seinere. Men jeg og faren vil ikke oppdra en ramp og det blir bare trøbbel for ham på skolen av det, så det vil vi stoppe så fort vi får nyss om det. Ingen gidder å leke med barn som er slemme så det vil vi si og, hvis han slår noen. Da går han uten venner og blir en bølle skal vi si. 

Endret av Mandarinskall
Skrevet
20 minutter siden, Mandarinskall skrev:

Har han slått så har han slått. Og da tar jeg og faren en prat med han når lillebroren har lagt seg. Selv om han ikke har gjort det før, er det ikke sånn at man aldri kan gjøre det seinere. Men jeg og faren vil ikke oppdra en ramp og det blir bare trøbbel for ham på skolen av det, så det vil vi stoppe så fort vi får nyss om det. Ingen gidder å leke med barn som er slemme så det vil vi si og, hvis han slår noen. Da går han uten venner og blir en bølle skal vi si. 

Det er bra :-) Ja barn kan bli provosert dem også, og noen ganger så "renner" begeret over, så fint at du tenker at det må vi fikse opp i med en gang :)

AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Uff da skrev:

Det du skriver har jeg tenkt litt på, og da tenker jeg: Hvorfor tenker du at dem nødvendigvis ikke er irrelevante?

Jeg tenker bare at det er mange meninger om hva som er relevant eller ikke. For Anonymkode: 5dce4 er det kanskje bare "Det er moren som lot datteren sin dø." etc som er relevant, i rettsaken er f.eks andre aktørers ansvar og formildende omstendigheter relevant, for å prøve å forstå hvordan noe sånt kunne skje er datterens livshistorie relevant. 

Anonymkode: 35400...b3c

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan er mobbing av datteren i morens favør eller disfavør i forhold til rettsaken? Hva er det du mener det synes om forøvrig ellers i hennes disfarvør? Hun er tiltalt for helt konkrete forhold som ikke har noe med mobbing å gjøre, så å dra frem mobbing til stadighet blir å tåkelegge saken. Vi vet at hun isolerte seg selv og datteren på en hytte (vel 2, hun sov ikke på samme hytte som sin dødssyke datter). Vi vet hun sperret telefonen så ingen andre enn familien skulle få tak i dem. Vi vet hun inngikk en avtale med datteren om at datteren skulle slippe å spise på 5 dager. Vi vet hun ikke skaffet legehjelp enda hun visste datteren lå for døden (som hun selv skrev i tekstmeldinger). Vi vet hun demoniserte hjelpeinnstanser ovenfor datteren. Vi vet hun forsøkte å skjule hvor syk datteren var ved å be henne ta på seg vekter før veiing, la være å ta henne med til konsultasjoner for veiing, ved å lyve om flytting for å riste av seg barnevernet. Vi vet hun igjen og igjen sørger for at behandling av As sykdom ble avsluttet omtrent før den hadde begynt. Vi vet hun nektet datteren legehjelp selv da datteren spesifikt ba om dette. Vi vet hun ikke ringte 113 før datteren hadde vært død i flere timer. 

Dette er ikke synsing. Dette har kommet frem i retten. Det er disse forholdene hun er tiltalt for, og disse handlingene har ingen sammeheng med en eventuell mobbing av datteren. 

Som aktor sa finnes det formildende omstendigheter. Det ER tøft å være forelder til et sykt barn, og spiseforstyrrelser er en utrolig vanskelig problematikk å håndtere. Bekymringer og det å oppleve at man er i en konstant unntakssituasjon kan gjøre noe med psyken til hvem som helst, og definitivt få en til å gjøre ting en ellers aldri ville gjort. Likevel kan vi ikke la være å påtale og eventuelt dømme på bakgrunn av at noen hadde det vanskelig og derfor mishandlet datteren sin (som tiltalen dreier seg om). 

Anonymkode: f2ff6...12b

Du kommer med opplysninger som aktor har lagt fram, og ikke forsvarerne.

Jeg har verken sagt at akkurat du driver med synsing, eller at noe du kommer til å skrive i fremtiden er synsing!

Det er ikke jeg som har trukket frem mobbing i forhold til rettsaken, jeg tok det som eksempel på ensidighet i tråden.

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (admin)

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er det lagt frem bevis på dette?

Anonymkode: fad9c...735

Nei, forklaringer fra vitner om hva egne barn har fortalt.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hva er dine meninger om skyldspørsmålet?

Mine?? Jeg har ingen forutsetninger for å uttale meg om skyldspørsmålet, det har ikke vært mitt tema, og det trenger jeg heldigvis ikke gjøre.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Forsvarer nevnte det i sin sluttprosedyre men jeg har ikke hørt det før.

Anonymkode: 51273...43c

Sitat

– Høsten 2014 fremkommer det opplysninger om at Angelica ble grovt mobbet på sosiale medier, og vi har hørt forklaringer fra vitner om hva egne barn har fortalt. «Ti ting vi ikke liker med Angelica» var tema på en sosial nettside. Et annet vitne har forklart at datteren hennes har sagt til henne at hun ikke kunne skjønne hvorfor de andre var så slemme med Angelica, sier Aasmund O. Sandland.

Han nevner også at det skal ha funnet sted en lek hvor skoleelever «skulle få Angelica til å gråte» tidlig høst 2014.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Flere av tiltaltes ensidige uttalelser som tidlig ble spredt i media har ødelagt for mange. Hva vil du med det du skriver?

Hva mener du om skyldspørsmålet?

Jeg vil fortsette å holde meg til mitt tema. Jus er ikke noe jeg kan diskutere.

• Liker 1
Gjest Mandarinskall
Skrevet (endret)
50 minutter siden, Uff da skrev:

Det er bra :-) Ja barn kan bli provosert dem også, og noen ganger så "renner" begeret over, så fint at du tenker at det må vi fikse opp i med en gang :)

Jepp, ingen vits å være kranglevoren med unga men de må lære forskjell på rett og galt. Det er hardt å vokse opp idag og de skal gå lenge på skolen. Eldste er 11 og vil bli sivilingeniør som far sin. Da må han oppføre seg og telle til 10 sier vi, når han blir hissig :frkk:

Endret av Mandarinskall
AnonymBruker
Skrevet
2 timer siden, Påskehare skrev:

Ja, jeg unnlot å skrive om 7. klasse fordi da hadde hun allerede vært syk med anoreksi i flere år. Mor har heller ikke gått ut med noen beskyldninger overfor de hun mener skal ha mobbet A i 7. klasse. Min tanke rundt mitt innlegg er at man i noen tilfeller (vet ikke om det har skjedd her), velger å «lage» et mobbeoffer i stedet for å bygge opp. Ta den eneste kommentaren fra 3. trinn som er kommet frem «badedrakten din er for trang». Som foreldre kan man da velge 2 veier (muligens flere) i hvordan man ønsker å møte barnet; man kan si «så bra de så det, da har du jo vokst og vi må kjøpe ny. Da gjør vi det en av de nærmeste dagene» eller «huff, de forferdelige drittungene. Det er mobbing å si noe sånt». Det ene svaret ufarliggjør kommentaren, det andre skaper en usikkerhet hos barnet. 

Hvordan vet du hva moren sa etter badedraktkommentaren?

• Liker 1
Skrevet

Noen som har lest dagens Dagbladet’s + artikkel « Livet står på vent» ?

Skrevet
55 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvordan vet du hva moren sa etter badedraktkommentaren?

Jeg har ikke sagt at jeg vet hva moren sa... jeg skrev at som foreldre har man flere måter å møte barnet sitt på hvis barnet føler seg krenket på noen som helst måte... 

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet

Hva er de siste oppdateringene her? Hva skjer videre?

Anonymkode: d2e9f...8ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

"(...) Deretter blir det jo en anke fra aktor eller oss, og marerittet vil fortsette. Livet står på vent, og vi får aldri fred til å sørge.

Det sier den 46-årige kvinnen som er tiltalt for grov mishandling og omsorgssvikt etter at datteren Angelica (13) ble funnet død på ei hytte i Valdres nyttårsaften 2015."

https://www.dagbladet.no/nyheter/livet-star-pa-vent/69677892

Da vet vi at en evt. dom uansett vil bli anket da.

Anonymkode: ab505...bab

• Liker 4
Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"(...) Deretter blir det jo en anke fra aktor eller oss, og marerittet vil fortsette. Livet står på vent, og vi får aldri fred til å sørge.

Det sier den 46-årige kvinnen som er tiltalt for grov mishandling og omsorgssvikt etter at datteren Angelica (13) ble funnet død på ei hytte i Valdres nyttårsaften 2015."

Kom neppe som noen bombe...

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor lang tid tar det før dommen er rettskraftig? Hvor lenge kan hun teoretisk drøye fengselsdommen?

• Liker 3
Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I et lydopptak som tiltalte tok av seg selv 15. november, sa titalte at A. ikke lengre spiser. Så jo, tiltalte var fullstendig klar over at A. trengte legehjelp.

Pluss at når man har en BMI som er så lav, har ikke klær noen betydning - ansiktet er helt avmagret også. Det kan ikke skjules med vide klær.

• Liker 13
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Dagbladet fortsetter sin ensidige dekning av saken. Jeg har faktisk sendt mail til sjefredaktøren om det. Lurer på om jeg får svar. Denne artikkelen føyer seg inn i rekken. 

At det vil ende med anke uansett utfall har vel vært klart lenge. 

• Liker 25
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Mmmwhatever skrev:

Dagbladet fortsetter sin ensidige dekning av saken. Jeg har faktisk sendt mail til sjefredaktøren om det. Lurer på om jeg får svar. Denne artikkelen føyer seg inn i rekken. 

At det vil ende med anke uansett utfall har vel vært klart lenge. 

Bra 👏

Ja, men før har det vært "spekulasjoner". Nå kommer det direkte fra mor 

• Liker 6
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...