Gjest Tutte Skrevet 5. april 2018 #6041 Skrevet 5. april 2018 48 minutter siden, AnonymBruker skrev: "Forsvareren sier Camilla kommer fra et ressurssterkt hjem fra Bærum og en flott familie. Så gifter hun seg med en mann og opplever at han blir voldelig, noe han også har beklaget her i retten. Hun har sagt at hun ikke ønsket at han skal tiltales eller straffes. Det eneste hun ønsket er å være i fred, sier Ann Turid Bugge. Hvorfor skulle hun ha hatt voldsalarm i halvannet år, av ingen grunn? Vi har hørt forklaring fra NN (tiltaltes mor, red.anm.) som forteller hvordan han oppførte seg da han var på besøk i 2005. I mailer til Camilla erkjenner han også at han har forandret seg og aldri har betalt barnebidrag, sier forsvareren videre." Hva har dette med saken å gjøre? Anonymkode: fad9c...735 Sikkert på grunn av erstatningskravet til faren.
Gjest chisandra Skrevet 5. april 2018 #6042 Skrevet 5. april 2018 Og i rettssalen i dag sitter en mor og godtar at forsvareren legger delansvaret over på ungen...ref. avføringspiller etc.
Vampyrina Skrevet 5. april 2018 #6043 Skrevet 5. april 2018 Dagbladet nå... https://www.dagbladet.no/nyheter/angelica-13-dode---kunne-skjedd-nar-som-helst-hvor-som-helst/69676546 1
Gjest chisandra Skrevet 5. april 2018 #6044 Skrevet 5. april 2018 Akkurat nå, Vampyrina skrev: Dagbladet nå... https://www.dagbladet.no/nyheter/angelica-13-dode---kunne-skjedd-nar-som-helst-hvor-som-helst/69676546 Legg merke til den konsekvente billedbruken til Dagbladet hver eneste gang de skriver noe.
Frida Skrevet 5. april 2018 #6045 Skrevet 5. april 2018 To andre punkt i tiltalen er at hun oppga uriktige adresser og ikke tok med Angelica til møte med skolekontoret i Øystre Slidre den 26. oktober 2015. – Det at hun skal ha oppgitt uriktige adresser til skole og offentlige myndigheter er feil. Det stemmer ikke. Og forsvareren påstår andre vitner lyver. 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #6046 Skrevet 5. april 2018 Og der kom argumentet med at ambulansen kom for sent.... Det er vel derfor det er en dårlig idé å dra på hyttetur i gokkmokk, hvis du er så syk at ambulanse kan bli nødvendig. Synnes de kom raskt, luftambulansen også, med tanke på hvor de befant seg. Det sitter faktisk ikke leger klar til utrykning på alle landets fjelltopper og vidder. Anonymkode: f8804...2c2 30
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #6047 Skrevet 5. april 2018 Et forsvar som er fullt av aggresjon og tomt for innhold. Anonymkode: 4ab7a...a69 21
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #6048 Skrevet 5. april 2018 Dagbladet er omtrent like tragisk som dette forsvaret. Anonymkode: 5085c...839 19
Frida Skrevet 5. april 2018 #6049 Skrevet 5. april 2018 Dagbladet har så sterk slagside i denne saken at det hele blir en parodi på journalistikk. 21
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #6050 Skrevet 5. april 2018 13 minutter siden, Vampyrina said: Dagbladet nå... https://www.dagbladet.no/nyheter/angelica-13-dode---kunne-skjedd-nar-som-helst-hvor-som-helst/69676546 Tiltalte, forsvaret hennes og Dagbladet har visst ikke fått med seg at det er forskjell på Facebook og en rettssal. Anonymkode: 4ab7a...a69 27
Frida Skrevet 5. april 2018 #6051 Skrevet 5. april 2018 – Det ble ikke foretatt temperaturmåling av liket og ingen væskemåling. Det er rutine når et barn dør. Likevel har ingen klart å forklare meg hvorfor Camilla ble siktet der og da, utover at det ble funnet en tynn, død pike, to bager og uåpnede presanger på hytta. Jeg tror ingen av de som kom til hytta hadde erfaring med uttrykning når det gjelder personer med anoreksi, sier forsvareren videre. Det er en god grunn for det, normale mennesker gjemmer ikke bort et barn på en hytte midtvinters. Et så sykt barn hører hjemme på sykehus og det er der de befinner seg, og da har de ikke behov for utrykning til en bortgjemt hytte. 28
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #6052 Skrevet 5. april 2018 19 minutter siden, Uff da skrev: "Kunne Angelica ha levd i dag hvis norsk helsevesen hadde gjort jobben sin? Det kan jeg ikke utelukke, men det vet vi ikke, sier forsvarer Ann Turid Bugge. " Ojjjj.... det vesentlige her er vel heller: Kunne Angelica ha levd i dag hvis mor hadde gjort jobben sin? Eller hvis mor hadde latt helsevesenet gjort jobben sin. Anonymkode: af65c...d63 13
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #6053 Skrevet 5. april 2018 7 minutter siden, Frida said: Dagbladet har så sterk slagside i denne saken at det hele blir en parodi på journalistikk. Dagbladet og Se og Hør har samme eiere, etter hva jeg vet. Dagbladet var en gang en seriøs avis, men det begynner å bli lenge siden. Anonymkode: 4ab7a...a69 10
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #6054 Skrevet 5. april 2018 (endret) "09:54 Forsvarer Bugge omtaler saken som en sak som har vakt enormt engasjement i den norske befolkning. – Hvorfor er det slik? spør hun. – Jeg tror det kan handle om at folk har mistet barn i sykdom før, men ingen har tidligere blitt tiltalt. Det finnes ingen slik sak i Norge, Norden eller USA, så vidt jeg vet, som er blitt behandlet i en domstol. Det finnes ingen straffebestemmelse som omfatter en tiltale av denne karakter. Vi har dommer som gjelder fysisk og psykisk mishandling av barn, men ikke når barn dør av langvarig sykdom fordi barnet har valgt å ikke spise, sier Bugge." Jeg tenker at det er stort engasjement av 2 hovedårsaker: De som støtter mor De som ikke støtter mor, men som ser det grusomme som mor har gjort mot sitt barn. Anonymkode: fad9c...735 Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Endret 5. april 2018 av Yvonne 9
Rotemor Skrevet 5. april 2018 #6055 Skrevet 5. april 2018 2 timer siden, Mmmwhatever skrev: Det er bare halmstrå, men så har da heller ikke forsvarer så mye å jobbe med. Synes at de, etter sine forutsetninger, gjør en bra jobb så langt. De har ikke noe annet valg enn å dele ut sleivspark i alle mulige (andre) retninger, og ignorere helhetsbildet. Enig. Det er i grunn ikke så viktig hva de sier... 1
Rotemor Skrevet 5. april 2018 #6056 Skrevet 5. april 2018 (endret) 5 timer siden, AnonymBruker skrev: "09:54 Forsvarer Bugge omtaler saken som en sak som har vakt enormt engasjement i den norske befolkning. – Hvorfor er det slik? spør hun. – Jeg tror det kan handle om at folk har mistet barn i sykdom før, men ingen har tidligere blitt tiltalt. Det finnes ingen slik sak i Norge, Norden eller USA, så vidt jeg vet, som er blitt behandlet i en domstol. Det finnes ingen straffebestemmelse som omfatter en tiltale av denne karakter. Vi har dommer som gjelder fysisk og psykisk mishandling av barn, men ikke når barn dør av langvarig sykdom fordi barnet har valgt å ikke spise, sier Bugge." Jeg tenker at det er stort engasjement av 2 hovedårsaker: De som støtter mor De som ikke støtter mor, men som ser det grusomme som mor har gjort mot sitt barn. Anonymkode: fad9c...735 Jeg tror et fåtall tror på mor. Engasjementet er ikke i tiltaltes favør. Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 5. april 2018 av Yvonne 4
Rotemor Skrevet 5. april 2018 #6057 Skrevet 5. april 2018 57 minutter siden, Uff da skrev: Kan det være at mor mente..... kan det være at mor mener..... kan det være....kan det være..... Veldig mye "kan det være at mor...." Hennes jobb er jo å så rimelig tvil. Er det rimelig tvil så skal hun jo ikke bli dømt. Så det er riktig av henne. 2
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #6058 Skrevet 5. april 2018 Jeg synes veldig mange i denne tråden ser ting altfor svart/hvitt. Hvor ble det av dere andre? Jeg sitter litt på sidelinjen og observerer, og lynsjestemningen gir meg en uggen følelse. Jeg tror og håper at vi er flere som ser gråsonene i denne saken. (Og før lynsjemobben angriper - jeg mener det samme som dere; at mor bør straffes, jeg skulle bare ønske en mer nyansert debatt.) Anonymkode: b8a1d...156 7
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #6059 Skrevet 5. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg tror og håper at vi er flere som ser gråsonene i denne saken. Anonymkode: b8a1d...156 Tror kanskje problemet er at det kanskje ikke er nok grått til at man tviler på tiltalen. Anonymkode: 817fa...7b6 8
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #6060 Skrevet 5. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg synes veldig mange i denne tråden ser ting altfor svart/hvitt. Hvor ble det av dere andre? Jeg sitter litt på sidelinjen og observerer, og lynsjestemningen gir meg en uggen følelse. Jeg tror og håper at vi er flere som ser gråsonene i denne saken. (Og før lynsjemobben angriper - jeg mener det samme som dere; at mor bør straffes, jeg skulle bare ønske en mer nyansert debatt.) Anonymkode: b8a1d...156 Du står helt fritt til å skrive om hvordan du ser momentene i denne saken. Gjerne uten å karakterisere andres syn. Anonymkode: 5085c...839 24
Fremhevede innlegg