Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, Frkwitch skrev:

Noen som vet når dom blir avsagt?

Ca uke 20.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Nei...vet du hva....ærlig talt.... Om ikke det er spekulasjoner så vet ikke jeg. Den var rett å slett ufint.

"Bugge sier også at hun synes det er ille at «en gjeng mødre har gått rundt og baksnakket Camilla»."

Endret av Uff da
  • Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

"09:29 – Jeg noterte meg dessuten at statsadvokaten var ute i pressen før påske om at han mener det var uforsvarlig å ikke ringe lege når de var på Beitostølen, selv om Camilla ikke visste hvor prekær situasjonen var. Det er ikke straffbart å foreta en feilvurdering, sier forsvareren og fortsetter:

– I denne saken har vi med å gjøre med et barn som truer med å ta sitt eget liv hvis du ringer til sykehus. Hva gjør du da? Du er i en tvangssituasjon som det nesten er håpløst å komme ut av."

Jo, det er bevist at hun visste.

Nei, det er ikke nesten håpløst å komme ut av. Hadde hun ringt sykehuset og forklart situasjonen, hadde jo sykehuset sørget for at A. ikke hadde hatt mulighet til å ta sitt eget liv.

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 11
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"Forsvarer ann Turid Bugge sier nå at det retten må gjøre når man går inn på punktene i tiltalen er "å se hele saken i sammenheng".

-Her Beitostølen er et stikkord. Slik det er blitt fremstilt i retten høres det ut som hun var gjemt inn i et skap og kastet nøkkelen. Uten å få mat. Men Beitostølen var en familiehytte Angelica forbandt med glede. Hun elsket dette stedet, sier Bugge.

Vi vet også at Angelica var med på en rekke reiser til utlandet og det er ingen opplysninger om at hun ikke spiste på disse turene. Det må retten ha i bakhodet, presiserer forsvareren."

Kanskje Bugge kunne sagt noe om at tiltalte sørget for at A. ble avmagret og til slutt døde fordi tiltalte ikke skaffet legehjelp til A.?

Hun snakker rundt seg selv. I følge hennes eget argument må hele saken sees i sammenheng. Det er akkurat det påtalemyndigheten har gjort, men forsvaret plukker frem kun det fordelaktige og prøver å få dette til å fremstå som sannheten. 

Mor holdt A. på en hytte, borte fra hjelp, skremte og truet med død og at A. villebli "tatt" om hun dro til lege og i løpet av denne perioden halverte A. vekta...... Det står forhåpentligvis soleklart for de som skal dømme hva som er sakens kjerne her...

Anonymkode: 51273...43c

• Liker 12
Skrevet

Jeg kjenner jeg blir så provosert over denne saken og denne moren og hennes tafatte støttespillere som dag etter dag fortsetter å svikte Angelica på det groveste. Familien til Angelica bør skamme seg for hvordan de velger å støtte Camilla. Bare hvilke dagen hun velger å komme og være borte understreker jo hele personligheten hennes som til slutt Angelica måtte bøte med livet sitt for. Jeg håper hun får en strengere straff når hun anker dommen, for en dom er det nødt til å bli i denne saken.

• Liker 18
Skrevet (endret)

Her vil jeg ikke mene noe.

Moren kan ha satt på skylappene og ikke hatt innsett hvor alvorlig det var. Hva vet jeg.

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
Skrevet
1 minutt siden, moroklompen skrev:

Jeg kjenner jeg blir så provosert over denne saken og denne moren og hennes tafatte støttespillere som dag etter dag fortsetter å svikte Angelica på det groveste. Familien til Angelica bør skamme seg for hvordan de velger å støtte Camilla. Bare hvilke dagen hun velger å komme og være borte understreker jo hele personligheten hennes som til slutt Angelica måtte bøte med livet sitt for. Jeg håper hun får en strengere straff når hun anker dommen, for en dom er det nødt til å bli i denne saken.

Jeg er helt enig, det er en provoserende og trist sak. Selv om jeg ikke forstår familien til tiltalte, så skjønner jeg det også på en måte.  Det skal ganske mye til før du velger å ikke støtte din datter og avvise ditt barn. De fleste foreldre støtter sine barn betingelsesløst, det er kun den tiltalte som ikke har gjort det, dessverre.

• Liker 5
Gjest chisandra
Skrevet

Camilla har aldri blitt spurt om hva hun mente med tekstmeldingen om vekter ved veiing, sier forsvareren. Det er ikke så rart, for moren har ikke villet bli spurt om noe som helst, hun tillot kun "fri forklaring"

Og i media har hun jo blitt spurt, og svart på dette flere ganger.

AnonymBruker
Skrevet

Bugge skal ikke kommentere tiltaltes troverdighet? Tiltalte er jo tatt i ganske mange løgner...

• Liker 9
Skrevet
2 minutter siden, chisandra skrev:

Forsvareren går videre til punktet i tiltalen som sier at hun «18. september 2015 nektet å bestille legetime til Angelica, til tross for at Angelica uttrykkelig ba om dette på grunn av bekymring for egen helse».

Her kalte hun ungen sin "idiot" og "hypokonder"

https://www.budstikka.no/debatt/valdres-saken/gjovik-tingrett/en-vond-og-langsom-dod/s/5-55-644606

Vil si at forsvaret kanskje er de som er best i å ta ting "ut av sammenhengen".

• Liker 6
Skrevet

Hæ...er dem seriøse nå....

"Vi har INGEN opplysninger om at hun på noe tidspunkt var i dårlig form, sier Bugge."

• Liker 9
Skrevet

Kan det være at mor mente..... kan det være at mor mener..... kan det være....kan det være.....

Veldig mye "kan det være at mor...."

• Liker 5
Gjest chisandra
Skrevet
4 minutter siden, Uff da skrev:

Vil si at forsvaret kanskje er de som er best i å ta ting "ut av sammenhengen".

Ja, vi visste jo på forhånd at det kom til å bli tynt, men tynt...og nå er vi straks ved lunsjpause?!

Skrevet

"Forsvareren sår på nytt tvil om hva dødsårsaken kan ha vært.

-Det faktum at hun (Angelica) hadde diare like før hun døde (det ble funnet en dyne med knoller av avføring utenfor hytta, red. anm) kan ha medført at hun døde av dehydrering. Kan Angelica ha brukt avføringspiller? Det vil jeg ikke spekulere i, men den tvilen skal komme tiltalte til gode, sier Bugge."

Uff.... ja hva skal man si. Dette må da være ett desperat forsvar. Dette blir jo så spekulativt som det kan få blitt. Diare? Knotter? Nei og nei og atter nei. Ville tro at politiet hadde funnet avføringspiller hvis det var tilfelle.

• Liker 21
AnonymBruker
Skrevet

Diaré? Det har jeg om dagen. Det kommer ikke som «knoller» foråsidetsånn. :ohmy:

Anonymkode: 45eb5...034

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

– Det faktum at hun (Angelica) hadde diare like før hun døde (det ble funnet en dyne med knoller av avføring utenfor hytta, red. anm) kan ha medført at hun døde av dehydrering. Kan Angelica ha brukt avføringspiller? Det vil jeg ikke spekulere i, men den tvilen skal komme tiltalte til gode, sier Bugge.

Avføringspiller?! De har vært på hytta siden tidlig i oktober, dersom det var mistanke om periodisk bruk av avføringspiller så skulle jo mor ha fjernet disse. Hvem ville dessuten solgt avføringspiller til en 13 år gammel jente? 

– Jeg har notert med at aktor sa at Camilla har løyet, at det hun har sagt i avhør ikke stemmer. Det er uriktig. Det hun sa i det hjerteskjærende avhøret, det stemmer. Til og med detaljer med rotgrønnsaker og kutt i fingeren, stemmer. Nå snakker jeg om bevis, ikke spekulasjoner, sier Bugge.

De gamle inntørkede ferdigstekte rotgrønnsakene som stod i ovnen? De samme rotgrønnsakene som A kuttet opp mens hun besvimte/falt om? Insinuerer Bugge at mor stekte rotgrønnsakene mens A lå og var dårlig i sengen og ventet på ambulanse? 

Blir så oppgitt :hakeslepp:

Anonymkode: 5eb63...652

• Liker 32
Gjest chisandra
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Diaré? Det har jeg om dagen. Det kommer ikke som «knoller» foråsidetsånn. :ohmy:

Anonymkode: 45eb5...034

Nei, det der ble bare dumt. Vi må gå ut fra at alle i rettssalen vet forskjellen på "knoller" og diare...muligens bortsett fra Bugge?

Skrevet

"Kunne Angelica ha levd i dag hvis norsk helsevesen hadde gjort jobben sin? Det kan jeg ikke utelukke, men det vet vi ikke, sier forsvarer Ann Turid Bugge. "

Ojjjj.... det vesentlige her er vel heller:  Kunne Angelica ha levd i dag hvis mor hadde gjort jobben sin?

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet
Sitat

– Hun fortalte at vekttapet hos en anorektiker går så gradvis, at man legger ikke merke til det. Angelica hadde på seg hettegensere, tjukke joggebukser og viste seg aldri naken. Du ser ikke så mye tegn til sykdommen på ansiktet Hun dekket seg til og Camilla har ikke hatt forutsetninger for å se det, sier Bugge og sier:

Dama eier jo ikke skam. 

Tiltalte visste dattera var døden nær, og hun var for stolt til å la helsevesen gjøre jobben sin.

Anonymkode: 1c8ce...74f

• Liker 18
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...