Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

kanskje litt dumt spørsmål, men hvor følger du saken? Hvor fikk du den informasjonen? Leste et innlegg hos dagbladet hvor sms'er ble lagt frem, men ikke den om idiot og hypokonder.

Anonymkode: 04516...6be

12 timer siden, Vampyrina skrev:

Utdrag fra tekstmeldinger som ikke har kommet fram tidligere. Jeg er sjokkert. 

3C31E794-539E-4811-83B2-143D43237F09.jpeg

2F5728DD-F63E-4C69-9CD9-84D938142CE7.jpeg

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det ble diskutert da det var morens "unnskyldning" for å ikke ha tatt A med til lege. I begynnelsen kunne det faktisk virke som om det kunne stemme, da snakket om stoffskiftet ble bekreftet. De fleste her inne var derimot fortsatt veldig skeptiske til den bortforklaringen. Etter å ha lest oppdateringen fra retten i dag kom det i tillegg frem en del nytt ang. den saken (blant annet at A var villig til å betale selv for legetimen om bare moren bestilte), så det er vel ikke lenger noen tvil.

Anonymkode: ab505...bab

Mulig jeg har gått glipp av noe i denne veldig lenge tråden, men jeg har sett at de fleste har skrevet (og mener selv) at selv om det stemte at det ikke var noen grunn til å oppsøke lege pga stoffskiftet, burde mor grepet enhver anledning til å få henne til legen, selv om hun visste det ikke var indisert med nye prøver av stoffskiftet? 

Frykt for lavt stoffskifte og påfølgende vektoppgang = anoreksien snakket. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 minutter siden, Mmmwhatever skrev:

Enig. Men retten kan vel komme fram til noe annet enn aktoratets påstand? De er ikke bundet til den?

De kan dømme alt mellom frifinnelse og 15 års fengsel. Håper nesten at de går for en høyere straff enn aktoratet sin påstand, for sorry meg men den var latterlig. Og ja, jeg er klar over straffer fra "lignende saker", men 4 år for å sulte i hel (mishandlet) ungen sin er helt idiotisk.

• Liker 15
AnonymBruker
Skrevet
3 minutter siden, Mmmwhatever skrev:

Mulig jeg har gått glipp av noe i denne veldig lenge tråden, men jeg har sett at de fleste har skrevet (og mener selv) at selv om det stemte at det ikke var noen grunn til å oppsøke lege pga stoffskiftet, burde mor grepet enhver anledning til å få henne til legen, selv om hun visste det ikke var indisert med nye prøver av stoffskiftet? 

Frykt for lavt stoffskifte og påfølgende vektoppgang = anoreksien snakket. 

Ja, all kontakt med helsepersonell på den tiden hadde vært veldig mye bedre enn ingen kontakt. Kanskje det ikke hadde utgjort noen forskjell, men kanskje det hadde!

• Liker 4
Skrevet

Jeg klarer ikke å slutte og tenke på hvorfor jenta lå i en annen hytte enn mora. Morsfølelsen min skriker etter å beskytte et dødssykt barn. Jeg ville ligget i samme seng som barnet, varmet henne og gitt henne trygghet og beskyttelse. Dette får vi nok aldri noen forklaring på.

• Liker 26
Skrevet
4 minutter siden, Myrthel skrev:

Jeg klarer ikke å slutte og tenke på hvorfor jenta lå i en annen hytte enn mora. Morsfølelsen min skriker etter å beskytte et dødssykt barn. Jeg ville ligget i samme seng som barnet, varmet henne og gitt henne trygghet og beskyttelse. Dette får vi nok aldri noen forklaring på.

Det var nok tøft å se, kanskje derfor, jeg vet ikke, men kan tenke meg det. Lettere med litt avstand til realitetene? Jeg kommer aldri til å forstå, det vet jeg. Hun mente kanskje godt til å begynne med, men når hun så hvilken vei det bar? Det mest dyrebare i hele verden svinner bort dag for dag? Alt som skal til er å ta en telefon? 

• Liker 9
Skrevet
3 minutter siden, Frida skrev:

Det var nok tøft å se, kanskje derfor, jeg vet ikke, men kan tenke meg det. Lettere med litt avstand til realitetene? Jeg kommer aldri til å forstå, det vet jeg. Hun mente kanskje godt til å begynne med, men når hun så hvilken vei det bar? Det mest dyrebare i hele verden svinner bort dag for dag? Alt som skal til er å ta en telefon? 

Ja, det kan jo være hun tenkte slik. Det strider bare mot all fornuft. Jeg klarer ikke, uansett hvor mye jeg prøver - å forstå at en mor klarer å la et dødende, livredd barn (det skjønner vi at hun var) ligge alene i mørke natten. Det gjør fysisk vondt inne i meg når jeg prøver å tenke på det.

• Liker 13
Skrevet
Akkurat nå, Myrthel skrev:

Ja, det kan jo være hun tenkte slik. Det strider bare mot all fornuft. Jeg klarer ikke, uansett hvor mye jeg prøver - å forstå at en mor klarer å la et dødende, livredd barn (det skjønner vi at hun var) ligge alene i mørke natten. Det gjør fysisk vondt inne i meg når jeg prøver å tenke på det.

Ja, enig, jeg klarer ikke tenke ut den tanken engang, det er for grusomt. Det er så mye ved denne saken som  ikke går an å fatte og begripe. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, Frida skrev:

Ja, enig, jeg klarer ikke tenke ut den tanken engang, det er for grusomt. Det er så mye ved denne saken som  ikke går an å fatte og begripe. 

Men det er vel også nettopp derfor at det er moren til A som er siktet og ikke vi.. Det er noen store vesentlige mangler som forelder når noe sånn kan skje, tenker jeg.

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet (endret)

"Den tiltalte moren til avdøde Angelica Heggelund (13) bør dømmes til fengsel i fire år, hvorav ett år gjøres betinget, mener aktor i Valdres-saken.
I prosedyren omtalte aktoren det som et tankekors at dødsfallet faktisk kunne ha vært dekket av lovbestemmelsen om forsettlig drap.

Aktor trekker fram det turbulente forholdet mellom mor og datter som formildende. Uten formildende omstendigheter ville påstanden ha ligget på rundt fire og et halvt års fengsel, uten en betinget del, opplyser han til NTB."https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/WL3mwg/Aktor-tvilte-seg-bort-fra-drapstiltale-i-Valdres-saken

Innlegget er ryddet for brudd på opphavsrett.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Uff da skrev:

Kjenner jeg blir mer og mer irritert over hele saken egentlig. Jeg hadde faktisk trodd at aktor hadde påberopt høyere straff, selv om det selvfølgelig er viktigst at hun blir dømt etter tiltale. Jeg tenker også på de barna som tiltalte har beskyldt for mobbing av sin datter. Det er ingen bevis for at hennes datter har blitt mobbet men beviser vel heller at uskyldige setninger fra 8-9 år gamle jenter blir gjort til en kjempesak av mor. Disse barna har fått mer eller mindre skyld for både datterens spiseforstyrrelser og bortgang. Tiltalte har også gitt intervjuer/bok om dette så de barna er lett å identifisere. Isteden for å lære barnet sitt å takle situasjoner som oppstår, så er det skremsel, frykt og manipulering som blir overført til datteren. Dette er også en grov overtredelse etter min mening. Håpe ingen av disse barna går rundt med skyldfølelse pga løgnene tiltalte har spredd og håper dem blir tatt godt vare på. Fy flate altså ..... jeg blir så sint så sint..... 

Enig.

Jeg fikk rent vondt av denne jenta da jeg leste dette. Fra Da Lommedalen mistet en av sine (betalingsartikkel) Håper hun og de andre jentene får hjelp til å takle dette.

Sitat

En av Gullhaug-jentene oppsøkte sin far i selvransakelse. Det var én episode hun ikke fikk ut av hodet; den gangen i tredje klasse da en SFO-ansatt hadde spurt om hun og Angelica var tvillinger. De hadde jo helt like, fargerike bobledresser. Fem år etter husket venninnen hva hun hadde svart, uten å tenke seg om: «Men jeg fikk min først»:

– Tror du Angelica ble lei seg da jeg sa det? lurte jenta på nå.

Anonymkode: 1c8ce...74f

• Liker 8
AnonymBruker
Skrevet

Hva ble dommen? 

Anonymkode: d2e9f...8ba

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva ble dommen? 

Anonymkode: d2e9f...8ba

Det er flere uker til dommen faller.

• Liker 3
Skrevet

Jeg er spent på dette korthuset som forsvarerne skal få til og falle i morgen... og så er jeg spent på om mor møter i retten da. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, Vampyrina skrev:

Jeg er spent på dette korthuset som forsvarerne skal få til og falle i morgen... og så er jeg spent på om mor møter i retten da. 

Dette er en alt for alvorlig sak til å tulle med, men i morgen må jeg nesten finne frem popcornet, for hvordan i alle dager skal forsvarerene klare å ro i land en troverdig forklaring (bortforklaring) på alle bevisene som er lagt frem? Og så ekstremt mye selvtillit de av en eller annen grunn har.. 🤔

• Liker 9
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, Uff da skrev:

Jeg syntes ikke hun burde hatt betinget fengsel i det hele tatt.  Hvis hun blir dømt etter aktors påstand så må hun i realiteten sitte 2/3 del av 3 år i fengsel (ubetinget fengsel) med 2 års prøvetid. Så lenge det ikke blir begått nye lovbrudd i prøveperioden så slipper hun med det. Jeg syntes det er for lite rett å slett. Kan jo være at aktor legger straffen lavt i håp om at hun skal bli dømt. Vet ikke,  men syntes det er litt rart jeg også.

«Betinget» betyr fengsel. Det er ikke av hensyn til mor at straffen legges lavt, men det er slik det er..

Anonymkode: 41e3b...798

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

«Betinget» betyr fengsel. Det er ikke av hensyn til mor at straffen legges lavt, men det er slik det er..

Anonymkode: 41e3b...798

Nei, betinget betyr at du kan slippe fengsel ved feks. god oppførsel. Ubetinget er den tiden du uansett må sitte i fengsel. Det ligger jo egentlig i ordet. "Betinget" dvs at det har betingelser ved seg.

• Liker 13
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...