AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5861 Skrevet 4. april 2018 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette sa jeg for lenge siden, og det ble slettet som spekulasjon. Anonymkode: 975e2...e29 Men nå er det sånn at spekulasjoner er forbudt på KG og ikke for aktor i en rettsak. Nå har det kommet frem i dag at aktoratet mener det du tok screenshot av og da er det greit å videreformidle det her. Anonymkode: ab505...bab 15
Gjest chisandra Skrevet 4. april 2018 #5862 Skrevet 4. april 2018 VG har heldigvis en riktig oppdatering: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/8wvGKE/krever-fire-aars-fengsel-for-moren-til-angelica-13
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5863 Skrevet 4. april 2018 Akkurat nå klarer jeg ikke la være å tenke at 4 år var lavt. Kjenner jeg er skuffet over systemet og av at man kan kjøre på med manipulering og diverse + ikke gi barnet ditt helsehjelp så barnet dør, og straffen er "bare" 4 år... Jeg har selv erfaring med en manipulerende ekspartner, og det gjør så jævlig vondt å se hvordan slike folk kan ture fram og lure nesten alle på sin vei, samtidig som de tråkker barnet sitt ned i søla. Jeg har ikke ord faktisk. Jeg hadde et håp om at det i denne saken ville bes om en høyere straff, som et eksempel og som kanskje en hjelp til fremtidige Angelica'er... Anonymkode: 5c171...e93 30
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5864 Skrevet 4. april 2018 " I et av brevene moren har skrevet til datteren, skriver hun ifølge Budstikka: «Jeg har gjort alt jeg kan for at du skal ha det bra, har jeg ikke? Til og med tatt over behandlingen selv, selv om det har vært forferdelig. Det er fordi jeg elsker deg så høyt skatten min. Legene i Drammen var fullstendig sprø og helt på jordet». "https://www.oa.no/valdres-saken/valdres/beitostolen/valdres-saken-mor-skrev-at-hun-hadde-tatt-over-behandlingen-av-datteren-selv/s/5-35-601096 Anonymkode: fad9c...735 4
Mmmwhatever Skrevet 4. april 2018 #5865 Skrevet 4. april 2018 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Rettsreferatet i dag bekrefter at den siste fastlegen til avdøde aktivt løy overfor barnevernet, for å beskytte tiltalte. Det er ikke snakk om å ikke ha meldt i fra, men med forsett ha dekket over tiltaltes mange avtalebrudd. Han fabrikerer den medisinske tilstanden til avdøde når barnevernet etterspør den; da har han ikke sett avdøde på to måneder, til tross for ordre fra både spesialhelsetjeneste og barnevern om ukentlig veiing. Det er faktisk sjokkerende. Han har ikke fått tilstrekkelig refs av Helsetilsynet, slik jeg ser det. Anonymkode: 5085c...839 Har ikke rukket å lese referatet ennå, men oj. Det er jo katastrofalt. 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5866 Skrevet 4. april 2018 7 hours ago, Vampyrina said: Utdrag fra tekstmeldinger som ikke har kommet fram tidligere. Jeg er sjokkert. Er dette riktig? Jeg får veldig ekle assosiasjoner til Priklopil som holdt Natascha Kampusch fanget. Anonymkode: 4ab7a...a69 9
Mmmwhatever Skrevet 4. april 2018 #5867 Skrevet 4. april 2018 1 time siden, Uff da skrev: Jeg håper at det vil falle en dom som er fellende for mor, det er det aller viktigste. Forsvaret vil gå for full frifinnelse, så her må det viktigste bli at hun blir stilt til ansvar... om det blir 2 eller 6 år er kanskje ikke så viktig. Dommerene kan jo faktisk øke straffen også, hvis hun blir kjent skyldig etter tiltale. Dette. Samt at dette MÅ være en kraftig vekker for både barnevernet og fastleger. Både BV og fastlegen kunne forhindret dette. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5868 Skrevet 4. april 2018 1 minutt siden, Mmmwhatever said: Dette. Samt at dette MÅ være en kraftig vekker for både barnevernet og fastleger. Både BV og fastlegen kunne forhindret dette. Saken Angelica kommer nok til å medføre endringer av betydning både her og der. Men jeg gjetter på at Angelica heller ville vært i live, fremfor å bli "berømt" posthumt. Anonymkode: 4ab7a...a69 7
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5869 Skrevet 4. april 2018 8 timer siden, Vampyrina skrev: Utdrag fra tekstmeldinger som ikke har kommet fram tidligere. Jeg er sjokkert. Det er tydelig at mor ikke ønsket at A. skulle få legehjelp. Anonymkode: fad9c...735 9
Uff da Skrevet 4. april 2018 #5870 Skrevet 4. april 2018 Sitat fra Dagbladet: "I en kommentar sier den tiltalte kvinnen i en SMS til Dagbladet: - Jeg har ikke hørt og vil ikke høre, men kan bare si: «In dubio pro reo», som postet av venner på min Facebook-side. «In dubio pro reo», latin for «i tvil for den anklagede», er det som kalles uskyldspresumsjonen - at en tiltalt er uskyldig inntil det motsatte er bevist, et grunnprinsipp i norsk rettsvesen." Det er jo helt riktig...en tiltalt er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Men hva hvis det blir bevist at hun er skyldig? Vil den 46 år gamle tiltalte da være enig det, eller vil det bli skrik og rop om uskyldig dømt? 18
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5871 Skrevet 4. april 2018 Og mor skjønte at A. kom til å dø om hun ikke fikk legehjelp. = Mor valgte å la A. dø? Hvorfor? Anonymkode: fad9c...735 5
Uff da Skrevet 4. april 2018 #5872 Skrevet 4. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og mor skjønte at A. kom til å dø om hun ikke fikk legehjelp. = Mor valgte å la A. dø? Hvorfor? Anonymkode: fad9c...735 Det kan man jo virkelig lure på, men aktor er innom samme problematikken i sitt innlegg i dag. Kanskje er det så enkelt at hun har malt seg opp i ett hjørne, som hun ikke kommer ut av uten å "miste" ansikt: Fra budstikka: "Aktor sier tiltaltes handlemåte synes å være et resultat av hennes «krenkbarhet og hennes synspunkter på at alle andre tar feil». – Har hun malt seg opp i et hjørne? Er det ikke mulig for henne å krype til korset, og innse at hun tok feil? Det går ikke an å gi et eksakt svar på dette. Det er interessant å reflektere rundt i en sak som denne. Jeg tror personligheten og problemer knyttet til den har vært av stor betydning for hennes handlinger. Det er slik etter rettspraksis at avvik i personligheten får svært liten eller ingen betydning for straffeutmålingen, sier han." 12
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5873 Skrevet 4. april 2018 Disse vennene er hva man kan kalle "enablers" - i stedet for å hjelpe henne med å innse hvordan verden henger sammen, stryker de henne medhårs og jatter med henne, noe som fører til at hun fortsetter med å tviholde på det forvrengte inntrykket hun har laget seg om samfunnet rundt henne. Jeg vil uansett mene at det er hevet over enhver tvil at hun er skyldig. Det er beviser i fleng, så det latinske sitatet er temmelig malplassert i denne sammenhengen. Anonymkode: 1c8ce...74f 23
EvaLena Skrevet 4. april 2018 #5874 Skrevet 4. april 2018 Straff på 4 år er ett hån. Stakkars Angelica. Jeg har ingen sympati for moren, håper hun får strengeste straff. 7
Mmmwhatever Skrevet 4. april 2018 #5875 Skrevet 4. april 2018 19 minutter siden, AnonymBruker skrev: Saken Angelica kommer nok til å medføre endringer av betydning både her og der. Men jeg gjetter på at Angelica heller ville vært i live, fremfor å bli "berømt" posthumt. Anonymkode: 4ab7a...a69 Selvfølgelig. 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5876 Skrevet 4. april 2018 2 minutter siden, Uff da skrev: Sitat fra Dagbladet: "I en kommentar sier den tiltalte kvinnen i en SMS til Dagbladet: - Jeg har ikke hørt og vil ikke høre, men kan bare si: «In dubio pro reo», som postet av venner på min Facebook-side. «In dubio pro reo», latin for «i tvil for den anklagede», er det som kalles uskyldspresumsjonen - at en tiltalt er uskyldig inntil det motsatte er bevist, et grunnprinsipp i norsk rettsvesen." Det er jo helt riktig...en tiltalt er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Men hva hvis det blir bevist at hun er skyldig? Vil den 46 år gamle tiltalte da være enig det, eller vil det bli skrik og rop om uskyldig dømt? Hun prøver jo stadig å gi inntrykk av at hun har et hav av støttespillere. Ellers ble tiltaltepunktet som gjelder SMS-korrespondanse mellom tiltalte og A i forbindelse med at barnevernet er på vei for å ta A med til kontroll hos BUPA klarere av dagens referat. Tiltate ber A om å ta på seg løse klær og vekter, noe tiltalte har definert som intern humor og sjargong, men i dag ble det også referert at hun i samme sms-utveksling ber A om å spise og drikke alt hun kan, hvorpå A svarer at hun har drukket masse, men at hun uansett ikke klarer å spise seg opp fire kilo innen barnevernet er der. Ja da, skikkelig intern ironi, det der. Anonymkode: 5085c...839 26
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5877 Skrevet 4. april 2018 8 timer siden, Vampyrina skrev: Utdrag fra tekstmeldinger som ikke har kommet fram tidligere. Jeg er sjokkert. Jeg håper alle de som mente at "stoffskifte" var legitim unnskyldning for å neke denne legetimen bøyer hodet og skammer seg litt når de leser dette. Anonymkode: 73f0b...a9c 23
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5878 Skrevet 4. april 2018 8 timer siden, Vampyrina skrev: Utdrag fra tekstmeldinger som ikke har kommet fram tidligere. Jeg er sjokkert. Dette som A. skrev "Magen min er så vond, jeg vil helst bare dø nå", var det i september? Mor burde absolutt ha skaffet A. legehjelp på det tidspunktet. Anonymkode: fad9c...735 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5879 Skrevet 4. april 2018 58 minutter siden, AnonymBruker skrev: Er dette riktig? Jeg får veldig ekle assosiasjoner til Priklopil som holdt Natascha Kampusch fanget. Anonymkode: 4ab7a...a69 Huff det begynner jeg å få også... Anonymkode: a5304...f91 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5880 Skrevet 4. april 2018 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun prøver jo stadig å gi inntrykk av at hun har et hav av støttespillere. Ellers ble tiltaltepunktet som gjelder SMS-korrespondanse mellom tiltalte og A i forbindelse med at barnevernet er på vei for å ta A med til kontroll hos BUPA klarere av dagens referat. Tiltate ber A om å ta på seg løse klær og vekter, noe tiltalte har definert som intern humor og sjargong, men i dag ble det også referert at hun i samme sms-utveksling ber A om å spise og drikke alt hun kan, hvorpå A svarer at hun har drukket masse, men at hun uansett ikke klarer å spise seg opp fire kilo innen barnevernet er der. Ja da, skikkelig intern ironi, det der. Anonymkode: 5085c...839 Hvor mye veide hun da barnevernet tok henne med til veiing den dagen? Flere av de kiloene kan ha vært drikke og vekter. Anonymkode: fad9c...735 2
Fremhevede innlegg