AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5881 Skrevet 4. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye veide hun da barnevernet tok henne med til veiing den dagen? Flere av de kiloene kan ha vært drikke og vekter. Anonymkode: fad9c...735 Ja, var det ikke også sånn at hun pleide å putte vekter i lommene og på kroppen , når hun skulle til veiing og at moren hjalp hun med disse vektene? Anonymkode: a5304...f91 3
Duff Skrevet 4. april 2018 #5882 Skrevet 4. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, var det ikke også sånn at hun pleide å putte vekter i lommene og på kroppen , når hun skulle til veiing og at moren hjalp hun med disse vektene? Anonymkode: a5304...f91 Det vet man ikke. Det står i en SMS fra moren men om det skjedde vet ingen. 2
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5883 Skrevet 4. april 2018 (endret) Hvis Angelica ba etter hjelp og ikke fikk det av sin mor, så har hun jo ikke noe å være redd for om det menes å bli tatt av barnevernet. Da vil jo barnevernet hjelpe hun. Anonymkode: a5304...f91 Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold og ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Endret 4. april 2018 av Yvonne 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5884 Skrevet 4. april 2018 Det burde vært slik at man ikke fikk skjule avmagring ved hjelp av store klær ved legebesøk. Det burde være slik at legene fikk undersøke pasientene ordentlig og se kroppene deres, for å oppdage helsefarlig avmagring. Anonymkode: fad9c...735 9
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5885 Skrevet 4. april 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis Angelica ba etter hjelp og ikke fikk det av sin mor, så har hun jo ikke noe å være redd for om det menes å bli tatt av barnevernet. Da vil jo barnevernet hjelpe hun. Anonymkode: a5304...f91 Mor skremte jo A. med barnevernet. A. fikk derfor kanskje ikke et positivt inntrykk av barnevernet. Anonymkode: fad9c...735 Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 4. april 2018 av Yvonne 6
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5886 Skrevet 4. april 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis Angelica ba etter hjelp og ikke fikk det av sin mor, så har hun jo ikke noe å være redd for om det menes å bli tatt av barnevernet. Da vil jo barnevernet hjelpe hun. Anonymkode: a5304...f91 A. var jo livredd barnevernet. Det kom frem i sms-er fra den dagen barnevernet kom på døren til A. mens mor var hos legen. Anonymkode: fad9c...735 Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 4. april 2018 av Yvonne 10
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5887 Skrevet 4. april 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det burde vært slik at man ikke fikk skjule avmagring ved hjelp av store klær ved legebesøk. Det burde være slik at legene fikk undersøke pasientene ordentlig og se kroppene deres, for å oppdage helsefarlig avmagring. Anonymkode: fad9c...735 enig. mitt familiemedlem med anorexia har på lag på lag. Og da mener jeg virkelig lag på lag på lag.. ser ikke hvor skranglete hun egentlig er før hun tar av seg. for alt jeg vet legger mitt familiemedlem tunge smykker o.l i trusa ved veiing, ingen som oppdager det. så det virker som et ganske naivt helsesystem.. Anonymkode: 4ad73...526 8
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5888 Skrevet 4. april 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye veide hun da barnevernet tok henne med til veiing den dagen? Flere av de kiloene kan ha vært drikke og vekter. Anonymkode: fad9c...735 Jeg minnes ikke antall kilo, men jeg husker at hun viste seg å veie to kilo mindre enn den vekten tiltalte sist hadde oppgitt til legen. Bakgrunnen for at barnevernet ble involvert var jo nettopp at tiltalte kom til legen alene når A skulle veies. Anonymkode: 5085c...839 Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Endret 4. april 2018 av Yvonne 5
Gjest Snø_fnugg Skrevet 4. april 2018 #5889 Skrevet 4. april 2018 (endret) Jeg er glad for at denne tråden har fått bestå, selv om det er mye som har trengtes å modereres bort. Tusen takk til dere alle som har gjort meg klokere, jeg har fått masse ny innsikt i denne saken på grunn av dere. Vet ikke om jeg orker å følge livefeeden i budstikka imorgen, tror jeg bare kommer til å være irritert over det som kommer frem. Håper mor blir dømt, selv om straffen er lav. Er vel ikke egentlig i tvil om at hun blir det. Tenner et lys for Angelica ikveld Endret 4. april 2018 av Snø_fnugg
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5890 Skrevet 4. april 2018 (endret) 3 timer siden, Uff da skrev: Sitat fra Dagbladet: "I en kommentar sier den tiltalte kvinnen i en SMS til Dagbladet: - Jeg har ikke hørt og vil ikke høre, men kan bare si: «In dubio pro reo», som postet av venner på min Facebook-side. «In dubio pro reo», latin for «i tvil for den anklagede», er det som kalles uskyldspresumsjonen - at en tiltalt er uskyldig inntil det motsatte er bevist, et grunnprinsipp i norsk rettsvesen." Det er jo helt riktig...en tiltalt er uskyldig inntil det motsatte er bevist. Men hva hvis det blir bevist at hun er skyldig? Vil den 46 år gamle tiltalte da være enig det, eller vil det bli skrik og rop om uskyldig dømt? men kjenner at jeg blir skikkelig sint på datterens vegne, og syns ikke det er mye tvil igjen som kan komme tilalte til gode her. Tekstmeldingene er bevis nok. Hvilket reelt valg hadde datteren mot slutten? Hvis hun hadde ønsket hjelp i klare øyeblikk, fordi hun ikke klarte å spise selv om hun ville(vanlig for spiseforstyrrede) hadde hun jo ikke kunnet be om det, ikke bare var hun skremt med å bli lagt i remmer og tvangsforet i årevis, men også med at moren da ville komme i fengsel eller ta selvmord. Og, hvilke alternativer var det? ble hun frisk var det tilbake til samfunnet, som hun var blitt hjernevasket til å tro at bestod av mobbere og fiender. Det i seg selv var vel grunn nok til å bli i tryggheten anoreksien og isolasjonen gav... og hvem ville vel ikke blitt deperimert og få lyst til å dø av en så ensom tilværelse på en skitten, kald hytte, med krangling som eneste kommunikasjon, i måned etter måned. Og hvem lar et barn ligge alene om natten og tenke på døden, både sin og morens? Nei, håper straffen blir strengere, og at tiltalen blir skjerpet hvis hun våger å anke. Anonymkode: f8804...2c2 Innlegget er ryddet for identifisering av privatpersoner. Yvonne (mod) Endret 4. april 2018 av Yvonne 29
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5891 Skrevet 4. april 2018 Mitt inntrykk er at morens personlighetsforstyrrelse har bidratt til at hun støttet spiseforstyrrelsen og ikke datteren, og så har hennes personlige følelse av å bli krenket i tillegg til hevnønske lagt alt til rette for denne ufattelig vonde tragedien. Anonymkode: 982e5...6d8 10
Uff da Skrevet 4. april 2018 #5892 Skrevet 4. april 2018 Kjenner jeg blir mer og mer irritert over hele saken egentlig. Jeg hadde faktisk trodd at aktor hadde påberopt høyere straff, selv om det selvfølgelig er viktigst at hun blir dømt etter tiltale. Jeg tenker også på de barna som tiltalte har beskyldt for mobbing av sin datter. Det er ingen bevis for at hennes datter har blitt mobbet men beviser vel heller at uskyldige setninger fra 8-9 år gamle jenter blir gjort til en kjempesak av mor. Disse barna har fått mer eller mindre skyld for både datterens spiseforstyrrelser og bortgang. Tiltalte har også gitt intervjuer/bok om dette så de barna er lett å identifisere. Isteden for å lære barnet sitt å takle situasjoner som oppstår, så er det skremsel, frykt og manipulering som blir overført til datteren. Dette er også en grov overtredelse etter min mening. Håpe ingen av disse barna går rundt med skyldfølelse pga løgnene tiltalte har spredd og håper dem blir tatt godt vare på. Fy flate altså ..... jeg blir så sint så sint..... 24
Rotemor Skrevet 4. april 2018 #5893 Skrevet 4. april 2018 Aktor la ned påstand om fire år. Det overrasker meg! 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5894 Skrevet 4. april 2018 Hvis mor ikke hadde manipulert og skremt A. slik som hun gjorde, så kanskje A. hadde oppsøkt barnevernet for å få hjelp. Anonymkode: fad9c...735 5
Rotemor Skrevet 4. april 2018 #5895 Skrevet 4. april 2018 5 timer siden, Snø_fnugg skrev: Den ble tatt bort like etter. Jeg så den nettopp Fire år! Kun ett betinget. Veldig rart... 4
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5896 Skrevet 4. april 2018 Denne dama gir jo virkelig diverse personlighetsforstyrrelser et ansikt..! Kommer til å bli et yndet studieobjekt for landets psykologistudenter i tiden bak murene, hun der.... Anonymkode: 985c3...f18 10
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5897 Skrevet 4. april 2018 Så akkurat et intervju med morens forsvarer i vg der han sier at flere av aktors påstander kommer til å ramle sammen som et korthus i løpet av morgendagen. Jeg har mine tvil. Anonymkode: 41fed...a68 16
Gjest Snø_fnugg Skrevet 4. april 2018 #5898 Skrevet 4. april 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne dama gir jo virkelig diverse personlighetsforstyrrelser et ansikt..! Kommer til å bli et yndet studieobjekt for landets psykologistudenter i tiden bak murene, hun der.... Anonymkode: 985c3...f18 Lurer virkelig på hvordan hun kommer til å klare seg i fengsel. Barnemordere er vel nederst på rangstigen. Innlegget er ryddet for latterliggjøring. Yvonne (mod) Endret 4. april 2018 av Snø_fnugg
miss spjåk Skrevet 4. april 2018 #5899 Skrevet 4. april 2018 (endret) 2 timer siden, AnonymBruker skrev: men kjenner at jeg blir skikkelig sint på datterens vegne, og syns ikke det er mye tvil igjen som kan komme tilalte til gode her. Tekstmeldingene er bevis nok. Hvilket reelt valg hadde datteren mot slutten? Hvis hun hadde ønsket hjelp i klare øyeblikk, fordi hun ikke klarte å spise selv om hun ville(vanlig for spiseforstyrrede) hadde hun jo ikke kunnet be om det, ikke bare var hun skremt med å bli lagt i remmer og tvangsforet i årevis, men også med at moren da ville komme i fengsel eller ta selvmord. Og, hvilke alternativer var det? ble hun frisk var det tilbake til samfunnet, som hun var blitt hjernevasket til å tro at bestod av mobbere og fiender. Det i seg selv var vel grunn nok til å bli i tryggheten anoreksien og isolasjonen gav... og hvem ville vel ikke blitt deperimert og få lyst til å dø av en så ensom tilværelse på en skitten, kald hytte, med krangling som eneste kommunikasjon, i måned etter måned. Og hvem lar et barn ligge alene om natten og tenke på døden, både sin og morens? Nei, håper straffen blir strengere, og at tiltalen blir skjerpet hvis hun våger å anke. Anonymkode: f8804...2c2 velskrevet innlegg. Kanskje derav datterens mld "når dør jeg?", den stakkars jenta ble kanskje likegyldig ifh til det å dø. Virkeligheten ble for mye å forholde seg til. Som beskrevet i rettreferatet idag, Angelica lå i et rom alene. Selvmordstrusler, kalle sin anorektiske dater hypokonder når hun ligger med store magesmerter, listen er lang. Jeg lurer på hvor ofte moren var inne på rommet til angelica, og hvor mye tid de tilbringte sammen på hytten. Hadde det vært meg hadde jeg våket over datteren min 24/7 (og selvsagt kontaktet hjelp, noe som tydeligvis ikke er selvsagt for mange av støttespillerne hennes.) Innlegget er ryddet for spekulasjoner og sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 4. april 2018 av Yvonne 17
Uff da Skrevet 4. april 2018 #5900 Skrevet 4. april 2018 9 minutter siden, Rotemor skrev: Jeg så den nettopp Fire år! Kun ett betinget. Veldig rart... Jeg syntes ikke hun burde hatt betinget fengsel i det hele tatt. Hvis hun blir dømt etter aktors påstand så må hun i realiteten sitte 2/3 del av 3 år i fengsel (ubetinget fengsel) med 2 års prøvetid. Så lenge det ikke blir begått nye lovbrudd i prøveperioden så slipper hun med det. Jeg syntes det er for lite rett å slett. Kan jo være at aktor legger straffen lavt i håp om at hun skal bli dømt. Vet ikke, men syntes det er litt rart jeg også. 9
Fremhevede innlegg