AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5941 Skrevet 4. april 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: «Betinget» betyr fengsel. Det er ikke av hensyn til mor at straffen legges lavt, men det er slik det er.. Anonymkode: 41e3b...798 Nei. " Den tiltalte moren til avdøde Angelica Heggelund (13) bør dømmes til fengsel i fire år, hvorav ett år gjøres betinget, mener aktor i Valdres-saken. Aktor trekker fram det turbulente forholdet mellom mor og datter som formildende. Uten formildende omstendigheter ville påstanden ha ligget på rundt fire og et halvt års fengsel, uten en betinget del, opplyser han til NTB."https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/WL3mwg/Aktor-tvilte-seg-bort-fra-drapstiltale-i-Valdres-saken " Anonymkode: fad9c...735 6
Gjest gjest- silje Skrevet 4. april 2018 #5942 Skrevet 4. april 2018 (endret) Denne sms'en har jeg tenkt på i hele dag: “Når kommer jeg til å dø, tror du?” Det stakkars barnet som har gitt opp og ikke tror at det er noen som kan hjelpe henne og bare venter på at hun skal dø, alene i en skitten og kald hytte, mens moren bare lar det skje. En 13 åring som ikke vet hva livet er engang, som er totalt avhengig av gode voksne som kan veilede og hjelpe henne, spør moren om når hun tror at hun kommer til å dø, i en sms. Det er uforståelig, hele den situasjonen som moren har satt dette hjelpesløse barnet i. Barnet var sikkert både redd for å leve og for å dø, og måtte ligge alene med disse grusomme tankene. Nei dette er så ubeskrivelig vondt, at jeg har slitt med å holde tårene tilbake i dag. Fengselsstraff på 4år for det moren har gjort imot sitt eget barn, er alt for lite. Endret 4. april 2018 av gjest- silje
miss spjåk Skrevet 4. april 2018 #5943 Skrevet 4. april 2018 (endret) 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei. " Den tiltalte moren til avdøde Angelica Heggelund (13) bør dømmes til fengsel i fire år, hvorav ett år gjøres betinget, mener aktor i Valdres-saken. Aktor trekker fram det turbulente forholdet mellom mor og datter som formildende. Uten formildende omstendigheter ville påstanden ha ligget på rundt fire og et halvt års fengsel, uten en betinget del, opplyser han til NTB."https://www.bt.no/nyheter/innenriks/i/WL3mwg/Aktor-tvilte-seg-bort-fra-drapstiltale-i-Valdres-saken " Anonymkode: fad9c...735 Endret 4. april 2018 av miss spjåk innlegget jeg siterte ble misforstått av meg 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5944 Skrevet 4. april 2018 1 minutt siden, miss spjåk skrev: Her tar du dessverre feil. Enn sitter IKKE i fengsel den betingede tiden. Betinget fengsel vil si at straffen ikke må sones, men at man har div. betingelser, f.eks at vedkommende ikke begår nye straffbare forhold i i prøvetiden. Dersom dette skjer, må normalt den gamle betingede dommen, og dommen for det nye forholdet, sones. Man er altså under en slags prøvetid. Jeg svarte nei på dette: " «Betinget» betyr fengsel. " Anonymkode: fad9c...735 5
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5945 Skrevet 4. april 2018 4 minutter siden, miss spjåk skrev: Enn sitter IKKE i fengsel den betingede tiden. Betinget fengsel vil si at straffen ikke må sones, men at man har div. betingelser, f.eks at vedkommende ikke begår nye straffbare forhold i i prøvetiden. Dersom dette skjer, må normalt den gamle betingede dommen, og dommen for det nye forholdet, sones. Man er altså under en slags prøvetid. Takk for at du forklarte om hva som ligger i den betingede delen Anonymkode: fad9c...735 2
minister-mio Skrevet 4. april 2018 #5946 Skrevet 4. april 2018 26 minutter siden, gjest- silje skrev: Denne sms'en har jeg tenkt på i hele dag: “Når kommer jeg til å dø, tror du?” Det stakkars barnet som har gitt opp og ikke tror at det er noen som kan hjelpe henne og bare venter på at hun skal dø, alene i en skitten og kald hytte, mens moren bare lar det skje. En 13 åring som ikke vet hva livet er engang, som er totalt avhengig av gode voksne som kan veilede og hjelpe henne, spør moren om når hun tror at hun kommer til å dø, i en sms. Det er uforståelig, hele den situasjonen som moren har satt dette hjelpesløse barnet i. Barnet var sikkert både redd for å leve og for å dø, og måtte ligge alene med disse grusomme tankene. Nei dette er så ubeskrivelig vondt, at jeg har slitt med å holde tårene tilbake i dag. Fengselsstraff på 4år for det moren har gjort imot sitt eget barn, er alt for lite. det er så hjerteskjærende 11
miss spjåk Skrevet 4. april 2018 #5947 Skrevet 4. april 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg svarte nei på dette: " «Betinget» betyr fengsel. " Anonymkode: fad9c...735 beklager, gikk litt fort i svingene:) 1
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5948 Skrevet 4. april 2018 Akkurat nå, miss spjåk skrev: beklager, gikk litt fort i svingene:) Alt i orden Anonymkode: fad9c...735 1
Gjest chisandra Skrevet 4. april 2018 #5949 Skrevet 4. april 2018 2 timer siden, Vampyrina skrev: Jeg er spent på dette korthuset som forsvarerne skal få til og falle i morgen... og så er jeg spent på om mor møter i retten da. Det gjør jeg også, for etter å ha hørt om alle SMS og vitner forklare, så virker det som det korthuset har en ganske så solid mur rundt seg.
AnonymBruker Skrevet 4. april 2018 #5950 Skrevet 4. april 2018 (endret) Bare å forberede seg på en flere timer lang nedsabling av det offentlige hjelpeapparatet, hva gjelder skole, helsevesen og barnevern; som alle sviktet. Anonymkode: 5085c...839 Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Endret 5. april 2018 av Yvonne 14
Gjest Blondie65 Skrevet 5. april 2018 #5951 Skrevet 5. april 2018 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare å forberede seg på en flere timer lang nedsabling av det offentlige hjelpeapparatet, hva gjelder skole, helsevesen og barnevern; som alle sviktet. Anonymkode: 5085c...839 Jeg er vel ikke uenig i at disse sviktet. Men hvis retten skal se på hvem som sviktet mest, og ikke minst hvem som har det største ansvar så kan ikke foreldre peke på skolen/helsevesen/barnevern og si "de sviktet først/mest/" når de selv holder barnet borte fra all tilgjengelig hjelp. Det blir som å nekte legebehandling for deretter å saksøke legen for komplikasjoner grunnet manglende legehjelp. Dette håper jeg retten ser. Skal forsvaret nå frem her, må de jo hevde at det offentlige villedet eller med vilje forhindret hjelp når tiltalte ba om det. Jeg kan ikke helt se at det har skjedd her. Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 5. april 2018 av Blondie65
Vampyrina Skrevet 5. april 2018 #5952 Skrevet 5. april 2018 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare å forberede seg på en flere timer lang nedsabling av det offentlige hjelpeapparatet, hva gjelder skole, helsevesen og barnevern; som alle sviktet. Tiltalte vil naturligvis bli iscenesatt slik hun ser seg selv, og ellers blir det nok snakket en hel del om alt denne saken ikke handler om, som feks mobbing. Anonymkode: 5085c...839 Jeg registrerer at forsvarerne formulerer seg på måter som tiltalte også gjør. Det er akkurat som om det er hennes ord som blir uttalt. Men det er kanskje bare sånn. De forsvarer jo henne og skal framsnakke hennes sak åkke som. 4
Mmmwhatever Skrevet 5. april 2018 #5953 Skrevet 5. april 2018 (endret) 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Bare å forberede seg på en flere timer lang nedsabling av det offentlige hjelpeapparatet, hva gjelder skole, helsevesen og barnevern; som alle sviktet. Anonymkode: 5085c...839 Ja, det er akkurat slik det vil bli. Og delvis stemmer det, det offentlige sviktet - men ikke slik mor mener. Det offentlige sviktet gjennom at hun ikke ble fratatt omsorgen for datteren sin. Barnevernet og fastlege sviktet. De andre instansene i bildet gjorde stort sett jobben sin, men de ble aktivt motarbeidet av nettopp mor! Forsvaret vil nok forsøke å tåkelegge saken gjennom å fokusere på mobbing og helsevesen/skole som sviktet og at mor er et offer like mye som A. Men som aktoratet sa, mobbing (skjedd/ikke skjedd) er ikke relevant ift tiltalen. Og det er nettopp mor som har sørget for at samarbeidet med det offentlige ikke fungerte, at datteren ikke fikk helsehjelp, og at hun dermed døde. Tipper dagen i dag vil bli preget av mors absurde alternative virkelighetssyn. Det kan nok bli ganske hardt å lese. Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 5. april 2018 av Yvonne 6
Mmmwhatever Skrevet 5. april 2018 #5954 Skrevet 5. april 2018 8 timer siden, chisandra skrev: Det gjør jeg også, for etter å ha hørt om alle SMS og vitner forklare, så virker det som det korthuset har en ganske så solid mur rundt seg. Og kortene er limt sammen med superlim. 2
Uff da Skrevet 5. april 2018 #5955 Skrevet 5. april 2018 Da er det i gang: https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjfm5rfmu000o09hxfbzgdfwb?height=500&mode=live 1
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #5956 Skrevet 5. april 2018 "Tiltalte, hennes ektemann, tiltaltes mor og øvrig familie er tilstede i Gjøvik tingrett." Nå skal hun være der fordi noen endelig skal snakke hennes sak.. Anonymkode: ab505...bab 19
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #5957 Skrevet 5. april 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: "Tiltalte, hennes ektemann, tiltaltes mor og øvrig familie er tilstede i Gjøvik tingrett." Nå skal hun være der fordi noen endelig skal snakke hennes sak.. Anonymkode: ab505...bab Det er så tragisk komisk at hun kun dukker opp når noen skal vitne eller snakke for henne, også forlater hun rettsalen når andre skal vitne. Det sier jo ganske mye. Anonymkode: 5f740...5b1 30
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #5958 Skrevet 5. april 2018 15 minutter siden, Mmmwhatever skrev: Ja, det er akkurat slik det vil bli. Og delvis stemmer det, det offentlige sviktet - men ikke slik mor mener. Det offentlige sviktet gjennom at hun ikke ble fratatt omsorgen for datteren sin. Barnevernet og fastlege sviktet. De andre instansene i bildet gjorde stort sett jobben sin, men de ble aktivt motarbeidet av nettopp mor! Det er et paradoks som jeg ikke forstår hvordan forsvaret skal klare å vri om til et argument uten å tråkke i sin egen salat. Hvordan sviktet for eksempel politiet og barnevernet? Ved å ikke bryte seg inn i hytta og fjerne datteren fra moren med makt, så de ikke skulle rømme igjen? Man kan godt si at de sviktet, men ikke uten da å inrømme at moren ikke var den omsorgsfulle løvemammaen som bare kjempet for dattens beste. Og ikke kan de argumentere med at hun var utilregnelig heller. For å bruke at disse sviktet må de samtidig innrømme at moren er skyldig. Anonymkode: f8804...2c2 18
AnonymBruker Skrevet 5. april 2018 #5959 Skrevet 5. april 2018 Hjelpes, for noe fjas og oppgulp Bugge kommer med. Hun vil si noe om politi og påtalemaktens habilitet? Virkelig? Anonymkode: 1c8ce...74f 10
Uff da Skrevet 5. april 2018 #5960 Skrevet 5. april 2018 Fra Budstikka: "Forsvareren sier dødsfallet kunne skjedd hvor som helst, når som helst." Nei, nei.....nå må dem gi seg, det der kan man bare ikke si.... 16
Fremhevede innlegg