Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

9 minutter siden, Snø_fnugg skrev:

De har vært veldig flinke, og fortjener all heder og ære for dekning av denne saken. Jeg vil imidlertid trekke meg tilbake etter denne første runden, da hele denne saken har opptatt mye av tida mi. Budstikka er heller ikke mitt nærområde men har bodd i Bærum og kjenner til forholdene, leste den da jeg bodde der.

Fullt forståelig. Jeg merker det selv at denne saken har tatt mye tid og tankevirksomhet. Spesielt med tanke på den enorme mengden men informasjon, bevis, påstander og vitner. Og også bare det at jeg har barn selv og blir berørt på den måten. Blir godt å få en avslutning på denne saken, selv om jeg ikke har noen forhåpninger om at det skal skje på en god stund.

Anonymkode: ab505...bab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Snø_fnugg
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fullt forståelig. Jeg merker det selv at denne saken har tatt mye tid og tankevirksomhet. Spesielt med tanke på den enorme mengden men informasjon, bevis, påstander og vitner. Og også bare det at jeg har barn selv og blir berørt på den måten. Blir godt å få en avslutning på denne saken, selv om jeg ikke har noen forhåpninger om at det skal skje på en god stund.

Anonymkode: ab505...bab

Jeg har også barn og man tenker jo sitt. Tror jeg bare må legge den vekk egentlig, det nytter liksom ikke å tvære på ting, tolke i hytt og pine lenger. Det har vært interessant, skremmende og trist å følge saken. Jeg håper hun blir dømt skyldig og at straffeutmålingen blir høy. Etter alt som har kommet frem så håper jeg det.

Endret av Snø_fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest chisandra

Jeg har også blitt dypt engasjert i denne saken, og kommer nok til å følge den til hun har en rettskraftig dom. Jeg synes denne saken er så innmari viktig, ikke minst i forhold til at det faktisk er mulig i lille gjennomsiktige Norge å ta med seg et sykt barn og forsvinne for alt og alle, selv om både helsevesen og barnevern har hatt tak i de - og latt de gli ut av syne igjen. 

Ønsket mitt for saken, er at den gjør en forskjell. Det er for sent for Angelica, men ikke for den neste Angelica der ute med en forelder som er ganske veltalende og overtalende. Det må et samarbeid til mellom etater, slik at det ikke er mulig å forsvinne på denne måten. Det må synes når en forelder avlyser og forskyver timeavtaler for et åpenlyst sykt barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Snø_fnugg
3 timer siden, chisandra skrev:

Jeg har også blitt dypt engasjert i denne saken, og kommer nok til å følge den til hun har en rettskraftig dom. Jeg synes denne saken er så innmari viktig, ikke minst i forhold til at det faktisk er mulig i lille gjennomsiktige Norge å ta med seg et sykt barn og forsvinne for alt og alle, selv om både helsevesen og barnevern har hatt tak i de - og latt de gli ut av syne igjen. 

Ønsket mitt for saken, er at den gjør en forskjell. Det er for sent for Angelica, men ikke for den neste Angelica der ute med en forelder som er ganske veltalende og overtalende. Det må et samarbeid til mellom etater, slik at det ikke er mulig å forsvinne på denne måten. Det må synes når en forelder avlyser og forskyver timeavtaler for et åpenlyst sykt barn.

Ja jeg håper dette er en vekker for det norske folk, primært sett etater som ivaretar barn. Jeg jobber i barnehage og kommer til å huske denne saken og ta med meg Angelicas historie når jeg er i tvil om omsorgssvikt og synes noe skurrer med et barn, og relasjonen til foreldrene. Det viktigste vi kan gjøre, vi som har engasjert oss og satt oss inn i saken på detaljnivå, er å gjøre vårt til at dette ikke skjer igjen, gjerne fortelle det til andre så de forstår og kan være forberedt om de møter slike foreldre som Camilla. Det er bra noen ganger å tenke det verste, noen ganger skjer det faktisk.

Endret av Snø_fnugg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før : https://www.nrk.no/norge/_-det-er-som-a-vaere-i-et-mareritt-1.13151233

Og nå : https://www.aftenposten.no/norge/i/x6Mmp/Lommedalen-saken-Moren-nekter-straffskyld--holdt-pa-a-besvime#&gid=1&pid=2

Anonymkode: 89348...ad4

Innlegget er ryddet for latterliggjøring og persondebatt.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Der du skriver "Og nå" om bildet i aftenpostens artikkel fra 2017: Det bildet av tiltalte er kanskje fra tidlig i januar 2016?" (Dette står under bildet: "Advokat Aasmund Sandland sammen med den tiltalte moren fra et tidligere fengslingsmøte. ")

Når er opptaket på NRK i linken din spilt inn?

Anonymkode: fad9c...735

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der du skriver "Og nå" om bildet i aftenpostens artikkel fra 2017: Det bildet av tiltalte er kanskje fra tidlig i januar 2016?" (Dette står under bildet: "Advokat Aasmund Sandland sammen med den tiltalte moren fra et tidligere fengslingsmøte. ")

Når er opptaket på NRK i linken din spilt inn?

Anonymkode: fad9c...735

September 2016. Fengslingsmøtet var i januar 2016.

Anonymkode: ab505...bab

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

September 2016. Fengslingsmøtet var i januar 2016.

Anonymkode: ab505...bab

Takk :)

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Der du skriver "Og nå" om bildet i aftenpostens artikkel fra 2017: Det bildet av tiltalte er kanskje fra tidlig i januar 2016?" (Dette står under bildet: "Advokat Aasmund Sandland sammen med den tiltalte moren fra et tidligere fengslingsmøte. ")

Når er opptaket på NRK i linken din spilt inn?

Anonymkode: fad9c...735

september 2016 første link og april 2017 siste

Anonymkode: 89348...ad4

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

1 time siden, AnonymBruker skrev:

 

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

september 2016 første link og april 2017 siste

Anonymkode: 89348...ad4

Det stemmer ikke. Bildet i første link (der du skriver "før"), er fra (ca) september 2016.
Bildet i andre link (der du skriver "etter") Er fra januar 2016.

Anonymkode: fad9c...735

 

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, latterliggjøring og persondebatt, samt svar til dette.

Yvonne (mod)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest chisandra

De meldingene, @Vampyrina...huff. Stakkars lille jenta. Men den moren klarer ikke å overraske meg lenger, tragisk nok. 

Nå får vi bare håpe at retten tydelig ser at dette kan og bør få de konsekvensene hun fortjener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, chisandra skrev:

De meldingene, @Vampyrina...huff. Stakkars lille jenta. Men den moren klarer ikke å overraske meg lenger, tragisk nok. 

Nå får vi bare håpe at retten tydelig ser at dette kan og bør få de konsekvensene hun fortjener.

Jepp. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, Vampyrina skrev:

Utdrag fra tekstmeldinger som ikke har kommet fram tidligere. Jeg er sjokkert. 

3C31E794-539E-4811-83B2-143D43237F09.jpeg

2F5728DD-F63E-4C69-9CD9-84D938142CE7.jpeg

Stakkars stakkars lille jente. Jeg er tom for ord...

Måtte moren få maksimal straff, hun fortjener intet mindre. 

Samtidig håper jeg denne saka blir pensum for barnevern, leger, BUP etc. Og at man lærer av tragedien. Samt at det blir iverksatt hardere tiltak for de som motsetter seg nødvendig hjelp og flytter bevisst for å ikke bli "tatt" som mor selv sier. 

  • Liker 20
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og gru, stakkars jente. Det er nok mye som har skjedd i denne saken som vi aldri vil få vite. Jeg håper av hele mitt hjerte at vi lærer noe av denne saken.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...