Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dette var jo et tema i Christoffer-saken også, og de foreldrene fremsto overhode ikke som ressurssterke. De flyttet også mye, og BV skulle skjerpe rutinene sine angående varsling på tvers av kommuner etter at dette kom frem. Og det har også blitt gjort i denen saken, men moren har jo flyttet så mye, og meldt feil adresse minst en gang, og da kommer systemet til kort. Men den striglete overflaten gjør jo kanskje at man ikke hadde sett for seg et så tragisk utfall, i en sak hvos det kun handler om sykdom og mangel på skolegang.

Anonymkode: 73f0b...a9c

Jeg tenker at i hvert fall barnevernet i Bærum burde fanget opp familien på et mye tidligere tidspunkt.

Dette med hyppige flyttinger var vel først de aller siste månedene av Angelicas liv, før det bodde de i Bærum kommune gjennom mange år. Så jeg synes ikke det blir en dekkende forklaring. 

Jeg har lest fylkesmannens rapport og mener å huske at BV i Bærum i   mottok 7(?) bekymringsmeldinger fra ulike hold, både instanser og privatpersoner, i løpet av årene de bodde i kommunen. Ganske uforståelig at de da ikke gikk inn og undersøkte mer. De la kanskje for mye vekt på jentas sykdom, og den var i hvert fall vektmessig under god kontroll helt fram til august 2015. 

Noen venner av oss fikk (uforskyldt) barnevernet på nakken i flere måneder på grunn av at minsten hadde kommet med et utsagn i barnehagen om en (uskyldig) krangel mellom foreldrene. Så mitt generelle inntrykk er at BV ikke tar lett på henvendelser. 

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

«Frafalt av forsvarerne» betyr vel kanskje at forsvaret ikke ser henne tjenelig som vitne lenger? Eller så er det bare en standard formulering. 

Anonymkode: 5085c...839

• Liker 10
Gjest Tutte
Skrevet

Det ser ikken ut som Dora Thorhallsdottir skal vitne allikevel. Det står at planen var at hun skulle vitne tirsdag, men at hun er frafalt av forsvarerne.

Gjest chisandra
Skrevet

"09:36: Tiltalte sier hun må spise litt, og forlater rettssal 101 i følge med sin mann."

Hun har vært der inne i en halvtime! Vi skal nok få merke at hun er til stede i dag, ja. :P

Gjest chisandra
Skrevet (endret)

"På spørsmål fra aktor Arne Ingvald Dymbe forklarte Berg at det til sjuende og sist er diabetespasienten selv som styrer blodsukkernivået, gjennom overvåking av verdiene, og valget mellom å injisere eller ikke injisere insulin.

- Man kan sette insulin og få lavt nivå, eller ikke og få høyt. Det er lett å få både lavt og høyt nivå, men det er pasienten som styrer, sa overlegen."

Innlegget er redigert for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av chisandra
AnonymBruker
Skrevet

Virker som om både rettens administrasjon og aktorat har bestemt seg for å la tiltalte styre på og rett og slett gi henne minst mulog oppmerksomhet.

Anonymkode: d8786...f4e

• Liker 9
Skrevet

Nå skal ikke jeg forsvare mor her,men bare legge til at diabetes kan være vanskelig å styre i stressede situasjoner og ved annen sykdom. Jeg har diabetes og har selv erfart det.

• Liker 10
Gjest chisandra
Skrevet

Var dette mobbeombudet forsvarets vitne? I så fall var det et svakt vitne for de.

Skrevet

Nå er det referatforbud fra neste vitnes forklaring.... hva betyr dette?

Skrevet (endret)

slettet

Endret av Ulzzang
åååå så det nå
Skrevet (endret)
13 minutter siden, chisandra skrev:

Var dette mobbeombudet forsvarets vitne? I så fall var det et svakt vitne for de.

Det er nok for å bevise at mor gjorde alt hun kunne og kontaktet div instanser for å få hjelp. Fantastisk at hun sa at andre barn ikke må få skyld!!

Endret av Frkwitch
  • Liker 6
Skrevet
2 minutter siden, Vampyrina skrev:

At aviser ikke har lov til å gjengi hva vitnet forklarer? Veldig merkelig!

• Liker 1
Gjest Tutte
Skrevet
2 minutter siden, Ulzzang skrev:

Kan det være vitne fra helsevesen? er det derfor det er referatforbud?

Nei, det står at det er mor til en annen elev.

Gjest chisandra
Skrevet
6 minutter siden, Frkwitch skrev:

Nå skal ikke jeg forsvare mor her,men bare legge til at diabetes kan være vanskelig å styre i stressede situasjoner og ved annen sykdom. Jeg har diabetes og har selv erfart det.

Nei, men moren avslår jo også hjelpetiltak, sånn som blodsukkersensor

AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, Vampyrina skrev:

Betyr vel at dette vitnet skal forklare seg om sensitive opplysninger fra feks sitt egets barns mobbesak, og får rettens medhold i at dette ikke skal refereres.

Anonymkode: ed262...1dc

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Tutte skrev:

Nei, det står at det er mor til en annen elev.

Forståelig.  Tenker at dette vitnet har vært igjennom nok selv. 

Anonymkode: 51273...43c

• Liker 2
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Betyr vel at dette vitnet skal forklare seg om sensitive opplysninger fra feks sitt egets barns mobbesak, og får rettens medhold i at dette ikke skal refereres.

Anonymkode: ed262...1dc

Da skjønner jeg. 

• Liker 3
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...