Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Forsvarsadvokater har ofte svært vanskelige SAKER, men så vanskelige KLIENTER er det ikke så mange av. Ingen har vel sett maken til de sirkuset hun lager i rettssalen. Jeg tenker at det er utfordrende å føre et seriøst forsvar når tiltalte kun tåler regnbuespråk og ser på seg selv som offeret i saken. Får de noe fornuftig ut av henne i det hele tatt?

Jeg tipper disse forsvarerne ikke ser tilbake på denne saken som noe godt karrieretrekk.

Anonymkode: 48845...25c

Interessante tanker du gjør deg på slutten, og interessant hvor forskjellig man kan tenke. Jeg på min side synes forsvarerne gjør en super jobb -sett fra klientens side. De har null og nada å jobbe med, men de kjemper for klienten likevel, akkurat som de skal gjøre. Som forsvarer har man ofte lost cases, men det er ikke nødvendigvis negativt for karrieren - så lenge man klarer å kjempe og kjempe ved alle muligheter man har. 

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvem trenger se på CSI :haar:

Anonymkode: af65c...d63

Vi trenger det fordi det er fiksjon.

Det er derimot ikke noe morsomt når uhyrligetene er virkelige.

Anonymkode: 4ab7a...a69

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt, injurierende utsagn, identifisering av privatpersoner og innlegg med nedsettende innhold, samt svar til dette.

Tråden åpnes igjen.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

I følge lydtekniker Truls Birkeland på rettsdag 6 kl 0954, sier han at Noen minutter ut i opptaket høres en person si seks stavelser, men det er vanskelig å identifisere hvem det er, fortsetter Birkeland.

Birkeland antydet på samme tidspunkt HVA han tolket som ble sagt men var usikker hva disse seks stavelsene hørtes ut som. Jeg finner det ikke igjen, noen som vet? 

 

Anonymkode: 6b71f...fd6

Glad flere husket det. Trodde nesten at jeg hadde hatt mareritt om saken eller noe :bond:

Det var noe sånt som hørtes ut som "Det er en syk en på ryggen (eller veggen) min"

Så det i en annen tråd nå. Radio eller TV. Uansett må det ha hørtes helt jæ...ut. usj.Når en SYNS å tyde noe sånt fra en stemme på lydopptak.

Ps.Skulle være spørsmålstegn bak radio eller TV.

Endret av SoWhat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Glad flere husket det. Trodde nesten at jeg hadde hatt mareritt om saken eller noe :bond:

Det var noe sånt som hørtes ut som "Det er en syk en på ryggen (eller veggen) min"

Så det i en annen tråd nå. Radio eller TV. Uansett må det ha hørtes helt jæ...ut. usj.Når en SYNS å tyde noe sånt fra en stemme på lydopptak.

Såpass.. Jeg har ikke lest noe steder at teknikeren sa hva han mente stavelsene var. Merkelig at han kunne mene hva som ble sagt, men at det samtidig kunne være lyd av noe som ble gnikket mot hverandre? Kan du prøve å finne link til der du leste dette? 

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Såpass.. Jeg har ikke lest noe steder at teknikeren sa hva han mente stavelsene var. Merkelig at han kunne mene hva som ble sagt, men at det samtidig kunne være lyd av noe som ble gnikket mot hverandre? Kan du prøve å finne link til der du leste dette? 

Anonymkode: 7fdbe...473

Nei,det er det jeg sliter med! Men andre har link ettersom det ble lagt ut i en annen tråd. Finner det bare ikke igjen selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Såpass.. Jeg har ikke lest noe steder at teknikeren sa hva han mente stavelsene var. Merkelig at han kunne mene hva som ble sagt, men at det samtidig kunne være lyd av noe som ble gnikket mot hverandre? Kan du prøve å finne link til der du leste dette? 

Anonymkode: 7fdbe...473

Linken ligger lenger ned på siden nå.Lenger OPP ble det.

Endret av SoWhat?
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Men jeg er usikker på hva de målingene kan si om hvilke forhold avdøde har levd under, med tanke på alt som da har foregått i og rundt hytten av redningsarbeid og etterforskning det siste døgnet før målingen. 

Men rim på rutene? Det tar vel tid å utvikle? Eller? Jeg har i grunnen ikke særlig peiling på dette. 

Anonymkode: 5085c...839

Hytta har gamle, litt slitte smårutede vinduer. Med noen minusgrader ute blir det kuldegjennomslag på glasset, så dugg på innsiden av rutene fryser til rim. Helt vanlig på gamle vinduer..

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ulzzang skrev:

https://www.nrk.no/ho/morens-forklaring_-angelica-_13_-satte-juice-i-halsen-1.13950718

Ja nå vinkles saken litt annerledes har jeg inntrykk av. Det var referanser til mobbing

Hæ? Denne artikkelen er jo full av faktafeil? Moren har ikke sagt at hun ringte nødnummeret fordi jenta fikk jus i halsen. Hun sa at hun først trodde jenta bare fikk jus i halsen. Hun har heller ikke sagt at jenta var rask og oppegående til hun døde. Sykt slapt journalistarbeid..bedre å forholde seg til Budstikka-direkte, enn NRK..

Anonymkode: c6795...eca

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

"15:33

Politietterforskeren spør hvordan kroppen til Angelica var når tiltalte utførte hjerte- og lungeredning. Tiltalte svarer at hun lå i sengen og at hun må ha dratt vekk putene.

-Nå vet jeg ikke om jeg klarer mer, sier hun."https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjei7nkpt002k09fyxz8hxasy?mode=static

Anonymkode: fad9c...735

Om dette over.  Noen uttalte at hjerte- og lungeredning ikke skal utføres i seng men på gulv, for at det skal være effektivt. I tillegg var det noen som uttalte at det ikke var plass til å utføre hjerte- og lungeredning i sengen der Angelica lå.

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var en køyeseng Angelica lå i, var det ikke?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette med "ordene" teknikkeren kunne skimte i bakgrunn, det kan ikkecha vært kjøleskap ellerno? Vårt kjøleskap er i allefall veldig pratsomt 3-4 ganger om dagen. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det å utføre HLR i en seng er ueffektivit fordi underlaget blir for mykt slik at kompressjonene ikke blir gode/ dype nok. 

Endret av Nobile
Skrivefeil endret
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

21 minutter siden, SoWhat? skrev:

Glad flere husket det. Trodde nesten at jeg hadde hatt mareritt om saken eller noe :bond:

Det var noe sånt som hørtes ut som "Det er en syk en på ryggen (eller veggen) min"

Så det i en annen tråd nå. Radio eller TV. Uansett må det ha hørtes helt jæ...ut. usj.Når en SYNS å tyde noe sånt fra en stemme på lydopptak.

Ps.Skulle være spørsmålstegn bak radio eller TV.

Ja, det var det..! 🤔 Men er det seks stavelser da..? Får til ni jeg, men men. 

Merksnodig. 

Anonymkode: 6b71f...fd6

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nobile skrev:

Det å utføre HLR i en seng er ueffektivit fordi underlaget blir for mykt slik at kompressjonene ikke blir gode/ dyre nok. 

dype nok?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Nobile skrev:

Det å utføre HLR i en seng er ueffektivit fordi underlaget blir for mykt slik at kompressjonene ikke blir gode/ dyre nok. 

Ambulansearbeideren sa også at det ikke var mulig å uføre HLR der avdøde lå. Sånn utover deg at underlaget gjorde det nytteløst. 

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

dype nok?

Anonymkode: fad9c...735

Ja, mente dype nok, ikke dyre nok 🙈

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...