Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Det er INGENTING som henger på greip. Ingenting!!

Anonymkode: af65c...d63

• Liker 19
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Var det så galt? Hun skriver om seg selv og det kan vel godt stemme for henne. Skjønner ikke hvorfor noen kritiserer henne for dette.

Anonymkode: 9fa3f...7cb

Hun bruker det jo for å fremme seg selv. Det er som når politikere slår politisk mynt på en sak for å vinne ansikt. Men Linnea gjør det for å vinne publisitet. Det er avskyelig, for å være ærlig. 

Anonymkode: b9fc4...9dc

• Liker 27
AnonymBruker
Skrevet

Utsagnet "Det kommer til å være svart lenge", kan også bety at man har bestemt seg for at man ikke vil fortelle om visse ting, vel?

Anonymkode: fad9c...735

• Liker 20
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nå har forsvarsadvokater en jobb å gjøre. Jeg har aldri hatt problemer med å forstå det,og respektert den jobben de har. Disse to som forsvarere for moren er de merkeligste jeg har fulgt med på. Hva driver de med? Det virker som om de er totalt uerfarne og opptrer merkelig "desperate". Kan ikke se at de på noen måte gjør en god jobb. Hvorfor er de engasjert i det hele tatt? For noe møl de holder på med. 

Tiltalte fremstår som svært vanskelig å samarbeide med, så kanskje disse to var de eneste som ikke sa nei?

Anonymkode: 48845...25c

• Liker 12
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er INGENTING som henger på greip. Ingenting!!

Anonymkode: af65c...d63

Jeg sier meg ganske enig.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet (endret)
3 timer siden, SoWhat? skrev:

Nå har forsvarsadvokater en jobb å gjøre. Jeg har aldri hatt problemer med å forstå det,og respektert den jobben de har. Disse to som forsvarere for moren er de merkeligste jeg har fulgt med på. Hva driver de med? Det virker som om de er totalt uerfarne og opptrer merkelig "desperate". Kan ikke se at de på noen måte gjør en god jobb. Hvorfor er de engasjert i det hele tatt? For noe møl de holder på med. 

Men det virker egentlig bare forvirrende, ja, og neppe til tiltaltes fordel. Tviler på at administrator lar seg affisere. Jeg har selv sett forsvarsadvokater som tilsynelatende bevisst opptrer litt glemske og surrete overfor juryer, fordi juryen da kan få inntrykk av at saken er vanskelig å forstå selv for de profesjonelle og tenke at det tryggeste når man blir forvirret er frifinnelse. Ved meddomsrett kan jeg derimot ikke skjønne at det skulle ha noen hensikt.

Anonymkode: d18de...5d1

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 17
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Tiltalte fremstår som svært vanskelig å samarbeide med, så kanskje disse to var de eneste som ikke sa nei?

Anonymkode: 48845...25c

Nå er det sjelden de sier nei,og de har ekstremt utfordrende jobber mange ganger. Så vet ikke om du har rett,og i tilfelle så er det bare enda en merkelig greie med hele saken. Det kan være at moren har avvist noen før,men uansett er ikke dette forsvaret noe som gavner henne.

Skrevet (endret)

Det er veldig absurd å lese morens forklaring. Hun beskriver liksom en helt vanlig og koselig tur på hytta med lange turer, og en hyggelig jul med pinnekjøtt og julenøtter. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 32
Skrevet (endret)
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men det virker egentlig bare forvirrende, ja, og neppe til tiltaltes fordel. Tviler på at administrator lar seg affisere. Jeg har selv sett forsvarsadvokater som tilsynelatende bevisst opptrer litt glemske og surrete overfor juryer, fordi juryen da kan få inntrykk av at saken er vanskelig å forstå selv for de profesjonelle og tenke at det tryggeste når man blir forvirret er frifinnelse. Ved meddomsrett kan jeg derimot ikke skjønne at det skulle ha noen hensikt.

Anonymkode: d18de...5d1

Begge disse advikatene har lang fartstid, og Bugge ble omtalt som «kjendisadvokat»  for ca 10 år siden. I følge Proff.no, tjener begge rimelig fett i hvert sitt ENK, og har et felles AS som går med underskudd (antagelig fordi utgifter til kontorlokaler og dlikt går via det felles AS’et, mens de fakturerer durekte til sine respektive ENK).

Aasmund O Sandland

Ann T Bugge

Advokatfirmaet Bugge og Sandland AS

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt syk forklaring.. :( Stakkars jente

Tiltalte forteller i avhøret at hun og datteren sto og kuttet rotgrønnsaker til nyttårsmiddagen på kjøkkenet.

-Angelica hadde drukket juice. Plutselig synes jeg det virket som det satt fast i halsen, og at hun plutselig ble slapp. Da sa jeg at nå ringer jeg sykehuset. Jeg husker jeg ba dem sende ambulanse og luftambulanse, og at det tok over 30 minutter, forklarer hun.

Anonymkode: 5eb63...652

• Liker 5
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Helt syk forklaring.. :( Stakkars jente

Tiltalte forteller i avhøret at hun og datteren sto og kuttet rotgrønnsaker til nyttårsmiddagen på kjøkkenet.

-Angelica hadde drukket juice. Plutselig synes jeg det virket som det satt fast i halsen, og at hun plutselig ble slapp. Da sa jeg at nå ringer jeg sykehuset. Jeg husker jeg ba dem sende ambulanse og luftambulanse, og at det tok over 30 minutter, forklarer hun.

Hva i all verden... også sa hun jo til AMK sentralen at jenta ikke ville ha juice?

• Liker 24
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Ulzzang skrev:

Hva i all verden... også sa hun jo til AMK sentralen at jenta ikke ville ha juice?

Jeg er helt normalvektig og trener, og selv jeg har problemer med å skjære opp enkelte rotgrønnsaker som søtpotet, kålrabi og pastinakk. Det er hardt og krever litt styrke selv med en god kniv. Får det bare ikke til å stemme... 

• Liker 38
Skrevet

Hvor ble det av rotgrønnsakene de skal ha kuttet? Den eneste maten i hytta var inntørkede rester fra julaften, én uke tidligere. 

• Liker 26
Gjest chisandra
Skrevet

Mor sier at de to sto og kuttet grønnsaker rett før, mens både ambulanselegen og rettsmedisineren mener Angelica allerede har vært død i timevis. 

Dette er helt horribelt å lese. Det er som en skrekkfilm.

Gjest Carol80
Skrevet (endret)
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"14:41

– Hva skjer før dere står og skjærer rotgrønnsaker på kjøkkenet?

Det er det jeg ikke skjønner. Alle de timene. Jeg vet ikke, jeg finner det ikke, sier den tiltalte moren."https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjei7nkpt002k09fyxz8hxasy?mode=static

Ikke så rart hun ikke husker når det i følge rettspatologen er sannsynlig at jenta har ligget død mellom 6-12 timer allerede. :sjokkbla: 

Endret av Carol80
Skrevet

Hun vet ikke engang hva jenta hadde på seg den dagen :overrasket:

• Liker 12
Skrevet (endret)

Det ble ganske raskt tatt ut siktelse mot moren. Jeg tror vi kan gå ut fra at det har en sammenheng med tekniske bevis fra åstedet. 

Da moren kom med forklaringen retten viser til, var hun allerede siktet. Det var ikke en "vanlig samtale" for å belyse hva som har skjedd. 

Endret av Chiubi
Skrivefeil
  • Liker 15
AnonymBruker
Skrevet

"14:46 Hun blir bedt om å tegne hvordan Angelica satt i senga, og gjør et forsøk. "

Satt hun i senga? Når er det de snakker om her?

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Det er også rart at hun insisterer på at de kuttet grønnsaker. Samtidig som hun litt tidligere hadde skrevet meldinger til A hvor mor presiserte at det var ytterst viktig at A ikke reiste seg, da det ville føre til brukket nakke! 

Anonymkode: 3ab64...3e4

• Liker 33
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...