AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2741 Skrevet 8. mars 2018 16 minutter siden, SoWhat? skrev: Ja,har noen link til dette. Så var det den stemmen i bakgrunnen som en kunne tyde sa noe.Vil ikke gjenta det i fare for å skrive noe feil,men det var mildt sagt uhyggelig. Lydtekniker Truls Birkeland f.o.m kl 09:41 på rettsdag 6 her: https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjefcnwmx000109ejlrtg9mfb?mode=static Anonymkode: fad9c...735 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2742 Skrevet 8. mars 2018 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Moren sier at hun ikke husker godt etter 14 oktober(leste i artikkel på tv2) Hvordan kan hun da være så sikker på at hun gjorde alt for å redde Angelika? Hun husker jo ikke de to siste månedene.. Anonymkode: d4a15...542 I avhøret som ble gjennomført 20. januar hos Kripos sier kvinnen først at hun bare kan huske frem til 14. oktober 2015. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4dXKJG/valdres-tiltalt-46-i-politiavhoer-sier-angelica-13-ble-plutselig-slapp-paa-nyttaarsaften Anonymkode: d4a15...542 1
Vampen Skrevet 8. mars 2018 #2743 Skrevet 8. mars 2018 Det er i og for seg en liten detalje, men jeg merket meg at mor framstiller rektor som «firkantet» fordi skolen påpeker mangel på flyttemelding. Det er ikke å være firkantet, det er bare slik det er. Spesielt når man bytter kommune, fordi da er det også et spørsmål om hvem som er økonomisk ansvarlig for skolegang. Det er en grei indikasjon på at årsaken til at alle hun møter er vrange og udugelige. 38
Gjest Carol80 Skrevet 8. mars 2018 #2744 Skrevet 8. mars 2018 15 minutter siden, Trollmora skrev: Eller at A selv har åpnet vinduet for kroppen forbrenner mer kalorier når en fryser. Sant. Det ble påvist at nedkjøling var en sannsynlig dødsårsak sammen med avmagringen, da må det ha vært kaldt også før hun døde.
Ando Nym Skrevet 8. mars 2018 #2745 Skrevet 8. mars 2018 Moren lukket vel trolig ikke døren da hun løp ut for å møte ambuansen (?). "I politiavhør skal ambulansearbeideren ha forklart at det ikke var spesielt varmt i hytta, men at det kan skyldes at de hadde åpnet døren da de kom til stedet". Helsesøster og fastlege, som konstaterte at det var (veldig) kaldt i hytta, kom først en god stund senere. De kom sammen med en brannmann som i første politiavhør sa at det ikke var kaldt der, men "normal temperatur, slik at man kunne oppholde seg der uten å fryse". Det blir veldig fort kaldt i en gammel hytte på bare 40kvm. (mener jeg å ha lest) om døren blir stående åpen og det er noen minusgrader ute. Jeg har selv gamle trehus og vet godt at det ikke skal mange minutter med ett åpent vindu til, før det er svinkaldt. Inne på mitt anneks (omtrent samme str. som hovedhytta) fryser jorden i pottene ved minus 10 selv om ovnen står på 10gr. Tenker bare at det tross alt *kan* finnes naturlige årsaker til at det var så kaldt i hytta når helsepersonell og politi kom dit. 10
Gjest chisandra Skrevet 8. mars 2018 #2746 Skrevet 8. mars 2018 "Kvinnen sier i Kripos-avhøret at hun kan huske at hun og datteren bygde en snømann og en snøborg mens de var på hytta" Dette er det ihvertfall bevis på hvis det har funnet sted.
Gjest Margo Skrevet 8. mars 2018 #2747 Skrevet 8. mars 2018 30 minutter siden, Tutte skrev: Har flere ganger hatt lyst til å kommentere noe når det gjelder det selv. Ja..og tilføy bagene. Så..uff.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2748 Skrevet 8. mars 2018 6 minutter siden, chisandra skrev: "Kvinnen sier i Kripos-avhøret at hun kan huske at hun og datteren bygde en snømann og en snøborg mens de var på hytta" Dette er det ihvertfall bevis på hvis det har funnet sted. Det var ingen tegn på snølek utenfor hytta... Anonymkode: fad9c...735 21
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2749 Skrevet 8. mars 2018 I følge lydtekniker Truls Birkeland på rettsdag 6 kl 0954, sier han at Noen minutter ut i opptaket høres en person si seks stavelser, men det er vanskelig å identifisere hvem det er, fortsetter Birkeland. Birkeland antydet på samme tidspunkt HVA han tolket som ble sagt men var usikker hva disse seks stavelsene hørtes ut som. Jeg finner det ikke igjen, noen som vet? Anonymkode: 6b71f...fd6 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2750 Skrevet 8. mars 2018 Det finnes muligens naturlige årsaker til at det var kaldt og langt under termostat på hytten underveis i redningsarbeidet, men det forklarer ikke hvorfor nedkjøling ses som en del av dødsårsaken til avdøde. Anonymkode: 5085c...839 22
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2751 Skrevet 8. mars 2018 Denne lyden/stemmen på opptaket, kan det være TV? Hvilke tanker har dere om det? Lydtekniker sier at det kan være stoff som gnis etc, men høres ikke det ut som en rar forklaring? Anonymkode: b6bda...530 1
Gjest Margo Skrevet 8. mars 2018 #2752 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det finnes muligens naturlige årsaker til at det var kaldt og langt under termostat på hytten underveis i redningsarbeidet, men det forklarer ikke hvorfor nedkjøling ses som en del av dødsårsaken til avdøde. Anonymkode: 5085c...839 Temperaturen ble vel målt til 8.5 grader dagen etter redningsarbeidet av Kripos?
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2753 Skrevet 8. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Denne lyden/stemmen på opptaket, kan det være TV? Hvilke tanker har dere om det? Lydtekniker sier at det kan være stoff som gnis etc, men høres ikke det ut som en rar forklaring? Anonymkode: b6bda...530 Kan det ikke være tiltalte som hvisker/ sier noe svært lavt f.eks? Anonymkode: fad9c...735 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2754 Skrevet 8. mars 2018 Akkurat nå, Vera skrev: Temperaturen ble vel målt til 8.5 grader dagen etter redningsarbeidet av Kripos? Det var Kripos selv som målte det. Anonymkode: 59d11...41f 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2755 Skrevet 8. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: I følge lydtekniker Truls Birkeland på rettsdag 6 kl 0954, sier han at Noen minutter ut i opptaket høres en person si seks stavelser, men det er vanskelig å identifisere hvem det er, fortsetter Birkeland. Birkeland antydet på samme tidspunkt HVA han tolket som ble sagt men var usikker hva disse seks stavelsene hørtes ut som. Jeg finner det ikke igjen, noen som vet? Anonymkode: 6b71f...fd6 Det hadde vært interessant å hørt opptaket av dette. Anonymkode: fad9c...735 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2756 Skrevet 8. mars 2018 Å lese morens forklaring i dag, og etterpå lese oppsummeringen fra rettsmedisineren gjør saken bisarr: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/zLkzpK/rettsmedisiner-om-valdres-saken-utelukker-ikke-at-angelica-13-doede-dagen-foer-nyttaarsaften Anonymkode: 59d11...41f 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2757 Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Det var Kripos selv som målte det. Anonymkode: 59d11...41f Og hvis jeg ikke husker feil sto ovnen(e) på maks da de målte. Så det er vanskelig å tenke seg at temperaturen noen gang hadde vært særlig høyere uten vedfyring. Og det var ikke ved der. Anonymkode: 48845...25c 12
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2758 Skrevet 8. mars 2018 Hvem trenger se på CSI Anonymkode: af65c...d63 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2759 Skrevet 8. mars 2018 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: I følge lydtekniker Truls Birkeland på rettsdag 6 kl 0954, sier han at Noen minutter ut i opptaket høres en person si seks stavelser, men det er vanskelig å identifisere hvem det er, fortsetter Birkeland. Birkeland antydet på samme tidspunkt HVA han tolket som ble sagt men var usikker hva disse seks stavelsene hørtes ut som. Jeg finner det ikke igjen, noen som vet? Anonymkode: 6b71f...fd6 Dette er før hun legger fra seg telefonen og setter på høyttaler. "09:54 – Jeg har funnet lyd av en glidelås og en lysbryter som går av og på. Noen minutter ut i opptaket høres en person si seks stavelser, men det er vanskelig å identifisere hvem det er, fortsetter Birkeland. " https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjefcnwmx000109ejlrtg9mfb?mode=static Anonymkode: fad9c...735 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2760 Skrevet 8. mars 2018 4 minutter siden, Vera skrev: Temperaturen ble vel målt til 8.5 grader dagen etter redningsarbeidet av Kripos? Men jeg er usikker på hva de målingene kan si om hvilke forhold avdøde har levd under, med tanke på alt som da har foregått i og rundt hytten av redningsarbeid og etterforskning det siste døgnet før målingen. Men rim på rutene? Det tar vel tid å utvikle? Eller? Jeg har i grunnen ikke særlig peiling på dette. Anonymkode: 5085c...839 4
Fremhevede innlegg