Gjest Carol80 Skrevet 8. mars 2018 #2841 Skrevet 8. mars 2018 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var målt 8,5 grader etter at ambulansefolk og helsepersonell og muligens politi hadde gått ut og inn. Ambulabsepersonellet som kom først reagerte ikke på romtemperaturen. Nok et eksempel på at man leser og gjengir fakta upresist eller feilaktig slik at det gjør saken verre. For et sensasjonslystent «publikum», gidder ikke sjekke rettsreferat før dere underbygger Worse case scenario. Anonymkode: f3177...e2d Det var målt dagen etter.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2842 Skrevet 8. mars 2018 Akkurat nå, Carol80 skrev: Det var målt dagen etter. Var det ikke på natten, en stund etter midnatt den 1. januar? Anonymkode: fad9c...735 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2843 Skrevet 8. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var målt 8,5 grader etter at ambulansefolk og helsepersonell og muligens politi hadde gått ut og inn. Ambulabsepersonellet som kom først reagerte ikke på romtemperaturen. Nok et eksempel på at man leser og gjengir fakta upresist eller feilaktig slik at det gjør saken verre. For et sensasjonslystent «publikum», gidder ikke sjekke rettsreferat før dere underbygger Worse case scenario. Anonymkode: f3177...e2d Kripos lot ovnen stå på samme temperatur til dagen etter, og målte da 8,5 grader. Anonymkode: b7019...c2d 12
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2844 Skrevet 8. mars 2018 Helsesøster sa: Kom 2130. Det lå en dunyne uten sengetøy utenfor hytta. Kaldt inne. Rim på alle vinduene. Stusselig inne i hytta med klær, papir og poser med knuste julekaker overalt. Anonymkode: 817fa...7b6 11
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2845 Skrevet 8. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Var det ikke på natten, en stund etter midnatt den 1. januar? Anonymkode: fad9c...735 Det vet vi ikke. I budstikka sto det dagen etter/1.nyttårsdag/1.januar. jeg tolket det som at de kom med åstedsgranskere/tekniske etterforskere dagen etter. Anonymkode: c9f27...32b 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2846 Skrevet 8. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Kripos lot ovnen stå på samme temperatur til dagen etter, og målte da 8,5 grader. Anonymkode: b7019...c2d Kripos var ikke der før dagen etter. Hvor står det at noen "lot ovnen stå på samme temperatur" rent generelt? Det var vel kun en observasjon? Det er bra vi har politi og kripos som tar hånd om etterforskningen, og ikke folk herfra. Anonymkode: 45eb5...034 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2847 Skrevet 8. mars 2018 Har en av dere lyst til å lage denne oversikten bedre, ved å skrive inn hvem som har forklart seg på de forskjellige dagene, slik at det blir lettere å finne frem opplysninger? Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 1 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje3wjlaq004009ejy0e75vtr?mode=static Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 2 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje59wl1l005208cqu9jyi2ou?height=500&mode=live Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 3 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje868692009t08cqqzbgwc14?height=500&mode=live Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 4 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje9mo663009m09d3mrs3v1ai?height=500&mode=live Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 5 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjedx2yy600dx08cqnh8xbelm?mode=static Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 6 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjefcnwmx000109ejlrtg9mfb?mode=static Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 7 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjegs0vh6001i09ejjmblk0si?height=500&mode=live Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 8 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjei7nkpt002k09fyxz8hxasy?mode=static Anonymkode: fad9c...735 2
Eira. Skrevet 8. mars 2018 #2848 Skrevet 8. mars 2018 (endret) 54 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det var målt 8,5 grader etter at ambulansefolk og helsepersonell og muligens politi hadde gått ut og inn. Ambulabsepersonellet som kom først reagerte ikke på romtemperaturen. Nok et eksempel på at man leser og gjengir fakta upresist eller feilaktig slik at det gjør saken verre. For et sensasjonslystent «publikum», gidder ikke sjekke rettsreferat før dere underbygger Worse case scenario. Anonymkode: f3177...e2d Det hadde gagnet tråden mer dersom du ga beskjed om eventuelle feil på en saklig måte. Når du bruker karakteristikker av debattantene i denne tråden som et "sensasjonslystent publikum", virker det mer som du er interessert i å sverte det blir sagt, fremfor å faktisk diskutere saken. Det synes jeg er respektløst i en så sensitiv sak som denne. 8,5 grader ble målt i hytta dagen etter av Kripos. Ovnene sto innstilt på 23 grader, men temperaturen inne viste likevel 8,5 grader, selv etter en natt med oppvarming. Ved til å fyre med fantes heller ikke i hytta. Det er derfor ikke spekulasjon å si at det sannsynligvis ikke var spesielt mye varmere i hytta før helsepersonellet og politiet ankom. At obduksjonen også viste tegn til nedkjøling kan være med på å underbygge dette. (Kilde: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J13X44/valdres-saken-kripos-mener-mye-tyder-paa-at-mor-og-datter-ikke-sov-i-samme-hytte) Endret 8. mars 2018 av Eira. La til noe 14
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2849 Skrevet 8. mars 2018 Kripos har i allefall bemerket, sitert i budstikka, at ovnene sto på 23 grader. Anonymkode: c9f27...32b 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2850 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet vi ikke. I budstikka sto det dagen etter/1.nyttårsdag/1.januar. jeg tolket det som at de kom med åstedsgranskere/tekniske etterforskere dagen etter. Anonymkode: c9f27...32b Jeg mener å ha lest at de kom på natten. Anonymkode: fad9c...735 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2851 Skrevet 8. mars 2018 57 minutter siden, Carol80 said: Det er mulig, men gitt politiets målinger har det vært 8 grader der. Kaldt nok for friske mennesker, tenker jeg. Det var 8,5 grader etter at helsepersonell og politi hadde gått inn og ut, med minusgrader ute. Hvorfor slenger du ut påstander tatt ut av sammenhengen og dermed feilaktige? Anonymkode: f3177...e2d 3
Ando Nym Skrevet 8. mars 2018 #2852 Skrevet 8. mars 2018 14 minutter siden, Carol80 said: Uansett har denne jenta blitt nedkjølt som en av årsakene til hennes død. Det har vært påvist lav temperatur og rim på vinduene innendørs. Moren har ikke fyrt med ved. De fleste normale mennesker med barn og særlig et sykt, ville gjort alt i deres makt for å skape et lunt og varmt hjem for dem, eller søkt hjelp om ovnene var ødelagt, evt kjøpt ved. Nå er ikke det svar på spørsmålet ditt, men her mener jeg at moren har sviktet fullstendig, uansett hvor varmt det har vært i hytta. Beklager, rettet opp til "som følge av nedkjøling". Temperaturen ble først målt neste dag. Da viste et termometer på veggen 8 gr., mens Kripos målte den til 7 eller 7,5. Helsepersonell m.fl. som var der på nyttårsaften sier det var alt fra normal temperatur til veldig kaldt, avhengig av når de kom. Rim på gamle vinduer sier bare noe om at det var kuldegrader ute og at det var varmegrader inne, ved minusgrader blir det kuldegjennomslag i glasset så dugg fryser til rim. At moren har sviktet er jo ingen som helst tvil om, men for en som er alvorlig syk trenger ikke nedkjøling med indre blødninger som følge av nedkjøling være forårsaket av særlig lav temperatur. (noen lenger opp i tråden nevnte 28 gr., men jeg vet altså ikke hvor grensen går). 7
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2853 Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ok, takk skal du ha. Anonymkode: 1c8ce...74f Nema problema. Anonymkode: 4319d...7a6 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2854 Skrevet 8. mars 2018 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Det vet vi ikke. I budstikka sto det dagen etter/1.nyttårsdag/1.januar. jeg tolket det som at de kom med åstedsgranskere/tekniske etterforskere dagen etter. Anonymkode: c9f27...32b Jeg husket feil. " – 1. januar 2016 blir det besluttet å gjøre kriminaltekniske undersøkelser. Klokken 15 møter vi Kripos til briefing på Fagernes. Deretter reiser vi til hytta og starter våre undersøkelser, forteller Aas. "https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjedx2yy600dx08cqnh8xbelm?mode=static Politiet kommer til stedet cirka 21.38. den 31.12. Anonymkode: fad9c...735 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2855 Skrevet 8. mars 2018 Jeg lurer på en ting. Mor sier A ble dårlig mens de skjærte grønnsaker til andebryst(eller var det gås?). Det er skrevet at det var kakesmuler, gammel frukt og gammelt pinnekjøtt i hytta. Er det sagt at mors forklaring om at de skjærte rotgrønnsaker IKKE stemmer, at det IKKE var ferske grønnsaker eller andebryst der? Anonymkode: 76a9c...30c 11
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2856 Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på en ting. Mor sier A ble dårlig mens de skjærte grønnsaker til andebryst(eller var det gås?). Det er skrevet at det var kakesmuler, gammel frukt og gammelt pinnekjøtt i hytta. Er det sagt at mors forklaring om at de skjærte rotgrønnsaker IKKE stemmer, at det IKKE var ferske grønnsaker eller andebryst der? Anonymkode: 76a9c...30c Det står ikke noe om ferske grønnsaker eller andebryst her i hvertfall. "13:48 På bordet i stuen ligger det eplebiter, forklarer Kolstad. – For oss virker det som noen har sugd saft av eplebitene og lagt de tilbake på bordet. Ikke spist dem, sier han. Han viser et bilde fra stuen og påpeker at to av sofaputene fra sofaen er fjernet. 13:45 Kolstad forteller at de har funnet det som trolig er rester av pinnekjøtt i en kasserolle på kjøkkenet. – Inne i stekeovnen er det en stekeplate med to fat, kledd i aluminium. Under folien ligger det rester etter stekte rotgrønnsaker. Disse bærer preg av å ha stått der en relativt god stund, da de er innskrumpet og tørket, sier han." https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjedx2yy600dx08cqnh8xbelm?mode=static Anonymkode: fad9c...735 6
Ando Nym Skrevet 8. mars 2018 #2857 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg lurer på en ting. Mor sier A ble dårlig mens de skjærte grønnsaker til andebryst(eller var det gås?). Det er skrevet at det var kakesmuler, gammel frukt og gammelt pinnekjøtt i hytta. Er det sagt at mors forklaring om at de skjærte rotgrønnsaker IKKE stemmer, at det IKKE var ferske grønnsaker eller andebryst der? Anonymkode: 76a9c...30c Nei, det er det så vidt jeg vet ikke sagt noe om. Jeg har spurt om det samme eftersom det nesten har blitt en "vedtatt sannhet" at det ikke fantes annen mat der, mens jeg ikke har funnet noe som tyder på at det overhodet er nevt noe sted 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2858 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, Ando Nym skrev: Nei, det er det så vidt jeg vet ikke sagt noe om. Jeg har spurt om det samme eftersom det nesten har blitt en "vedtatt sannhet" at det ikke fantes annen mat der, mens jeg ikke har funnet noe som tyder på at det overhodet er nevt noe sted Jeg har spurt det samme spørsmålet, men det ble sletttet. Anonymkode: 1c8ce...74f 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2859 Skrevet 8. mars 2018 Er det en fremdriftsplan for rettsaken noe sted? Som sier litt om hvilke vitner som kommer og hva som er planlagt de neste dagene? Anonymkode: e4fd3...798 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2860 Skrevet 8. mars 2018 1 time siden, Zoey skrev: Noen nevnte at Valdres-politiet har vært innom hytta to ganger i sivil og ikke sett tegn til spor av biler, røyk fra pipe eller tegn til beboelse. Og noen stilte spørsmål ved om de var ved rett hytte, da tiltalte hadde ropt "oppover, oppover" til AMK på telefonen. Men det er jo presentert bilder av hytta i ettertid, og jeg tror det ville vært nevnt om politiet hadde vært ved feil hytte. Da ville trolig politiet sett at oj, det var jo ikke her vi var. Ettersom det blir nevnt, så vil jeg tro det er viktig for aktoratet. Kanskje de vil ha frem at det var lite aktivitet der, at enten mor og A hadde isolert seg og sjelden dro ut med bil, ikke fyrte og hadde få lys på (kanskje oppholdt seg bare på soverommene), men det gruelige er om aktoratet med dette ønsker å bygge under mistanke om at Angelica var alene der oppe. Jeg klemmer døtrene mine ekstra i disse tider, må innrømme det. Hvilke datoer var politiet i området , er det kommet ut? Riktignok en bagatell i det store og hele; men siden det var jul, var det julestjerne(r) og adventsstaker i vinduene som lyste? Anonymkode: 6b71f...fd6 3
Fremhevede innlegg