Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ser det har blitt spurt om flere ganger nå, men har noen oversikt over hva som skal skje de neste dagene i retten? Finner ikke noe om det noe sted.

Anonymkode: ab505...bab

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uåpnet insulin oppbevares i kjøleskap. Ellers allt i romtemp.

Anonymkode: 73e61...798

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Moren har skrevet at det var marsvin de hadde, to stykker. Ikke hamster. Det er vanlig at folk blander disse. (ikke at det var så viktig, men ang temperatur,)marsvin tåler kulde bedre enn hamstere.

Tenker også at brannfolk og ambulansearbeidere er bedre kledd og er mer vant til å jobbe i allslags vær, så de la kanskje ikke merke til temperaturen like godt. De haddde nok også et annet tempo i kroppen enn kriseteamet, med å finne vei, førstehjelp, ringe luftambulanse osv.. sånne folk jobber raskt og blir nok varmere enn en sivilt kledd helsesøster/lege som setter seg ned og skal berolige. 

En annen ting jeg har tenkt på angående temperatur, gulvet er jo gjerne en god del kaldere enn resten av rommet. 

 

 

Anonymkode: f8804...2c2

Har du kilde på det med dyrene? Det står én hamster flere steder (Budstikka, VG). Marsvin får ikke problemer før under 10 grader så hvis det var marsvin sier det lyte om varmen i annekset. 

Anonymkode: c6795...eca

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilde på det med dyrene? Det står én hamster flere steder (Budstikka, VG). Marsvin får ikke problemer før under 10 grader så hvis det var marsvin sier det lyte om varmen i annekset. 

Anonymkode: c6795...eca

Hamsteret/Marsvinet befant seg ikke i hovedhytta, men annekset, i annekset var det i følge Kripos godt og varmt.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du kilde på det med dyrene? Det står én hamster flere steder (Budstikka, VG). Marsvin får ikke problemer før under 10 grader så hvis det var marsvin sier det lyte om varmen i annekset. 

Anonymkode: c6795...eca

når hun og datteren spiser frokost sammen.

Vi går en tur, vi leser, vi spiller, ser på TV og går ned og mater marsvinene som var i gjestehytta, forteller den tiltalte moren.

Moren sier marsvin, andre sier hamster.

Hun sier marsvin på facebook også. I flertall. Og hamstere bor vel gjerne alene, tror de sloss hvis de er fler. Men det kan selvfølgelig være moren som bruker feil navn. 

Mange som ikke kjenner marsvin kaller dem ihvertfall hamstere, det vet jeg av erfaring 😊

Anonymkode: f8804...2c2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver meg igjen på mine spsm som ble begravd for flere tråder siden: 

Noen spsm:

1.Faller det dom på siste dagen i denne saken?

2. Hvorfor tok det et helt år med utsettelse?

3. Hva gjør de i morgen?

4. Skal de snakke mer om funn ved obduksjon?

5. Skal leger, pleiere eller eksperter på anoreksi vitne?

Nummererte dem så en kan henvise til de spsm man vet svaret på.

Anonymkode: 1df39...e2a

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prøver meg igjen på mine spsm som ble begravd for flere tråder siden: 

Noen spsm:

1.Faller det dom på siste dagen i denne saken?

2. Hvorfor tok det et helt år med utsettelse?

3. Hva gjør de i morgen?

4. Skal de snakke mer om funn ved obduksjon?

5. Skal leger, pleiere eller eksperter på anoreksi vitne?

Nummererte dem så en kan henvise til de spsm man vet svaret på.

Anonymkode: 1df39...e2a

2. Rettssaken startet i 2017, men ble utsatt på grunn av kvinnens helse https://www.nrk.no/nyheter/valdres-saken-1.13485157

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1. nei. 

2. Mors sykdom 

3. Vet ikke

4. Vet ikke, men rapporten er jo lagt frem 

5. Ja, eller i alle fall svært trolig

 

Anonymkode: c9f27...32b

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjest- silje

Litt ifra retten idag:

Dette synes jeg at hadde vørt mer interessert om å høre om. Hvorfor var A blitt redd for institusjoner?

– Men Angelica hadde da blitt mistroisk til institusjoner, sier moren i avhør

Det hadde også vært interessant å vite hvor mye hun gikk opp i vekt når hun var innlagt fra 1/1 -5/2:

Camilla Heggelund Hovd er at hun i april 2015 avsluttet behandlingen ved barne- og ungdomspsykiatrisk avdeling i Drammen, til tross for at dette var et vilkår

for utskrivelsen fra Drammen sykehus i 5. februar. Angelica har da vært innlagt siden nyttårsaften 2014.

Dette er også interessant, hvorfor er A livredd for barnevernet? Jeg tviler litt på at ett barn leser så mange artikler eller meninger om barneverent, så hvor kommer denne ekstreme redselen for barnevernet fra. Barnevernet kan være en veldig god ressurs, spseielt ved sykdom eller spesielle behov:

Det neste som skjer da er at barnevernet i Bærum ringer, fordi rektor på Mølladamen har sagt til dem at Angelica ikke kom på skolen.Jeg sier til barnevernet at hytta er liten, at Angelica hører alt og at hun skjønner at det er noe. Hun blir livredd for at noen skal komme og ta henne, forklarer hun.

Drammen har ringt barnevernet og sagt at vi ikke hadde fastlege og at Angelica ikke gikk på skole. Det er ikke sant. Jeg ga henne undervisning hjemme. Fastlegen tar telefonen og sier til barnevernet at jeg er hos ham, forklarer hun.

Camilla sier datteren "aldri ble trygg" etter dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg håper dette kvinnemennesket får den strengeste straffen i boka.

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har en av dere lyst til å lage denne oversikten bedre, ved å skrive inn hvem som har forklart seg på de forskjellige dagene, slik at det blir lettere å finne frem opplysninger?

Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 1 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje3wjlaq004009ejy0e75vtr?mode=static
Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 2   https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje59wl1l005208cqu9jyi2ou?height=500&mode=live
Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 3   https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje868692009t08cqqzbgwc14?height=500&mode=live
Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 4  https://www.budstikka.no/vis/direkte/cje9mo663009m09d3mrs3v1ai?height=500&mode=live
Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 5    https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjedx2yy600dx08cqnh8xbelm?mode=static
Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 6   https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjefcnwmx000109ejlrtg9mfb?mode=static
Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 7    https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjegs0vh6001i09ejjmblk0si?height=500&mode=live
Følg rettssaken i Gjøvik tingrett, dag 8 https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjei7nkpt002k09fyxz8hxasy?mode=static

 

Anonymkode: fad9c...735

Det var et godt forslag. 

 

Rettsakens dag# Dato Ukedag Personer
Dag 1 26. februar Mandag Aktors innledningsforedrag, tiltaltes forklaring (lydopptak)
Dag 2 27. februar Tirsdag Tiltaltes forklaring (avbrutt pga. tiltaltes helsetilstand)
Dag 3 1. mars Torsdag Tiltaltes forklaring (avbrutt pga. tiltaltes helsetilstand)
Dag 4 2. mars Fredag Angelikas far, AMK-operatør, ambulansearbeider 1
Dag 5 5. mars Mandag Ambulansearbeider 2, Brannmann, Luftambulanselege, Fastlege, helsesøster, politibetjent, Krimtekniker, rettsmedisiner
Dag 6 6. mars Tirsdag Krimtekniker lyd, rektor Gullhaug skole, avdelingsleder + rektor Lesterud skole, rådgiver + rektor Mølladammen skole
Dag 7 7. mars Onsdag Foreldre til venninner fra Lommedalen
Dag 8 8. mars Torsdag Tiltaltes forklaringer i opptak fra tidligere
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Kalevala skrev:

Det var et godt forslag. 

 

Rettsakens dag# Dato Ukedag Personer
Dag 1 26. februar Mandag Aktors innledningsforedrag, tiltaltes forklaring (lydopptak)
Dag 2 27. februar Tirsdag Tiltaltes forklaring (avbrutt pga. tiltaltes helsetilstand)
Dag 3 1. mars Torsdag Tiltaltes forklaring (avbrutt pga. tiltaltes helsetilstand)
Dag 4 2. mars Fredag Angelikas far, AMK-operatør, ambulansearbeider 1
Dag 5 5. mars Mandag Ambulansearbeider 2, Brannmann, Luftambulanselege, Fastlege, helsesøster, politibetjent, Krimtekniker, rettsmedisiner
Dag 6 6. mars Tirsdag Krimtekniker lyd, rektor Gullhaug skole, avdelingsleder + rektor Lesterud skole, rådgiver + rektor Mølladammen skole
Dag 7 7. mars Onsdag Foreldre til venninner fra Lommedalen
Dag 8 8. mars Torsdag Tiltaltes forklaringer i opptak fra tidligere

Takk Kalevala :kghjerte:

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 Stemmer det at moren nektet å stille til konfronterende avhør med politiet? Eller husker jeg feil? 

 

Hvis hun nektet så er ikke det rart for det har jo ikke kommet ett eneste ord ut av munnen hennes som er sant hittil. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

når hun og datteren spiser frokost sammen.

Vi går en tur, vi leser, vi spiller, ser på TV og går ned og mater marsvinene som var i gjestehytta, forteller den tiltalte moren.

Moren sier marsvin, andre sier hamster.

Hun sier marsvin på facebook også. I flertall. Og hamstere bor vel gjerne alene, tror de sloss hvis de er fler. Men det kan selvfølgelig være moren som bruker feil navn. 

Mange som ikke kjenner marsvin kaller dem ihvertfall hamstere, det vet jeg av erfaring 😊

Anonymkode: f8804...2c2

Ok, tusen takk! Går ut i fra at det var marsvin (plural) da og lærte litt om å ikke tro på aviser gjengivelse av detaljer.. 

Anonymkode: c6795...eca

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Ms.Sommerfugl skrev:

Jeg håper dette kvinnemennesket får den strengeste straffen i boka.

Det håper jeg også! Jeg håper også at det setter søkelyset på hva som må gjøres for å trygge barn som er utsatt. Jeg håper vi kan få litt mer sømløse systemer slik at barn ikke faller gjennom det sikkerhetsnettet som er ment å trygge dem. Jeg håper at vi alle får øynene opp for at såkalte ressurssterke foreldre kan være farlige for barn. Jeg håper at barn får større rettssikkerhet ved at lovverket forandres slik at offentlige institusjoner lettere kan kommunisere og virkelig ha oversikt over hvor barn er, og hva som skjer med dem! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, tusen takk! Går ut i fra at det var marsvin (plural) da og lærte litt om å ikke tro på aviser gjengivelse av detaljer.. 

Anonymkode: c6795...eca

Angående dette marsvin vs. Hamster spørsmålet, så hadde jeg et marsvin da jeg var liten, men alle andre kalte det for hamster. Har inntrykket av at mange tror at marsvin er hamster. (Hvorfor er dette relevant i det hele tatt, egentlig?)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, fitnessjenta skrev:

Angående dette marsvin vs. Hamster spørsmålet, så hadde jeg et marsvin da jeg var liten, men alle andre kalte det for hamster. Har inntrykket av at mange tror at marsvin er hamster. (Hvorfor er dette relevant i det hele tatt, egentlig?)

Det er ikke relevant..

Anonymkode: 8fbe9...1c3

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

1. nei. 

2. Mors sykdom 

3. Vet ikke

4. Vet ikke, men rapporten er jo lagt frem 

5. Ja, eller i alle fall svært trolig

 

Anonymkode: c9f27...32b

Vet du når dommen faller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, fitnessjenta skrev:

Angående dette marsvin vs. Hamster spørsmålet, så hadde jeg et marsvin da jeg var liten, men alle andre kalte det for hamster. Har inntrykket av at mange tror at marsvin er hamster. (Hvorfor er dette relevant i det hele tatt, egentlig?)

Forstod det slik at noen mente det kunne ha relevans for temperaturen i hovedhytta siden hamster tåler kulde enda dårligere en marsvin. Men hamsteret/marsvinet stod uansett i annekset der kripos selv har sagt at der var varmt, så da er det nok ikke relevant likevel.

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Gwen skrev:

Vet du når dommen faller?

Det er det ingen som vet. Jo mer komplisert sak, jo lengre tid tar det. Er usikker på om domstolen er bundet til relativt stramme frister eller om det er krav på dom innen "rimelig tid"-standarden (som er svært skjønnsmessig og da vil varierer ut fra sakens kompleksitet).

Anonymkode: 7fdbe...473

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...