Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, Vera skrev:

En skulle jo tro at temperaturen tok seg opp igjen etter at dørene ble lukket dagen før? Men jeg vet ikke 🤔 

Uansett, det var kaldt nok til at nedkjøling var den ene av to antatte dødsårsaker. 

Anonymkode: 59d11...41f

• Liker 8
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Smeltet og regnet det meste (eller alt?) av snøen bort i disse periodene?

Anonymkode: fad9c...735

Som jeg skrev var det iht. bloggen jeg linket til ikke skiføre igjen før 23 des. Mener de skrev at 25. cm. regnes som skiføre. Med flere perioder med varmegrader og regn, foruten en god del nysne fom. 23 des. tror jeg ikke sjangsen er stor for at det fantes noe igjen efter snefigurer som ble laget opptil to mnd. tidligere. Politiet sa jo også at det ikke fantes spor efter lek rundt hytta.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I din varetekt? Merkelig å bruke ordet varetekt. Du mener vel i din omsorg? 

Anonymkode: 45eb5...034

Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-K-blue-icon.png
vare|tekt m1, f1 (av ivareta)
1 omsorg; beskyttelse
ha noe(n) i sin varetekt
2 varetektsarrest
sitte i varetekt

Anonymkode: 35098...0c5

• Liker 33
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:
Oppslagsord Ordbokartikkel
Letter-K-blue-icon.png
vare|tekt m1, f1 (av ivareta)
1 omsorg; beskyttelse
ha noe(n) i sin varetekt
2 varetektsarrest
sitte i varetekt

Anonymkode: 35098...0c5

Du kan slå opp i boka så mye du vil. Aldri hørt folk omtale barna sine som i sin varetekt. 

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet (endret)
6 timer siden, princes skrev:

Det er veldig rart at en mor og en far ikke har prøvd å få hjelp til å redde datteren sin. Vi lever i 2018. Det er hjelp å få overalt.

Jeg håper at rettsystemet vedtar rettferdig dom her. 

Hvem sikter du til, egentlig? Angelicas mor og far? Moren påstår jo at hun gjorde så godt hun kunne, faren var i USA og hadde ikke særlig kontakt med noen av dem.

Anonymkode: b8a1d...156

Innlegget er ryddet for spekulasjoner og omtale av andre privatpersoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 8
Gjest Carol80
Skrevet
26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innvendig forfrysning i magesekken? Har det da vært minusgrader i magesekken hennes mens hun levde?

Det vil jeg ikke tro. Er vel sannsynligvis snakk om at noen blodkar sprekker ved sterk nedkjøling. 

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan slå opp i boka så mye du vil. Aldri hørt folk omtale barna sine som i sin varetekt. 

Det er et helt vanlig uttrykk og som passer denne saken spesielt godt. 

Anonymkode: 5085c...839

• Liker 47
Skrevet (endret)

Noen nevnte at Valdres-politiet har vært innom hytta to ganger i sivil og ikke sett tegn til spor av biler, røyk fra pipe eller tegn til beboelse. Og noen stilte spørsmål ved om de var ved rett hytte, da tiltalte hadde ropt "oppover, oppover" til AMK på telefonen. 

Men det er jo presentert bilder av hytta i ettertid, og jeg tror det ville vært nevnt om politiet hadde vært ved feil hytte. Da ville trolig politiet sett at oj, det var jo ikke her vi var. 

Jeg klemmer døtrene mine ekstra i disse tider, må innrømme det. 

Innlegget er redigert for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 14
AnonymBruker
Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Mellom her har jo også Angelica satt juice i halsen og mor ringer AMK... Så vidt jeg forstår, for det var derfor hun ble flyttet til sengen, fordi hun hadde noe i halsen...

Anonymkode: 3ab64...3e4

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Fant litt mer om det at hun kuttet grønnsaker/drakk juice/plutselig var i senga.

"Så forteller hun at datteren fikk en reaksjon da hun drakk juice, mens hun lå i sengen.

– Det virket som hun satte det i halsen. 

– Jeg syns hun plutselig ble litt slapp. "

https://www.budstikka.no/nyheter/valdres-saken/gjovik-tingrett/tiltalt-mor-sa-husker-jeg-ikke-noe-mer-for-jeg-ringte-113/s/5-55-633518

Anonymkode: ab505...bab

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Trenger vi sånne diskusjoner, selv i en tråd som denne?

• Liker 41
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Samma det vel, du skjønner tydeligvis hva vedkommende mente. Dere ødelegger tråden med avsporing og kverrulering.

• Liker 25
Gjest Carol80
Skrevet
29 minutter siden, fitnessjenta skrev:

Med en BMI på 8, har man ikke fettlag til å holde kroppen varm. Det trenger derfor ikke å ha vært så fryktelig kaldt på hytta selv om A døde av forfrysning.

Det er mulig, men gitt politiets målinger har det vært 8 grader der. Kaldt nok for friske mennesker, tenker jeg.

AnonymBruker
Skrevet

@fitnessjenta og andre som har skrevet forfrysning, kan dere bytte ut forfrysning med nedkjøling, i innleggene?

• Liker 10
Skrevet
1 minutt siden, Carol80 skrev:

Det er mulig, men gitt politiets målinger har det vært 8 grader der. Kaldt nok for friske mennesker, tenker jeg.

Herregud. Kan ikke forestille meg hvor kaldt det må ha vært for henne💔

• Liker 2
Gjest Carol80
Skrevet

@fitnessjenta og andre som har skrevet forfrysning, kan dere bytte ut forfrysning med nedkjøling, i innleggene?

Lover å gjøre fra nå av.

Skrevet

Lover å gjøre det fra nå av for din skyld!

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
9 timer siden, Smørbukk skrev:

Det som er mest skremmende med denne saken er hvor mye som er basert på morens utsagn. Det at A hadde anoreksi for eksempel. Når hun var innlagt så sykepleieren at det var noe som skurret, A var jo glad i mat. Jeg vet at anorektikere kan like å lage mat til andre, men det kan hende sykepleieren mente at det virket som om A ville spise. Dette vet vi ingenting om. 

Det er flere ting før perioden på hytta som kan indikere at A hadde anoreksi, men moren var altfor tilstedeværende i all behandling. Jeg stiller derfor spørsmål ved om A noen gang snakket selv om det hun angivelig slet med? Eller om moren var talerøret hennes?

Det må stilles spørsmål ved dette, spesielt fordi A sin vekt halverte seg da de to var alene. 

Innlegget er ryddet for spekulasjoner.

Yvonne (mod)

Det er vel egentlig hevet over enhver tvil at denne jenta hadde anoreksi? Denne sykepleieren som du referer til har åpenbart ikke stor kjennskap til anoreksi, da det er ingen som helst link mellom anoreksi og det å ikke like mat. Anoreksi er en psykisk sykdom, det handler ikke om apetitt akkurat. 

Jenta ble heller ikke diagnostisert, innlagt eller utskrevet med behov for oppfølging av sykepleiere.Det er det lege/psykiater som har gjort og de har mer kompetanse enn sykepleiere (heldigvis). Jenta hadde også vært til rundt 200 konsultasjoner samlet sett før hun døde, så de hadde nok oppdaget det om anoreksidiagnosen var fabrikert av mora.

https://www.nrk.no/ho/valdres-saken_-moren-har-ikke-forklart-seg-om-datterens-_13_-siste-maneder-1.13480766

Helsevesenet kaster ikke helsehjelp etter hverken barn eller voksne, og er svært restriktive på innleggelser i sykehus. Ettersom de akutt-innla jenta 31. desember 2014 på tvang, var det nok medisinsk bakgrunn for det og betyr nok at hennes anoreksi var av en alvorlig og systemisk truende art.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har hørt noen forklaring på hvorfor moren nektet å bestille legetime til datteren den 18. september, selv om datteren ba om dette og var bekymret for egen helse?

Jenta fikk konstatert lavt stoffskifte etter blodprøver hos fastlegen (siste fastlegetime) i slutten av august. I følge mor ble jenta stresset av dette fordi hun kom over informasjon om at lavt stoffskifte er forbundet med vektoppgang/lett å legge på seg. Jenta ville derfor ha sjekket stoffskifte sitt igjen hos privatpraktiserede lege. Dette nektet mor henne. 

https://www.nrk.no/ho/valdres-saken_-moren-har-ikke-forklart-seg-om-datterens-_13_-siste-maneder-1.13480766

Anonymkode: c6795...eca

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, Carol80 skrev:

Lover å gjøre fra nå av.

1 minutt siden, fitnessjenta skrev:

Lover å gjøre det fra nå av for din skyld!

Takk til dere begge. Ikke gjør det for min skyld, men det er greit for alle som leser tråden at ting er så riktig som mulig.

• Liker 14
Skrevet (endret)

De som sa skrekkfilm her tidligere har rett. Eller, det er en underdrivelse. 

Usj! 

Innlegget er redigert for sitering av, og svar til, slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 19
AnonymBruker
Skrevet

Kan man finne tiltaltes bevegelser med bil, ut fra GPS (dersom det er det) i tiltaltes bil?

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...