Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var det..! 🤔 Men er det seks stavelser da..? Får til ni jeg, men men. 

Merksnodig. 

Anonymkode: 6b71f...fd6

Kanskje det blir færre stavelser på andre dialekter? Hvilken dialekt snakker tiltalte, og hvordan sies den setningen på hennes dialekt?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 hours ago, chisandra said:

"Kvinnen sier i Kripos-avhøret at hun kan huske at hun og datteren bygde en snømann og en snøborg mens de var på hytta"

Dette er det ihvertfall bevis på hvis det har funnet sted. 

 

Hun visste ikke om det skjedde i okt. eller nov. Iht. Beitostølen Ski & Weather var det veldig varierende temperatur i denne perioden og frem til jul. Det var tidvis rekordvarme, 18 til 20 des. var mellom null og seks grader og den 20 regnet det. De skriver at det først ble skiføre igjen ons. 23. des. Evt. snemann og borg fra okt. eler nov. hadde mao. ganske sikkert for lengst smeltet.
http://beitostolen.blogspot.no/2016/01/vret-pa-beitostlen-i-2015.html

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, det var det..! 🤔 Men er det seks stavelser da..? Får til ni jeg, men men. 

Merksnodig. 

Anonymkode: 6b71f...fd6

Riktig. Ja,det er uansett rart. Har ikke sett det nevnt etterpå.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er veldig rart at en mor og en far ikke har prøvd å få hjelp til å redde datteren sin. Vi lever i 2018. Det er hjelp å få overalt.

Jeg håper at rettsystemet vedtar rettferdig dom her. 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, princes skrev:

Det er veldig rart at en mor og en far ikke har prøvd å få hjelp til å redde datteren sin. Vi lever i 2018. Det er hjelp å få overalt.

Jeg håper at rettsystemet vedtar rettferdig dom her. 

Ja, historien til mor vitner om en meget spesiell virkelighetsoppfatning. Det er som om A var så spesiell at ikke normale mennesker var tilstrekkelig i følge mor.

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Carol80

Det er mye snakk om temperaturen på hytta, hvordan den er opplevd av de første som kom kontra de siste, da Angelica ble funnet død. Eller snakk om rim på vinduene og temperaturen som ble målt da politiet målte dagen etter, med ovnene på. Det som uansett er sikkert er at rettsmedisinerne som undersøkte jenta, fant blod i magesekken, noe som er tegn på nedkjøling. Så vi kan nok konkludere med at det har vært rimelig kaldt i den hytta  i tiden før hun avgikk ved døden.

Endret av Carol80
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Akkurat nå, Carol80 skrev:

Det er mye snakk om temperaturen på hytta, hvordan den er opplevd av de første som kom kontra de siste, da Angelica ble funnet død. Eller snakk om rim på vinduene og temperaturen som ble målt da politiet målte dagen etter, med ovnene på. Det som uansett er sikkert er at rettsmedisinerne som undersøkte jenta, fant blod i magesekken, noe som er tegn på forfrysning. Så vi kan nok konkludere med at det har vært rimelig kaldt i den hytta  i tiden før hun avgikk ved døden.

Innvendig forfrysning i magesekken? Har det da vært minusgrader i magesekken hennes mens hun levde?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Carol80 skrev:

Det er mye snakk om temperaturen på hytta, hvordan den er opplevd av de første som kom kontra de siste, da Angelica ble funnet død. Eller snakk om rim på vinduene og temperaturen som ble målt da politiet målte dagen etter, med ovnene på. Det som uansett er sikkert er at rettsmedisinerne som undersøkte jenta, fant blod i magesekken, noe som er tegn på forfrysning. Så vi kan nok konkludere med at det har vært rimelig kaldt i den hytta  i tiden før hun avgikk ved døden.

Med en BMI på 8, har man ikke fettlag til å holde kroppen varm. Det trenger derfor ikke å ha vært så fryktelig kaldt på hytta selv om A døde av forfrysning.

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Innvendig forfrysning i magesekken? Har det da vært minusgrader i magesekken hennes mens hun levde?

Anonymkode: fad9c...735

Nei. Det er bare en del i denne tråden som ikke skjønner forskjell på nedkjøling og forfrysning.

Anonymkode: 9c632...889

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Nei. Det er bare en del i denne tråden som ikke skjønner forskjell på nedkjøling og forfrysning.

Anonymkode: 9c632...889

Takk. De blødningene i magesekken, hvor nedkjølt må man være før de blødningene kommer?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Ando Nym skrev:

Hun visste ikke om det skjedde i okt. eller nov. Iht. Beitostølen Ski & Weather var det veldig varierende temperatur i denne perioden og frem til jul. Det var tidvis rekordvarme, 18 til 20 des. var mellom null og seks grader og den 20 regnet det. De skriver at det først ble skiføre igjen ons. 23. des. Evt. snemann og borg fra okt. eler nov. hadde mao. ganske sikkert for lengst smeltet.
http://beitostolen.blogspot.no/2016/01/vret-pa-beitostlen-i-2015.html

Det ville uansett vært spor etter aktivitet. 

Anonymkode: 388ec...0e7

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

43 minutter siden, AnonymBruker said:

Såpass.. Jeg har ikke lest noe steder at teknikeren sa hva han mente stavelsene var. Merkelig at han kunne mene hva som ble sagt, men at det samtidig kunne være lyd av noe som ble gnikket mot hverandre? Kan du prøve å finne link til der du leste dette? 

Anonymkode: 7fdbe...473

– Rent logisk får jeg det ikke til å stemme at det skal være Angelica som snakker. Det er uklart hva som eventuelt sies, men det kan høres ut som «Det er en syk en på ryggen eller veggen min», sier Birkeland.
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/VReRbr/lydekspert-om-noedsamtalen-i-valdres-saken-hoerer-ikke-lyd-av-aktivitet-naar-tiltalt-mor-instrueres-i-hjerte-og-lungeredning

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

JEG ELSKER DERE! Uten dere hadde jeg sittet og spekulert alene og bare vært rasende over denne Saken! Står inne på morens side at hun giftet seg i april 2017

Anonymkode: d2e9f...8ba

Vi spekulerer da ikke :fy_fy: (eller vi skal i alle fall ha for forsøket!)

Anonymkode: 5eb63...652

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det ville uansett vært spor etter aktivitet. 

Anonymkode: 388ec...0e7

Det ville neppe være spor efter aktivitet i okt./nov. på nyttårsaften når det hadde vært perioder med varmegrader og regn i mellomtiden..

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spsm:

Faller det dom på siste dagen i denne saken?

Hvorfor tok det et helt år med utsettelse?

Hva gjør de i morgen?

Skal de snakke mer om funn ved obduksjon?

Skal leger, pleiere eller eksperter på anoreksi vitne?

Anonymkode: 1df39...e2a

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Ando Nym skrev:

Det ville neppe være spor efter aktivitet i okt./nov. på nyttårsaften når det hadde vært perioder med varmegrader og regn i mellomtiden..

Smeltet og regnet det meste (eller alt?) av snøen bort i disse periodene?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

20 minutter siden, princes skrev:

Det er veldig rart at en mor og en far ikke har prøvd å få hjelp til å redde datteren sin. Vi lever i 2018. Det er hjelp å få overalt.

Jeg håper at rettsystemet vedtar rettferdig dom her. 

 

18 minutter siden, Rotemor skrev:

Ja, historien til mor vitner om en meget spesiell virkelighetsoppfatning. Det er som om A var så spesiell at ikke normale mennesker var tilstrekkelig i følge mor.

Helt enig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg følger ikke denne saken så særlig tett. Vet ikke så mye. 

Men jeg har barn. Om mitt barn døde av sykdom, eller ulykke så hadde jeg følt meg ansvarlig, jeg hadde mistet mitt kjæreste i livet, jeg hadde følt er savn som var helt hinsides. Jeg vet ikke, men jeg tror ikke at jeg hadde hatt så mye mer igjen å leve for. Vel jeg har to barn, så jeg hadde måtte ta meg sammen for den andre sin skyld.

Om mitt eneste barn døde syk i en seng, i min varetekt? Jeg hadde nok dødd jeg også. 

Anonymkode: 36d85...7c2

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men jeg er usikker på hva de målingene kan si om hvilke forhold avdøde har levd under, med tanke på alt som da har foregått i og rundt hytten av redningsarbeid og etterforskning det siste døgnet før målingen. 

Men rim på rutene? Det tar vel tid å utvikle? Eller? Jeg har i grunnen ikke særlig peiling på dette. 

Anonymkode: 5085c...839

En skulle jo tro at temperaturen tok seg opp igjen etter at dørene ble lukket dagen før? Men jeg vet ikke 🤔 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg følger ikke denne saken så særlig tett. Vet ikke så mye. 

Men jeg har barn. Om mitt barn døde av sykdom, eller ulykke så hadde jeg følt meg ansvarlig, jeg hadde mistet mitt kjæreste i livet, jeg hadde følt er savn som var helt hinsides. Jeg vet ikke, men jeg tror ikke at jeg hadde hatt så mye mer igjen å leve for. Vel jeg har to barn, så jeg hadde måtte ta meg sammen for den andre sin skyld.

Om mitt eneste barn døde syk i en seng, i min varetekt? Jeg hadde nok dødd jeg også. 

Anonymkode: 36d85...7c2

I din varetekt? Merkelig å bruke ordet varetekt. Du mener vel i din omsorg? 

Anonymkode: 45eb5...034

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...