Gå til innhold

Mora til døde Angelica


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

2 minutter siden, AnonymBruker said:

Det står ikke noe om ferske grønnsaker eller andebryst her i hvertfall.

"13:48

På bordet i stuen ligger det eplebiter, forklarer Kolstad.

– For oss virker det som noen har sugd saft av eplebitene og lagt de tilbake på bordet. Ikke spist dem, sier han.

Han viser et bilde fra stuen og påpeker at to av sofaputene fra sofaen er fjernet.

13:45

Kolstad forteller at de har funnet det som trolig er rester av pinnekjøtt i en kasserolle på kjøkkenet.

– Inne i stekeovnen er det en stekeplate med to fat, kledd i aluminium. Under folien ligger det rester etter stekte rotgrønnsaker. Disse bærer preg av å ha stått der en relativt god stund, da de er innskrumpet og tørket, sier han."

https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjedx2yy600dx08cqnh8xbelm?mode=static

 

Anonymkode: fad9c...735

Vi får jo ikke referert alt som blir sagt. Det var Kripos' bemerkninger, av ymse årsaker kan det jo være dét som var av størst betydning for dem å bemerke ifm. med deres efterforskning.
Ellers synes jeg også det er rart at det ikke kommer frem noe sted. Det burde jo i hvert fall vært nevnt om de fant oppkuttede  grønnsaker eftersom det angivelig var dét de holdt på med da datteren "sank sammen".

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

23 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det var 8,5 grader etter at helsepersonell og politi hadde gått inn og ut, med minusgrader ute. Hvorfor slenger du ut påstander tatt ut av sammenhengen og dermed feilaktige?  

Anonymkode: f3177...e2d

Målingen ble gjort av krimteknikere utpå ettermiddagen neste dag. Dette ifølge Budstikkas referat av krimtekniker Dag Einar Aas sitt vitnemål. 

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker said:

Hvilke datoer var politiet i området , er det kommet ut? 

Riktignok en bagatell i det store og hele; men siden det var jul, var det julestjerne(r) og adventsstaker i vinduene som lyste?  

 

Anonymkode: 6b71f...fd6

Den 26. nov. De kjørte forbi to ganger uten å se tegn til at noen oppholdt seg der. Moren hadde meldt flytting til Oslo den 16. nov., ergo henla barnevernet i Valdres saken og sendte efterhvert bekymringsmelding til Barnevernet i Oslo (26 des. om jeg husker rett).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krimteknikerne har i retten beskrevet, dokumentert med foto, hva de fant på kjøkkenet. Det var en kasserolle med rester av pinnekjøtt og i ovnen rester av stekte rotgrønnsaker. And eller andebryst er ikke nevnt. 

Helsesøster sa for øvrig at: «Det var ingenting i hytta som var forenelig med nyttårsaften».

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Ando Nym skrev:

Vi får jo ikke referert alt som blir sagt. Det var Kripos' bemerkninger, av ymse årsaker kan det jo være dét som var av størst betydning for dem å bemerke ifm. med deres efterforskning.
Ellers synes jeg også det er rart at det ikke kommer frem noe sted. Det burde jo i hvert fall vært nevnt om de fant oppkuttede  grønnsaker eftersom det angivelig var dét de holdt på med da datteren "sank sammen".

Syns også et er veldig merkelig at dette ikke  synes å være fokus i åstedsrapporter. Mora forteller jo detaljert om dette flere ganger, Trines matlogg og rotgrønnsaker i staver som de byttet å kutte, gjentatte ganger, allikevel sies det ingenting om man fant poser med matvarer og oppkuttede grønnsaker noe sted.

Mora skal jo angivelig akkurat ha vært på butikken og dette kan jo egentlig sjekkes opp mor moras bankkonto da det er sjeldent folk betaler med kontanter for nyttårsmaten sin. Har de ikke sjekket dette, eller mangler det info som kommer frem i rettsalen men ikke på nett?

Anonymkode: c6795...eca

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Ando Nym skrev:

Nei, det er det så vidt jeg vet ikke sagt noe om. Jeg har spurt om det samme eftersom det nesten har blitt en "vedtatt sannhet" at det ikke fantes annen mat der, mens jeg ikke har funnet noe som tyder på at det overhodet er nevt noe sted

Kanskje det blir offentliggjort flere detaljer fra hytta og fra annekset senere?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er fem uker igjen av rettssaken. Aktoratet har knapt begynt på bevisoppgaven. Det kommer. 

Anonymkode: 5085c...839

  • Liker 37
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

For det har nok ikke politiet sjekket eller...?

Anonymkode: 985c3...f18

Hvor står det at ovnen ga 23 grader da? Det sto vel at termostaten viste 23? Eller? Ring politiet og spør om de sjekket, for jeg vet da ikke det (selv om det er meg du spør). 

Anonymkode: 45eb5...034

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager hvis dette allerede er svart på , men er det ikke to kjøkken? Et i hvert bygg? 

Anonymkode: 4319d...7a6

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis dette allerede er svart på , men er det ikke to kjøkken? Et i hvert bygg? 

Anonymkode: 4319d...7a6

Usikker, men hvis de sto og skar opp grønnsaker sammen så skulle de jo vært i hovedhytta hvor Angelica "segnet om."

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Beklager hvis dette allerede er svart på , men er det ikke to kjøkken? Et i hvert bygg? 

Anonymkode: 4319d...7a6

Det har ikke kommet opplysninger om det er eller ikke er kjøkken i annekset der tiltalte sov.

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hvem sikter du til, egentlig? Angelicas mor og far? Moren påstår jo at hun gjorde så godt hun kunne, faren var i USA og hadde ikke særlig kontakt med noen av dem.

Anonymkode: b8a1d...156

Det er temmelig opplagt at mor ikke var gjort så «godt hun kunne» utifra normalen.

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker på tiltaltes utsagn mot datteren: "Du gjør oss til løgnere".
Har dette utsagnet å gjøre med hvorfor tiltalte ikke skaffet datteren nødvendig helsehjelp?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

" – Hun oppfyller de generelle kriteriene for adferdsforstyrrelse for voksne "https://www.tv2.no/a/9705241/

Hva betyr adferdsforstyrrelse?

Anonymkode: fad9c...735

http://www.kith.no/sokeverktoy/icd10/html/KV_7.htm

Jeg tolker det som at adferden som er forårsaket av/tilknyttet personlighetsforstyrrelsen kan kalles en adferdsforstyrrelse.

Endret av MonsIvar
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gjest- silje
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det får være måte på - du tar jo dette helt ut av konteksten. Saken er graverende nok som det er, til at man behøver forvrenge og svartmale det mor sier når hun også faktisk har et poeng.

Helsepersonellets forklaring var at de måtte sjekke blodtrykksverdier på natten, derfor måtte A inn  på nyttårsaften, men så sjekket de ikke dagen før likevel. Hvorfor skulle hun da inn? Ikke rart man utvikler er negativt forhold til behandlingsinstitusjoner. 

Forøvrig synes jeg dette innlegget er et eksempel på den ensidigheten - eller enfoldigheten - man ofte ser i slike nettdiskusjoner; man klarer ikke - vil ikke? - se nyanser, som at også mennesker man har fått noe i mot, kan si også fornuftige ting. 

Anonymkode: f3177...e2d

Ingenting er tatt ut av konteksten. Moren syntes det var unødvendig å legge henne inn på nyttårsaften - de hadde besøk. Og det var negativt at de ikke målte bl.t den natten.

Hvorfor helsepersonellet ikke målte bl.t vet vi ikke, men hun ble garantert ikke innlagt uten at grunn. 

Jeg kan ikke forstå hvordan en kan få et negativt forhold til behandlingsinstutisjoner på bakgrunn av at de handler ut i fra aktuelle målinger og hva pasienten har behov for - vi vet ikke hva som ble gjort den kvelden/natten. Men ingen blir innlagt (på nyttårsaften) uten at det er behov for det. Så de hadde nok en meget god grunn for å legge inn A. Den hjelpen de fikk burde moren være takknemlig for, når datteren hadde en så alvorlig sykdom - om så det ikke bl.t ble målt den natten.

Endret av gjest- silje
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tenker på tiltaltes utsagn mot datteren: "Du gjør oss til løgnere".
Har dette utsagnet å gjøre med hvorfor tiltalte ikke skaffet datteren nødvendig helsehjelp?

Anonymkode: fad9c...735

Man antar det ja. Mor ville jo ikke skaffe hjelp fordi hun nok mente at alt A trengte var moren sin og å komme seg vekk fra skolen, da skulle hun nok bli bra. A ble verre og verre så moren tok feil og det er muligens dette hun mener med "løgnere" 

Anonymkode: 5eb63...652

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det har ikke kommet opplysninger om det er eller ikke er kjøkken i annekset der tiltalte sov.

Anonymkode: fad9c...735

Jeg tror ikke det ligger informasjon ute om det er kjøkken i begge hytter. (Lurer på det samme).

Det en har fått vite er at det er én hovedhytte med soverom med en køyeseng, kjøkken og stue og et anneks av nyere dato med enda én køyeseng der de hadde hamster. Hamster tåler kulde dårlig, så det kan være at den mindre hytta var varmere enn hovedhytta.

Jenta ble funnet i hovedhytte i underkøya. I tillegg er det en sofa på stua i hovedhytta som ikke hadde rygg-puter. Disse putene var bundet til en pinnestol som en tror skulle gjøre det mer behagelig for jenta å sitte mens hun vasket seg. Teoretisk kan mor ha sovet på sofaen i stua i hovedhytta sammen med jenta, eller i annekset som også hadde køyeseng. (Eller begge deler, men ikke i køyesenga med jenta fordi hun selv sier at hun ikke sov i den pga ryggproblemer)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J13X44/valdres-saken-kripos-mener-mye-tyder-paa-at-mor-og-datter-ikke-sov-i-samme-hytte

Anonymkode: c6795...eca

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg tror ikke det ligger informasjon ute om det er kjøkken i begge hytter. (Lurer på det samme).

Det en har fått vite er at det er én hovedhytte med soverom med en køyeseng, kjøkken og stue og et anneks av nyere dato med enda én køyeseng der de hadde hamster. Hamster tåler kulde dårlig, så det kan være at den mindre hytta var varmere enn hovedhytta.

Jenta ble funnet i hovedhytte i underkøya. I tillegg er det en sofa på stua i hovedhytta som ikke hadde rygg-puter. Disse putene var bundet til en pinnestol som en tror skulle gjøre det mer behagelig for jenta å sitte mens hun vasket seg. Teoretisk kan mor ha sovet på sofaen i stua i hovedhytta sammen med jenta, eller i annekset som også hadde køyeseng. (Eller begge deler, men ikke i køyesenga med jenta fordi hun selv sier at hun ikke sov i den pga ryggproblemer)

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/J13X44/valdres-saken-kripos-mener-mye-tyder-paa-at-mor-og-datter-ikke-sov-i-samme-hytte

Anonymkode: c6795...eca

Var det ikke enda et soverom i den hytta Angelica ble funnet, men det rommet var fylt av ting (rot?)?

Anonymkode: fad9c...735

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...