Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

"14:46 Hun blir bedt om å tegne hvordan Angelica satt i senga, og gjør et forsøk. "

Satt hun i senga? Når er det de snakker om her?

Anonymkode: fad9c...735

På generell basis tror jeg, men kanskje etterforsker mener etter at A "satte juicen i halsen" og moren tok henne med inn på soverommet for å legge seg ned? 

Anonymkode: 5eb63...652

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er også rart at hun insisterer på at de kuttet grønnsaker. Samtidig som hun litt tidligere hadde skrevet meldinger til A hvor mor presiserte at det var ytterst viktig at A ikke reiste seg, da det ville føre til brukket nakke! 

Anonymkode: 3ab64...3e4

Ja, hvorfor blir hun ikke konfrontert med det? Og hvorfor de sov i hver sin hytte, hvorfor Angelicas hytte var så rotete og iskald med rim på innsiden av vinduene. Dyna med avføring. Hvor er rotgrønnsakene? Arg, det er en lidelse å følge rettsaken denne dagen!!

• Liker 18
Skrevet

Ja, og de sinte meldingene som "de sendte til hverandre". Var ikke dette også kort tid før mor ringte etter hjelp?

Det var tidligere, mellom 16-18. mor ringte 19

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, VillaMare skrev:

Det var tidligere, mellom 16-18. mor ringte 19

Så etter at moren hadde sendt sms til datteren om at hun ikke fikk stå opp av sengen fordi hun er for svak, så står de begge en time senere på kjøkkenet og kutter opp grønnsaker?

Anonymkode: 35098...0c5

• Liker 41
Gjest Carol80
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det kan virke som etterforskeren forsøker å få så mye informasjon ut, det var jo meningen at de skulle ha oppfølgingsavhør slik at det ville bli muligheter for litt mer kritiske spørsmål.  Det ville ikke mor være med på. Det er derfor ikke veldig rart at det ikke er kritiske spørsmål

Anonymkode: 817fa...7b6

Ser den, det er mye ladida og lite faktasjekk og konfrontasjon der. Mer en fortelling om morens opplevelse av oppholdet.

Gjest chisandra
Skrevet (endret)

Jeg vil tro det finnes god dokumentasjon over hva som faktisk befant seg av matvarer på hytta.

Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av chisandra
AnonymBruker
Skrevet (endret)

Mellom her har jo også Angelica satt juice i halsen og mor ringer AMK... Så vidt jeg forstår, for det var derfor hun ble flyttet til sengen, fordi hun hadde noe i halsen...

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er også rart at hun insisterer på at de kuttet grønnsaker. Samtidig som hun litt tidligere hadde skrevet meldinger til A hvor mor presiserte at det var ytterst viktig at A ikke reiste seg, da det ville føre til brukket nakke! 

Eh ja. Snodig hvordan historiene vikles i hverandre. 

16 minutter siden, Ella Grisella skrev:

Ja, hvorfor blir hun ikke konfrontert med det? Og hvorfor de sov i hver sin hytte, hvorfor Angelicas hytte var så rotete og iskald med rim på innsiden av vinduene. Dyna med avføring. Hvor er rotgrønnsakene? Arg, det er en lidelse å følge rettsaken denne dagen!!

Forklaringen er opptak. 

Anonymkode: 45eb5...034

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det ble vel undersøkt om moren var tilregnelig allerede rett etter at det skjedde? Hun ble jo siktet rett etterpå?

Anonymkode: 35098...0c5

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
45 minutter siden, SoWhat? skrev:

Nå er det sjelden de sier nei,og de har ekstremt utfordrende jobber mange ganger. Så vet ikke om du har rett,og i tilfelle så er det bare enda en merkelig greie med hele saken. Det kan være at moren har avvist noen før,men uansett er ikke dette forsvaret noe som gavner henne.

Forsvarsadvokater har ofte svært vanskelige SAKER, men så vanskelige KLIENTER er det ikke så mange av. Ingen har vel sett maken til de sirkuset hun lager i rettssalen. Jeg tenker at det er utfordrende å føre et seriøst forsvar når tiltalte kun tåler regnbuespråk og ser på seg selv som offeret i saken. Får de noe fornuftig ut av henne i det hele tatt?

Jeg tipper disse forsvarerne ikke ser tilbake på denne saken som noe godt karrieretrekk.

Anonymkode: 48845...25c

• Liker 28
AnonymBruker
Skrevet

Husk at dette er den tiltaltes frie forklaring. De konfronterende avhørene som normalt kommer senere i prosessen ble aldri gjennomført, fordi tiltalte nektet. 

Og alt som står i tiltalen, mener aktoratet å ha gode nok beviser for, så det blir mye  dokumentasjon fremover, fra både teknisk og taktisk etterforskning. 

Anonymkode: 5085c...839

• Liker 17
Skrevet

Forsvarsadvokater har ofte svært vanskelige SAKER, men så vanskelige KLIENTER er det ikke så mange av. Ingen har vel sett maken til de sirkuset hun lager i rettssalen. Jeg tenker at det er utfordrende å føre et seriøst forsvar når tiltalte kun tåler regnbuespråk og ser på seg selv som offeret i saken. Får de noe fornuftig ut av henne i det hele tatt?

Jeg tipper disse forsvarerne ikke ser tilbake på denne saken som noe godt karrieretrekk.

Anonymkode: 48845...25c

Enig. De gjør nok så godt de kan med de veldig dårlige kortene de har på hånden. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Når det allerede er avgjort at hun var tilregnelig, kan virkelig dette ombestemmes i ettertid?

• Liker 2
Gjest chisandra
Skrevet (endret)

Dette handler jo egentlig ikke om den siste dagen - det handler bl.a. om at moren ikke har skaffet nødvendig helsehjelp til et dødssykt barn.

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold og svar til dette.

Yvonne (mod)

Endret av chisandra
Skrevet

Fyflate for en grim sak dette er. Stakkars jente som har sultet og frosset i hjel alene i et rottereir. Til og med hamsteren (marsvinet?) fikk bedre behandling.

• Liker 29
Skrevet (endret)

Er det kommet fram alt som var funnet av mat (både tilberedt og urørt) I hytta? Kan det være at media ikke har alle opplysningene her enda? (Unnskyld men jeg klarer ikke å henge med på alt av detaljer av flere grunner I denne saken)

Innlegget er redigert for sitering av slettet innhold.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Til dette med utilregnelighet:

I prinsippet kan man plutselig gjøre et poeng av det om man vil. Forsvaret kan legge ned den påstand de vil, og selv aktoratet kan i sin påstand legge til grunn at tiltalte var psykotisk. I 22. juli-saken hadde man jo den veldig uvanlige situasjon at aktoratet påstod utilregnelighet og forsvaret tilregnelighet. Uansett til syvende og sist rettens ansvar å ta stilling til dette og å ikke dømme utilregnelige. Har man foranledning til å undersøke tiltaltes tilregnelighet plikter retten å undersøke dette.

Og formelt er jo ingenting avgjort mht. tilregnelighet nå, slik det ikke er i noen saker før dom. Men man har hatt en bataljon av sakkyndige inne her, og ingen av dem har hverken konstatert utilregnelighet eller såvidt jeg vet i det hele tatt sett grunn til å stille spørsmål ved tilregneligheten. Så jeg tror det er helt fullstendig utenkelig i denne saken, og jeg tviler på at man noen gang plutselig vil konkludere med utilregnelighet når alle rapporter tilsier det motsatte. Men rent prosessuelt er det ingenting i veien for at utilregnelighet blir et tema langt uti en straffesak.

TLDR: Formelt er det ikke konkludert omkring tilregnelighet i noen sak før dom, og partene kan godt begynne å påstå det langt uti en sak. At det skulle bli tilfelle her, derimot, tyder ingenting på. Langt fra psykisk sykdom til manglende skyldevne som følge av utilregnelighet.

Anonymkode: d18de...5d1

• Liker 14
AnonymBruker
Skrevet

Spørsmålet er vel hvor tungt man skal vekte mor til tiltalte sitt eventuelle vitnemål. 

Anonymkode: 5085c...839

• Liker 8
Skrevet

Ser flere sier det ikke fantes annen mat i hovedhytta enn (Kripos:) rester av pinnekjøttmiddag på komfyren, inntørkede stekte rotgrønsaker i ovnen, utsugde eplebiter på bordet, skviset sitron på soveværelset og (Helsesøster, fastlege:) poser med kakesmuler i stuen. Men dette utelukker jo ikke at det også fantes annen mat der og jeg kan heller ikke finne noe som bekrefter dette. Noen som kan utdype?

• Liker 4
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...