Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hyttenaboer hadde sett lys i en eller flere av hyttene i noen uker lengre tid , sto det i en av artiklene. Det er synd at politiet ikke forhørte seg med hyttenaboer angående om det var folk på hytta der A. og moren var.

Anonymkode: fad9c...735

"Et ektepar som bor i hytteområdet på Beitostølen sier til TV 2 at det har vært lys i hytta i lengre tid. 

– Vi merket at det var folk på hytta der for kanskje én eller halvannen måned siden, og det har stått en bil der"

https://www.tv2.no/a/7869402/

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Akkurat nå, Duff skrev:

Hvis politiet hadde sett tegn til at det var noen på hytta så hadde nok bv gått inn og undersøkt. At det ble gjort diskré kan ha sammenheng med at de var bekymret for at moren ville flytte igjen om hun så politiet.

Så hva var i det hele tatt poenget med å undersøke? Jeg ser ikke helt den? Om de bekreftet at de var der,så hadde barnevernet kommet med politi eller? I så fall: hvorfor ikke med en gang?

De ville vite hvor de var,og så? Jeg spør sikkert dumt,men akkurat dette begriper jeg ikke. 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Nødetatene hadde problemer med å finne hytta på nyttårsaften, så det har vært en viss forvirring om hvor de befant seg. Kan det være at politiet rett og slett sjekket feil hytte?

Anonymkode: 48845...25c

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

"Et ektepar som bor i hytteområdet på Beitostølen sier til TV 2 at det har vært lys i hytta i lengre tid. 

– Vi merket at det var folk på hytta der for kanskje én eller halvannen måned siden, og det har stått en bil der"

https://www.tv2.no/a/7869402/

Var ikke bilen der heller, da politiet sjekket?

Anonymkode: 73f0b...a9c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

En skulle tro at det ville stå en bil utenfor hytta.Hvis det ikke var noen som hadde kjørt de opp selvfølgelig.

Anonymkode: 7ffbf...28f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nødetatene hadde problemer med å finne hytta på nyttårsaften, så det har vært en viss forvirring om hvor de befant seg. Kan det være at politiet rett og slett sjekket feil hytte?

Anonymkode: 48845...25c

Så de ikke at det sto en bil der, da de sjekket om A. og mor var på hytta? 

"Et ektepar som bor i hytteområdet på Beitostølen sier til TV 2 at det har vært lys i hytta i lengre tid.  Vi merket at det var folk på hytta der for kanskje én eller halvannen måned siden, og det har stått en bil der."https://www.tv2.no/a/7869402/

• Liker 1
Skrevet

Jeg må få gjenta meg selv fra denne tråden: http://forum.kvinneguiden.no/topic/1173780-modereringen-av-angelica-tråden/?page=2&tab=comments#comment-21247365

Sitat

Har lest endel i tråden de siste dagene og er enig med de som sier Yvonne gjør det godt. 

For å være konkret synes jeg det er veldig bra og tøft at tråden bare stenges mens Yvonne for fred til å luke og komme seg a jour, i stedet for at tråden forsvinner og blir skjult for moderering. I tillegg til at jeg synes det som får stå ofte er tøffe innlegg, men riktig å la stå. Det er trolig mange knivsegger hun balanserer på når det ryddes her. 

Dette gjør at man kan fortsette å lese i tråden og diskusjonen virker å flyte videre ganske dynamisk når den blir åpnet igjen. 

Veldig godt stykke arbeid, Yvonne. 

Jeg humret litt av Michael Bay innlegget over. Og vil bare igjen takke Yvonne, for uten hennes arbeid og innsats ville denne tråden vært slettet. Vi har nok alle opplevd å kunne bli for engasjerte. 

Takk Yvonne, det er en viktig tråd. Og det råeste arbeidet med moderering jeg har sett her inne, og dette er min tredje bruker på sju år. 

• Liker 29
AnonymBruker
Skrevet

"11:28

Etterforskeren tar ordet.

Var det sånn at dere reiste til Beitostølen 5.oktober? spør hun.

– Ja, enten 5. oktober eller 6.oktober, svarer Camilla.  

11:26

– Etter høstferien ringer jeg fastlegen og sier at jeg har meldt Angelica syk. Jeg sier vi må ta en uke, og se hva vi skal gjøre. Så setter vi oss i bilen og drar til Beitostølen, forklarer hun.

11:23

Tiltalte forklarer at hun og Angelica drar til Dublin i høstferien 2015, fra søndag til torsdag." https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjei7nkpt002k09fyxz8hxasy?mode=static

" * Nektet å bestille legetime til datteren den 18. september, selv om datteren ba om dette og var bekymret for egen helse. "https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4dXKJG/valdres-tiltalt-46-i-foerste-avhoer-angelica-13-ville-bli-frisk-paa-egen-haand

Tiltalte var i kontakt med fastlegen og meldte Angelica syk, før hun tok med Angelica på hytta. Hvorfor bestilte hun ikke legetime til Angelica?

• Liker 4
Skrevet

Fra VG idag:

* Hun avslo tilbud om behandling fra spesialisthelsetjenesten, og avsluttet behandling som var anbefalt i forbindelse med utskriving fra Drammen sykehus.

* Sendte SMS til datteren og ba henne ta på seg vekter og løse klær i forbindelse med at barnevernet skulle gjennomføre veiing av 13-åringen på Drammen sykehus.

* Unnlot å ta datteren til helsekontroll hos fastlege etter 21. august, selv om det var en forutsetning for at hun tidligere ble skrevet ut fra Drammen sykehus.

* Nektet å bestille legetime til datteren den 18. september, selv om datteren ba om dette og var bekymret for egen helse.

* Tok datteren med på hytta på Beitostølen, og ut av ordinær skolegang, noe som hindret/vanskeliggjorde at datterens helsetilstand kunne oppdaget slik at hun kunne få nødvendig helsehjelp.

* Truet datteren gjentatte ganger med å ta sitt eget liv.

* Oppga feil adresser til skole og/eller annen offentlig myndighet.

* Tok ikke med datteren til møte på skolekontoret i Øystre Slidre 26. oktober 2015, selv om dette var forutsatt av en rådgiver.

* Unnlot å kontakte lege, sykehus eller annet helsepersonell til tross for at hun var klar over at datteren ble svakere, tok til seg lite eller ingen næring og var i livsfare og når som helst kunne dø.

Jeg finner ikke ord. 

• Liker 31
Gjest Carol80
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

"11:28

Etterforskeren tar ordet.

Var det sånn at dere reiste til Beitostølen 5.oktober? spør hun.

– Ja, enten 5. oktober eller 6.oktober, svarer Camilla.  

11:26

– Etter høstferien ringer jeg fastlegen og sier at jeg har meldt Angelica syk. Jeg sier vi må ta en uke, og se hva vi skal gjøre. Så setter vi oss i bilen og drar til Beitostølen, forklarer hun.

11:23

Tiltalte forklarer at hun og Angelica drar til Dublin i høstferien 2015, fra søndag til torsdag." https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjei7nkpt002k09fyxz8hxasy?mode=static

" * Nektet å bestille legetime til datteren den 18. september, selv om datteren ba om dette og var bekymret for egen helse. "https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/4dXKJG/valdres-tiltalt-46-i-foerste-avhoer-angelica-13-ville-bli-frisk-paa-egen-haand

Tiltalte var i kontakt med fastlegen og meldte Angelica syk, før hun tok med Angelica på hytta. Hvorfor bestilte hun ikke legetime til Angelica?

Hun mente vel at alle som prøvde å hjelpe egentlig var onde og slemme.

AnonymBruker
Skrevet

"11:35

Tiltalte sier at hun ringte fastlegen fra familiehytta på Beitostølen.

-Jeg snakker med fastlegen og sier at Angelica ikke vil tilbake til Lommedalen. Det har skjedd altfor mange svik og vonde ting der. Hun stoler ikke på noen voksne i det offentlige.

-Jeg tenker på skole, helse, altså, alle voksne i offentlige stillinger. Spesielt skole og helsevesen. Hun stoler på familien sin og de gode vennene sine, utdyper hun etter spørsmål fra politietterforskeren.   

-Er det du eller henne som ikke stoler på noen? spør etterforskeren.

-Det er Angelica jeg mener, svarer Camilla. " https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjei7nkpt002k09fyxz8hxasy?mode=static

Men hun bestiller ikke time?

• Liker 10
Skrevet
23 minutter siden, SoWhat? skrev:

Så hva var i det hele tatt poenget med å undersøke? Jeg ser ikke helt den? Om de bekreftet at de var der,så hadde barnevernet kommet med politi eller? I så fall: hvorfor ikke med en gang?

De ville vite hvor de var,og så? Jeg spør sikkert dumt,men akkurat dette begriper jeg ikke. 

Poenget var vel at bv ville dra på uanmeldt besøk hvis de var der. Det var nok viktig at ikke moren fikk mistanke og flyttet før de fikk gjort det.

• Liker 12
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Noen som har hørt noen forklaring på hvorfor moren nektet å bestille legetime til datteren den 18. september, selv om datteren ba om dette og var bekymret for egen helse?

Anonymkode: 59d11...41f

"

"Sandland mener eksempelet i tiltalen er tatt ut av sin sammenheng, at 13-åringens ønske om en legetime som moren avslo, dreide seg om undersøkelser knyttet til lavt stoffskifte og ikke noe akutt.

Slik begrunnet også moren det da NRK snakket med henne etter at tiltalen kom i september i fjor.

– Fastlegen hadde tatt en blodprøve av henne for å sjekke stoffskiftet hennes. Det var litt avvikende verdier, men ikke noe alarmerende, og han sa at vi ikke skulle gjøre noe mer med dette før det hadde gått en stund, og det da skulle sjekkes igjen. Jeg har selv lavt stoffskifte, og datteren min leste seg opp på nettet på hva lavt stoffskifte kunne innebære, blant annet vektøkning. Fordi hun fryktet en slik vektøkning, ville hun at vi skulle bestille time hos en privatlege for å ta en ny blodprøve for å sjekke stoffskiftet igjen. Det sa jeg nei til, for fastlegen hadde jo sagt at det skulle gå litt tid før han sjekket igjen, sa hun da.

Statsadvokaten er uenig i at legetimen moren ikke ville bestille, bare dreide seg om stoffskifte og mener det er uvanlig at man ikke ønsker å benytte seg av enhver anledning til helsehjelp i den situasjonen datteren var i."

link

• Liker 10
AnonymBruker
Skrevet
1 minutt siden, SoWhat? skrev:

Politiet så ikke tegn til at det var folk på hytta. Ingen lys i vinduer,ingen røyk fra pipa og ingen bilsport? De kan kanskje ha vært ute og kjørt da? Eller om moren var det? Hvis de sjekket riktig hytte,og det bør de ha gjort,så virker alt veldig rart. Men alt er rart og merkelig i denne saken så langt. 

Da burde de jo ha sett spor i snøen etter bildekkene, og spor i snøen etter en bil som har vært stått parkert ved hytta?

• Liker 6
Skrevet (endret)

Tråden er ryddet for spekulasjoner, ryktespredning, brukerdebatt, persondebatt, injurierende utsagn og identifisering av privatpersoner, samt svar til dette.

Tråden åpnes igjen.

Yvonne (mod)

Endret av Yvonne
  • Liker 9
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...