Vampyrina Skrevet 8. mars 2018 #2661 Skrevet 8. mars 2018 Mor sier at hun sov på naborommet.... det stemmer jo ikke. 9
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2662 Skrevet 8. mars 2018 Akkurat nå, Vampyrina skrev: Mor sier at hun sov på naborommet.... det stemmer jo ikke. Det tenkte jeg også først. Men det kan hende at mor sov på naborommet i første del av hytteoppholdet, og at hun senere flyttet til annekset. Anonymkode: fad9c...735 3
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2663 Skrevet 8. mars 2018 (endret) Hun gir ikke forklaring nå, det blir lest opp/spilt av forklaring som hun ga politiet for lenge siden. Anonymkode: 93b36...753 Innlegget er redigert for svar til slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 8. mars 2018 av Yvonne 5
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2664 Skrevet 8. mars 2018 Jeg stoler ikke på ett eneste ord av det som kommer ut av munnen hennes. Anonymkode: af65c...d63 27
Chiubi Skrevet 8. mars 2018 #2665 Skrevet 8. mars 2018 Jeg ser på Budstikka det er en del snakk om hjemmeundervisning. Jeg lurer på om det finnes tegn til at hjemmeundervisning skal ha skjedd, eller om avdøde ikke fikk undervisning i det hele tatt etter høstferien? 8
Vampyrina Skrevet 8. mars 2018 #2666 Skrevet 8. mars 2018 Akkurat nå, Chiubi skrev: Jeg ser på Budstikka det er en del snakk om hjemmeundervisning. Jeg lurer på om det finnes tegn til at hjemmeundervisning skal ha skjedd, eller om avdøde ikke fikk undervisning i det hele tatt etter høstferien? Slik jeg forstår det, har mor kun undersøkt mulighetene for hjemmeundervisning og hvordan dette foregår.... 4
Gjest chisandra Skrevet 8. mars 2018 #2667 Skrevet 8. mars 2018 Dette er helt utrolig å lese, når vi vet hvordan det endte ei uke etterpå: "Vi hadde en god, solid julemiddag med pinnekjøtt og stappe. Faktisk to bordsettinger, for vi ble veldig mette første gang, sier den tiltalte moren."
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2668 Skrevet 8. mars 2018 2 minutter siden, chisandra said: Dette er helt utrolig å lese, når vi vet hvordan det endte ei uke etterpå: "Vi hadde en god, solid julemiddag med pinnekjøtt og stappe. Faktisk to bordsettinger, for vi ble veldig mette første gang, sier den tiltalte moren." Utrolig er rett ord. Anonymkode: 4ab7a...a69 8
Ulzzang Skrevet 8. mars 2018 #2669 Skrevet 8. mars 2018 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hun gir ikke forklaring nå, det blir lest opp/spilt av forklaring som hun ga politiet for lenge siden. Anonymkode: 93b36...753 det er jo det jeg mener
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2670 Skrevet 8. mars 2018 Håper at ektemannen til tiltalte skal vitne, han må da kunne belyse mange av påstandene som tiltalte kommer med? Og så synes jeg det er rart at han ikke har feiret jul og nyttår sammen med de. Anonymkode: dcf6a...70c 3
Vampyrina Skrevet 8. mars 2018 #2671 Skrevet 8. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Håper at ektemannen til tiltalte skal vitne, han må da kunne belyse mange av påstandene som tiltalte kommer med? Og så synes jeg det er rart at han ikke har feiret jul og nyttår sammen med de. Anonymkode: dcf6a...70c De kjente ikke hverandre før etter at A var død 8
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2672 Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Håper at ektemannen til tiltalte skal vitne, han må da kunne belyse mange av påstandene som tiltalte kommer med? Og så synes jeg det er rart at han ikke har feiret jul og nyttår sammen med de. Anonymkode: dcf6a...70c Litt vanskelig da han ikke kjente dem. Anonymkode: 45eb5...034 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2673 Skrevet 8. mars 2018 6 minutter siden, Vampyrina skrev: De kjente ikke hverandre før etter at A var død 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Litt vanskelig da han ikke kjente dem. Anonymkode: 45eb5...034 Åh, takk for opplysning. Så ikke for meg at hun hadde klart å finne ny mann og gifte seg mens hun sørget. Det synes jeg er veldig spesielt. Anonymkode: dcf6a...70c 27
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2674 Skrevet 8. mars 2018 Var forsvarer Aasmund O. Sandland til stede under avhørene, eller er det jeg som misforstår? " 14:01. Etterforskeren spør hvordan tiltalte har tenkt til å komme seg hjem, og forsøker å forsikre seg om at hun ikke skal være alene. Forsvarer Aasmund O. Sandland forsikrer at han skal ordne med det. – Vi kan fortsette i morgen, Camilla, sier etterforskeren. "https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjei7nkpt002k09fyxz8hxasy?mode=static Anonymkode: fad9c...735 1
Nuwanda2 Skrevet 8. mars 2018 #2675 Skrevet 8. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker said: Var forsvarer Aasmund O. Sandland til stede under avhørene, eller er det jeg som misforstår? " 14:01. Etterforskeren spør hvordan tiltalte har tenkt til å komme seg hjem, og forsøker å forsikre seg om at hun ikke skal være alene. Forsvarer Aasmund O. Sandland forsikrer at han skal ordne med det. – Vi kan fortsette i morgen, Camilla, sier etterforskeren. "https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjei7nkpt002k09fyxz8hxasy?mode=static Anonymkode: fad9c...735 Det er normalt at man har forsvarer med når man blir avhør hvis man er mistenkt for noe kriminelt. 11
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2676 Skrevet 8. mars 2018 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: Var forsvarer Aasmund O. Sandland til stede under avhørene, eller er det jeg som misforstår? " 14:01. Etterforskeren spør hvordan tiltalte har tenkt til å komme seg hjem, og forsøker å forsikre seg om at hun ikke skal være alene. Forsvarer Aasmund O. Sandland forsikrer at han skal ordne med det. – Vi kan fortsette i morgen, Camilla, sier etterforskeren. "https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjei7nkpt002k09fyxz8hxasy?mode=static Anonymkode: fad9c...735 Det er vanlig at forsvarer er tilstede under avhør. Anonymkode: 5085c...839 4
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2018 #2677 Skrevet 8. mars 2018 "14:12. Det er noen ting jeg husker og så er det masse som er svart. Det kommer til å være svart lenge. "https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjei7nkpt002k09fyxz8hxasy?mode=static " Det kommer til å være svart lenge." Er dette noe man selv kan vite? Anonymkode: fad9c...735 19
Ando Nym Skrevet 8. mars 2018 #2678 Skrevet 8. mars 2018 2 hours ago, SoWhat? said: Så hva var i det hele tatt poenget med å undersøke? Jeg ser ikke helt den? Om de bekreftet at de var der,så hadde barnevernet kommet med politi eller? I så fall: hvorfor ikke med en gang? De ville vite hvor de var,og så? Jeg spør sikkert dumt,men akkurat dette begriper jeg ikke. "Samme dag (26 nov., min anmerkning) sendte Valdres-barnevernet en politibil opp mot hytta for å avklare om det bodde folk der. Ti dager i forveien, 16. november, hadde nemlig mor og datter meldt flytting fra Valdres igjen til en ny adresse i Oslo. Bakgrunnen for dette var at mor mente det ville være lettere å få hjemmeundervisning i Oslo. Fra veien kunne ikke den sivile politibetjenten se at det var folk der. Barnevernet henla saken ettersom familien hadde meldt flytting ut av kommunen".https://www.vg.no/nyheter/innenriks/doedsfallet-i-valdres/dette-vet-vi-om-valdres-saken-etterforskningen-barnevernet-mobbeanklagene-og-helsevesenet/a/23591994/Det har fremkommet andre steder at politiet (i sivil) kjørte forbi to ganger (trolig med noe mellomrom) uten å se tegn til at det var noen oppholdt seg i hyttene. 4
SoWhat? Skrevet 8. mars 2018 #2679 Skrevet 8. mars 2018 Nå har forsvarsadvokater en jobb å gjøre. Jeg har aldri hatt problemer med å forstå det,og respektert den jobben de har. Disse to som forsvarere for moren er de merkeligste jeg har fulgt med på. Hva driver de med? Det virker som om de er totalt uerfarne og opptrer merkelig "desperate". Kan ikke se at de på noen måte gjør en god jobb. Hvorfor er de engasjert i det hele tatt? For noe møl de holder på med. 22
SoWhat? Skrevet 8. mars 2018 #2680 Skrevet 8. mars 2018 1 minutt siden, Ando Nym skrev: "Samme dag (26 nov., min anmerkning) sendte Valdres-barnevernet en politibil opp mot hytta for å avklare om det bodde folk der. Ti dager i forveien, 16. november, hadde nemlig mor og datter meldt flytting fra Valdres igjen til en ny adresse i Oslo. Bakgrunnen for dette var at mor mente det ville være lettere å få hjemmeundervisning i Oslo. Fra veien kunne ikke den sivile politibetjenten se at det var folk der. Barnevernet henla saken ettersom familien hadde meldt flytting ut av kommunen".https://www.vg.no/nyheter/innenriks/doedsfallet-i-valdres/dette-vet-vi-om-valdres-saken-etterforskningen-barnevernet-mobbeanklagene-og-helsevesenet/a/23591994/Det har fremkommet andre steder at politiet (i sivil) kjørte forbi to ganger (trolig med noe mellomrom) uten å se tegn til at det var noen oppholdt seg i hyttene. Ok. Ikke lett å få med seg alt. Lurer veldig på hvorfor de ikke så tegn til at mennesker oppoldt seg der da. 1
Fremhevede innlegg