AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2501 Skrevet 7. mars 2018 6 minutter siden, Alivamale skrev: Facebook har neppe utgitt artikler om saken. Såvidt meg bekjent utgir ikke Facebook eget redaksjonelt innhold. Facebook gir rom for at du og jeg kan dele artikler som andre har skrevet. Det betyr ikke at alt på Facebook er sant. Det betyr ikke nødvendigvis at masse mennesker støtter moren i denne saken, selv om du kan lese og se støtteerklæringer til henne på Facebook. Jeg skriver jo artikler som ulike media (aviser, nyhetskanaler feks) har publisert på Facebook, ikke at Facebook selv har publisert. De fleste av disse har kommentarfelt under sakene som deles. Anonymkode: 445c2...c0c 2
Chiubi Skrevet 7. mars 2018 #2502 Skrevet 7. mars 2018 Jo mer som kommer frem i denne saken, jo mer minner det meg om Christoffer- saken. Mange visste eller burde ha skjønt, men ingen gjorde noe... Det er selvsagt moren som er direkte skyldig i datterens død, men hvorfor har ingen grepet inn og forhindret tragedien? 11
SoWhat? Skrevet 7. mars 2018 #2503 Skrevet 7. mars 2018 (endret) 1 time siden, chisandra skrev: Ja, lurer på hva hun mener om sitt eget «bidrag» i denne saken, etter de siste dagers opplysninger. Unnskyld,men kan ikke sånt holdes utenfor denne tråden? Det er en sak hvor jeg syns at en ikke skal begynne å kritisere andre som ikke har med dette å gjøre. Det er mange engasjerte og veldig bra moderering her! Syns det blir fullstendig lavmål å dra inn andre personer på den måten. En må huske på at ingen har visst mer enn det mediene har opplyst og skrevet om! Ingen har visst hvilken retning denne saken tok. Å begynne og dra inn andre som har ment ting ut fra hva de ble informert om syns jeg en skal Hilde seg for god for. Rettelse: hOlde seg for god for. Endret 7. mars 2018 av SoWhat? 5
Unika Skrevet 7. mars 2018 #2504 Skrevet 7. mars 2018 2 minutter siden, Chiubi skrev: Jo mer som kommer frem i denne saken, jo mer minner det meg om Christoffer- saken. Mange visste eller burde ha skjønt, men ingen gjorde noe... Det er selvsagt moren som er direkte skyldig i datterens død, men hvorfor har ingen grepet inn og forhindret tragedien? Mange har jo gjort noe, mange har prøvd å hjelpe. Mor har jo sabotert alt... 29
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2505 Skrevet 7. mars 2018 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette med badedrakta har jeg tenkt masse på også og stusset på hvordan det har blitt så stort for dem. Hva om jenta som kommenterte badedrakta hadde rett, og at det ikke hadde noe med at Angelica var for stor, men at hun rett og slett hadde en badedrakt som var blitt for liten for henne. Og forøvrig er jeg helt enig med hele innlegget ditt. Anonymkode: 5dce4...805 Det er ikke utenkelig at en kommentar om badedrakt som er for stram kan være det som utløser et begynnende vanskelig forhold til kropp for jenter i en sårbar alder, uten at jeg skal si noe om at det er tilfellet her. Jenter i en viss alder begynner gjerne å sammenligne seg med hverandre. For meg var det som fikk meg til å tenke jeg var for stor, at en god venninne av meg lånte en av mine bukser og den var alt for stor for henne. Derifra spant det videre. Sett fra utsiden, og fra voksnes perspektiv, kan en slik episode eller en kommentar om badedrakten virke veldig uskyldig. Men jeg synes ikke man skal bagatellisere akkurat det. Anonymkode: 445c2...c0c 13
Vampyrina Skrevet 7. mars 2018 #2506 Skrevet 7. mars 2018 (endret) 8 minutter siden, Chiubi skrev: Jo mer som kommer frem i denne saken, jo mer minner det meg om Christoffer- saken. Mange visste eller burde ha skjønt, men ingen gjorde noe... Det er selvsagt moren som er direkte skyldig i datterens død, men hvorfor har ingen grepet inn og forhindret tragedien? Ja... men Christoffer prøvde å si ifra.... Det virker ikke som A har klart å få til her... eller, frem til nå har det ikke kommet frem noe som helst av Angelicas egne meninger. Endret 7. mars 2018 av Vampyrina 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2507 Skrevet 7. mars 2018 (endret) 2 timer siden, Chiubi skrev: Jo mer som kommer frem i denne saken, jo mer minner det meg om Christoffer- saken. Mange visste eller burde ha skjønt, men ingen gjorde noe... Det er selvsagt moren som er direkte skyldig i datterens død, men hvorfor har ingen grepet inn og forhindret tragedien? Det var jo offentlige instanser innblandet, men de visste ikke hvor mor og datter befant seg. Det ble faktisk undersøkt (for dårlig) om det var folk på hytta i Valdres. Og husk at A hadde normalvekt (såvidt) da moren og hun forsvant fra offentligheten. Anonymkode: 4ab7a...a69 Innlegget er ryddet for spekulasjoner og persondebatt. Yvonne (mod) Endret 7. mars 2018 av Yvonne 18
SesameStreet Skrevet 7. mars 2018 #2508 Skrevet 7. mars 2018 (endret) Poenget er at moren isolert henne og holdt henne unna all form for behandling. Hun hadde et dødssyk barn med seg, som hun isolerte for all form for behandling. Hun valgte å bo et annet sted enn henne på hytten. Du vil jo forvente at de faktisk ville ha oppholdt seg i samme bygg med tanke på vekten hennes og hvilken tilstand hun var. At hun passet på henne, at moren ikke hadde fått med seg at dette hadde blitt rim på vinduene i hytten der datteren oppholdt seg er meget suspekt, og at hun valgte å kommunisere via tekstmeldinger gjør at jeg tenker mitt om hvor mye hun faktisk fulgte med på datteren på hytten. Innlegget er ryddet for sitering av, og svar til, slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 7. mars 2018 av Yvonne 11
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 Populært innlegg #2509 Skrevet 7. mars 2018 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Unnskyld,men kan ikke sånt holdes utenfor denne tråden? Det er en sak hvor jeg syns at en ikke skal begynne å kritisere andre som ikke har med dette å gjøre. Det er mange engasjerte og veldig bra moderering her! Syns det blir fullstendig lavmål å dra inn andre personer på den måten. En må huske på at ingen har visst mer enn det mediene har opplyst og skrevet om! Ingen har visst hvilken retning denne saken tok. Å begynne og dra inn andre som har ment ting ut fra hva de ble informert om syns jeg en skal Hilde seg for god for. Rettelse: hOlde seg for god for. Når man skriver et debattinnlegg på Aftenposten, må man tåle at publikum kommer med kritikk og innsigelser. Jeg fant innlegget til Linnea Myhre veldig provoserende, der hun skriver seg selv og sin historie inn i sitt forsvar av den tiltalte. Der hun etterlyser voksne aktører i saken. Der hun påberoper seg å ha en innsikt andre ikke har. Det er helt greit å ta feil, men det er kritikkverdig å skrive bastant om en straffesak når du så tydelig ikke har satt deg inn i hvordan tiltalen lyder engang. Det er ignorant, rett og slett. Anonymkode: 5085c...839 52
minister-mio Skrevet 7. mars 2018 #2510 Skrevet 7. mars 2018 13 minutter siden, SoWhat? skrev: Unnskyld,men kan ikke sånt holdes utenfor denne tråden? Det er en sak hvor jeg syns at en ikke skal begynne å kritisere andre som ikke har med dette å gjøre. Rettelse: hOlde seg for god for. Hadde Linnea Mayhre selv innsett at hun ikke hadde noe med dette å gjøre hadde det ikke vært noe å kritisere. Hun har jo selv plassert seg i saken ved å gjøre det Linne Myhre gjør best: Snakke om Linnea Myhre 37
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2511 Skrevet 7. mars 2018 Synes det var veldig spesielt det moren hadde skrevet som fordel ved å spise: "Du blir den neste Terese Johaug". Det er jo å legge press på datteren til å leve opp til et forbilde. Og Terese Johaug, som jo er veldig tynn, bør ikke være forbilde for en anorektiker. Anonymkode: 9ec52...4c6 12
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2512 Skrevet 7. mars 2018 (endret) Om jenta ble reellt mobbet eller følte seg utestengt er det usannsynlig at dette er den eneste grunnen til anoreksi hos jenta. Man kan bare teoretisere over mulige grunner til at personer får anoreksi. Men til syvende og sist handler det mye om den personen som har anoreksi sine personlige egenskaper og sårbarhet der mange faktorer spiller sammen på samme tid. Anonymkode: c6795...eca Innlegget er ryddet for sitering av, og svar til, slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 7. mars 2018 av Yvonne 3
Gjest chisandra Skrevet 7. mars 2018 #2513 Skrevet 7. mars 2018 16 minutter siden, Chiubi skrev: Jo mer som kommer frem i denne saken, jo mer minner det meg om Christoffer- saken. Mange visste eller burde ha skjønt, men ingen gjorde noe... Det er selvsagt moren som er direkte skyldig i datterens død, men hvorfor har ingen grepet inn og forhindret tragedien? Det er det som er så vanskelig med denne saken. Moren virket ressurssterk, hun var veltalende, hun vekket noe i folk ved å fremstå voldsomt omsorgsfull overfor datteren sin - og ikke minst, hun var «på flukt» fra eksmannen. Og noen har nok tenkt at siden far er lege, så er det en slags kontroll her. Da tar det litt tid å krever litt kontakt å se den andre siden. Hun manipulerte jo til og med garvede journalister trill rundt i starten. Men foreldrene...der ser jeg frem mot en forklaring.
Gjest Carol80 Skrevet 7. mars 2018 #2514 Skrevet 7. mars 2018 (endret) Og det sier seg selv at enkelte av barna trakk seg unna jenta når moren var "all over the place". De gadd vel ikke å leke med jenta +1, det er jo rimelig creepy oppførsel å gå inn i lek og overstyre slik denne moren tilsynelatende har gjort. Likevel har hun hatt venner og trivdes det meste av tiden, slik loggen i Budstikka forteller. Innlegget er ryddet for sitering av, og svar til, slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 7. mars 2018 av Carol80
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2515 Skrevet 7. mars 2018 (endret) Jeg mener at spørsmålet om mobbing eller ikke mobbing er høyst relevant for aktoratet å få belyst, selv om det selvsagt ikke har noe med selve tiltalen å gjøre. Men fordi dette har direkte betydning for mors generelle troverdighet. Dermed også indirekte troverdighet rundt det som skjer senere i forløpet, bl.a. den kritiske perioden på hytta som ledet fram til A's død. Anonymkode: ed262...1dc Innlegget er ryddet for sitering av slettet innhold. Yvonne (mod) Endret 7. mars 2018 av Yvonne 11
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2516 Skrevet 7. mars 2018 (endret) Og dette med like klær... det hatet jeg som barn, som tenåring og også som voksen. Spesielt ille var det i oppveksten, om mamma kjøpte noe til meg som var likt noen på skolen. Det var kun når vi jentene AVTALTE å ha like klær at vi hadde det. Så her forstår jeg barnet som ble brydd. Anonymkode: 45eb5...034 Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Endret 7. mars 2018 av Yvonne 8
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2517 Skrevet 7. mars 2018 47 minutter siden, SoWhat? skrev: Unnskyld,men kan ikke sånt holdes utenfor denne tråden? Det er en sak hvor jeg syns at en ikke skal begynne å kritisere andre som ikke har med dette å gjøre. Det er mange engasjerte og veldig bra moderering her! Syns det blir fullstendig lavmål å dra inn andre personer på den måten. En må huske på at ingen har visst mer enn det mediene har opplyst og skrevet om! Ingen har visst hvilken retning denne saken tok. Å begynne og dra inn andre som har ment ting ut fra hva de ble informert om syns jeg en skal Hilde seg for god for. Rettelse: hOlde seg for god for. Skal noen som har skrevet et leserinnlegg relatert til saken holdes utenfor tråden? Anonymkode: 59d11...41f 14
Alivamale Skrevet 7. mars 2018 #2518 Skrevet 7. mars 2018 Et hjertesukk herfra. I min oppfatning er det åpenbart at mor ikke har oppfylt sin rolle som forelder. I denne tragiske saken hjelper det ikke Angelica at noen her inne bastant sier at hun ikke ble mobbet. Eller at man uttaler seg med skråsikkerhet om absolutt alt, på grunnlag at man tolker selv ut fra det som blir referert i media. Jeg betviler ikke det som kommer frem i media om denne saken, men jeg forstår ikke hvordan følelsesladde tolkninger av det ene aspektet etter det andre kan bidra til noe som helst. 9
viren Skrevet 7. mars 2018 #2519 Skrevet 7. mars 2018 4 minutter siden, Alivamale said: Et hjertesukk herfra. I min oppfatning er det åpenbart at mor ikke har oppfylt sin rolle som forelder. I denne tragiske saken hjelper det ikke Angelica at noen her inne bastant sier at hun ikke ble mobbet. Eller at man uttaler seg med skråsikkerhet om absolutt alt, på grunnlag at man tolker selv ut fra det som blir referert i media. Jeg betviler ikke det som kommer frem i media om denne saken, men jeg forstår ikke hvordan følelsesladde tolkninger av det ene aspektet etter det andre kan bidra til noe som helst. Hvem er det som bastant har sagt at hun ikke ble mobbet? 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2520 Skrevet 7. mars 2018 2 hours ago, chisandra said: https://www.aftenposten.no/meninger/debatt/i/Mg9pbR/Hadde-jeg-dodd-av-undervekt_-hadde-det-hverken-vart-helsevesenets-eller-min-mors-feil--Linna-Myhre Var det så galt? Hun skriver om seg selv og det kan vel godt stemme for henne. Skjønner ikke hvorfor noen kritiserer henne for dette. Anonymkode: 9fa3f...7cb 7
Fremhevede innlegg