Ulzzang Skrevet 7. mars 2018 #2421 Skrevet 7. mars 2018 litt på siden (så at noen etterlyste det) https://www.tv2.no/a/3878747/ 2
Apis Skrevet 7. mars 2018 #2422 Skrevet 7. mars 2018 1 time siden, The Kitten skrev: Jeg har vært i flere avhør og har også alltid måtte rette på noe. Inntrykket jeg har fått er at det er helt normalt. Vis du ikke må rette på noe eller alle vitnemål er 100% like, da er det innøvd, er det meg fortalt av politiet, i en helt annen sammenheng en denne 1
Gjest Margo Skrevet 7. mars 2018 #2423 Skrevet 7. mars 2018 14:29 Moren sier hun reagerte veldig på hvordan tiltalte og Angelica bodde. -Jeg har aldri sett noe lignende som den leiligheten. Det var skikkelig uorden, det virket som hun hadde store problemer med å kaste ting. Hjemmet var skikkelig uflidd og det var en merkelig lukt der. Jeg tok opp dette med tiltalte, men fikk beskjed om at hun likte å ha det litt rotete. Da tok jeg det opp med skolen. Jeg tenkte at her kan det ikke være bra at et barn vokser opp, forklarer hun.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2424 Skrevet 7. mars 2018 Har det blitt bekreftet at bestefaren til A er lege? Anonymkode: 1c8ce...74f 1
minister-mio Skrevet 7. mars 2018 #2425 Skrevet 7. mars 2018 10 minutter siden, Carol80 skrev: Farfaren til A har i sitt embete som lege iallefall ikke vært tilstrekkelig tilstede for barnebarnet, gitt den nære kontakten det er beskrevet at de har hatt i Budstikkas artikkel. Lurer på om han skal vitne og om det isåfall blir problematisert. regner med du ikke mener farfar, men morfar? 10
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2426 Skrevet 7. mars 2018 Er det noen som har link til den budstikka artikkelen vitnet nevnte, med intervju av tiltalte og Angelika? Anonymkode: d4a15...542 2
minister-mio Skrevet 7. mars 2018 #2427 Skrevet 7. mars 2018 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Er det noen som har link til den budstikka artikkelen vitnet nevnte, med intervju av tiltalte og Angelika? Anonymkode: d4a15...542 jeg tror ikke den finnes tilgjengelig på nett 1
Gjest chisandra Skrevet 7. mars 2018 #2428 Skrevet 7. mars 2018 Det er veldig forståelig at Aschehoug forlag trakk seg fra å gi ut den boken, når man leser hva som er tatt med der: "– Min datter og Angelica var hjemme i leiligheten til tiltalte. Det kom en gjeng jenter og spurte om de ville være med å hoppe på trampoline. Min datter ville være med, men Angelica ville bli hjemme. Dette ble fremstilt som utfrysing i den boken – det er ikke det i mitt hode, sier moren."
Gjest Carol80 Skrevet 7. mars 2018 #2429 Skrevet 7. mars 2018 10 minutter siden, minister-mio skrev: regner med du ikke mener farfar, men morfar? Ja riktig, my bad😅
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2430 Skrevet 7. mars 2018 "14:34. Vitnet forteller om en episode hvor Angelica var på besøk, og hadde lagt igjen mobiltelefonen sin i huset deres, når de skulle ut og kjøpe is.-Tiltalte ringte meg og spurte hvor Angelica var. Da sa jeg at hun og datteren min var i butikken og kjøpte is. Da ble hun veldig sint. Frykten for at noe skulle skje med Angelica var der hele tiden, sier hun."https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjegs0vh6001i09ejjmblk0si?height=500&mode=live Trenger dette å ha vært en frykt for at noe skulle skje med A.? Kan det være at moren til A. reagerte slik, for å dele ut skyld til den andre moren, og for å vise frem at det bare var hun selv som passet godt nok på sin datter (A.)/ var god nok for sin datter, og også eventuelt for å spille videre på "frykten for at faren til A. skulle ta henne"? Anonymkode: fad9c...735 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2431 Skrevet 7. mars 2018 Ja, nå blir det interessant å høre hva forsvarerne har å si. Anonymkode: 1a8d8...e8f 1
Alivamale Skrevet 7. mars 2018 #2432 Skrevet 7. mars 2018 (endret) 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: "14:34. Vitnet forteller om en episode hvor Angelica var på besøk, og hadde lagt igjen mobiltelefonen sin i huset deres, når de skulle ut og kjøpe is.-Tiltalte ringte meg og spurte hvor Angelica var. Da sa jeg at hun og datteren min var i butikken og kjøpte is. Da ble hun veldig sint. Frykten for at noe skulle skje med Angelica var der hele tiden, sier hun."https://www.budstikka.no/vis/direkte/cjegs0vh6001i09ejjmblk0si?height=500&mode=live Trenger dette å ha vært en frykt for at noe skulle skje med A.? Kan det være at moren til A. reagerte slik, for å dele ut skyld til den andre moren, og for å vise frem at det bare var hun selv som passet godt nok på sin datter (A.)/ var god nok for sin datter, og også eventuelt for å spille videre på "frykten for at faren til A. skulle ta henne"? Anonymkode: fad9c...735 Moren har ikke nødvendigvis villet dele ut skyld. Skyld for hva? Det virker mer som mor var usunt opptatt av, og overbeskyttende overfor sitt barn. Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Endret 7. mars 2018 av Yvonne 5
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2433 Skrevet 7. mars 2018 (endret) Jeg blir også så oppgitt over den stadige gjentakelsen om at "mobbingen/ mobberne førte til dette" og "mobberne ødela alt". Uansett om alt som er sagt om mobbing er 100% sant, så er fakta dette: A. sin dødsårsak var ikke MOBBING - det var UTSULTING og mulig NEDKJØLING. Anonymkode: 5ed65...337 Innlegget er ryddet for spekulasjoner. Yvonne (mod) Endret 7. mars 2018 av Yvonne 33
Anglofil Skrevet 7. mars 2018 #2434 Skrevet 7. mars 2018 (endret) Tråden er ryddet for spekulasjoner, persondebatt, omtale av mindreårig/barn, injurierende utsagn og identifisering av privatpersoner. samt svar til dette. Tråden gjenåpnes. Yvonne (mod) Endret 7. mars 2018 av Yvonne 12
Populært innlegg Chiubi Skrevet 7. mars 2018 Populært innlegg #2435 Skrevet 7. mars 2018 Jeg vil gjerne rose Yvonne for fremragende moderering i denne tråden. 56
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2018 #2436 Skrevet 7. mars 2018 Er det sikkert at foreldrene til tiltalte skal vitne? https://www.domstol.no/globalassets/upload/da/internett/domstol.no/sivile-saker/vitne-i-retten-i-en-straffesak.pdf Vitneplikten Den som er innkalt som vitne, har plikt til å møte og plikt til å forklare seg for retten. I visse tilfeller kan vitnet likevel fritas for forklaringsplikten. Det gjelder vitner som er i nær familie med den tiltalte og vitner som er bedt om å svare på spørsmål som kan føre til at vitnet selv kan bli straffet. Dommeren skal påse at reglene for fritak av vitneplikt blir overholdt. Anonymkode: 4319d...7a6 3
The Kitten Skrevet 7. mars 2018 #2437 Skrevet 7. mars 2018 Jeg er spent på om moren gjennomfører i morgen eller om diabetesen slår ut igjen. 2
Alivamale Skrevet 7. mars 2018 #2438 Skrevet 7. mars 2018 7 minutter siden, Chiubi skrev: Jeg vil gjerne rose Yvonne for fremragende moderering i denne tråden. Enig! Det kan ikke være helt enkelt å holde styr på denne tråden. Det er mange her inne, meg selv inkludert, hvor følelsene rundt denne saken medfører at man spekulerer og kommer med personkarakteristikker som man virkelig ikke innehar kompetansen til å sette. 9
Gjest Carol80 Skrevet 7. mars 2018 #2439 Skrevet 7. mars 2018 3 minutter siden, The Kitten skrev: Jeg er spent på om moren gjennomfører i morgen eller om diabetesen slår ut igjen. Det skal legges frem rapport fra tidligere avhør med moren imorgen. Tror ikke hun må stille i retten for at disse skal medføre gyldighet. Uansett sitter hun nok på et skjermet rom hvor hun kan følge saken.
The Kitten Skrevet 7. mars 2018 #2440 Skrevet 7. mars 2018 Akkurat nå, Carol80 skrev: Det skal legges frem rapport fra tidligere avhør med moren imorgen. Tror ikke hun må stille i retten for at disse skal medføre gyldighet. Uansett sitter hun nok på et skjermet rom hvor hun kan følge saken. Det har jo tidligere blitt sagt at hun skal prøve å stille i retten for å komme med tilføyinger og forklaringer til det som blir lest opp. 2
Fremhevede innlegg